Table of Contents
- در واقع بازاریابی محلی چگونه کار می کند
- بهترین روش ها برای جذب مشتری محلی به کسب و کار شما
- 1. لیست رایگان را با Google تنظیم کنید
- 2. Google Alerts را تنظیم کنید
- 3. ایجاد و ارتباط با یک انجمن محلی
- 4. پیشنهادات رایگان باعث ایجاد انگیزه و جذب مشتریان محلی می شود
- 5. برای جلب توجه تخفیف بدهید
- 6. برای جذب مشتریان محلی مسابقات اجرا کنید
- 7. یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد کنید
- 8. یک برنامه موبایل را برای نمایندگی تجارت خود راه اندازی کنید
- 9. برای جلب مشتری های محلی در شبکه های اجتماعی باشید
- 10. خدمات مشتری خود را ارتقا دهید
آیا می خواهید مشتریان محلی بیشتری را به تجارت خود جذب کنید اما نمی دانید چگونه شروع کنید؟
جلب مشتری محلی برای هر شغلی ضروری است و انجام آن به اقدامات و مراحل خاصی نیاز دارد. بدون مشتریان دقیق، مهم نیست که محصولات یا خدمات شما بسیار عالی هستند، نمی توانید با رقبای خود رقابت کنید. بیشتر اوقات مشتری ها به دلیل نداشتن استراتژی مناسب بازاریابی، در واقع با محصولات محلی آشنا نیستند.
اما نگران نباشید در این وبلاگ، نکات اثبات شده ای را می یابید که در واقع می توانند کارساز باشند. بنابراین، بیایید شروع کنیم!
در واقع بازاریابی محلی چگونه کار می کند
97٪ مردم بیش از هر رسانه دیگری به صورت آنلاین درباره یک شرکت محلی اطلاعات می گیرند. 88٪ جستجوهای آنلاین تلفن همراه برای مشاغل محلی منجر به تماس یا بازدید کاری در طی یک روز می شود.
بازاریابی محلی متمرکز بر مشتریانی است که در همان مکان شرکت یا سازمان شما زندگی می کنند. به آن بازاریابی محله ای یا بازاریابی فروشگاه محلی نیز گفته می شود. این روش بازاریابی بیشتر اوقات توسط مشاغل کوچک نادیده گرفته می شود. اما ، دستیابی به مشتریان محلی بسیار آسان تر از دستیابی به مشتریان جهانی است.
علاوه بر این ، بیشتر مشتریان محلی به جای مشاغل خارج از بازار به تجارت محلی اعتقاد دارند. یکی از بهترین کلیدهای جذب مشتری محلی در مشاغل شما، استفاده موفقیت آمیز از شخصیت خریدار است. این شخصیت های خیالی مبتنی بر واقعیت به شما کمک می کنند بفهمید کدام نوع از مردم چگونه در برابر محصولات و مشاغل جدید در منطقه شما واکنش نشان می دهند.
حتما بخوانید: طراحی فروشگاه اینترنتی با asp.net
بهترین روش ها برای جذب مشتری محلی به کسب و کار شما
10 روش عالی برای جذب مشتری محلی
روش های ذکر شده ما توسط بازاریابان مشهور مختلف اثبات می شود. انجام همه آنها دشوار است اما هر راه برای فروشگاه آنلاین و آفلاین شما موثر خواهد بود.
1. لیست رایگان را با Google تنظیم کنید
سال گذشته 97٪ از مشتریان در اینترنت به دنبال کسب و کار محلی هستند. و 73٪ از مشتریان برای بررسی مثبت آنلاین به صنعت محلی اعتماد دارند.
بنابراین ، اولین قدم این است که کسب و کار خود را در Google لیست کنید، جایی که کاربران اینترنت برای تغییر هر مغازه یا فروشگاهی جستجو می کنند. فرض کنید، هر زمان که به چیزی احتیاج داشتید، و نمی خواهید به بیرون بروید، در Google جستجو کردید، درست است؟ اتفاقات مشابهی برای مشتریان محلی رخ می دهد. برای لیست فروشگاه خود ، باید اطلاعات زیر را در Google وارد کنید -
- نام کسب و کار
- رده تجاری
- نشانی
- شماره تلفن
- ساعتها (باز و بسته)
- لینک وب سایت
- عکسها
- دستورالعمل های فروشگاه شما
یک بخش بررسی وجود دارد که در آن تمام بررسی های مشتریان و بازدیدکنندگان شما عمومی است. به علاوه، مشتری شما می تواند در این بخش عکس اضافه کند. اگر مشاغل خوبی داشته باشید، این گزینه ها به شما کمک می کند تا تجارت خود را به صورت ارگانیک تقویت کنید.
علاوه بر این، امتیاز ستاره مشتری دیگران را به خرید محصول از شما ترغیب می کند. یک مطالعه نشان می دهد 94٪ از مشتریان حتی با امتیاز 4 ستاره از شما خرید می کنند. لیست مشاغل Google کاملاً رایگان است و جذب مشتریان محلی آسان تر خواهد بود.
2. Google Alerts را تنظیم کنید
آیا می خواهید هشدار دهید هر زمان کسی در مورد تجارت شما صحبت می کند یا بازبینی می کند؟ Google Alerts این فرصت را به شما می دهد. در هر زمان اگر پاسخی داده شود ، می توانید بلافاصله از طریق آن واکنش نشان دهید. به این ترتیب شما برای جلب مشتری های محلی در مشاغل خود ارتباط برقرار می کنید.
Google Alerts را تنظیم کنید
آزمایشگاه جستجوگرها
هنگامی که مشاغل محلی یا هر کلمه کلیدی مرتبط دیگری در اینترنت منتشر می شود، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود. با این کار شما از جدیدترین اخبار مربوط به کسب و کارتان چه منفی و چه مثبت مطلع خواهید شد.
فرض کنید هر کسی درباره فروشگاه یا شرکت شما بصورت آنلاین نظر منفی می دهد. اعلان را از طریق Google Alert دریافت خواهید کرد و می توانید طبق آن عمل کنید. از طرف دیگر، اگر کسی در مورد جنبه خوب کسب و کار شما پست ارسال کند، می توانید آن را در بستر اجتماعی یا وب سایت خود به اشتراک بگذارید. بدون شک فروش شما را تسریع خواهد کرد.
3. ایجاد و ارتباط با یک انجمن محلی
به یک انجمن محلی بپیوندید
بدون داشتن یک انجمن، نمی توانید با ساکنان و صاحبان شرکت های محلی متحد شوید. این ارتباط باعث قدرتمندتر شدن شما نسبت به قبل خواهد شد. همچنین، آنها به شما کمک می کنند تا احتمالات و خطرات را درک کنید.
در اینجا ما به شما توصیه می کنیم که به یک اتاق بازرگانی محلی که ممکن است هزینه سالانه داشته باشد بپیوندید. شما باید در این مراسم و جلساتی شرکت کنید که می توانید در آن کسب و کار و محصولات خود را کشف کنید. صاحبان مشاغل دیگر از محصولات شما اطلاع خواهند داشت. بنابراین، حتی ممکن است مشارکت های جدیدی انجام دهید.
Business News Daily فرمولی برای پیوستن به جامعه تجاری محلی شما ارائه داده است كه می تواند مشتریان محلی را نیز به خود جلب كند:
- ترتیب کارگاه های کاری برای مشاغل محلی
- می توانید از وقایع محلی و کارهای خیریه حمایت مالی کنید
- به طور مداوم به رویدادهای ملی هفته کاری محلی بپیوندید
آیا مجبور خواهید شد که با رقبا روبرو شوید؟ بله، این امکان وجود دارد اما شما به طور مستقیم فرصت کسب و کار را نیز دارید. در صورت وجود، شما یک ارائه دهنده دستگاه فناوری هستید. هر صاحب مشاغل ممکن است به 20 قطعه نمایش برای شرکت خود نیاز داشته باشد. به طور قطع فرد دوست دارد برای تکمیل معامله با شما صحبت کند. همانطور که در یک جامعه هستید.
4. پیشنهادات رایگان باعث ایجاد انگیزه و جذب مشتریان محلی می شود
پیشنهاد رایگان برای جذب مشتریان محلی
چه کسی چیزهای رایگان را دوست ندارد؟ ارائه محصولات یا خدمات رایگان سه کار اساسی مثبت و چشمگیر در تجارت شما انجام می دهد.
- مردم از وجود شما اطلاع دارند
- به شما فرصتی می دهد تا کیفیت خود را نشان دهید
- مشتری آینده را جمع کنید
به عنوان مثال، شما می خواهید یک دستگاه آب میوه گیری جدید در محل خود راه اندازی کنید. بنابراین، شما می خواهید یک تبلیغ بزرگ و شروع کار خود را شروع کنید. برای یک روز می توانید آب میوه رایگان فقط برای 100 نفر اول ارائه دهید. شما همچنین می دانید، افراد زیادی برای گرفتن این پیشنهاد می آیند. این تأثیر یک پیشنهاد رایگان است!
بعد از نوشیدن آب شما، اگر مردم آن را تازه و خوشمزه تر از آب میوه های دیگر مغازه ها پیدا کنند، به شما برمی گردند. این افراد یک تجربه عالی را با افراد بیشتری به اشتراک می گذارند و بدون شک تعداد زیادی مشتری خواهید داشت. علاوه بر این، اگر راه پرسیدن نظرات مثبت از مشتریان خود را می دانید، این امر می تواند تجارت شما را رونق بخشد.
5. برای جلب توجه تخفیف بدهید
تخفیف و معاملات برای جلب مشتری های محلی
ما قدرت پیشنهاد رایگان را دیده ایم. درست مانند آن، تخفیف و معاملات نیز تأثیر خوبی در تجارت شما دارد. این یک روش کم هزینه و در عین حال خلاقانه برای جذب مشتری های محلی است. آیا با دیدن تخفیف 50 درصدی روی کالاهای مورد علاقه، هیجان زده نمی شوید؟ و بیشتر اوقات نمی توانید در مقابل خود در برابر خرید مقاومت کنید. بنابراین فرصتی عظیم برای معرفی مشاغل شما به مشتریان محلی است. در واقع، فروش شما پس از دادن هرگونه تخفیف افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، می توانید برند خود را تبلیغ کنید.
6. برای جذب مشتریان محلی مسابقات اجرا کنید
مسابقات را برای مشتریان خود اجرا کنید
وقتی مردم مسابقه ای را ببینند، درگیر تجارت شما خواهند شد. اگرچه محتوای آفلاین با مسابقه آنلاین عالی است، شما می توانید مشتریان بیشتری را درگیر کنید. علاوه بر این، مسابقه آنلاین حساب رسانه های اجتماعی کسب و کار شما را غنی می کند.
به عنوان مثال، شما در حال اجرا یک گوشه غذا هستید. بنابراین، می توانید از پیروان خود بخواهید تصاویر غذایی مورد علاقه خود را ارسال کنند. اکنون بر اساس افرادی که بیشترین واکنش را دارند، برنده ای را انتخاب کنید. به عنوان هدیه، می توانید یک وعده غذایی رایگان برای برنده ارائه دهید.
ایده اصلی این مسابقه توسعه مخاطبان رسانه های اجتماعی شماست. این استراتژی بازاریابی بازدید کنندگان شما را به مشتری تبدیل می کند. این یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری محلی بدون پرداخت یک سکه است.
7. یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد کنید
برای جذب مشتریان محلی یک وب سایت ایجاد کنید
یک وب سایت اصالت شما را منعکس می کند، مهم نیست که شما یک تجارت کوچک یا بزرگ را اداره می کنید. حتی شما می توانید یک صفحه واحد ایجاد کنید. اما شما باید آدرس اینترنتی داشته باشید.
اگر متناسب با محصولات یا خدمات خود محتوا ارائه دهید، می توانید مشتریان اصلی بدست آورید. وقتی مشتریان محلی محصولی را در اینترنت جستجو می کنند، اگر وب سایت شما را پیدا کنند برای کسب و کار شما بسیار خوب است. یک نکته مهم دیگر، فراموش نکنید که وب سایت خود را برای هر مشتری ارزشمند مناسب تلفن همراه بسازید. امروزه بیش از 50٪ از بازدید وب سایت از طریق بازدید از تلفن همراه حاصل می شود.
داشتن یک وب سایت آنقدرها گران نیست. اگر به دنبال یک وب سایت رایگان هستید، از ناپ کامرس شروع کنید. در اینجا می توانید یک راهنمای دقیق در مورد نحوه ساخت وب سایت پیدا کنید. سپس فراموش نکنید که اطلاعات تماس خود (آدرس، شماره تلفن، آدرس Gmail و پیوند رسانه های اجتماعی) را اضافه کنید.
حتما بخوانید: قالب ناپ کامرس
8. یک برنامه موبایل را برای نمایندگی تجارت خود راه اندازی کنید
برای نمایندگی از تجارت خود، یک برنامه تلفن همراه راه اندازی کنید
من می توانم شرط بندی کنم که بیشتر مشتریان شما از یک دستگاه تلفن همراه برای مرور منظم استفاده می کنند. و آنها همیشه دوست دارند از برنامه های تلفن همراه استفاده کنند. بنابراین، اگر بودجه لازم برای ایجاد یک برنامه ساده و در عین حال چشم اندازی برای کسب و کار خود دارید، در اسرع وقت انجام آن را به تأخیر نیندازید.
از آنجا که یک مطالعه نشان می دهد 63٪ از مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات را به جای راحت تر از برنامه های اینترنتی خریداری کنند.
ممکن است در حال حاضر ضرورت وجود یک برنامه تلفن همراه برای تجارت خود را احساس نکنید. اما دوست من آینده شغل برای کسانی است که از هر جنبه فناوری در دسترس هستند.
9. برای جلب مشتری های محلی در شبکه های اجتماعی باشید
شبکه های اجتماعی
اکنون همه در شبکه های اجتماعی حضور دارند. یک تحقیق در دسامبر 2012 نشان می دهد که حتی قاره آفریقا بیش از 50 میلیون کاربر منظم فیس بوک دارد. فکر می کنم همین الان می توانید عدد را تصور کنید!
بنابراین بیشتر تجارت به صورت آنلاین انجام می شود زیرا خرید در آنجا آسان است. بنابراین، تجارت شما در رسانه های اجتماعی که از آن عقب هستید، بیشتر از رقبا نیست. صفحه یا گروهی را برای تجارت خود در Instagram و Twitter ایجاد کنید (بیشتر خریداران آنلاین از این سیستم عامل های اجتماعی استفاده می کنند).
با این حال، با صرف 10-20 دلار می توانید هزاران نفر را به مدت 7-30 روز جذب کنید. می توانید گزینه های زیادی مانند مشتری های زن و مرد، محدودیت سنی، محلی و موارد دیگر را انتخاب کنید.
10. خدمات مشتری خود را ارتقا دهید
پس از پیروی از تمام آن استراتژی های بازاریابی، همه چیز می تواند در یک لحظه توسط خدمات ضعیف مشتری خراب شود. و همانطور که انتظار دارید با مشتری محلی ارتباط برقرار کنید، آنها خدمات بد شما را نمی بخشند.
وقتی درباره محصول خود در وب سایت یا رسانه های اجتماعی پست می گذارید، همیشه درباره خدمات مشتری خود بنویسید. خدمات مشتری محبوب و قابل اعتماد عبارتند از:
- 24/7 در دسترس برای تماس
- پس از خرید سرویس منزل
- تحویل به موقع محصول
- سیاست بازگشت پول 14 یا 30 روزه
- و خیلی بیشتر
این خدمات خوب مشتری در نهایت باعث رونق تجارت شما خواهد شد. بنابراین، مشتریان شما همیشه دوست دارند که به شما برگردند. علاوه بر این، آنها فروشگاه شما را به دوستان و خانواده آنها توصیه می کنند. بنابراین، خدمات مشتری همچنین سلاح مخفی استراتژی بازاریابی است. با بهینه سازی مهارت های بازاریابی خود، مشتریان محلی را جذب کنید
با بهینه سازی بازاریابی مشتری محلی را جذب کنید
گاهی اوقات مردم فکر می کنند که متقاعد کردن مشتریان محلی چندان سخت نیست. اما شما باید به یاد داشته باشید که آنها از کل محل استقبال می کنند و در صورت ارائه هرگونه محصول یا تحویل اشتباه می توانند قدم هایی را بردارند. در یک نگاه کل بازار محلی را از دست خواهید داد.
در تجارت خود صادق باشید و هر قدم را با فکر کردن در مورد نقطه درد مشتریان خود بردارید. از خود بپرسید چه چیزی باعث خوشبختی آنها خواهد شد و چگونه می توانید فروشنده معتبر آنها شوید. این دو سوال می تواند شما را موفق کند.
بنابراین، اگر همه روش ها کمی دشوار به نظر می رسد، می توانید از برخی از آنها صرف نظر کنید. اما هرگز راه اندازیGoogle Listing ، Google Alert، حفظ رسانه های اجتماعی و بهترین خدمات مشتری را از دست ندهید. آنها می توانند سناریوی تجارت شما را به سرعت تغییر دهند. در این همه گیری، شما باید در مورد رفتار مشتری خود نیز تحقیق کنید.
ثبت نظرات