در حال بارگذاری ...
بسته

کپی رایتینگ چیست؟

آیا می دانید کپی رایتینگ چیست؟

آیا می دانید کپی رایتر چه فعالیت هایی انجام می دهد؟

آیا می دانید که این روز ها کپی رایتینگ جزء مشاغلی است که بسیاری از افراد از آن درآمدزایی می کنند؟

اگر این روز ها به گوش تان کپی رایتینگ خورده است و نمی دانید که این کار دقیقاً چیست توصیه می کنیم که با ما همراه باشید تا در بخش های مختلف این مقاله به شما بگوییم که کپی رایتر کیست و کپی رایتینگ چه نوع فعالیتی است.

البته این هشدار را به شما می دهیم که بعد از مطالعه این مقاله تصور نکنید که شما هم می توانید در این زمینه فعالیت های موفقیت آمیزی داشته باشید. زیرا که این کار کاملاً تخصصی است و باید برای کار کردن در این زمینه دانش و تخصص لازم را داشته باشید وگرنه تبدیل به کپی رایتری آماتور و غیر حرفه ای می شوید. در نهایت آماتور بودن یک کپی رایتر با هدفی که یک کسب و کار دارد در تعارض خواهد افتاد. در واقع شما باید به درستی متنی را تولید کنید که آگاهی های دقیقی را دراختیار کاربران قرار دهد. در صورتی که این مهارت را نداشته باشید توان انتقال مطالب و آموزش های لازم را نخواهید داشت.

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که کپی رایتر ها از چه تخصصی برخوردارند. 

کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر به نویسنده ای گفته می شود که در حوزه مارکتینگ یا بازاریابی فعالیت می کند. در واقع به این دسته از نویسندگان، نویسنده های تجاری گفته می شود. در این نوع نویسندگی افراد براساس نوشته های دیگران متن یا محتوایی را تولید می کنند که به لحاظ ساختاری و کلمات تفاوت دارد اما در حالت کلی در زمینه موضوع تشابه وجود دارد. البته نباید تصور کنید که این کار غیر اخلاقی است. بلکه این روند کار کاملاً رایج و به نوعی در حوزه مارکتینگ پذیرفته شده است.

کپی رایتینگ به روندی اشاره دارد که در آن یک نویسنده دست به تولید محتوا می زند تا محصولات یا خدماتی را به متضاضیان معرفی کند. تولید محتوا توسط یک کپی رایتر لزوماً متن است. در حقیقت ما محتواهای مختلفی داریم که متن یکی از انواع آن است و کپی رایتینگ نیز به همین مورد محتوایی اشاره دارد.

برای مثال فرایند کار یک کپی رایتر را می توان اینگونه شرح کرد: یک کپی رایتر زمانی که باید در زمینه موضوع خاصی مثلا، نحوه ثبت نام اینماد دست به نگارش بزند، در ابتدا وبسایت های رقیب را مورد بررسی قرار داده و تمامی بخش های ریزالت های گوگل را ارزیابی می کند. این کار به او این آگاهی را می دهد که باید در چه خط و مسیری حرکت کند. در نهایت با توجه به ساختار پایه مقالات آموزشی در گوگل و در وبسایت های مختلف یک ساختار جدید و اختصاصی برای وبسایت خود تدارک می بیند و شروع به نگارش می کند.

در نگارش قرار نیست که نویسنده یا کپی رایتر از روی کتب مرجع یا الهامات آسمانی مطالبی را نگارش کند. بلکه در همان محدوده اطلاعاتی که در فضای گوگل ارائه می شود دست به نگارش خواهد زد. بنابراین شما زمانی که وارد وبسایت های مختلف می شوید شاهد هستید که در اغلب موارد اساس کار و اساس نگارش حول محور مباحث مشخص و مشابهی دور می زند. تففاوت ها صرفاً در حد خلاقیت هایی است که نویسندگان از خود بروز داده اند.

یک کپی رایتر در عین حال که باید چارچوب هایی خاصی را رعایت کند اما نباید از محدوده خارج شده و ساختار مقاله یا محتوا را از فضای اینترنتی یا گوگل خارج سازد. بنابراین تمام هنر یک کپی رایتر زمانی است که در یک چارچوب از پیش تعیین شده بتواند خلاقیت های منحصر به فردی در زمینه نگارش از خود نشان دهد.

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ فعالیت تخصصی است.

کپی رایتر بودن شاید این روز ها جزء مشاغل دم دستی تلقی شود و هر فردی به عنوان شغل دوم به آن نگاه کند. اما در حقیقت اگر نتوانید که تخصص و تجربه های لازم را در زمینه تولید محتوا کسب کنید در نهایت به تولید متن هایی با کیفیت پایین و مغایر با ویژگی های یک متن تجاری خواهید پرداخت.

یک کپی رایتر باید تمامی تکنیک های نگارش و تولید محتوا را داشته باشد و در ضمن باید از دایره واژگانی خوبی برخوردار باشد. در غیر این صورت در یک متن هزار کلمه ای شاهد هستیم که یک کپی رایتر هزاران بار یکسری واژه ها را تکرار کرده است. آشنایی با اصول نگارش نیز از دیگر ویژگی های یک کپی رایتر موفق است. ساختار و دستور زبان فارسی از مهم ترین ابزار هایی هستند که  به شما کمک می کنند یک متن یکدست و استانداردی تولید کنید. در غیر این صورت افراد غیر حرفه ای و غیر متخصص متنی را تولید خواهند کرد که در آن ها به نوعی سالاد کلمات مشاهده می کنیم. سالاد کلمات به این معنا که هیچ ارتباط معنایی بین جملات نمی بینید، هیچ نوع یکدستی نیز در طول یک متن و حتی در طول یک پاراگراف مشاهده نخواهید کرد. پس بهتر است بعد از اطمینان در خصوص مهارت های نویسندگی تان در این زمینه وارد شوید. 

چگونه یک کپی رایتر موفق شویم؟

برای اینکه یک کپی رایتر موفق شوید، نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارید بلکه نیاز دارید که این مهارت را بیاموزید و منظور از آموزش، یادگیری اصول اولیه این کار است. سپس با تقویت و تمرین این موضوع، به یک  کپی رایتر حرفه‌ای می‌شوید. 

شاید سوال دیگری که فکر شما را مشغول کرده باشید، مربوط به درآمد یک کپی رایتر باشد، برای درک اوضاع درآمد و نیاز بازار سری به سایت جابینجا بزنید و آگهی‌های استخدام مربوط به استخدام کپی رایتر را نگاهی بیاندازید.

کپی رایتر

انواع کپی رایتینگ

کپی رایتینگ ها انواع مختلفی دارند که در این بخش به تعدادی از مهم ترین انواع متن های تولید شده اشاره خواهیم کرد. در واقع انواع کپی رایتینگ به موضوعاتی اشاره دارد که در آن زمینه ها یک کپی رایتر دست به تولید محتوا می زند. برای مثال:

کپی رایتینگ معرفی محصول: برای مثال تصور کنید وبسایت هایی که در زمینه تولید و عرضه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند به یک کپی رایتر نیازمند هستند که بتواند با تولید محتوای متنی انواع محصولات آن ها را به متقاضیان و کاربران معرفی کند. در این دسته از محتواها انواع کرم ها، شوینده ها و به طور کلی وسایل آرایشی و بهداشتی از جنبه های مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته و معرفی می شوند. در این موارد به نوعی کاربران به این سمت سوق داده می شوند که در خصوص محصولاتی که مد نظر دارند اطلاعاتی کسب کنند و در صورت علاقه مندی برای خرید اقدام کنند.  

کپی رایتینگ در زمینه برند سازی یا مارکتینگ: در این نوع در واقع شما متن هایی تبلیغاتی تولید خواهید کرد که برای صاحبان کسب و کار به نوعی روند مارکتینگ محسوب می شوند. با نگارش این متون دیگران علاقه مند به آگاهی بیشتر در خصوص برند مورد نظر یا کسب و کار مورد بررسی می شوند که باعث می شود افراد زیادی با آن برند و کسب و کار آشنا شوند. در نتیجه تعداد کسانی که یک برند را می شناسند نیز افزایش خواهد یافت.

کپی رایتینگ در قالب مقاله های طولانی : بسیاری از حوزه های مارکتینگ هستند که نیازمند محتوایی طولانی می باشند. در این نوع کپی رایتینگ درواقع هدف افزایش آگاهی است و به نوعی ماهیت اطلاع رسانی دارد. برای مثال همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید را در نظر بگیرید. این مقاله به نوعی مقاله ای است که هدف از آن افزایش آگاهی است.

یا این که تصور کنید در شرایطی به سمت گوگل رفته اید و نام یک بیماری را جستجو کرده اید تا در خصوص آن مطالبی را مطالعه کنید. در این موارد گفته می شود که شما یک مقاله ای را مطالعه کرده اید که در قالب کپی رایتینگ تولید شده است.

انواع کپی رایتینگ

هزینه کپی رایتینگ توسط کپی رایتر یا درآمد کپی رایتر ها

این روز ها روند تولید محتوا و کپی رایتینگ به صورت صعودی در حال گسترش و رشد است. اما متاسفانه تعداد افرادی که در این زمینه ها فعالیت می کنند و کاملاً مسلط به کارشان هستند و حرفه ای در زمینه تولید محتوا کار می کنند بسیار کم است. بنابراین باید گفت که افراد از درجه تخصص و تجربه یکسانی برخوردار نیستند. از سوی دیگر نیز حیطه های تولید محتوا و کپی رایتینگ از تعدد و تنوع بالایی برخوردار است و شرکت های مختلفی به کپی رایتر های متخصص نیازمند هستند.

واقعیت این است که میزان هزینه هایی که برای کپی رایتینگ کپی رایتر ها صرف می شود در شرکت ها و وبسایت های مخلتف متغیر می باشد. شما بر حسب میزان محتوایی که تولید می کنید و نیز بر اساس تعرفه های شرکت های مختلف می توانید درآمدی را کسب کنید. در نتیجه نمی توان درآمد تمامی کپی رایتر ها را به صورت ثابت تعیین کرد و عددی ثابت برای آن اعلام کرد.

شما بعد از این که به یک شرکت مرتبط می شوید و برای آن شرکت متونی تولید می کنید و بر حسب میزان تخصصی بودن روند کپی رایتینگ می توانید هزینه هایی را به آنان اعلام کرده و کسب درآمد کنید.

کپی رایترها چه می نویسند

تکنیک هایی برای نوشتن یک کپی رایتینگ حرفه ای

در این بخش به اختصار به یک سری نکات درباره نوشتن یک متن خوب کپی رایتینگ اشاره خواهیم گفت:

  • برای شناخت مخاطب و نیازهایش زمان بگذارید.
  • به نکات مثبت محصولات و خدمات خود تاکید کنید.
  • از به کار بردن کلمات سخت و پیچیده پبرهیزید.
  • عنوان جذاب و خوب بنویسید.
  • ساده و مختصر بنویسید.
  • ارزش آفرینی داشته باشید.
  • فراخوان (CTA) داشته باشید
  • با لحن مثبت بنویسید.

خاتمه 

در بخش هایی که در این مقاله آوردیم جزئی ترین و مهم ترین سوالاتی که در زمینه کپی رایتینگ مطرح می شود را پاسخ گفتیم. به علاوه این که تلاش کردیم بهترین و اصلی ترین موضوعاتی که باید در خصوص فعالیت های یک کپی رایتر بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. به نظرم مهم ترین توصیه ای که در خلال مباحث ارائه کردیم این بود که هرگز بدون تجربه و تخصص و آگاهی از حوزه مارکتینگ در زمینه کپی رایتینگ فعالیت های جدی نداشته باشید. زیرا که قطعاً به یک نویسنده با کیفیت نگارش پایین تبدیل خواهید شد که در نهایت احتمالاً به ضرر کسب و کار های بزرگ باشد. این روز ها کسب و کار های بزرگ به دنبال نویسندگانی هستند که بتواند با مهارت و تخصص و تجربه تولیداتی داشته باشید که در زمینه سئو به بهبود وضعیت وبسایت کمک کند.

در صورتی که فکر می کنید نکاتی وجود دارد که در متن ما جا افتاده است می توانید که در بخش کامنت ها آن ها را با ما و سایر مخاطبین عزیز این وبسایت درمیان بگذارید. به علاوه این که می توانید که سوالات خود را در زمینه کپی رایتینگ با ما به اشتراک بگذارید تا ابهامات شما را در این خصوص برطرف سازیم.

ثبت نظرات

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها