بسته

FAQ چیست؟ | اهمیت صفحه سوالات متداول یا FAQ

FAQ چیست؟ | اهمیت صفحه سوالات متداول یا FAQ

FAQ چیست؟

آیا می دانید که صفحه سوالات متداول FAQ چیست؟

آیا می دانید که این صفحه می تواند در سئو نقش داشته باشد؟

آیا می دانید که کاربرد صفحه سوالات متداول چیست؟

آیا می دانید که اهمیت صفحه سوالات متداول یا FAQ چقدر است؟

در صورتی که می خواهید در این زمینه یعنی صفحه سوالات متداول و پاسخ پرسش های فوق اطلاعاتی دقیق و مبسوط کسب کنید توصیه می کنیم که تا انتها این مقاله را مطالعه کنید. زیرا که در بخش های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده ایم می توانید به صورت جزئی و به بیانی ساده و روان بسیاری از مهم ترنی نکاتی که در زمینه سوالات متداول یا FAQ وجود دارد را مورد مطالعه قرار دهید. علاوه بر آگاهی، لحاظ کردن نکات دقیق سئو در خصوص سوالات متداول می تواند تا حد زیادی روند رتبه گیری وبسایت تان را سرعت بخشد.

سوالات متداول یا FAQ

صفحه ای که این روز ها برای اغلب وبسایت های مربوط به کسب و کار ها و وبسایت های فروشگاهی تدارک دیده می شود صفحه سوالات متداول یا FAQ است. در مواردی شاهد هستیم که در اثر غفلت یا ناآگاهی وبمستر ها این صفحه را تعبیه نمی کنند و اهمیت آن را دست کم می گیرند. در حالی که تا حد زیادی می تواند در اطلاع رسانی و افزایش ارتباط مشتریان یا کاربران با مدیران ارشد وبسایت ها و شرکت ها اثر گذار باشد.

در صفحه هایی که سوالات متداول قرار داده می شود مدیران وبسایت ها تلاش می کنند که بخشی از مهم ترین سوالاتی که از سوی کاربران به صورت معمول پرسیده می شود گردآوری کنند و در آن به سوالات مطروحه پاسخ هایی کوتاه اما جامع قرار دهند. در نتیجه زمانی که شما به عنوان یک کاربر وارد یک وبسایت می شوید در صورتی که پرسشی برایتان مطرح باشد می توانید که با مراجعه به این صفحه تمامی پرسش ها و پاسخ ها را مورد مطالعه قرار دهید. مطالعه این دسته از سوالات می تواند تا حد زیادی ابهامات شما را برطرف ساخته تا بتوانید در زمینه های مختلف و فعالیت هایی که می خواهید در وبسایت انجام دهید آگاهانه تر عمل کنید.

به همین دلیل توصیه می شود که مدیران وبسایت ها به این صفحه توجه ویژه ای داشته باشند و برای این که از ایجاد سوالات تکراری پیشگیری کنند بهتر است که این صفحه را تدارک ببینند.

سوالات متداول یا رایجی که از سوی کاربران مطرح می شود ممکن است هر روز افزایش پیدا کند. بنابراین توصیه می کنیم که در فواصل زمانی مشخصی صفحه سوالات متداول را با پرسش های جدید آپدیت کنید. این اتفاق هم منجر به بهبود وضعیت سئو وبسایت تان خواهد شد و نیز آنکه می توانید تعداد بیشتری از سوالات را پاسخ دهید تا نیاز نباشد که روزانه به تعداد زیادی از سوالات مشابه پاسخگو باشید. در این مدت زمان می توانید که انرژی تان را روی سایر فعالیت های مربوط به وبسایت قرار دهید.

سوالات متداول یا FAQ

اهمیت صفحه سوالات متداول یا FAQ

اگر بخواهیم که میزان اهمیت طراحی این صفحه را به عنوان بخشی از وبسایت های مختلف روشن کنیم نیازمندیم که از مزایای این اقدام پرده برداری کنیم. در واقع مزایا و نتایج مثبتی که این اقدام در پی دارد باعث می شود که اهمیت پیدا کند و وبمستر ها فعالیت های مختلفی را در این زمینه انجام دهند.

مهم ترین نتایج مثبت یا مزایایی که تدارک صفحه سوالات متداول دارد به شرح زیر است:  

  • صرفه جویی در زمان و انرژی:

شما تصور کنید که یک وبمستر باید فعالیت های مختلف را در بخش های متفاوت یک وبسایت انجام دهد تا سئو آن در کوتاه ترین زمان پیشرفت کند. بنابراین نمی توان روی بخشی کار کرد و از سایر بخش ها غافل بود. بنابراین باید زمان و انرژی خودتان را به شکل ثمر بخشی تقسیم کنید تا بتوانید به همه کار های یک وبسایت برسید. بنابراین وبسایت هایی که صفحه سوالات متداول ندارند مدت زمان زیادی را باید صرف پاسخ گویی به سوالاتی کنند که کاربران در بخش کامنت ها برای کارشناسان وبسایت می فرستند. بنابراین پشتیبان های وبسایت انرژی زیادی را در این مسیر خرج می کنند. برای این که این مدت زمان کاهش پیدا کند می توانید مهم ترین و پرتکرارترین سوالاتی که از سوی کاربران برایتان ارسال می شود را در یک صفحه ای جداگانه و در قالب سوالات متداول قرار دهید تا با این تکنیک حجم قابل توجهی از سوالات در یک مرحله پاسخ داده شوند. در واقع با این کار می توانید با یک تیر چندین نشان را بزنید بدون این که زمان و انرژی زیادی را صرف آن کرده باشید.

چرا وب سایت فروشگاهی من باید یک صفحه سوالات متداول داشته باشد؟

  • اعتماد سازی:

از مهم ترین اقداماتی که باید در جهت افزایش بازدید، فروش و در نهایت سود انجام دهید این است که اعتماد در مشتریان یا کاربران ایجاد کنید. بنابراین زمانی که کاربران مشاهده می کنند شما به عنوان یک مدیر وبسایت و صاحب کسب و کار بخش مهمی از سوالات را پاسخ گفته اید و از تمامی روند اقدامات و فعالیت هایتان در وبسایت پرده برداری کرده اید می توانند به راحتی به شما اعتماد کنند. در نتیجه در کوتاه ترین زمان شاهد خواهید بود که روند جذب کاربر و مشتریان برای فروش محصولات فروشگاهی افزایش خواهد یافت.

  • بهبود سئو وبسایت:

در واقع صفحه ای که در وبسایت به عنوان صفحه سوالات متداول تدارک دیده می شود نیز به عنوان بخشی از وبسایت محسوب شده و در رتبه های بندی ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد. به همین دلیل است که به وبمستر ها توصیه می شود که تکنیک های سئو را نیز در این صفحات پیاده سازی کنند، این صفحه را نیز آپدیت کنند تا روند سئو گیری با سرعت بهترین پیش رود.

در واقع کلمات کلیدی ای که در این صفحه استفاده می شود منجر به توجه موتور های جستجو به آن شده است و باعث می شود که در سئو وبسایت تان لحاظ گردد. در نتیجه چه امکانی بهتر از این که با تعبیه یک صفحه به نتایج مثبت متعددی دست پیدا کنید.

 طراحی صفحه سوالات متداول برای بهبود سئو

  • خاصیت اطلاع رسانی:

گاهاً کاربران با ورود به این صفحه ممکن است که با سوالاتی مواجه شوند که حتی به آن فکر نکرده بودند. بنابراین می توانند که با مشاهده آن ها اطلاعات زیادی را در خصوص روند فعالیت های کسب و کار شما در آن وبسایت کسب کنند.

در نتیجه احتمال این که با این اطلاعات در کاربران رغبت ایجاد کنید که به بخش های مختلف وبسایت شما سر بزنند افزایش می یابد. 

  • بهبود روند دسترسی به اطلاعات از سوی کاربر:

در مواردی برخی از کاربران برای این که به اطلاعات خاصی دست پیدا کنند نیاز است که به بخش های مختلف وبسایت مراجعه کنند و جستجوی های متعددی را انجام دهند. در نهایت احتمال دارد که افراد از این کار خسته شده و صفحه وبسایت را ببندند. در نتیجه میزان ترافیک وبسایت کاهش یافته و نرخ پرش زیاد می شود و از سوی دیگر نرخ تبدیل نیز کاهش خواهد یافت. اما در صورتی که در بخش سوالات متداول اطلاعاتی را به شکل دسته بندی شده و کتگوری شده در اختیارشان قرار دهید بروز تمامی اتفاقات منفی یعنی نرخ پرش، کاهش ترافیک وبسایت و نیز کاهش نرخ تبدیل منتفی خواهد شد.  

مزایای تعبیه و تدارک صفحه سوالات متداول

چطور صفحه سوالات متداول بسازم؟

برخی از افراد تصور می کنند که روند تدارک و تدوین سوالات متداول بسیار دشوار و پیچیده است. اما این در حالی است که این کار ابداً دشوار نیست. کافی است که به نظرات و سوالاتی که در دایرکت پیج کاری تان ارسال می شود نگاهی بیندازید یا این که کامنت هایی که در زیر پست های اینستاگرامی تان نوشته می شود را بخوانید. از سوی دیگر کامنت هایی که در زیر مقالات مختلف تان در وبسایت نوشته می شود نیز جزء آن دسته از دیتاهایی هستند که می توانند به راحتی به شما جهت بدهند تا بدانید که کاربر یا مشتری ذهن اش به چه چیزی هایی مشغول است. در نتیجه بر اساس همین دیتا ها می توانید که به راحتی سوالات متداولی را تدارک ببینید.

سعی کنید که دقیقاً همان چیز هایی که یک مشتری یا کاربر بدان احتیاج دارد را به شکل عامیانه بپرسید تا کاربران به راحتی بتوانند با این صفحه ارتباط برقرار کنند. از سوی سوالات نیز باید به نحوی ساده پاسخ داده شود. و دیگر آن که می توانید خودتان را به عنوان مشتریان در نظر بگیرید و دغدغه های و سوالات احتمالی خودتان را به عنوان سوالات متداول طراحی کنید.

خاتمه

در این مقاله مشاهده کردید که در خصوص بسیاری از مهم ترین مزایای تعبیه و تدارک صفحه سوالات متداول صحبت کردیم و نتایج مثبتی که در پی دارد را برشمردیم.

توصیه می شود که در صورتی که همچنان سوالات و ابهاماتی در این زمینه دارید آن ها را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها