در حال بارگذاری ...
بسته

چگونه ایده موفق برای استارتاپ خود پیدا کنیم؟

روش های یافتن ایده برای یک شرکت نوپا  از یک کارآفرین به کارآفرین دیگر متفاوت است، هر شخص با توجه به خواسته ها و توانایی های خویش آرزو دارد یک کارآفرین شود و صاحب یک استارتاپ موفق باشد ، از همان ابتدا یک هدف اصلی مشخص دارد که این ایده موفقیت استارتاپ وی و حتی پیشگامی در زمینه آن است.

اگرچه تصور آن دشوار است، کارآفرینانی مانند: استیو جابز، جف بزوس و دیگران قبل از گسترش شرکت هایشان و کسب موفقیت های بزرگ در سراسر جهان، همین تجربه را پشت سر گذاشته اند. هر کارآفرین با انجام هر کار دیگری در ارتباط با پروژه باید با علاقه و فداکاری زیادی به مرحله ایجاد ایده راه اندازی خود نزدیک شود.

همچنین بخوانید: چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم؟

ممکن است این ایده به آسانی که فکر می کنید برای شما پیش نیاید، اما انجام برخی کارها، برنامه ریزی ها و تحقیقات لازم است. در زیر برجسته ترین روش هایی را به شما ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا به راحتی ایده راه اندازی را پیدا کنید.

چگونه ایده موفق برای استارتاپ خود پیدا کنیم؟

1. یافتن راه حل برای یک مشکل شخصی

یکی از ساده ترین راه ها برای ایده پردازی هر کارآفرین این است که برای حل مشکلی که شخصاً دارند، راه حل پیدا کنند. این می تواند چیزی آزار دهنده باشد که شما باید مرتباً با آن کنار بیایید و فقط آرزو می کنید چیزی باشد که بتواند زندگی شما را کمی آسان کند. این نقش اصلی هر کارآفرینی است و یافتن راه حل است، نه طرح شکایت.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که در روز خود روزهای سختی را پشت سر می گذارید زیرا بیش از حد مشغول کار، خانواده یا سایر تعهدات هستید و وقت ندارید ماشین خود را به کارواش ببرید. ممکن است راه اندازی استارتاپی را که خدمات شستشوی اتومبیل را به روشی پیچیده ارائه می دهد، در نظر بگیرید.

این رویکرد برای یافتن ایده راه اندازی آسان است ، زیرا برای ارائه یک ایده مناسب تفکر زیادی لازم نیست. اما خطری که پشت این رویکرد وجود دارد این است که شما فقط به آنچه که از قبل می بینید متکی هستید و ممکن است در آینده کسی را پیدا نکنید که به شما بگوید بله من بعد از معرفی محصول یا خدمات از بازار استفاده خواهم کرد .

بنابراین، بهترین کاری که شما باید انجام دهید ارائه ایده به گروه بزرگی از افراد ، چه آشنایان و چه دیگران است و همچنین جستجوی مشتری مورد نظر خود ، اطمینان از محبوبیت ایده در بین مخاطبان مورد نظر ، و مشتریان بالقوه. به این ترتیب شما اطمینان خواهید داشت که یک پایگاه کاربری و مشتری دارید که می توانید فروش آنها را به محض راه اندازی کالا یا خدمات آغاز کنید.

2. علاقه خود را پیدا کنید

می توانید با شروع هر مشاغلی که به آن اشتیاق داشته باشید یا به آن علاقه داشته باشید ، ایده ای پیدا کنید. این کار یا اشتیاق باید برای شما جالب باشد ، تا بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید تا دیگران را قانع کند. اگر به ایده خود متقاعد شده و در مورد کاری که انجام می دهید علاقه مند باشید ، بیش از این خوشحال خواهید شد که در مورد خدمات یا محصولی که به آنها می فروشید اطلاعات کسب کنید.

هر شغلی که استعداد شما را داشته باشد ایده راه اندازی یا یک پروژه موفق نیست. اگرچه اشتیاق لازم است ، اما همه چیز نیست و معیاری برای اندازه گیری میزان موفقیت ایده در شکست خود نیست ، برای تکمیل تصویر ، باید تمایل و نیاز مردم به خدمات یا محصول وجود داشته باشد که شما به آن علاقه دارید با وجود این دو عامل ، مسیر موفقیت ایده شما هموار است.

3. به محصولی که آرزو می کنید داشته باشید فکر کنید

شکی نیست که شما هرگز آرزوی یک سرویس یا محصول خاص را داشته اید ، خواه آن را در یک فیلم تماشا کنید یا حتی در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی. خوب ، اکنون می تواند زمان آن باشد که از مرحله آرزوها فراتر برویم و ایده آن محصول یا خدمات را زنده کنیم. به عنوان مثال ، اگر غذای ترکی را دوست دارید و آرزو می کنید این غذا در کشور یا شهر شما موجود باشد ، می توانید رستورانی ایجاد کنید که غذاهای ترکی را با خلاقیت در ایده و توسعه آن سرو کند تا متمایز شود.

4- مشکلات حلقه آشنایان خود را حل کنید

شما می توانید از محیط اطراف یا حلقه آشنایان خود، چه از اعضای خانواده یا حتی از بستگان و دوستانتان، ایده بگیرید. با افرادی که می شناسید صحبت کنید و از آنها در مورد مشکلاتی که با آن روبرو هستند س askال کنید و می خواهید راه حلی پیدا کنید.

برای گروهی نظر سنجی ایجاد کنید و از آنها در مورد بزرگترین چالشهایشان در یک زمینه خاص س askال کنید. یا حتی در گروه های فیس بوک که مخاطبان شما در آن قرار دارند مرور کنید و با مشکلات آنها آشنا شوید و سعی کنید راه حل هایی برای آنها پیدا کنید. نکته منفی این روش این است که اثربخشی و جدی بودن ایده هایی که خواهید گرفت به افرادی که با آنها صحبت کرده اید و میزان تجربه آنها در زمینه مورد بحث بستگی دارد.

بنابراین بهترین کار این است که از افراد در مورد زمینه هایی که در آن تجربه خوبی دارند ، مانند مشکلات خود ، سوال کنید. یا به سراغ سایر کارآفرینان و بنیان گذاران استارتاپ بروید تا به شما کمک کنند ایده راه اندازی موفق و مرتبط با شرکت آنها را پیدا کنید ، زیرا ایده های استارت آپ معمولاً مکمل یکدیگر هستند.

 به محصولی که آرزو می کنید داشته باشید فکر کنید

5- خدمات یا کالای موجود را توسعه دهید

در دنیای امروز و با توجه به تحولات زیادی که تقریباً در همه زمینه های زندگی رخ داده است ، انکار این واقعیت که نبوغ یا عقاید برجسته نادری وجود دارد که جهان در طول تاریخ ندیده است و تغییر چشمگیری در زندگی مردم ، مانند بسیاری از محصولات و خدمات ظاهر شده در دهه های اخیر ، مانند: اینترنت و تلفن های هوشمند.

یافتن ایده راه اندازی جدید همیشه به معنای ایجاد محصول یا خدماتی نیست که هیچ کس قبلاً آن را ارائه نکرده باشد. کافی است بدنبال یافتن کالای یا خدمات موجود ، ارائه آن به روش بهتر و ویژگی هایی باشید که زندگی افراد را آسان می کند. به تحقیق خود در مورد ایده محصول یا خدماتی که باید توسعه یابد اعتماد کنید ، سپس نظرات افراد را دنبال کرده و با کاستی هایی که می توانید در این محصول جبران کنید آشنا شوید.

با خواندن نظرات آنها در مورد محصولاتی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید ، می توانید از فروشگاه های تجارت الکترونیکی که مخاطبان هدف شما بازدید می کنند استفاده کنید. با توجه به توجه به نظرات منفی ، اینها همان چیزی هستند که شما را قادر می سازند محصول را به بهترین شکل ممکن توسعه دهید و به بازار عرضه کنید. این روش به شما کمک می کند تا نیازهای افراد را شناسایی کرده و دست خود را بر روی مواردی که باید توسعه داده شود ، قرار دهید تا تمام تمرکز خود را برای بهبود آن و ارائه آن به بهترین شکل معطوف کنید.

6. یک سرویس یا محصول جدید را اختراع کنید

اگر می خواهید به یک ایده استارتاپی نبوغ انگیز برسید که قبلاً شخص دیگری به آن فکر نکرده باشد ، ممکن است لازم باشد بیشتر تلاش کنید و تلاش کنید تا به خواسته خود برسید. اولین مرحله ای که باید انجام دهید این است که با شناسایی یک بازار هدف که می خواهید روی آن تمرکز کنید شروع کنید و سپس یک نیاز بازار برآورده نشده را شناسایی کنید.

از خود سوالاتی در قالب چگونگی بهبود این بازار بپرسید؟ مردم در این بخش به چه چیزهایی نیاز دارند؟ تا آنجا که ممکن است اطلاعات و پاسخ ها را جمع آوری کنید و از خدمات یا محصولی که می خواهید ارائه دهید ایده بگیرید. اطمینان حاصل کنید که افراد به آنچه شما به آنها پیشنهاد می کنید نیاز دارند و خدمات یا محصول جدید شما از نظر طراحی ، سهولت استفاده و عملکرد از مشخصات مشتری برخوردار است. در نظر بگیرید که خدمتی یا محصولی اختراع کنید که بتواند به مرور زمان و با تغییر نیازها و خواسته های افراد تکامل یابد.

در خطوط قبلی، ما برخی از راه هایی را که ممکن است به شما کمک کند تا یک ایده راه اندازی موفق را ارائه دهید، بیان کردیم. پس از این مرحله می توانید به سراغ تحقیقات بازار برای ایده خود بروید.

خدمات یا کالای موجود را توسعه دهید

چگونه تشخیص دهیم که ایده تجاری خوبی داریم یا خیر؟

گاهی اوقات الهام گرفتن مسئله نیست، بلکه تعیین اینکه شما واقعاً ایده خوبی دارید یا خیر. انتقاد از ایده خود و درخواست بازخورد از هرچه بیشتر افراد مهم است. چندین متخصص استراتژی های دیگر را ارزیابی می کنند تا به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا یک ایده موثر تجاری دارید.

آیا مشکلی را حل می کند؟

کارآفرین و بنیانگذار مدرسه طراحی وب The Starter League (که توسط آکادمی Fullstack خریداری شده است) مایک مک گی فکر می کند بهترین ایده های تجاری ایده هایی هستند که به نوعی یک مشکل را حل می کنند.

مک گی گفت: "اگر مشکلی روی شما ، دوستان ، خانواده ، همکاران و غیره شما تأثیر بگذارد ، پس احتمال اینکه روی افرادی که نمی شناسید نیز زیاد باشد زیاد است."

آیا مردم هزینه آن را پرداخت می کنند؟

ویل شروتر ، بنیانگذار و مدیرعامل Fundable ، گفت: این هزینه پرداخت به مشتریانی است که ایده ای را تأیید می کنند و تعیین می کنند کدام یک بیشترین شانس موفقیت را دارند.

شرروتر گفت: "ایده فقط یک ایده است تا زمانی که مشتری پرداخت کننده ای به آن متصل باشید." "هرکسی می تواند یک ایده ساده را بی اعتبار کند ، اما هیچ کس نمی تواند مشتریانی را که پرداخت می کنند بی اعتبار کند."

قیمت شما چقدر است؟

چارلی هاری ، بنیانگذار و شریک شرکت سرمایه گذاری H3 & Co. ، گفت که اگرچه راه های زیادی برای حل مشکلات وجود دارد، ایده های عالی کسب و کار این کار را به روشی انجام می دهد که هزینه کمتری نسبت به تحمل بازار دارد.

هاری گفت: "هنگامی كه شما تشخیص دادید كه یك مشكل مشروع را به صورت مقیاس پذیر حل می كنید ، باید نه تنها ارزشی را كه برای جهان قائل است ، بلكه آنچه مردم برای این ارزش می پردازند نیز تعیین كنید." "وقتی قیمت را تعیین کردید ، می توانید ارزیابی کنید که راه حل شما مناسب تجارت است یا نه."

آیا بازار قابل توجهی برای آن وجود دارد؟

بدون وجود بازار کافی کافی ، ایده شما ممکن است هرگز از صحنه خارج نشود. شما باید تعیین کنید که آیا بازار ایده آل برای ایده شما وجود دارد یا خیر. اگر کسب و کار شما نسبت به آنچه که در آنجا وجود دارد بهبود یابد بهتر آماده خواهید شد - پاسخی تازه به یک نیاز شناخته شده.

چگونه می توان فهمید که یک بازار طاقچه در واقع یک بازار است؟ به گفته آری اس. گلدبرگ ، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری RNMKR ، این ترکیبی از "تحقیق ، غریزه روده و ترجیح شخصی" است. گلدبرگ گفت: "من روند كلی صنعت ، میزان فعالیت سرمایه گذاری كه اخیراً در فضا اتفاق افتاده است ، چقدر در مورد آن از طرف مصرف كننده خوانده ام و اینکه آیا در مورد مردم صحبت كرده ام را در نظر می گیرم."

چگونه تشخیص دهیم که ایده تجاری خوبی داریم یا خیر

آیا به اندازه کافی به آن علاقه دارید؟

کسب و کار شما به احتمال زیاد تمام وقت شما را مصرف خواهد کرد ، بنابراین مطمئن شوید که برای موفقیت در آن اشتیاق دارید. مهم است که ایده شما چیزی باشد که شما واقعاً به آن اهمیت می دهید ، نه فقط چیزی که آن را هدف قرار داده اید زیرا به نظر می رسد می تواند سودآور باشد.

ملیسا بردلی ، مدیر عامل شرکت گفت: "از آنجا که راه اندازی یک کسب و کار به زمان ، انرژی و حوصله زیاد احتیاج دارد ، در حالت ایده آل ، ایده ای خواهد بود که شما به آن علاقه داشته باشید و همچنین ایده ای که در آن مهارت یا تجربه دارید." پروژه 500 و یک عضو هیئت علمی کمکی دانشکده تجارت مک دوناو دانشگاه جورج تاون.

آیا ایده خود را آزمایش کرده اید؟

تا زمانی که آن را روی غریبه ها آزمایش نکنید، نمی دانید که آیا تجارت شما قابل دوام است.

لیزا مک کارتنی ، رئیس "PLYTer" در هیئت ریاضی آموزشی ، گفت: "آن را امتحان کنید - نه فقط با دوستانی که بیش از حد ادب برای گفتن حقیقت دارند بلکه با افراد صادقی که مخاطبان ایده آل شما را تشکیل می دهند ، و سپس به بازخورد گوش دهید." شرکت بازی سازی PLYT.

"اگر نمونه مورد نظر شما می گوید [ایده شما] خارق العاده است و [می پرسد] آنها کجا می توانند آن را بدست آورند ، شما می دانید که شما روی چیزی هستید ، اما اگر آنها از علاقه و اشتیاق کمتری برخوردار باشند ، احتمالاً ایده خوبی نیست که فکر می کردید "

آیا شما برای مشاوره باز هستید؟

اگر شما در تغییر یا انطباق ایده خود متناسب با آنچه مشتریان می خواهند باز نیستید ، ایده کسب و کار شما ارزش پیگیری ندارد.

انجی یاسولیتیس ، مدیر عامل و شریک مدیر گروه YaZo گفت: "موفقیت زمانی اتفاق می افتد که شما مایل باشید گوش دهید و به توصیه دیگران توجه کنید." "بیشتر ایده های خوب برای ورود به بازار دستخوش تغییراتی می شوند. ذهن بسته بودن یک قاتل تجاری است."

چگونه تجارت خود را بازاریابی خواهید کرد؟

بسیاری از کارآفرینان به مشکلاتی که کسب و کارشان حل خواهد کرد فکر می کنند اما به این فکر نمی کنند که چگونه می خواهند تجارت خود را برای مشتریان هدف خود به بازار عرضه کنند. جسی لیپسون ، بنیانگذار و مدیرعامل Real Magic ، گفت که استراتژی بازاریابی شما می تواند تعیین کند که آیا ایده تجاری شما ایده خوبی است یا خیر.

لیپسون گفت: "اگر شما یک استراتژی جامع برای خرید و یک محصول مناسب داشته باشید ، احتمالاً موفق خواهید بود." "اما اگر شما یک محصول عالی و بدون ایده برای دستیابی به مشتری های بالقوه داشته باشید ، موفقیت آن بسیار سخت خواهد بود. فکر کردن در مورد آن در اسرع وقت واقعاً کلیدی است."

آیا در مورد اهداف خود واقع بین هستید؟

همانطور که ممکن است از یک ایده جدید کسب و کار هیجان زده باشید ، مهم است که در این زمینه ثابت قدم بمانید و نسبت به آن واقع بین باشید. توماس جی گراوینا ، بنیانگذار و رئیس اجرایی هیئت مدیره شرکت خدمات ابری Evolve IP ، گفت شما هنگام شروع کار خود نباید ذهنیت Field of Dreams را داشته باشید.

گراوینا گفت: "فقط به این دلیل که شما یک چشم انداز دارید و تصمیم دارید آن را بسازید، به این معنی نیست که بقیه موارد نیز دنبال خواهند شد. "گرچه ممکن است شما ایده ای اصیل، انقلابی یا زودتر از زمان خود داشته باشید، اما باید یک فرصت واقعی و جامع بازار برای اطمینان از موفقیت آن وجود داشته باشد. هر مورد تجاری جدید یا یک تلاش جدید باید یک بازار مناسب داشته باشد که به آن اعتقاد دارید می تواند اکنون بفروشد - نه از نظر تئوریک یا با این فرض که آینده ای برای این بازار وجود دارد. "

ثبت نظرات

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها