دسته بندی
    بسته

    نکات فنی موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

    احتمالا شما هم دیده اید که همانند دنیای حقیقی، در دنیای اینترنت نیز ممکن است به اصطلاح "کار کسی بگیرد" و یا شکست بخورد. اما علت چیست؟ آیا شانس تنها عامل است؟ یا اینکه نکاتی وجود دارد که چه در کسب و کار اینترنتی و چه در دنیای خارج از اینترنت، به صاحبین کسب و کار کمک میکند تا کارشان بگیرد و مشتریانی وفادار پیدا کنند و بطور مداوم کار خود را بسط دهند؟!

    اگر به شانس اعتقاد دارید، بسیار عالیست. اما باید بدانید که تنها با تکیه به شانستان نمی‌توانید تجارت کنید. بلکه حتما باید نکات کوچک اما بسیار مهمی را رعایت کنید تا دیگران به شما اعتماد کنند. این مورد بخصوص در کسب و کار اینترنتی بسیار اهمیت دارد. زیرا مشتری بدون داشتن دسترسی فیزیکی به شما و صرفا بر اساس اعتماد خریدش را انجام میدهد.

    هنگام راه اندازی سایتتان باید به نکاتی فکر کنید. از جمله اینکه چرا مشتری باید از فروشگاه شما خرید کند و هزینه ی پستی پرداخت کند درصورتی که شاید همان کالا را بتواند از فروشگاهی نزدیک تهیه کند و کالا را قبل از خرید بررسی هم بکند؟! چه خدمتی در قبال اعتمادش به وی ارائه خواهید داد؟ یا مسائلی از این قبیل.

    در ادامه به نکات موفقیت یک فروشگاه آنلاین اینترنتی میپردازیم. با ما همراه باشید.

    موفقیت فروشگاه اینترنتی

    از نظر فنی باید مسائل زیر را در نظر بگیرید:

    1- مشخص نمودن بازار هدف

    بهتر است ابتدا بدانید که بازار هدف در واقع به مجموعه ی افرادی گفته می شود که به خدمات و کالایی که شما ارائه میدهید علاقمندند و تمایل به خریداری آن ها دارند. یا به عبارت دیگر، بازار بالقوه ی سایت شماست. اگر این بازار را از ابتدا بطور صحیح شناسایی کنید، میتوانید با تبلیغ مناسب آن گروه، فروش خود را افزایش دهید.

    (همچنین مقاله ما را در مورد افزایش فروش آنلاین بخوانید)

    2- دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی خود

    دریافت ای نماد از طرف وزارت صنعت و معدن، نشان میدهد که شما شرایط و معیارهای لازم را دارید و این موضوع سبب افزایش اعتماد در مشتریان و در نتیجه افزایش فروش و درآمد شما خواهد شد.

    3- انتخاب هاست و سرور مناسب

    یکی از نکات مهم، این است که سایت شما همواره در دسترس باشد. اگر مشتری طی دفعات چک کردن سایت شما، با پیام "با عرض پوزش سایت در دست تعمیر و بروز رسانی است" و یا امثال آن روبرو شود، شاید دیگر باز نگردد. مهم است که میزان رم و حافظه ی کافی و هاست و سرور مناسب در اختیار داشته باشید.

    انتخاب هاست و سرور مناسب

    4- رعایت اصول سئو و افزایش سرعت بارگذاری سایت

    اگر کاربر با مراجعه به سایت شما با لود شدن کند صفحه مواجه شود، آن را ترک خواهد کرد. بیشترین زمان لود شدن سایت باید 4 ثانیه باشد و نه بیشتر.

    5- نوشتن آدرس صفحات

    بطور مثال صفحه اصلی ← سبد خرید ←تایید سفارشات ← پرداخت. این کار به کاربر نشان میدهد که کجای سایت و در چه مرحله ای قرار دارد و از سردرگمی وی جلوگیری خواهد نمود و همچنین تاثیر خوبی روی سئوی سایتتان خواهد داشت.

    6- آسانی و شفافیت هرچه بیشتر مراحل سفارش و پرداخت

    سعی کنید همواره اصل سادگی در سبد خرید و مراحل سفارش و پرداخت را حفظ نمایید. زیرا اگر مشتری را با مراحل سخت و پیچیده درگیر کنید، از سایت شما فراری خواهد شد.

    7- ایجاد تنوع در روش های پرداخت

    روش های مختلفی برای پرداخت صورت حساب وجود دارد: پرداخت در محل، پرداخت کارت به کارت و ارسال عکس رسید یا همان پرداخت بانکی، پرداخت آنلاین، استفاده از درگاه بانک های مختلف، ... . هرچه راه های بیشتری در اختیار کاربر قرار دهید، حس اعتماد و راحتی بیشتری خواهد داشت.

    روش های پرداخت

    8- قرار دادن قسمت توضیحات در پایان ثبت سفارش

    با قرار دادن بخش توضیحات، به کاربر اجازه دهید اگر خواسته ای دارد، چه در ارتباط با محصولات و چه درمورد نحوه ی دریافت سفارشات، با شما در میان بگذارد و احساس راحتی داشته باشد.

    9- امکان جست و جوی پیشرفته

    بهتر است با کاربران خود اجازه دهید هم بر اساس نام محصولات و هم بر اساس سایر مشخصات محصولات یا خدمات، جستجوی خود را انجام داده و کالا یا خدمات موردنظر خود را بیابند. می توانید برای دسته بندی های موجود در فروشگاه اینترنتی خود این کار را انجام دهید.

    اگر سایت ناپ کامرسی دارید با پلاگین های ناپ کامرس می‌توانید همه این امکانات را داشته باشید.

    10- پشتیبانی آنلاین و برخط

    اگر بتوانید خودتان یا فرد خاصی مسئولیت پاسخگویی آنلاین را انجام دهید، بسیار عالی خواهد بود. زیرا ممکن است برای کاربر شبهه ای بوجود آمده باشد. بهتر است بتواند بطور آنلاین پاسخ سوال خود را بگیرد. زیرا ممکن است به واسطه ی ندانستن پاسخ آن سوال، خرید خود را به بعد از دریافت جواب در قسمت نظرات موکول کند و پس از ترک سایت، بازنگردد.

    به خاطر داشته باشید که القای حس راحتی به کاربر در تمامی مراحل، نکته ی بسیار مهمی است. حتی بین دو سایت که یکی راحتی بیشتر و در عین حال قیمت بالاتری دارد و سایتی که در درجه ی اول به راحتی کاربر اهمیت نداده اما قیمت پایین تری دارد، احتمال انتخاب سایت راحت تر اما گرانتر، بیشتر خواهد بود.

    با ما همراه باشید

    مطالب مرتبط:

     

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها