در حال بارگزاری ...

اصول طراحی صفحه اول یک سایت چیست؟

اصول طراحی صفحه اول یک سایت چیست؟

صفحه اصلی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما، مهم ترین بخش کار شماست و معرفی ای از کسب و کار و برند شما است. این صفحه راهنمایی است برای بازدیدکنندگان وب سایت شما و یا مشتریانتان تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند از شما خرید کنند یا صفحه را ترک می کنند و به سراغ فروشگاه دیگری می روند؟

چه در حال راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود هستید یا از قبل فروشگاه اینترنتی ساخته ‌اید، باید برای موفقیت بیشتر و زیباتر شدن فروشگاهتان نکاتی را رعایت کنید و از این نکات ریز آگاه باشید.

در این پست راه حل ها و نکات لازم برای طراحی صفحه نخست یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی را عنوان می کنیم.

با ما همراه باشید...

Website Home

اگر با صاحبان کسب و کار و ادمین های وب سایت ها صحبت کنید متوجه می شوید که هر کس هدف خاص خود را از راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارد، چیزی که باید بدانید آن است که چه هدف صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی شما افزایش میزان فروش باشد و چه جذب مخاطب، همه جزئیات باید به گونه‌ای طراحی شوند که یک تاثیرگذاری عمیق و قوی در بازدیدکنندگان ایجاد کند و آن‌ها را تشویق به انجام یک اقدام موثر کند.

به طور متوسط، بازدیدکنندگان 10 الی 20 ثانیه در صفحه اصلی شما زمان صرف می‌ کنند. این امر به این معنی است که شما باید صفحات نخست فروشگاهتان را آنقدر جذاب و کاربردی طراحی کنید تا در همین مدت کم نیز مشتریان را جذب کنید و آن ها را قانع کنید که از شما خرید کنند.

صفحه اصلی یک وب سایت باید شامل چه بخش ‌هایی باشد؟

در دنیای طراحی سایت فروشگاهی، اولین بخشی از صفحه است که کاربر در نگاه اول آن را می بیند، مهم ترین بخش سایت به شمار می رود.

بهترین انتخاب برای این قسمت که اولین دید را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند استفاده از کامپوننت اسلاید شو در طراحی سایت فروشگاهی است.

این کامپوننت ها علاوه بر جذابیت و زیبایی و تاثیری که بر سئو می گذارند، محتوای مورد نظر ما را نیز در بر دارند و بازدید کننده را ترغیب به خرید یا ماندن در سایت می کنند.

از دیگر کامپوننت ‌هایی که در این قسمت می ‌توانید استفاده کنید کامپوننت بنر جدولی است که با تقسیم توجه بازدیدکنندگان به چند محصول، تعامل برابری را میان محصولات و بخش ‌های مختلف ایجاد می ‌کند.

علاوه بر این ها، روش های زیادی وجود دارد که می توانید از همان ابتدا علاقه مشتری را جلب کنید:

- استفاده از یک بنر برای تبلیغ یک پیشنهاد ویژه

- نمایش محصولات جدید

- حمل و نقل یا ارسال رایگان

- نمایش کد تخفیف

- انتخاب کال تو اکشن ‌های جذاب و کاربردی

Website Home

منوی جذاب و واضح

از دیگر موارد بسیار مهم و کلیدی که هر فروشگاه حرفه ای باید آن را دارا باشد، داشتن منوی واضح و شفاف است. این منو باید ترتیب صحیح و درستی از محصولات و همچنین خدمات را در بر داشته باشد و بازدیدکنندگان قادر باشند به سادگی جستجو کنند و محصولات مورد نظرشان را به سبد خرید خود اضافه کنند.

سایت ‌های فروشگاهی که دسته‌ بندی و صفحه محصول بسیار زیادی دارند، ممکن است احساس آشفتگی و بی نظمی را به مخاطب خود القا کنند و احتمال افت بازدید کنندگان یا مسیر اشتباه را افزایش دهند. یک روش خوب این است که دسته ‌بندی‌ خود را با احتساب مهم‌ ترین صفحات از راست به چپ مرتب کنید.

یک راه عالی برای دسته بندی بهتر محصولات و نظم بخشیدن به وب سایتتان، استفاده از زیر دسته هاست. در این روش محصول اصلی را قرار می دهید و سایر محصولاتی که به آن وابسته اند را در زیر دسته جایگذاری میکنید.

برای مثال: کالای دیجیتال>  تلفن همراه>  لوازم جانبی> و ...

 CTA های مستقیم

این روز ها استفاده از دکمه های CTA یا call to action بسیار زیاد شده است. این دکمه ها کلید های فراخوانی هستند که مشتری را ترغیب به کلیک روی آن ها و خرید می کنند. در طراحی کال تو اکشن ها کاربر باید بلافاصله متوجه شود که کجا کلیک کند زیرا دکمه فراخوان باید از طراحی صفحه اطراف آن جدا باشد. هرچه مدت زمان طولانی تری برای یافتن فراخوان برای کاربر طول بکشد، احتمال سردرگمی یا کلیک نکردن آن ‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

Website Home 

موتور جستجو

این روز ها با شلوغ تر و ماشینی تر شدن زندگی، مردم به دنبال راحت ترین و سریع ترین راه حل برای کار های خودهستند. آن ها دیگر وقت آن را ندارند تا در میان 100 ها محصول شما بگردند و کالای مورد نظر خود را پیدا کنند بنابراین نداشتن سرچ باکس به معنای از دست دادن تعداد قابل توجهی از مشتریان شماست.

مشتریانی که محصول مورد نظر خود را از طریق موتور جستجو سایت پیدا می‌کنند، چند قدم به تکمیل خرید نزدیک ‌تر هستند. اگر محصولات فراوانی دارید، قرار گرفتن موتور جستجو در طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی از مهم ‌ترین و ضروری ترین المان ‌های موجود در فروشگاه اینترنتی است.

سبد خرید با دسترسی آسان

در فروشگاه های اینترنتی، سبد خرید بخشی جدایی ناپذیر از وب سایت است و همه کاریران باید به سادگی بتوانند سبد خرید خود را پیدا کنند. توصیه اکید ما آن است که سبد خرید را در واضح ترین و در دست ترین بخش صفحه اول قرار دهید تا کاربر برای پیدا کردن آن سر درگم نشود.

قراردادن پیش نمایش محصولات در سبد خرید به مشتریان کمک می ‌کند تا ساده‌ تر فرایند خرید خود را مدیریت و تکمیل کنند.

 

تصاویر

هر چقدر تصاویر زیبا تر و جذاب تر و شیک تری در سایت خود داشته باشید، نا خود آگاه نظر مخاطبان را بیشتر جلب می کنید و مدت زمان بیشتری آن ها در سایت خود نگه می دارید، چه در حال تبلیغ یک محصول یا مجموعه باشید و چه در تلاش برای گرفتن مشتریان بیشتر، استفاده از تصاویر زیبا و جذاب کلیدی ترین راه حل برای شماست.

در صفحه اول هر سایتی تلاش می شود تا یک تصویر قدرتمند و CTA را با هم ترکیب کنند، این روش بسیار بازخورد های خوبی دارد و کاربران علاقه بسیار زیادی به آن ها نشان داده اند.

سخن پایانی

در طراحی صفحات اول یک وب سایت نکات بسیار زیادی وجود دارد که در این مقاله تعدادی از مهم ترین آن ها را توضیح دادیم اما باید توجه کنید که طراحی وب سایت و زیبا و جذاب کردن آن هرگز پایانی ندارد و شما باید هرروزه به دنبال ایده های جدید و به روز تر برای تکمیل و بهتر کردن این صفحات باشید.

.

نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

.

همچنین بخوانید

هدیه تبلیغاتی راهی برای جلب توجه مخاطبین

مهم ترین نکات در انتخاب نام فروشگاه

چرا باید فروشگاه اینترنتی ما وبلاگ داشته باشد؟

6 راهی که می توانید اعتماد و وفاداری مشتری را افزایش دهید

7 راهکار برای کاهش نرخ ریزش مشتریان

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها