در حال بارگزاری ...
بسته

ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

اگرچه ایمیل مارکتینگ به نوعی یک روش نسبتا قدیمی در  بازاریابی اینترنتی تلقی می شودو از سوی دیگر برخی از بازاریابان بر این باورند که تاثیر آن ضعیف شده است، اما در واقع همچنان یکی از قدرتمندترین و مهم ترین کانال های بازاریابی الکترونیکی محسوب می شود، چرا که یک امر ضروری برای رشد کسب و کار به حساب می آید و بخشی از فرآیند بازاریابی هر کسب و کار آنلاین است. این روش از بازاریابی در کنار بقیه کانال های بازاریابی کار می کند و مکمل دیگر روش های بازاریابی است.

در واقع ایمیل مارکتینگ به عنوان یک عنصر مهم بازاریابی ادامه خواهد داشت و هرگز منقضی نخواهد شد، زیرا هر اتفاقی که در اینترنت رخ می دهد به نوعی به ایمیل مرتبط است، این اولین و مهمترین وسیله ارتباطی رسمی در اینترنت است.

متخصصان تجارت الکترونیک ارزش بازاریابی ایمیلی را می دانند. بازده سرمایه گذاری در بازاریابی ایمیلی معمولاً بیشتر از سایر کانال های بازاریابی است.

همچنین، ایمیل یکی از بهترین کانال‌ها برای ارتباط با مشتریان علاقه‌مند، و به اشتراک گذاشتن آخرین اخبار، محصولات و خدمات با مخاطبانی است که شما را از قبل می‌شناسند، بنابراین وقت آن رسیده که از آن کانال بازاریابی موثر و درآمدزا استفاده کنید. 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین و بهترین استراتژی های بازاریابی الکترونیکی است که از طریق آن می توانید بازدیدکنندگان بسیار هدفمندی را به وب سایت شرکت یا فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.

بازاریابی ایمیلی به ارتباط بین یک سایت و کاربران هدف این سایت بستگی دارد، این یک روش بازاریابی است که شما را قادر می سازد پیام های بازاریابی را برای کاربرانی که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند ارسال کنید.

برای درک اهمیت بازاریابی ایمیلی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ایمیل خود را باز کنید، و پیام‌هایی را از فروشگاه‌های آنلاینی که قبلاً از آن‌ها خریداری کرده‌اید، پیدا می‌کنید که به شما می‌گویند محصولاتی مناسب شما وجود دارد، و پیام‌های دیگری را از برخی سایت‌ها می‌بینید که به شما می‌گویند محتوای مهم جدیدی وجود دارد که به سایت اضافه شده است.

و بسیاری از پیام های بازاریابی دیگر را خواهید یافت، در واقع هیچ تجارت قوی در اینترنت وجود ندارد که از بازاریابی ایمیلی استفاده نکند.

مزیت ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روش های بازاریابی چیست؟

مزیت ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روش های بازاریابی چیست؟

94 درصد از کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می کنند، بنابراین بازاریابی ایمیلی امکان دسترسی به تعداد زیادی از کاربران اینترنت را فراهم می کند، حتی اگر آنها کاربر پلتفرم های رسانه های اجتماعی نباشند. علاوه بر این، در یک مطالعه انجام شده توسط 75٪ از کاربران اینترنت ترجیح خود را برای خرید از طریق ایمیل بیان کردند.

بنابراین به عنوان یک صاحب برند، باید ایمیل را راهی برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و تقویت رابطه خود با مشتریان فعلی خود در نظر بگیرید. یکی دیگر از مزایای بازاریابی ایمیلی این است که ردیابی بازگشت سرمایه(ROI) در آن بسیار آسان است.

همه چیز را می توان با استفاده از نرم افزار بازاریابی ایمیلی ردیابی کرد تا بتوانید تعیین کنید چه کسی پیام های شما را باز می کند و چه کسی از صفحه شما بازدید می کند.

علاوه بر این، ROI معمولاً بسیار بالا است زیرا مجبور نیستید مانند سایر اشکال تبلیغاتی، برای دستیابی به مخاطبان مناسب، پول تبلیغات را پشت ایمیل بگذارید.

آنها در حال حاضر به سمت محصول عالی هدف قرار گرفته اند زیرا شما فقط برای افرادی که با ارائه آدرس ایمیل خود به شما اجازه داده اند ایمیل ارسال می کنید. این امر بازاریابی ایمیلی را به یکی از ارزان ترین روش های بازاریابی ممکن تبدیل می کند. اگرچه ایمیل مارکتینگ اغلب همراه با سایر اشکال بازاریابی مانند تبلیغات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و حتی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی استفاده می شود.

با این حال، مجموعه ای از مزایای منحصر به فرد دارد:

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید و در حال فروش هستید. هنگامی که در مورد فروش در رسانه های اجتماعی پستی را منتشر می کنید، همه دنبال کنندگان شما آن را نمی بینند. فقط حدود 1% از فالوورهای شما معمولاً پستی با موضوع افزایش فروش را می بینند مگر اینکه آن را با تبلیغات حمایت شده تبلیغ کرده باشید. بنابراین اگر ایمیلی در مورد فروش خود ارسال کنید، تضمین می شود که در لیست ایمیل هر عضو قرار داده شود. تفاوت بزرگ دیگری بین بازاریابی ایمیلی و سایر اشکال بازاریابی وجود دارد. یعنی مردم واقعاً مایلند تبلیغات ایمیل شما را ببینند!

هر کسی در لیست ایمیل شما عمداً آدرس ایمیل خود را به شما ارائه کرده است زیرا اطلاعات بیشتری در مورد برند شما می خواهد.بنابراین هر کسی که آدرس ایمیل خود را به شما ارائه کرده است، به این دلیل است که آنها به طور خاص می خواهند برای بازاریابی ایمیلی شما ثبت نام کنند.

شاید بتوان آنها را با کوپن های رایگان یا تبلیغات تشویق کرد، اما همچنان یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر تایید است. این بخشی از چیزی است که بازاریابی ایمیلی را بسیار منحصر به فرد و موفق می کند!

(همچنین بخوانید: 5 اشتباه در ایمیل مارکتینگ)

مهمترین معیارهای بازاریابی ایمیلی موفق

مهمترین معیارهای بازاریابی ایمیلی موفق

بازاریابی ایمیلی، مانند هر نوع بازاریابی دیگری، معیارهایی برای موفقیت دارد که می توانید با رعایت آنها متوجه شوید که چقدر در بازاریابی ایمیلی موفق هستید.

1. نرخ باز شدن پیام

منظور از نرخ باز کردن پیام ها در اینجا این است که از هر صد کاربر دریافت کننده پیام، چند کاربر پیام ارسال شده را باز کرده اند، به عنوان مثال، اگر شما یک لیست پستی متشکل از 100 کاربر داشته باشید و یک پیام ارسال کنید و دریافت کنید. نرخ باز شدن 15 درصد، این بدان معناست که 15 کاربر وجود دارند که پیام 100 کاربر دریافت کننده را باز کرده اند.

وقتی نرخ باز شدن بین 20 تا 25 درصد است، شما یک استراتژی موثر دارید و اگر نرخ باز شدن ایمیل شما بین 5 تا 10 درصد است، باید نرم افزار خود را بررسی کنید و زمینه هایی را برای بهبود پیدا کنید.

برای محاسبه نرخ کلیک، تعداد گیرندگانی که روی پیام شما کلیک کرده‌اند را انتخاب کنید و آن را بر تعداد ایمیل‌هایی که ارسال کرده‌اید تقسیم کنید.

البته عوامل زیادی در افزایش نرخ باز شدن پیام ها نقش دارند، از جمله:

لیست پستی چگونه از ابتدا ساخته شد.

چقدر به عنوان یک تجارت یا برند قابل اعتماد هستید.

عنوان پیام و جذابیت آن.

2. باز کردن مکرر پیام ها

آیا از خود می پرسید که مشتریان بالقوه علاقه مند هستند یا نه؟ ببینید چند بار پیام شما را باز کردند.

اگر تعداد آنها بیشتر باشد به این معنی است که آنها متوجه شده اند که ایمیل شما ارزشمند است و به رسیدگی خود ادامه داده اند و مشخص است که چیزی را آزمایش کرده اند که برای آنها ارزشمند است، همچنین اندازه گیری زمان کاربر مهم است.

تکرار باز کردن پیام ها در درجه اول به قابلیت اطمینانی که باید بین خود و کاربران خود ایجاد کنید بستگی دارد.

3. روی پیوندهای موجود در پیام کلیک کنید

این با نرخ باز شدن مجدد مطابقت دارد. یکی ایمیل شما را باز کرد، حالا چی؟

ردیابی کلیک‌ها در ایمیل شما نشان می‌دهد که کاربران به محتوا علاقه‌مند هستند، خواه یک نسخه نمایشی محصول، یک مقاله یا یک ویدیوی کوتاه باشد (توجه: ویدیوها بیشترین کلیک را دارند).

اندازه گیری کلیک روی لینک به شما امکان می دهد بدانید چه محتوا و پیشنهاداتی برای مخاطبان شما جذاب است و سپس به شما کمک می کند تا راه خود را برای پیوند دادن با پیام ها توسعه دهید.

همچنین لازم است درصد افرادی که روی لینک ها کلیک کرده اند از مجموع افرادی که پیام را باز کرده اند اندازه گیری شود، طبق مثال قبلی ما، اگر پیام توسط 15 کاربر باز شده باشد، چند نفر از آنها روی لینک های موجود در آن پیام کلیک کرده اند.

 روی پیوندهای موجود در پیام کلیک کنید

4. نرخ لغو اشتراک

هیچ کس رد شدن را دوست ندارد، اما متأسفانه این بخشی از بازاریابی ایمیلی است، و نرخ لغو اشتراک به سادگی درصد لغو اشتراک از کل دریافت کننده پیام است. در مثال قبلی، اگر 3 درصد لغو اشتراک داشته باشند، در اینجا نرخ لغو اشتراک 3 درصد است.

اگر نرخ لغو اشتراک بالایی دارید، باید استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را بررسی کنید، زیرا ممکن است محتوای شما خیلی جالب نباشد یا عنوان موضوع شما جذاب نباشد.

5. نرخ تبدیل

نرخ تبدیل ایمیل یکی از بهترین KPIهای "کلی" است که می توانید شناسایی کنید، در حالی که برخی ترجیح می دهند روی سودآوری کلی یا ROI تمرکز کنند.

ROI معمولی برای ایمیل مارکتینگ 122 درصد است.

آیا می دانید، بازگشت سرمایه برای تبلیغات در فضای باز، رادیو، تلویزیون یا چاپ شما چقدر است؟ اجازه دهید به شما بگویم که به احتمال زیاد شما نمی توانید ROI کانال های تبلیغاتی سنتی را مانند بازاریابی ایمیلی را اندازه گیری کنید.

تعداد افرادی که پیشنهاد شما را دانلود می‌کنند یا محصولی را از ایمیل شما خریداری می‌کنند اینها تبدیل‌هایی هستند که باعث فروش می‌شوند و به شما امکان می‌دهند برنامه بازاریابی ایمیلی خود را بهبود ببخشید.

برای اعمال در مثال قبلی، چند نفر از 15 نفری که پیام را باز کردند، محصول شما را خواهند خرید (مثلاً اگر پیام حاوی پیوند خرید باشد).

چگونه نرخ تبدیل ایمیل را افزایش دهیم؟

چگونه نرخ تبدیل ایمیل را افزایش دهیم؟

دو راه اصلی برای بهبود نرخ تبدیل وجود دارد:

می‌توانید میزان شخصی‌سازی پیشنهادتان را با استراتژی‌های تقسیم‌بندی مناسب و همه‌کانال‌ها بهبود بخشید.

شما می توانید استراتژی پیشنهادات را بهبود بخشید (اجرای بهترین روش ها مانند زمان ارسال، آدرس پیام و غیره).

چگونه یک آدرس ایمیل جذاب برای بهبود نرخ باز کردن، کلیک روی لینک و تبدیل بنویسیم؟

عنوان پیام مهمترین خط در کل محتوای ایمیل شما است، بنابراین باید توصیه های کارشناسان از جمله:

  • هرگز ایمیلی بدون آدرس ارسال نکنید، زیرا این کار تاثیر بدی بر روی کاربر می گذارد و همچنین سرویس های ایمیل رایگان (مانند جی میل) آن را به عنوان هرزنامه طبقه بندی می کنند.
  • از ارسال ایمیل با آدرس خیلی طولانی یا خیلی کوتاه خودداری کنید، زیرا این کار باعث می شود که روی کاربر تأثیر بدی بگذارد.
  • ایمیلی با آدرس فریبنده برای افزایش نرخ باز کردن پیام ارسال نکنید، زیرا در درازمدت روی آن تاثیر منفی می گذارد.
  • نام کاربری آدرس ایمیل را وارد کنید.
  • از فرم سوال برای برانگیختن کنجکاوی کاربران استفاده کنید.
  • عنوان را آسان و متمرکز بر اصل موضوع کنید.
  • از عنوانی استفاده کنید که جالب و جذاب باشد، مانند "برنامه بازاریابی شما شکست می خورد زیرا در مسیر درستی فکر نمی کنید".
  • عنوانی ننویسید که محتوای پیام را بسوزاند.
  • در صورت امکان از اعداد استفاده کنید.

مهمترین سایت هایی که خدمات بازاریابی ایمیلی را ارائه می دهند

مهمترین سایت هایی که خدمات بازاریابی ایمیلی را ارائه می دهند

همانطور که در بالا اشاره کردیم، عملکرد ارائه دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ شامل ساخت یک سیستم کامل برای ثبت و بایگانی اطلاعات مشترکین و همچنین تنظیم و مدیریت سیستم برای ارسال خودکار پیام ها است.

به طور خلاصه، خدمات پست الکترونیکی هر آنچه را که از نقطه نظر فنی برای شروع بازاریابی از طریق ایمیل نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد و در اینجا به طور خلاصه برخی از مهم ترین ویژگی هایی که سرویس های ایمیل از طریق حساب کاربری خود در اختیار شما قرار می دهند آورده شده است:

  • خدمات بازاریابی ایمیلی واحدی برای ذخیره داده های کاربرانی است که در لیست های پستی شما مشترک شده اند.
  • الگوهایی را برای فرم های جمع آوری داده های کاربر ارائه می دهد.
  • این امکان را برای شما فراهم می کند تا به طور خودکار پیام هایی را که می خواهید ارسال کنید طبق دستوراتی که مشخص می کنید ارسال کنید.
  • به شما قالب هایی برای پیام های HTML با قابلیت تغییر آنها ارائه می دهد.
  • آمار دقیقی از میزان باز شدن پیام ها، کلیک روی لینک ها، لغو اشتراک و غیره در اختیار شما قرار می دهد.
  • امکان آپلود و استفاده از لیست های پستی آماده (با توجه به شرایط خاص) را در اختیار شما قرار می دهد.
  • این امکان را به شما می دهد که از لیست های پستی خود یک کپی بگیرید.

البته هر شرکتی نسبت به دیگری دارای ویژگی ها و مزیت های متفاوتی است و شاید در برخی از شرکت ها امکانات بیشتری پیدا کنید و اکثر شرکت ها با توجه به حجم لیست پستی، پلن های پولی ماهانه را ارائه می دهند، اما برخی از شرکت ها طرح های رایگان را با بسیار محدود ارائه می دهند.

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی

در این قسمت از مقاله به شما نکاتی را خواهیم گفت که در موفقیت در بازاریابی ایمیلی  به شما کمک می کند.

1. ثبت نام در ایمیل خود را آسان کنید، فرمی را به صفحه اصلی و تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید تا مشترکین بیشتری داشته باشید.

2. مشترکین را تشویق کنید تا پیام های ایمیل شما را به اشتراک بگذارند و فوروارد کنند.

3. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی و دکمه "ایمیل به دیگران" را در ایمیل های خود قرار دهید.

4. شخصی سازی همه ایمیل ها، وقتی ایمیل ها را با نام کاربری شخصی سازی می کنید، نرخ باز شدن پیام و تبدیل را افزایش می دهد.

5. پیام های تبلیغاتی خود را در زمان مناسب بفرستید مثلا اول ماه زمان مناسب برای بازاریابی است و پنجشنبه زمان مناسب برای رفاه... و غیره.

6. هرگز از پیگیری نتایج کمپین های بازاریابی خود غافل نشوید و تست و آزمایش های بیشتری را برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن انجام دهید.

همیشه به یاد داشته باشید که ردیابی و تحلیل به طور کلی یکی از اصول اولیه بازاریابی الکترونیکی است.

7. از استفاده از کلماتی که به عنوان هرزنامه طبقه بندی می شوند خودداری کنید (مانند رایگان، دریافت، پول ...) برای یافتن همه کلمات جستجو کنید.

8. از استفاده از روش هایی که به عنوان هرزنامه طبقه بندی می شوند مانند قرار دادن لینک های بیشتر در پیام خودداری کنید.

9. مشترکین لیست پستی خود را پر از پیام نکنید، یک پیام هفتگی یا حتی ماهانه بهتر از هر روز است و تأثیر آزاردهنده ای بر روی کاربر می گذارد.

10. با لیست پستی خود بر این اساس رفتار کنید که نشان دهنده انسان است، بنابراین همیشه از ایجاد رابطه مطمئن شوید و سعی کنید به عنوان یک کمک کننده ظاهر شوید، نه یک بازاریاب.

11. به این فکر کنید که این روزها چگونه مصرف کننده معمولی با یک برند تعامل می کند، جایی که خرید خطی نیست، زیرا اغلب خریداران قبل از خرید از طریق چندین کانال - ایمیل، برنامه ها، رسانه های اجتماعی - با شما ارتباط برقرار می کنند.

 بازاریابی ایمیلی چگونه در کنار سایر ابزارهای بازاریابی کار می کند؟

 بازاریابی ایمیلی چگونه در کنار سایر ابزارهای بازاریابی کار می کند؟

برای تکمیل توضیح در مورد بازاریابی ایمیلی، باید به نحوه عملکرد بازاریابی ایمیلی در کنار سایر روش های بازاریابی اشاره کنیم.

می‌توانید نمایه‌های سرویس یا محصول را در پلتفرم‌ها از طریق پیام‌های ایمیل تبلیغ کنید، جایی که سازمان شما پیام‌هایی را ارسال می‌کند و از مشترکین می‌خواهد تا با وارد کردن پیوندهای پیوست شده در ایمیل، شما را در سراسر پلتفرم‌ها دنبال کنند.

راه دیگر نمایش تبلیغات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که کاربران پلتفرم را ملزم به ثبت نام با استفاده از ایمیل یا ارسال فرمی به عنوان پیوند اشتراک در لیست پستی شما می کند.

بنابراین هر زمان که علاقه مند به دنبال کردن برند خود از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستید، باید برند خود را از طریق ایمیل نیز پیگیری کنید.

شما می توانید یک کمپین بازاریابی را با هدف جمع آوری ایمیل هایی که می توانید در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، راه اندازی کنید.

سپس با استفاده از ایمیل، یادآوری هایی را برای بازاریابی مجدد به مخاطبان خود ارسال کنید.

این ایمیل ها را می توان با محصولات خاصی از فروشگاه آنلاین شما سفارشی کرد!

چگونه کمپین بازاریابی ایمیلی خود را شروع کنیم؟

چگونه کمپین بازاریابی ایمیلی خود را شروع کنیم؟

بازاریابی ایمیلی فوق العاده سودآور است. با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ، می‌توانید ایمیل‌ها را با نام مشترکین سفارشی کنید و می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای تولد افراد ارسال کنید.

شما حتی می توانید لیست های ایمیل جداگانه را حفظ کنید و پیشنهادات یا تبلیغات مختلف را به گروه های مختلف مخاطب ارسال کنید.

بنابراین تقسیم کردن لیست های ایمیل و ایجاد پیام های ایمیل مختلف که با تنوع مخاطبان شما مطابقت دارند می تواند مفید باشد.

اولین قدم برای شروع یک کمپین بازاریابی ایمیلی، جمع آوری یک لیست ایمیل است.

قبل از اینکه یک مشترک بالقوه آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد، چند سوال وجود دارد که احتمالاً آنها را در نظر می گیرند.

آیا نامه برای آنها هرزنامه خواهد بود؟ از دادن آدرس ایمیل خود به شما چه سودی می برند؟ آیا تخفیف های ویژه ای ارسال می کنید؟ آیا قصد دارید آدرس ایمیل آنها را عمومی کنید یا آن را بفروشید؟

شما باید برای مشترکین احتمالی روشن کنید که از اشتراک در لیست ایمیل شما و عدم ارسال هرزنامه به آنها یا دادن آدرس ایمیل خود به دیگران سود می برند.

راه های بی پایانی برای ایجاد لیست ایمیل وجود دارد، اما یک مکان خوب برای شروع این است که یک فرم ثبت نام ایمیل در وب سایت خود قرار دهید.

به این ترتیب می توانید از بازدیدکنندگان سایت فعلی خود بهره ببرید و در ازای داشتن آدرس ایمیل آنها، اطلاعات یا تخفیف های ویژه ای به آنها ارائه دهید.

همچنین می توانید از حساب های رسانه های اجتماعی خود برای جمع آوری ایمیل استفاده کنید.

محتوای بازاریابی ایمیلی چیست؟

محتوای بازاریابی ایمیلی چیست؟

هنگامی که یک لیست ایمیل دارید، زمان آن است که برنامه ریزی ایمیل های خود را شروع کنید.

طیف گسترده ای از محتوا وجود دارد که می توانید در پیام های ایمیل خود بگنجانید و گزینه های قالب بندی منحصر به فرد را انتخاب کنید.

بازاریابی ایمیلی بسیار قابل تنظیم تر از سایر اشکال تبلیغات است. جوایز وفاداری برای مشترکین، توصیفات و نظرات مشتریان، اطلاعات در مورد تبلیغات یا فروش جدید، و اطلاعیه هایی در مورد موارد یا خدمات جدید.

همچنین می‌توان از ایمیل‌ها برای یادآوری به افرادی که به شرکت شما علاقه نشان داده‌اند... استفاده کرد که شما وجود دارید!

کوپن های ایمیل را می توان برای افزایش فروش در فروشگاه آنلاین استفاده کرد و آنها را به ابزارهای بسیار ارزشمندی تبدیل کرد که می توانند به راحتی در استراتژی بازاریابی ایمیلی شما گنجانده شوند.

کوپن های ایمیل امیدوار کننده نیز یک راه عالی برای ترغیب افراد به ثبت نام در لیست ایمیل شما است!

از نوشتن خط موضوع کامل تا انتخاب جالب ترین طرح، ساخت ایمیل های شما می تواند چشمگیر باشد. نگران نباش! ما اینجاییم تا کمک کنیم!

محتوایی که در ایمیل‌های خود وارد می‌کنید به نوع کسب‌وکاری که در حال اجرای آن هستید بستگی دارد.

نویسنده: امین اصلانپور

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها