در حال بارگزاری ...
بسته

چگونه از اینفوگرافیک در بازاریابی استفاده کنیم؟

چگونه از اینفوگرافیک در بازاریابی استفاده کنیم؟

بازاریابی محتوا یکی از جذاب ترین روند بازاریابی الکترونیکی برای بازاریابان است و برای مخاطبان نیز جذاب ترین است. بازاریابی محتوایی سه برابر بیشتر از روش های سنتی بازاریابی درآمد کسب می کند و بودجه ای کمتر نسبت به هزینه پرداخت شده دارد. بازاریابی محتوا شش برابر بیشتر از روش های دیگر نرخ تبدیل دارد، این مورد در بین کاربران محبوب است، زیرا اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار می دهد تا به آنها کمک کند زندگی خود را بهبود بخشند و راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنند، و اینفوگرافیک ها یکی از اصلی ترین انواع مختلف بازاریابی محتوا هستند، یک نوع پر جنب و جوش که تصاویر جذاب و متن مفید را با هم ترکیب می کند، به طور گسترده ای ارائه می شود به اشتراک گذاشته شده توسط عموم مردم، ما قادر به یادآوری و به اشتراک گذاری محتوای بصری بیش از دیگران هستیم، بنابراین تصاویر بصری 60،000 برابر سریعتر از متن پردازش می شوند و یک مطالعه مقایسه ای در دانشگاه آیووا، منتشر شده توسط مجله National Geographic، نشان می دهد که مغز در یادآوری آنچه می شنود خوب نیست، در حالی که آنچه را می بیند و بهتر لمس می کند به خاطر می آورد.

 در این مقاله، با اینفوگرافیک و اهمیت استفاده از آن در بازاریابی آشنا خواهیم شد.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک چیست؟

طبق دیکشنری انگلیسی آکسفورد، اینفوگرافیک (یا نمودار اطلاعاتی) "نمایش تصویری اطلاعات یا داده ها" است.

اما معنای اینفوگرافیک چیزی بسیار  فراتر از این است.

اینفوگرافیک مجموعه ای از تصاویر، نمودارها و حداقل متن است که به طور خلاصه درک موضوعی را ارائه می دهد.

اینفوگرافیک نمایش بصری محتوای نوشتاری است. در واقع، اینفوگرافیک ها اغلب در پست های وبلاگ گنجانده می شوند تا درک مطلب را آسان تر کنند.

کاری که اینفوگرافیک انجام می دهد جمع بندی عمده محتوای وبلاگ به قطعات کوچک و قابل انعطاف است. وقتی اینفوگرافیک به طرز مطبوعی طراحی شده و مطالب به خوبی بیان شده باشد، به راحتی قابل اشتراک گذاری نیز می باشد.

در تمام استراتژی های بازاریابی محتوا، اینفوگرافیک ها سهم بزرگی دارند. این بدان دلیل است که استراتژی های بصری هنگام ایجاد محتوایی که به یادماندنی باشد.

به بیان ساده تر، بازاریابی اینفوگرافیک استفاده از اینفوگرافیک برای بهبود نرخ تبدیل و آگاهی از برند در فضای آنلاین است.

به عبارت دیگر اینفوگرافیک یکی از انواع بازاریابی محتوا است که بخصوص در شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای رشد کرده است و نمایشی از اطلاعات در قالب نمودارهایی است که برای درک آسان داده ها و ساده سازی اطلاعات و ارتباط سریع آنها طراحی شده است، کلمه اینفوگرافیک مخفف عبارت نمودار اطلاعاتی است، و ویکی پدیا آن را چنین تعریف می کند: (نمایش تصویری بصری اطلاعات، داده ها یا دانش هایی که قصد ارائه سریع و واضح اطلاعات را دارد.

اگرچه سابقه استفاده از اینفوگرافیک به قرن هفدهم میلادی برمی گردد؛ با این وجود، در چند سال گذشته به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی محتوا برای تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین ژانرها، به طرز متفاوتی و سریع گسترش یافته است. این به ساده سازی مباحث پیچیده و جذابیت محتواهای خسته کننده کمک می کند. به ویژه در شبکه های اجتماعی 3 برابر بیشتر از سایر انواع محتوا مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه اینفوگرافیک

تاریخچه اینفوگرافیک

آیا تا به حال در مورد تاریخچه اینفوگرافیک از خود پرسیده اید؟

نقشه زیر از اطلاعاتی که ما اعتماد داریم شما را در طول تاریخ طولانی نمایش بصری اطلاعات راهنمایی می کند.

ما می خواهیم شما را با مردان و زنان شگفت انگیزی آشنا کنیم که با ترکیب هنر، علم و آمار راه را هموار کردند.

نقاشی های غاری

نقاشی های غاری

در مورد اینکه غارنشینان اولین طراح اینفوگرافی بودند، بحث کمی وجود دارد. آنها زندگی روزمره را به تصویری از تولدها، نبردها، حیات وحش، مرگ ها و جشن ها تبدیل کردند. یکی از معروف ترین مکانهای نقاشی غار در فرانسه کشف شد. قدمت نقاشی های Lascaux حدود 17300 سال تخمین زده شده است.

هیروگلیف مصری

هیروگلیف مصری

هیروگلیف مصری یک سیستم نوشتاری رسمی بود که توسط مصریان باستان استفاده می شد و از نمادهایی برای نشان دادن کلمات، حروف و مفاهیم استفاده می کرد. آنها یک نوع ارتباط منحصر به فرد اما مورد استفاده و پذیرفته شده بودند که قدمت آنها به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این هیروگلیف ها عمدتاً زندگی، کار و دین را به تصویر می کشیدند.

ویلیام پلی فیر(William Playfair)

ویلیام پلی فیر(William Playfair)

ویلیام پلی فیر پدر گرافیک آماری محسوب می شود، زیرا خط و نمودار میله ای که امروزه اغلب از آن استفاده می کنیم را اختراع کرده است. وی همچنین ایجاد منطقه و نمودار پای را به وی اعتبار داده اند. پلی فیر مهندس و اقتصاددان سیاسی اسکاتلندی بود که در سال 1786 اطلس تجاری و سیاسی را منتشر کرد.

ادموند هالی(Edmond Halley)

ادموند هالی(Edmond Halley)

ادموند هالی یک ستاره شناس، ژئوفیزیک، ریاضی دان، هواشناس و فیزیکدان انگلیسی بود که بیشتر به دلیل محاسبه مدار دنباله دار Halley’s شناخته شده است. هالی استفاده از خطوط کانتور بر روی نقشه ها را برای اتصال و توصیف مناطقی که تفاوت در شرایط جوی را از مکانی به مکان دیگر نشان می دهند، توسعه داد.

فلورانس نایتینگل(Florence Nightingale)

فلورانس نایتینگل(Florence Nightingale)

فلورانس نایتینگیل به دلیل کارش به عنوان پرستار در طول جنگ کریمه مشهور است، اما او همچنین روزنامه نگار اطلاعاتی بود. او فهمید که سربازان از نظر بهداشتی و سوء تغذیه در حال مرگ هستند، بنابراین سوابق دقیقی از تعداد کشته شدگان در بیمارستان ها نگهداری می کند و داده ها را تجسم می کند. نمودارهای 'coxcomb' یا 'rose' او به او کمک کردند تا برای شرایط بهتر بیمارستان بجنگد و در نهایت زندگی را نجات دهد.

آلفرد لیته(Alfred Leete)

آلفرد لیته(Alfred Leete)

آلفرد لیته یک گرافیست انگلیسی بود که در کارش از بسیاری از عناصر بصری و داده ای که امروز در اینفوگرافیک ها می بینیم استفاده شده است. او به عنوان یک هنرمند تجاری، پوسترها و تبلیغات متعددی را طراحی کرد، به ویژه تبلیغات معروف خود در زمان جنگ برای نظرات لندن.

Otl Aicher

Otl Aicher

Otl Aicher یک طراح گرافیک و توپوگراف آلمانی بود که به دلیل طراحی تصاویر برای بازی های المپیک تابستانی 1972 مونیخ شهرت داشت. پیکتوگرام های ساده شده وی به صورت جهانی از ارتباطات در آمد و در بسیاری از تابلوهای خیابان که امروزه می بینیم دیده می شود.

پیتر سالیوان(Peter Sullivan)

پیتر سالیوان(Peter Sullivan)

پیتر سالیوان یک طراح گرافیک بریتانیایی بود که بیشتر بخاطر اینفوگرافیک هایی که در دهه های 1970، 80 و 90 برای روزنامه ساندی تایمز خلق کرد، مشهور است. کتاب گرافیک روزنامه او هنوز یکی از معدود کتابهایی است که به گرافیک اطلاعات در روزنامه ها تمرکز دارد.

اهمیت اینفوگرافیک چیست؟

1- اینفوگرافیک مکمل محتوایی است که ایجاد می کنید. این مقدمه یا مروری کوتاه بر روی یک موضوع خاص است و اگر اطلاعات زیادی داشته باشید، بخواهید آن را برای مخاطب ساده کنید و آن را به شکلی جذاب ارائه دهید، اطلاعات و داده های خود را به گرافیک زیبا و جذاب که به شما کمک می کند محتوای بهتری تهیه کنید که درک و هضم آن برای مخاطب آسان باشد.

2- اینفوگرافیک توجه مخاطبان و منبع مورد نظر را برای مشتریان جدید جذاب می کند. اگر به دنبال جابجایی بیشتر به وب سایت خود هستید، اینفوگرافیک ها یک عنصر بسیار مهم در رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو هستند.

3- نگهداری از طریق تلفن و به اشتراک گذاری آسان است، ارسال آن در شبکه های اجتماعی به راحتی طراحی شده است و اطلاعات موجود در آن به راحتی به خاطر سپرده می شوند. وقتی کاربران اطلاعات را می شنوند، پس از سه روز فقط 10٪ از این اطلاعات را به خاطر می سپارند، اما اگر این اطلاعات با یک تصویر مرتبط شوند، کاربران 65٪ از این اطلاعات را پس از سه روز حفظ می کنند.

4- از اینفوگرافیک ها به طور موثر در ارائه نتایج تحقیق، مطالعات، داده های نظر سنجی، آمار و اعداد استفاده می شود و بهترین روش برای ارائه محتوا براساس مقایسه است.

5- از اینفوگرافیک ها به عنوان ابزاری عالی برای طراحی رزومه برای افراد حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد تا اطلاعات و تجربیات را ساده کرده و مهارت های آنها را برجسته کند.

6- 74٪ از بازاریابان در شبکه های اجتماعی از محتوای بصری در بازاریابی خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و اینفوگرافیک ها یکی از این ابزارها هستند.

یک اینفوگرافیک خوب چگونه است؟

یک اینفوگرافیک خوب چگونه است؟

اینفوگرافیک ها توانایی ارائه داده های پیچیده را به صورت مختصر و کاملاً تصویری دارند. وقتی درست انجام شوند، می توانند داستان ها را با هضم آسان، جذاب اطلاعات و اطلاعات آموزشی به طور موثر بیان می کنند.

اینفوگرافیک های خوب باید با یک ایده روشن در مورد اینکه چه کسی مخاطب هدف است و چه پیام اصلی خواهد بود، متمرکز شوند. با یک عنوان قدرتمند شروع کنید. محققان در MIT برای تعیین چگونگی پردازش اطلاعات مردم، یک مطالعه ردیابی چشم را انجام دادند. آنها دریافتند که تیترهای خوب کلید حفظ مخاطب است. آنها بیننده شما را به خود جلب می کنند، سفری را که قرار است طی کنند توضیح می دهند و آنها را کنجکاو می کنند تا بیشتر بدانند.

اینفوگرافی خوب مانند داستان خوب است.

این توانایی را دارد که شما را در مراحل مختلف طی کند، واقعیت ها و تصاویر جذاب را در طول مسیر به شما ارائه دهد. با استفاده از اعداد، هدرها، رنگ، فضای سفید، تصاویر و البته نمودارها می توانید جریان اینفوگرافیک خود را کنترل کنید.

کار شماره یک شما نشان دادن داده ها به مردم است. به همین دلیل است که شما باید تعادل مناسب نمودارها و عناصر بصری را داشته باشید. اگرچه داده های شما ممکن است با چندین نوع نمودار کار کنند، شما باید یکی را انتخاب کنید که از شفافیت و صحت پیام شما اطمینان حاصل کند. همیشه بهترین شیوه های نمودار را دنبال کنید.

نکته کلیدی که هنگام طراحی اینفوگرافیک باید به خاطر بسپارید کلیدی بودن سادگی است.

تا زمانی که نمی دانید چطور می توانید تجسم داده های پیچیده ای را طراحی کنید، بهترین توصیه ما ساده نگه داشتن آن است. شما نمی خواهید خواننده خود را بیش از آنچه که لازم است کار کند تا کار شما را درک کند. اینفوگرافیک شلوغ سرگرم کننده نیست و معمولاً پیام را منحرف می کند.

چرا باید برای جذب مشتری بیشتر از اینفوگرافی استفاده کنیم؟

- افزایش آگاهی نسبت به نام تجاری خود: هنگام طراحی اینفوگرافیک، شما لوگو شرکت خود، آدرس ایمیل خود، حساب های خود را در شبکه های اجتماعی و اطلاعات تماس اضافه خواهید کرد، در نتیجه تبدیل به یک روش موثر برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود می شوید، و می تواند تعداد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بازدید از سایت شما

- محتوای به اشتراک گذاشته شده بیشتر: اینفوگرافیک ها محتوای بصری جذابی هستند. درصد بازدید پست هایی که دارای محتوای بصری هستند 94٪ بیشتر از دیگران افزایش می یابد. به عنوان مثال در توییتر، توییت های حاوی تصاویر 94٪ بیشتر از دیگران به اشتراک گذاشته می شوند. کاربران دوست دارند مطالب مفید و جذاب را با دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و این همان چیزی است که اینفوگرافیک ارائه می دهد: علاقه و جذابیت.

- یک ابزار بازاریابی موثر: با تشکر از مشارکت گسترده اینفوگرافیک توسط مخاطبان، برند شما محبوبیت بیشتری پیدا می کند و امکان جذب مشتری جدید بیشتر می شود، به احتمال زیاد 60٪ از مصرف کنندگان در صورت مشاهده تصاویر شما از نام تجاری شما خوششان می آید، از جمله اینفوگرافیک ها.

 - به راحتی اطلاعات خود را منتقل کنید: اینفوگرافیک ابزاری قدرتمند بصری است که می تواند به شما کمک کند اطلاعات دلخواه خود را به راحتی، با جذابیت و آسانی به تصویر بکشید یا به راحتی انتقال دهید، با جریان گسترده اطلاعات در وب رقابت کنید و به جذب مخاطبان بیشتری کمک کنید.

- استفاده چندگانه در بازاریابی الکترونیکی: اینفوگرافیک به جذب پیروان و شرکت کنندگان بیشتر در حساب های شما در شبکه های اجتماعی و جلب مخاطبان بیشتر کمک می کند و جاسازی آن به راحتی در وبلاگ ها و وب سایت ها انجام می شود و می تواند در بروشورهای الکترونیکی و مواد چاپی مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه می توان از اینفوگرافی به طور موثر استفاده کرد؟

چگونه می توان از اینفوگرافی به طور موثر استفاده کرد؟

* موضوع مناسب را انتخاب کنید. خوشبختانه شما می توانید از موضوعات مرتبط با رشته خود در اینفوگرافی استفاده کنید و می توانید اینفوگرافیک هایی با موضوعات مختلف ایجاد کنید که برای عموم افراد مفید باشد اما برای رشته شما مناسب باشد و موضوعات آنها برای آن بیگانه نباشد، به آموزش کاربران در مورد انواع مختلف کمک می کند از عناوین، به این معنی نیست که رشته شما در پزشکی متخصص است تا به عنوان مثال اینفوگرافیک در مورد فواید آب برای بدن ایجاد کند، اما از طرف دیگر، اگر حوزه شما غذا باشد، مناسب نیست اینفوگرافیک در مورد مزایای نفت و گاز ایجاد کنید.

* محبوب ترین عناوین را در بین کاربران جستجو کنید و آنها را از طریق شاخص های Google جستجو کنید، در میان آنها موضوعات مفیدی پیدا خواهید کرد که می توانند به اینفوگرافی تبدیل شوند.

* اگر مقالات قدیمی دارید که دارای اطلاعات ارزشمندی هستند که می توانند با تبدیل آنها به اینفوگرافیک های جذاب، آنها را احیا کنند.

* استفاده از اینفوگرافیک برای تبلیغ محصولات یا برند تجاری شما مناسب نیست، از اینفوگرافیک ها برای کاربران ارزشمند استفاده کنید.

* منابع آنلاین بسیاری وجود دارد که می توانند اطلاعات و داده های مفیدی را ارائه دهند. اما باید هنگام تهیه اینفوگرافیک متکی به آمار و اعداد، صحت و به روز بودن منابع را بررسی کنید.

- پس از انتخاب موضوع مناسب، شروع به جمع آوری اطلاعات و منابع برای ایجاد اینفوگرافیک کرده و عنوان جالب و قدرتمندی را انتخاب کنید.

- متن ها را بنویسید متن باید به اندازه کافی کوتاه باشد تا از عناصر بصری پشتیبانی کند و از خطاهای املایی و دستوری عاری باشد.

- طراحی یکی از مهمترین عناصر در ایجاد اینفوگرافیک است و موفقیت شما در طراحی علاوه بر بقیه عناصر، ضامن گسترش و موفقیت اینفوگرافیک است. طراحی باید با وضوح، ثبات در رنگ ها، متن ها و تصاویر.

- اطمینان حاصل کنید که اینفوگرافیک در طراحی حرفه ای است و از داده های واقعی پشتیبانی می کند، این امر شانس گسترش و موفقیت آن را بهبود می بخشد.

- گزینه هایی را برای اشتراک گذاری آسان اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید، بنابراین کاربران می توانند آن را در سیستم عامل های مورد علاقه خود به اشتراک بگذارند.

- اگر فکر می کنید اطلاعات اینفوگرافیک مربوط به لیست های پستی شماست، می توانید اینفوگرافیک را برای مشتریان خود ارسال کنید.

- این اینفوگرافیک می تواند به صورت مقاله در وبلاگ ها یا در حساب های شما در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شود.

نویسنده: امین اصلانپور
مطالب اخیر:
چگونه برای افزایش فروش خود از گیمیفیکیشن استفاده کنیم؟
KPI چگونه رشد تجارت شما را تسریع می کند؟
چگونه یک طرح بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق می شود؟
روانشناسی رنگ: چگونه رنگ مناسب را برای برند خود انتخاب می کنید؟

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها