بسته

نیت کاربر از جستجو (Search Intent) چیست؟

امروزه همه چیز در دنیای بازاریابی حول مشتری می چرخد​​، زیرا هرکسی بدون استثنا به دنبال جلب رضایت او است، از این طریق نیازهای او را به خوبی درک می کند و سپس برای ارضای مناسب آنها تلاش می کند. این امر در مورد دنیای بازاریابی دیجیتال، به ویژه بهینه سازی موتور جستجو، با درک هدف کاربر (User Intent) و هدف جستجو (Search Search) که وی را به نتایج خاصی علاقه مند می کند، اعمال می شود، محتوای مناسب برای او.

نیت کاربر (Search Intent) چیست؟

نیت کاربر یا همانطور که می دانید جستجوی هدف، بخشی از فرآیند جستجوگرها است. بنابراین، قبل از شناختن هدف و نیت کاربر و معنی این اصطلاح، ابتدا به این سوال پاسخ خواهیم داد که SEO چیست، تا اهمیت دانستن هدف جستجو را به عنوان عاملی که در نتایج تأثیرگذار است، درک کنیم.

بهینه سازی موتور جستجو یا همانطور که به اختصار SEO شناخته می شود، فرآیند ایجاد اصلاحات و بهبود صفحات وب سایت است، تا در اولین نتایج جستجوهای انجام شده توسط بازدید کنندگان در موتورهای جستجوی مختلف مانند Google ،Bing یا دیگران، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب. تمام خدمات سئو به عنوان یک اولویت مداوم بر دستیابی به این هدف متمرکز هستند.

با بازگشت به نیت کاربر، می توان آن را به عنوان وسیله ای تعریف کرد که از طریق فرآیند جستجوی انجام شده به ما می گوید کاربر به چه چیزی می خواهد دسترسی پیدا کند. بنابراین شامل کلمات کلیدی مورد استفاده وی نیز می شود، اما فراتر از این است که قصد کاربر از روند جستجو را درک کند. به عنوان مثال، اگر او به دنبال اطلاعات است، می خواهد محصول خاصی بخرد یا دقیقاً چه چیزی را می خواهد.

نیت کاربر (Search Intent) چیست؟

چرا دانستن نیت کاربر مهم است؟

همانطور که در تعریف نیت کاربر اشاره کردیم، این امر نقش اساسی در سئو دارد و به نتایج بهتر کمک می کند. این نتایج از نظر عملکرد در موتورهای جستجو و همچنین نتایج واقعی در ارقام فروش بر برند شما تأثیر می گذارد. اهمیت دانستن نیت کاربر را می توان در سه نکته زیر گنجانید:

1. توجه گوگل به ساختار جستجو

موتور جستجوی گوگل مشتریان را در درجه اول قرار می دهد. بنابراین، سایت تمام جزئیات مربوط به کاربر را مشاهده می کند. بنابراین، الگوریتم گوگل در مورد ارضای هدف جستجوی کاربر است و این همان چیزی است که باعث می شود نتایج برای رتبه بندی محتوا در صفحات موتور جستجو بر این اساس تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، اگر کاربری اصطلاح خاصی را جستجو کند و اطلاعاتی را پیدا کند که با آنچه می خواهد ارتباطی نداشته باشد، نتایج دیگر را جستجو می کند، بدون اینکه بر روی هر نتیجه ای که به نظر می رسد، کلیک کند. این یک سیگنال به Google ارسال می کند که نتایج به دلیل عدم تطابق با هدف کاربر مطابقت ندارد و سایت شروع به تنظیمات مناسب برای رتبه بندی محتوا می کند.

2. در مراحل مختلف خرید، دسترسی خود را به کاربران افزایش دهید

کاربر تا تصمیم نهایی خرید محصولات، مجموعه ای از مراحل مختلف را طی می کند. این شامل آگاهی از وجود مشکل یا نیاز، سپس جستجوی اطلاعات، ارزیابی گزینه های موجود برای انتخاب وی تا تصمیم نهایی خرید و ارزیابی خدمات است. در هر مرحله، سوالات و ایده هایی وجود دارد که مطمئناً به ذهن او خطور خواهد کرد، و تصمیم او را قبل از رفتن به مرحله بعدی کنترل می کند.

بنابراین، به جای هدف قرار دادن کاربر فقط در مرحله خرید به عنوان مثال، می توان قصد کاربر را در مراحل مختلفی که طی می کند شناسایی کرد و نیازها و ایده هایی را که در ذهن او است درک کرد. سپس مطمئن شوید که آن را در هر مرحله با محتوای مناسب، که اطلاعات و پاسخ هایی را که می خواهد به او دسترسی پیدا کند، هدف قرار دهید و سپس اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربر را بهبود ببخشید.

بنابراین، این به شما کمک می کند تا به دو هدف برسید: هدف اول رسیدن به تعداد بیشتری از افراد است، زیرا باعث می شود تعداد بیشتری از مخاطبان با معرفی نام تجاری خود، با جستجو در هر مرحله ، نه فقط تعداد مراجعه به آنها در فقط مرحله خرید دوم سهم هدف قرار دادن هدف جستجو در همه مراحل در بهبود نرخ تبدیل نام تجاری شما است.

3. نرخ پرش خود را کنترل کرده و رتبه بندی صفحه خود را بهبود ببخشید

تمرکز بر قصد کاربر منجر به بالاترین درجه رضایت کاربر می شود. او واقعاً ارتباط محتوایی را که می خواند با هدف جستجو احساس می کند ، و بنابراین زمان بیشتری را در داخل محتوا صرف خواهد کرد تا سود بیشتری کسب کند و بین پیوندهای داخل محتوا حرکت خواهد کرد. یا بسته به درخواست اقدام ذکر شده در محتوا ، اقدام به خرید می کند.

برعکس، اگر کاربر متوجه شود که این محتوا نیازهای او را برآورده نمی کند ، سریع صفحه را بدون مراجعه به محتوای صفحه وارد شده ، به موتور جستجو بازمی گرداند. که منجر به افزایش نرخ گزاف گویی می شود، به این معنی که بازدید کننده از طریق یک صفحه خاص سایت شما را مرور کرده و سپس بدون باز کردن هیچ صفحه دیگری سایت را ترک کرده است.

بنابراین ، درک قصد کاربر میزان پرش را کنترل می کند و در ازای آن ، با توجه به قدرت محتوا ، هدف جستجوی کاربر محقق می شود. به جای اینکه ترافیک بی فایده ای را به عنوان تاثیری در اهداف خود پیدا کنید ، ترافیکی را پیدا می کنید که مربوط به شما باشد، منجر به رتبه بندی مثبت Google برای شما می شود و به شما در بهبود رتبه بندی موتور جستجو کمک می کند.

چگونه می توان هدف جستجو را طبقه بندی کرد؟

چگونه می توان هدف جستجو را طبقه بندی کرد؟

قصد کاربر را می توان با توجه به اهدافی که کاربر به دنبال دستیابی به آن است دسته بندی کرد ، زیرا هدف جستجو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است در طول سفر جستجو هدف تغییر کند. به عنوان مثال ، اگر هدف فرد کسب اطلاعات فقط در مورد یک موضوع خاص باشد ، ممکن است در نهایت براساس محتوای قابل خواندن تصمیم خرید بگیرد. هدف تحقیق را می توان در چهار نوع اصلی دسته بندی کرد:

1. نیت اطلاعاتی

این طبقه بندی به این معنی است که کاربر به دنبال پاسخ سوالات خاص یا اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص است. بنابراین، او فقط روی محتوایی تمرکز می کند که به او دانش مورد نظر خود را می دهد. به عنوان مثال محتوایی که عنوان یا محتوای آن حاوی کلمات زیر است: راهنمای شما برای ، نحوه انجام ، چرا ، بهترین روش ها. به احتمال زیاد این در گروه جستجوی اطلاعات است.

شما می توانید با استفاده از قصد اطلاعاتی کاربر ، محتوایی را ارائه دهید که به سوالات مخاطبان، به ویژه سوالات مربوط به محصول شما پاسخ دهد. برای شما ، این محبوب ترین محتوایی است که مخاطب را به خود جلب می کند ، بر خلاف بقیه ژانرها ، هدف از جستجو ممکن است به طور خاص بر روی یک چیز متمرکز نشود ، بلکه تلاش برای دستیابی به اطلاعات است. بنابراین اگر بتوانید محتوای مناسبی را ارائه دهید ، می توانید کاربران را به سمت خود جذب کنید.

2. قصد ناوبری

منظور از جستجوی ناوبری به این معنی است که کاربر به دنبال دستیابی به سایت یا صفحه خاصی است. به احتمال زیاد او از كجا می خواهد برود آگاهی كامل دارد ، اما به جای تایپ یك URL كامل در نوار جستجو ، نام را مستقیماً در موتور جستجو تایپ می كند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید به یک سایت مستقل دسترسی پیدا کنید ، کلمه "Independent" را در موتور جستجو تایپ می کنید و از آنجا به سایت می روید. در نظر گرفتن این نکته مهم است که اگر تصمیم بگیرید کلمه کلیدی مرتبط با مقصد مرور را هدف قرار دهید ، ممکن است به نتایج خوبی نرسید ، زیرا هدف جستجو از ابتدا به یک سایت خاص هدایت می شود.

به عنوان مثال، اگر کلمه ای مانند (Google Keywords) در محتوایی هدف قرار گیرد که در مورد کلمات کلیدی صحبت می کند، کاربر ممکن است آن را نپذیرد ، زیرا استفاده وی از این جمله در جستجو هدف دستیابی به ابزار واقعی از Google برای استفاده است ، نه به دنبال دستیابی به محتوایی باشید که در مورد آن صحبت می کند.

3. قصد معامله ای

همانطور که برای هدف معامله، کاربر قصد دارد چیزی را خریداری کند ، در حال حاضر در مرحله تصمیم گیری برای خرید است. بنابراین ، هدف جستجو بر صفحاتی متمرکز است که محصولات یا خدمات مورد نظر را ارائه می دهند ، نه محتوایی که اطلاعات مربوط به موضوع را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، اگر محقق بخواهد یک سرویس نوشتن محتوا بدست آورد ، قطعاً نتایجی را می خواهد که وی را قادر به دریافت خدمات کند ، و نه مقاله ای که اهمیت نوشتن محتوا را برای او توضیح دهد.

بنابراین، می توانید از هدف کاربر برای خرید بهره مند شوید و محصولات یا خدماتی را که ارائه می دهید ارتقا دهید ، در حالی که این محتوا تمرکز خود را بر روی روشن کردن تمام جزئیات آن ، و ویژگی ها و مزایایی که هنگام خرید به دست می آورد ، متمرکز کنید. در این حالت ، شما برای متقاعد کردن کاربر برای خرید آنچه که شما ارائه می دهید بدون گزینه های دیگر ، به محتوای حمایت شده مانند نوشتن مطالب اصلی نیاز دارید.

4. قصد تجاری

قصد تجاری کاربر اغلب با هدف معامله تلاقی می کند. همانند مرحله قبل ، کاربر در اینجا هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است ، اما همچنان در حال مقایسه محصولات مختلف موجود است. به عنوان مثال ، اگر کاربر بخواهد یک تلفن هوشمند خریداری کند، محتوای جستجو عبارتند از: بررسی تلفن، مقایسه تلفن، بهترین تلفن ها در سال 2021.

در اینجا، محتوای تبلیغاتی نیز می تواند برای تأثیرگذاری بر کاربر ارائه شود، اما ادامه نمایش آن به بیش از یک روش ، مانند ارائه تبلیغات یا کمپین های بازاریابی، تا زمانی که کاربر برای تصمیم گیری نهایی ترغیب نشود و به مرحله خرید واقعی.

چرا دانستن نیت کاربر مهم است؟

چگونه از نیت کاربر در بهینه سازی SEO بهره مند شویم؟

با شناسایی قصد کاربر، می توان از طریق موتورهای جستجو نتایج بازاریابی را بهبود بخشید، و این نیاز به مجموعه ای از مراحل عملی دارد، تا بتواند مفهوم قصد کاربر را به واقعیت تبدیل کند و از نکاتی که گفتیم استفاده کند. در مورد اهمیت جستجو این اقدامات شامل چهار مرحله زیر است:

1. ماهیت مشتریان و سفر خرید را درک کنید

مردم در نحوه انجام اقدامات مختلف یکسان نیستند. بنابراین ، اولین قدم برای استفاده از قصد کاربر، درک درست مشتری است. دریابید که در چهار طبقه بندی خود به چه چیزهایی می خواهند برسند یا قصد جستجوی آنها را دارند.

همچنین مهم است که پس از مطالعه خوب مشتریان ، سفر خرید آنها متناسب با نام تجاری شما طراحی شود. مثلا؛ آیا جستجوها فقط از موتورهای جستجو شروع می شوند؟ یا آیا آنها از طریق شبکه های اجتماعی در حال حرکت هستند؟ یا اینکه ترکیبی از روشهای متعدد است؟

این مانند این است که برای سفر مشتری یک برنامه سفر کامل طراحی کنید ، نقطه شروع، نقطه پایان و آنچه را که انتظار دارند در هر مرحله به آن برسند نشان دهد. البته در اینجا مهم است که بر روی مراحلی که در درجه اول از طریق موتورهای جستجو رخ می دهد و همچنین نحوه جذب کاربران و تأثیرگذاری بر هدف جستجوی آنها ، مهم است تا در همه مراحل از طریق موتورهای جستجو باشد.

2. تحلیل کلمات کلیدی

جستجوها مرتبط و با گسترش هدف کاربر با کلمات کلیدی مورد استفاده در جستجو است. بنابراین ، مهم است که بر روی تجزیه و تحلیل خوب کلمات کلیدی و نتایج صفحات موتور جستجو (SERP) تمرکز کنید، و از این طریق دانستن برخی نکات اساسی مانند: رتبه بندی فعلی سایت شما در صفحات جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر ، همچنین به عنوان حجم جستجوهایی که در آن انجام می شود، چه ماهانه و چه در یک دوره مشخص.

با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، شما می توانید نحوه استنباط هدف جستجوی کاربر ، مواردی را که وی به دنبال آنها است و در هر دسته خاصی از اهداف جستجو قرار می گیرید. همچنین مفید است که به محتوای رقبایی که در این کلمات رتبه بالاتری دارند نگاه کنید، دریابید که چه محتوایی برای هدف قرار دادن مخاطب استفاده می شود و از این طریق درک درستی از آنچه کاربر دقیقاً می خواهد و قصد دارد، بدست آورید.

چگونه از نیت کاربر در بهینه سازی SEO بهره مند شویم؟

3. از محتوای مناسب استفاده کنید

در پایان همه چیز به محتوا مربوط می شود. بنابراین ، شما باید بر اساس دریافت و اعداد ، درک شما از قصد کاربر و مواردی که می خواهند به آنها دسترسی داشته باشند، روی ارائه محتوای مناسب به کاربران خود کار کنید. در این مرحله ، اگر در زمینه نوشتن محتوا تبحر ندارید ، بدون شک استخدام یک نویسنده حرفه ای محتوا از طریق یک بستر مستقل ، بزرگترین بستر مستقل عرب ، برای تهیه محتوای حرفه ای ، بهترین گزینه است. هنگام تهیه محتوا ، عناصر زیر را حتماً در محتوای خود بگنجانید:

طبقه بندی هدف جستجو را تعیین کنید

ابتدا طبقه بندی قصد جستجو را در چهار نوع مورد بحث تعریف کنید. این به شما کمک می کند مناسب ترین کلمات را برای محتوا انتخاب کنید و ساختار محتوایی را که برای استفاده مناسب است ، تعیین کنید تا هدف کاربر از روند جستجو را برآورده کند.

به عنوان مثال، اگر ما در مورد مقالات مربوط به خوداشتغالی صحبت می کنیم ، آنها را به صاحبان پروژه هدایت کنیم. هدف اطلاعاتی مقاله درمورد دلایل استخدام فریلنسر است. در قصد تجارت ، همانطور که کارآفرین در حال مقایسه گزینه ها است ، می توان مقاله ای در مورد مقایسه استخدام فریلنسر یا آژانس های استخدام ارائه داد. سپس در قصد معامله ای مقاله در مورد سازوکار مناسب برای استخدام فریلنسر صحبت خواهد کرد.

یک عنوان جذاب بسازید

عنوان اولین عنصری است که چشم کاربر هنگام جستجو مشاهده می کند و بسته به عنوان دسترسی یا عدم دسترسی به محتوا را تعیین می کند. شما باید مطمئن شوید که عنوان با هدف جستجوی هدف مطابقت دارد ، بنابراین کاربر تصمیم می گیرد که این محتوا در حال حاضر به خواسته خود برسد ، بنابراین آن را نادیده نمی گیرد و به نتایج زیر نگاه می کند. همچنین مهم است که کلید واژه را در عنوان قرار دهید تا موتورهای جستجو بتوانند مقاله شما را راحت تر کنترل و کنترل کنند.

محتوایی تهیه کنید که تمام جنبه های موضوع را پوشش دهد

شما به دنبال این هستید که کاربر هرچه بیشتر وقت خود را در سایت خود بگذراند ، بنابراین شما به محتوای غنی نیاز دارید ، تمام جنبه های موضوعی را که اکنون درباره آن می نویسید ، به زوایای مختلف آن پرداخته و به تمام سوالات ذهن وی در مورد این موضوع پاسخ می دهید.

در این صورت کاربر نیازی به بیرون رفتن و مراجعه به منبع دیگری نخواهد داشت و از محتوایی که از طریق شما بدست آورده راضی است. این باعث می شود او به شما ایمان بیاورد و ممکن است شروع به مرور سایر مقالات شما کند یا از مرحله اطلاعات به مرحله معامله منتقل شود.

پیوندهای بیشتری را وارد کنید

یکی از مهمترین اهداف قصد کاربر کمک به کاهش نرخ پرش است. بنابراین ، پیوندهای مفیدی در محتوا ضروری است. به عنوان مثال، مقالاتی که در مورد برخی موضوعات ذکر شده در مقاله صحبت می کنند ، مواردی که شما برای کاربر مهم می دانید و دوست دارید آنها را بدانید و از آنها بهره مند شوید ، یا منابعی که وی در مطالب به آنها اعتماد کرده است.

شما می توانید از پوشش خود در همه جنبه های موضوع بهره مند شوید ، تا به راحتی به سایر مطالب دسترسی پیدا کنید و پیوندهای خود را در محتوای موجود تعبیه کنید. بنابراین، این امر باعث می شود تا خواننده از صفحه ای به صفحه دیگر سایت شما منتقل شود و سایر مباحث موجود را مرور کند.

با این حال، همیشه به یاد داشته باشید که نیازی به اضافه کردن پیوندهای زیاد یا درج نامناسب آنها نیست، تا خواننده حواسش پرت نشود ، بلکه بتواند روی محتوای اصلی تمرکز کند و بین بقیه مطالب موجود حرکت کند.

CTA قدرتمند بنویسید

با خاتمه یافتن محتوا، نوشتن یک فراخوان قوی برای ایجاد انگیزه در خواننده برای انجام اقدامی که می خواهید با قرار گرفتن در درون محتوا انجام شود ، تا تحول مورد نظر اتفاق بیفتد. در این حالت ، روش کار باید با هدف و هدف تحقیق مرتبط باشد. اگر موضوع مربوط به ساختار معاملات باشد ، باید روش انجام شود تا در مورد مکانیزم خرید صحبت شود.

همچنین می توانید عملی بنویسید که از جستجو خارج از هدف باشد. به عنوان مثال، ایجاد انگیزه برای خرید در کاربر ، در محتوایی که در وهله اول اطلاعات را ارائه می دهد، یعنی کاربر در اینجا حتی ممکن است به خرید فکر نکند. این به محتوای قوی نیاز دارد ، که می تواند بر هدف کاربر تأثیر بگذارد و او را در مورد ارزش معاملات از طریق شما متقاعد کند. در این صورت ، او مایل است محصولات یا خدمات شما را بدست آورد و در اینجا فراخوان عمل به آرامی و هوشمندانه به این هدف می رسد.

از محتوای مناسب استفاده کنید

4. نتایج تحلیل محتوا

همیشه مهم است که به مرحله دوم، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ، همراه با تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از برنامه محتوا، برگردیم تا ببینیم آیا این محتوا واقعاً با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد؟ اگر پاسخ منفی است، باید سازوکار مناسبی برای بهبود محتوا در نظر گرفته شود تا با نیت کاربر سازگارتر شود.

سرانجام، در هر مرحله به یاد داشته باشید که محتوای شما در درجه اول به افراد اختصاص دارد، نه به موتورهای جستجو. و اینکه همین موتورها کاربران را در اولویت اولویت های خود قرار می دهند و بنابراین مکانیزم های کاری خود را توسعه می دهند تا بهترین خدمات را به آنها ارائه دهند. بنابراین، مطمئن شوید که هدف کاربر را به خوبی مطالعه کرده اید و سعی می کنید از آن به عنوان یک قسمت اساسی در کار جستجوگرها استفاده کنید، قادر خواهید بود هر دو مورد را راضی کنید. کاربر و موتورهای جستجو ، این هدف مورد نظر است.

خاتمه

در این مقاله در بخش های مختلف پاسخ پرسش های پرتکرار کاربران را در زمینه چیستی نیت کاربر از جستجو و اهمیت آگاهی از این موضوع در قالب بخش های اختصاصی در اختیارتان قرار دادیم. در واقع به عمده دلایل و عواملی که باعث می شود افراد نسبت به کسب اطلاعات در خصوص نیت کاربران اقدام کنند پرداختیم.

در صورتی که در این مقاله به نکاتی توجه نکرده ایم و در خلال متن بدان ها اشاره نشده است می توانید که آن ها را در زیر همین مقاله و در باکس کامنت ها برای ما بنویسید.

از سوی دیگر نیز این امکان برایتان فراهم است پرسش های خود را در همان بخش قرار دهید تا در اسرع وقت به تمامی آن ها رسیدگی شود.

ثبت نظرات

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها