بسته

راهنمای کامل راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی

راهنمای کامل راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی

راهنمای کامل راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی

آیا به دنبال راه اندازی کسب و کار لوازم آرایش آنلاین لوازم آرایشی در سال 2021 هستید؟ نمی دانید چگونه یک فروشگاه لوازم آرایشی راه اندازی کنید؟ راه اندازی کسب و کار آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی ماجراجویی هیجان انگیزی است. صنعت زیبایی جهان سریعتر از همیشه در حال رشد است و انتظار می رود که تا سال 2025 به 800 میلیارد دلار برسد یا حتی از آن فراتر رود.

در دوران همه گیری کووید-19، خرید محصولات زیبایی به صورت آنلاین بسیار رایج شده است چرا که اغلب مردم ترجیح می دهند در خانه بمانند. از این رو فروش محصولات آرایشی از خرید سنتی به خرید آنلاین تغییر پیدا کرده است. از سوی دیگر همه گیری ویروس کرونا مشاغل سنتی را بسیار تحت تأثیر قرار داده و آنها را مجبور کرده است که آنلاین شوند.

بازار محصولات آرایشی با سرعت زیادی در حال گسترش است. تقاضای روزافزون برای انواع محصولات آرایشی از اقشار مختلف مردم وجود دارد. صنایع آرایشی و بهداشتی طیف وسیعی از محصولات را شامل می شود که در انواع مختلف مشاغل مانند کلینیک های ضد پیری، سالن زیبایی، آرایشگاه، فروشگاه های لوازم آرایشی و غیره استفاده می شود. راه اندازی یک کسب و کار لوازم آرایشی آنلاین می تواند یک ایده عالی باشد.

اما، راه اندازی کسب و کار آرایشی و آرایشی آنلاین یک بازی بچه گانه نیست. عوامل و متغیرهای زیادی وجود دارد که نقش مهمی در موفقیت تجارت آنلاین شما دارد. این فقط در مورد توسعه یک وب سایت و آگاهی مردم از وجود شما نیست. راه اندازی یک کسب و کار آنلاین بسیار شبیه به راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی است. تنها تفاوت در محیطی است که تجارت در آن اتفاق می افتد.

برای راه اندازی یک کسب و کار آرایشی و آرایشی آنلاین، باید چند روش مناسب را دنبال کنید تا مطمئن شوید که همه اصول اولیه را به درستی رعایت کرده اید. داشتن پایه و اساس مناسب برای تجارت آنلاین شما باعث موفقیت برند لوازم آرایشی شما می شود. و دقیقاً به همین دلیل است که ما 11 راهکار برتر را برای راه اندازی کسب و کار لوازم آرایشی و آرایشی آنلاین در سال 2021 ارائه کرده ایم. بنابراین، بدون هیچ گونه بحث بیشتر، اجازه دهید به محتوا بپردازیم!

چرا باید فروشگاه لوازم آرایشی خود را بصورت آنلاین انجام دهید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید. صرف نظر از آنچه می فروشید، کسب و کار شما نیاز به حضور در وب دارد. از آنجا که شما یک تجارت لوازم آرایشی دارید و مخاطبان مورد نظر شما به دنبال محصولات زیبایی به صورت آنلاین هستند، ایجاد یک فضای آنلاین منطقی است که بتوانید مخاطبان مورد نظر خود را هدایت کرده و تبدیل ها را انجام دهید.

ایجاد وب سایت خرید تجارت الکترونیک چیزی است که تجارت لوازم آرایشی شما را به مشتریان بالقوه شما نزدیک می کند. استفاده از یک وب سایت کاربردی با کیفیت بالا و طراحی مناسب و همچنین داشتن رسانه های اجتماعی به فروشگاه آرایشی شما اجازه می دهد تا از علاقه مندی پیروان خود استفاده کنید.

نه تنها این، شما همچنین مشتاق هستید که راهی مقرون به صرفه برای فروش محصولات خود ایجاد کنید. هنگامی که تجارت خود را بصورت آنلاین انجام می دهید، پس از اتمام کار با ایجاد یک وب سایت تجاری، هزینه سربار خود را کاهش می دهید. بله، هزینه های بازاریابی و تبلیغات وجود خواهد داشت، اما آنها نیز متناسب با درآمدی است که از طریق آنها ایجاد می کنید.

ما کاملاً معتقدیم که اگر برای تجارت لوازم آرایشی و بهداشتی شما دیجیتالی نشوید، رقابت در بازار بسیار سخت خواهد بود. با توجه به نفوذ بی وقفه فناوری تلفن همراه و اینترنت در سراسر جهان، شرکت هایی که نتوانند این روند رو به رشد را درک کنند یا از آن استقبال کنند، سود خود را از دست خواهند داد یا حتی وجود نخواهند داشت.

چرا باید فروشگاه لوازم آرایشی خود را بصورت آنلاین انجام دهید؟

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

مرحله 1:  تحقیق

اولین قدم تحقیق است، باید دریابید که از کجا می توانید محصولات را با نرخ عمده خریداری کنید. محصولات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا باعث محبوبیت فروشگاه شما شود. توسعه روابط با طیف گسترده ای از توزیع کنندگان به شما این امکان را می دهد که آنها را با نرخ ارزان و عمده خریداری کنید.

این به شما امکان می دهد محصولات خود را با قیمت مشخص به مشتریان بفروشید. بخش مهم دیگر تحقیق، آگاهی از نوع رقابت موجود در بازار است. به منظور تمایز محصولات خود از سایر بازارها، کسب اطلاعات در مورد رقبای شما و برندهایی که آنها می فروشند و کدام یک از آنها محبوب هستند ضروری است.

هنگام تحقیق در بازار باید دیدگاه مشتری را به کار بگیرید و نکاتی را که شما را به عنوان مشتری جذب می کند یادداشت کنید. همچنین باید به فروشگاه های لوازم آرایشی آنلاین که عملکرد ضعیفی دارند نگاهی بیندازید زیرا این کار شما را از اشتباهاتی که می تواند منجر به ضرر در کسب و کار شما شود مطلع می کند. می توانید از شکاف های موجود در بازار برای ورود سریع به بازار استفاده کرده و راههای سودآوری کسب و کار خود را بشناسید.

نکته: وب سایت مناسب و پاسخگو به راحتی نیمی از کارها را انجام می دهد. وب سایت تاثیرگذار می تواند به شما در کسب سود چشمگیر کمک کند. برای وب سایت محصولات آرایشی، به عکاسی خلاقانه و جذاب از محصولات آرایشی خود با تمام جزئیات نیاز دارید. از نظر بودجه، محصول، جزئیات عاقلانه به مشتری کمک می کند تا محصول مناسب را انتخاب کرده و فروش را افزایش دهد.

مرحله 2: تخصص در یک محصول خاص

شما باید یک یا دو محصول آرایشی را انتخاب کنید که می توانید در آنها تخصص داشته باشید. اگر تجربه قبلی در فروش یا تولید محصولات آرایشی ارگانیک یا مراقبت از لب دارید، می توانید در فروش این نوع محصولات در فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین خود تخصص داشته باشید.

اگر بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی که با آنها آشنا هستید تمرکز کنید، برنامه ریزی کسب و کار شما آسان تر می شود. در ابتدا نباید محصولات متنوعی را روانه بازار کنید. پس از ایده گرفتن از رقابت و محصولات محبوب در بازار، می توانید به تدریج به لیست محصولات خود اضافه کنید. قیمت محصولات باید از پایین تا بالا متغیر باشد تا به خواسته های طیف گسترده ای از مشتریان از سطوح مختلف اقشار اقتصادی پاسخ دهد.

نکته: قریب به اکثر افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند. کانال های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب مانند بازارهای جدیدی هستند که می توانید محصولات زیبایی خود را به صورت تهاجمی به فروش برسانید. می توانید تبلیغات خود را مستقیم یا غیر مستقیم در رسانه های اجتماعی مختلف قرار دهید.

تحقیقات بازار

مرحله 3: ایجاد هویت برند شما

شما باید هویت برند خود را بر اساس گروه های هدف خود ایجاد کنید. مشتریان به احتمال زیاد برند معتبری را خریداری می کنند که دارای اعتبار زیادی است. شما باید گروه هدف یا مشتری خود را تعیین کنید که از یک خانم خانه دار معمولی تا هنرمندان آرایشگاه یا سالن های زیبایی متفاوت است.

موجودی باید بر اساس نوع مشتریانی که می خواهید محصولات خود را عرضه کنند، ایجاد شود. این امر به زمان و تحقیق نیاز دارد. نام یا لوگوی فروشگاه آنلاین باید مد روز باشد و برای مشتریان جذاب باشد.

نکته: راه های زیادی برای بازاریابی محصولات آرایشی شما وجود دارد. شما باید از رویدادهای زیبایی دیدن کرده و در آن شرکت کنید یا رویدادهای تجاری آرایشی به طور منظم در شهر شما برگزار می شود. چنین نمایشگاه های تجاری فرصتی عظیم برای ارتقاء تجارت آرایشی شما فراهم می کند

مرحله 4: اخذ مجوز

فروش آنلاین لوازم آرایشی شما را از اخذ مجوزهای لازم تجاری معاف نمی کند. برای ادامه تجارت خود به مجوز فروش و همچنین مجوز مالیات نیاز دارید. شما باید از قوانین موثر بر تجارت خود آگاه باشید.

نکته : شروع به ساخت فیلم های مختلف از لوازم آرایشی کنید و شروع به ارسال پست در یوتیوب با لوگوی کوچک خود در بالای آن کنید. همچنین می توانید از مشتریان مختلف برای نشان دادن کار خود استفاده کنید. محتوای ویدئویی واقعاً ارزشمند است و اگرچه تولید ویدیوهای حرفه ای یوتیوب هزینه های هنگفتی را به دنبال دارد، اما این که خودتان آن را تهیه کنید هیچ اشکالی ندارد. این امر آگاهی زیادی از محصولات آرایشی و مزایای آن به شما می دهد.

مرحله 5: برنامه کسب و کار

اگر شما به تازگی اقدام به ورود بازار کرده اید، می خواهید سبد خرید را پیدا کنید که فضای کافی برای کار با تخصص فنی محدود در اختیار شما قرار دهد. توسعه یک مدل تجاری مرحله بعدی را تشکیل می دهد- برنامه های عملیاتی، مالی کسب و کار شما و جدول زمانی.

شما باید یک دوره آزمایشی را در جدول زمانی خود قرار دهید، هنگامی که مطمئن شدید که برند های خاص بیش از دیگران محبوبیت بیشتری پیدا می کنند، سپس روی آنها تمرکز می کنید. می توانید قبل از راه اندازی از مشاوره متخصصان برای داشتن ایده ای در مورد ماهیت تجارت و بازار استفاده کنید.

نکته : همچنین می توانید یک غرفه در یک مرکز خرید یا در فروشگاه بزرگ راه اندازی کنید که در آن می توانید مشاوره رایگان به مشتریان ارائه دهید. می توانید آنها را در مورد محصولات زیبایی راهنمایی کنید و محصولات زیادی را که برای خرید در سایت شما در دسترس هستند به آنها نشان دهید.

ایجاد هویت برند شما

مرحله 6:  برنامه بازاریابی

بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیکی شکست می خورند، زیرا فروشگاه های تجارت الکترونیکی خود را به طور موثر بازاریابی نمی کنند. یک استراتژی بازاریابی مناسب برای هر تجارت آنلاین حیاتی است. استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا با تعداد زیادی از مردم ارتباط برقرار کنید. می توانید از این بستر برای ارتقاء و پاسخگویی به سوالات مشتریان خود استفاده کنید. تبلیغات و محتواهای آنلاین نیز می توانند به ارتقاء تجارت لوازم آرایشی شما کمک کنند. از شبکه های اجتماعی نیز می توان برای نمایش ظاهر آرایش استفاده کرد.

همچنین می توانید بودجه خود را صرف بازاریابی تأثیرگذار کنید و همچنین آموزش های ویدیویی را بصورت آنلاین ارسال کنید. اگر در حال راه اندازی محصولات جدید هستید، آن را برای تبلیغات آنلاین فراموش نکنید. شما باید برای حداکثر فروش، تخفیف هایی را روی محصولات تازه راه اندازی شده بگذارید، تخفیف روی همه محصولات باید در فصول جشن ارائه شود.

 در اینجا به برخی از ابزارهای بازاریابی قوی اشاره خواهیم کرد:

- بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

از نظر بازاریابی رسانه های اجتماعی برای یک کسب و کار زیبایی، بسترهای فیس بوک و اینستاگرام بهترین روش ها برای تبلیغ محصولات شما هستند. می توانید برای فروشگاه لوازم آرایشی خود در اینستاگرام و یک حساب فیس بوک ثبت نام کنید و برای جذب مشتریان جدید شروع به ارسال محتوا (متن، عکس، فیلم، داستان) کنید. همچنین می توانید کمپین های تبلیغات پولی با تمرکز بر مشخصات جمعیتی و موقعیت مخاطبان خود اجرا کنید.

- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

کلمات کلیدی بسیار جستجو شده را در فروشگاه زیبایی خود قرار دهید تا در موتورهای جستجوی اصلی مانند Google ،Baidu یا Yahoo رتبه های بالاتری کسب کنید. همچنین ایده خوبی است که وب سایت خود را طوری ساختار بندی کنید که همه محتوا بتواند به راحتی توسط خزنده های وب گوگل فهرست بندی شود.

- بازاریابی محتوا

یک استراتژی بازاریابی محتوا را راه اندازی کنید تا به مشتریان بالقوه خود محتوای ارزشمند و مرتبط ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر محصولات مراقبت از پوست را می فروشید، می توانید نکات زیبایی را در مورد روال روزانه مراقبت از پوست ارسال کنید. اگر شما کرم پودر یا کانسیلر می فروشید، می توانید پست های وبلاگی در مورد کانتورینگ یا نحوه یافتن بهترین رنگ ها برای پوست خود بنویسید.

- بازاریابی اینفلوئنسرهای زیبایی

بازاریابی تأثیرگذار یک استراتژی بازاریابی موثر با ROI بالاتر (بازگشت سرمایه) برای یک تجارت زیبایی آنلاین است. با توجه به ماهیت محصول، مشتریان قبل از خرید توصیه های سازندگان آنلاین مورد علاقه خود را دنبال می کنند. کار با اینفلوئنسرهای زیبایی (وبلاگ نویسان،  اینستاگرامرها) می تواند آگاهی از نام تجاری شما را افزایش دهد.

نکته : زمان آن فرا رسیده است که با شخصیت موثر مرتبط با محصول زیبایی خود آشنا شوید. هرچه بیشتر یک ویرایشگر زیبایی، یک شرکت زیبایی یا متخصص حرفه ای در صنعت دست خود را روی محصول شما می گذارد، به احتمال زیاد امتیاز بزرگی کسب خواهید کرد. بررسی محصول شما بر دیگران تأثیر می گذارد و آنها را ترغیب به خرید محصولات می کند.

مرحله 7:  بودجه بندی و حسابداری

قبل از شروع باید بودجه ای را تنظیم کنید. حسابداری کسب و کار به شما کمک می کند تا در مورد سود به دست آمده و ضررهای وارده و همچنین عملکرد مالی فروشگاه خود به روز باشید.

اگر بتوانید دلایل ضرر و زیان خود را تشخیص داده و راه های ایجاد درآمد بیشتر را تشخیص دهید، می توانید سرمایه گذاری های اشتباه و غیر عاقلانه را محدود کنید.

نکته : با آموزش کارگاه های زیبایی و مراقبت. شما می توانید یک مشتری آینده برای محصولات خود ایجاد کنید. شما می توانید کارگاه هایی را برگزار کنید که در آن به مشتریان بالقوه در مورد مراقبت از پوست و کاربرد آرایش آموزش می دهید. در مورد چگونگی لباس پوشیدن به یک ظاهر روزانه و ظاهری عصرانه با چند تغییر سریع توضیح دهید. در مورد نحوه استفاده از کمد لباس و آرایش افراد در زمان معین بحث کنید.

برنامه بازاریابی

مرحله 8: طراحی وب سایت

یک طراح مجرب وب باید برای طراحی وب سایت با مشخصات دقیق استخدام شود. طراحی وب سایت باید زیبا و جذاب باشد. جزئیات محصول باید به طور واضح همراه با شعار، دیدگاه شرکت و غیره ذکر شود. علاوه بر این، سایت شما همچنین باید دارای سبد خرید با رمزگذاری امنیتی 128 بیتی باشد، مشتریان باید در پرداخت های آنلاین در وب سایت احساس امنیت کنند. وب سایت باید با تصاویر محصول جذاب باشد زیرا مشتریان اسموتی ها را بصورت مجازی و نه به صورت شخصی مشاهده می کنند.

نکته: همه اقلام رایگان را دوست دارند. نمونه های رایگان از محصولات آرایشی و بهداشتی خود را برای مشتریان وفادار خود ارسال کنید. همچنین، یک هدیه ماهانه برای سبد محصولات آرایشی رایگان که در وب سایت یا حساب های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ می کنید، برگزار کنید. به این ترتیب می توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

وب سایت باید به گونه ای تبلیغ شود که حداکثر به افرادی برسد که بیشتر به محصولات شما نیاز دارند یا تحت گروه های هدف شما قرار می گیرند و خدمات مشتری باید استثنایی باشد. بازخورد نیز باید از طریق رتبه بندی آنلاین از مشتریان گرفته شود و بخشی در وب سایت وجود داشته باشد که به نارضایتی مشتریان در رابطه با خدمات، پرداخت ها و غیره پاسخ دهد. بسته بندی محصولات باید به درستی و به شکلی که جذاب باشد انجام شود.

بنابراین راه اندازی یک تجارت آنلاین لوازم آرایشی می تواند ایده خوبی باشد اگر مراحل فوق را دنبال کنید. برای موفقیت در کسب و کار خود باید اعتماد به نفس داشته باشید. محصولات شما باید از بقیه بازار متمایز شوند.

بعید است تقاضا برای محصولات آرایشی در آینده نزدیک کاهش یابد. شما باید گروه های هدف خود را بشناسید و بر خواسته ها و راحتی آنها تمرکز کنید. در جامعه پسامدرن، هم مردان و هم زنان بدنبال کرم های ضد پیری هستند تا جلوه  خوب و باطراوتی داشته باشند تا به نوعی سن خود را  پنهان کنند، فقط باید محصولات با کیفیت از برندهای معتبر را تهیه کرده و از خدمات کارآمد و سریع مشتریان اطمینان حاصل کنید. بازار لوازم آرایشی بسیار بزرگ است. و می توانید نرخ های برتر محصولات خود را دریافت کنید. برندهای بسیار کمی وجود دارند که بر جهان حاکم هستند.

سخن آخر

آماده راه اندازی برند زیبایی خود هستید؟ اگر این ایده به درستی انجام شود، فروش آنلاین آرایش می تواند یک ایده تجاری سودآور برای شروع باشد.

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین مستلزم این است که یک تیم شایسته و حرفه ای کار طراحی سایت و بازاریابی شما را انجام دهد. شما باید بهترین توسعه دهندگان وب سایت، طراحان گرافیک، نویسندگان محتوا و بازاریابان آنلاین را استخدام کنید که اهداف کسب و کار شما را درک کرده و استراتژی هایی را ایجاد کند که به شما در دستیابی موفقیت آمیز کمک کند.

اگر می خواهید در مورد نحوه راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین بیشتر بدانید، فرم های تماس ما را پر کنید، مدیران ناپ شاپ به زودی با شما تماس خواهند گرفت.

آیا فروشگاه آنلاین آرایشی دارید؟ تجربه خود را در قسمت نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها