آرشیو وبلاگ

چگونگی شروع یک کسب و کار آنلاین: راه اندازی یک استارت آپ

چگونگی شروع یک کسب و کار آنلاین: راه اندازی یک استارت آپ

 

راه اندازی کسب و کار آنلاین

 

بسیاری از مردم تمایل دارند تا کسب و کار خود را شروع کنند. اگر شما یکی از این افراد هستید و ایده ای دارید که فکر می کنید برای شما ثروت را به ارمغان می آورد، ممکن است در حال حاضر در نظر داشته باشید که یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید.

در اینجا یک لیست از مواردی است که باید برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق درک کنید:

 

چه محصولی میخواهید به فروش برسانید؟ محصول خود را انتخاب کنید

این نخستین و مهمترین گام در ساخت فروشگاه آنلاین و راه اندازی یک تجارت الکترونیکی است. برخی از صاحبان کسب و کار (فروشنده ها) با محصولاتی که به آن ها علاقمند هستند و برخی با آنچه که بازار تقاضای خوبی دارد، شروع می کنند. در این مرحله، باید به دنبال فرصت ها در بازار فعلی باشید.
       - بازار مورد علاقه خود را انتخاب کنید
       - مشکل یا کمبودی که بازار در حال حاضر دارد با آن دست و پنجه نرم می کند را شناسایی کنید
       - یک محصول را انتخاب کنید که این شکاف را پر می کند و یا اینکه مشکل بازار فعلی با ارائه محصولی بهبود یافته حل کنید
مثلا،
یک بازار را انتخاب کنید. اجازه بدهید بگوییم: شما به بازار گوشی های هوشمند علاقمند هستید.
شناسایی مشکل: به عنوان مثال، بگذارید بگوییم که دوربین آیفون (iPhone) عکس های بسیار بدی می گیرد و شما می خواهید در مورد آن کاری کنید.
یک محصول را برای پر کردن این شکاف انتخاب کنید: تصمیم گرفتید یک لنز دوربین add-on که هرکسی میتواند روی آیفون خود نصب کرده و عکسهای بهتری بگیرد، بفروشید.

 

راه اندازی فروشگاه آنلاین:

شما نیاز به یک وب سایت دارید
هنگامی که بازار و محصول خود را انتخاب کرده اید، زمان ایجاد یک وب سایت است. به یاد داشته باشید، شما باید همه چیز را ساده و مربوط به بازار / محصول خود در نظر بگیرید و باید دقت کنید که کار با سایتتان آسان باشد، زیرا شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه افراد و یا حفظ خریداران بالقوه خود در وب سایتتان زمان دارید. برای تنظیم فروشگاه آنلاین خود، به دانستن چند نکته نیاز دارید.

نام دامنه وبسایت (Website domain name ):

قبل از اینکه حتی فروشگاه اینترنتی خود را شروع کنید، باید نام دامنه ای که آدرس اینترنتی سایت فروشگاه شما باشد را تهیه کنید (مانند "www.YourBusinessName.com"). اکثر صاحبان فروشگاه ها یک نام دامنه را انتخاب می کنند که با نام تجاری یا محصول آن مطابقت دارد.

ارائه دهنده ی میزبانی وب سایت (Website hosting provider):

برای انتشار وب سایتتان، شما یک ارائه دهنده برای میزبانی وب سایت خود روی یک سرور نیاز خواهید داشت. سرویس میزبانی اجازه می دهد تا فایل های وب، پایگاه داده و اطلاعات خود را بر روی سرور ذخیره کنید تا بتوانید از طریق وب به آن ها دسترسی پیدا کنید.

ساخت / طراحی وب سایتتان (Build / design your website):

اکنون زمان آن است که یک وبسایت بسازید. یعنی مکانی که مشتریان بتوانند محصول شما را خریداری کنند. شما می توانید خودتان یک وب سایت بسازید (نیاز به دانش برنامه نویسی بالایی خواهید داشت)، از یک طراح وب بخواهید این کار را برایتان بکند (نیازمند صرف وقت و هزینه بالاییست)، یا از نرم افزار تجارت الکترونیک مانند فروشگاه ساز nopCommerce (ناپ کامرس) که شامل تمام ویژگی ها و امکانات لازم برای فروشگاه آنلاین است، استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که بر طراحی وب سایتتان دقت زیادی مبذول می دارید. زیرا این یک عامل بسیار مهم در فروش محصول شماست. یک طراحی خوب به راحتی قابل درک و پیمایش است و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا محصول یا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

 

نرم افزار سبد خرید، دریافت وجه و خدمات حمل و نقل

به منظور فروش هر چیزی در وب سایتتان، شما نیاز به نرم افزار سبد خرید یا قابلیت تجارت الکترونیک در وب سایت خود دارید. نرم افزار سبد خرید به شما امکان مدیریت موجودی، محصولات، دسته ها، حساب مشتریان، جستجوی محصولات ، ایجاد فاکتور و خیلی چیزهای دیگر را می دهد.

از آنجا که شما نمی توانید برای فروش محصولاتتان در اینترنت، پول نقد بپذیرید؛ به درگاه های بانکی نیاز خواهید داشت. این خدمات به شما این امکان را می دهد که تمام کارتهای اعتباری عضو شتاب را قبول کنید زیرا اکثر معاملات آنلاین با استفاده از این روش های پرداخت انجام می شود.

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه می خواهید محصول را برای مشتری ارسال کنید؟ شما باید گزینه های مختلف حمل و نقل را در فروشگاه آنلاین خود ارائه دهید تا مشتریانتان بتوانند روش حمل و نقل مناسب را در هنگام خرید، از سبد خرید انتخاب کنند.

 

بازار یابی

برای داشتن یک تجارت الکترونیک موفق، باید یک استراتژی بازاریابی خوب داشته باشید تا فروشگاه آنلاین و محصولاتتان را به طور مناسب به مخاطبان هدف خود، نمایش دهید. به عنوان یک صاحب کسب و کار، استراتژی بازاریابی شما باید شامل موارد زیر باشد:
تمرکز بر SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)، تبلیغ محصولاتتان در بسترهای مهم و ارتباط با مشتریانتان برای ارائه خدمات بهتر و دریافت بازخورد آن ها.

 

نتیجه

برای موفقیت در کسب و کار آنلاینتان، مهمترین چیز این است که به محصول خود اعتقاد داشته باشید. به خاطر داشته باشید، اگر شما انگیزه ای برای فروش محصول خود نداشته باشید، راه اشتباهی را در پیش گرفته اید.
فروشگاه nopCommerce دارای تعداد زیادی امکانات و قابلیت های طراحی شده برای ایجاد فروشگاه آنلاین است. nopCommerce یک سبد خرید منبع باز را در اختیارتان قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد تا به سرعت و به راحتی فروشگاه اینترنتی منحصر به خودتان را راه اندازی کنید. این نرم افزار حاوی صفحه ای برای اینکه بازدیدکنندگان کاتالوگ محصولات را ببینند و همچنین شامل بخش مدیریت است.

 

مطالب مرتبط:

نظر خود را وارد نمایید.