در حال بارگذاری ...
بسته
  • ناپ شاپ
  • بلاگ
  • چرا مشتریان از فروشگاه اینترنتی ما خرید نمی‌کنند؟

چرا مشتریان از فروشگاه اینترنتی ما خرید نمی‌کنند؟

این روز ها در این بازاری که برخلاف گذشته میزان رقابت زیاد است هر کسب و کاری باید برای پیشرفت و کسب سود و افزایش درامد استراتژی هایی داشته باشد تا بتواند توپ را در میدان فروش از رقبای خود بگیرد. شاید برخی از کسب و کار ها که زمان زیادی از فعالیت هایشان در حوزه فروش و مارکتینگ نمی گذرد با مشکل کاهش فروش و کاهش میزان سود و درآمدشان باشد. بنابراین این پرسش برایشان ایجاد خواهد شد که چرا مشتریان از فروشکاه اینترنتی ما خرید نمی کنند؟

خب طبیعی است که در این موارد باید افرادی را به عنوان مسئول بررسی وضعیت عملکرد تیم فروشگاهی تان انتخاب کنید تا این وضعیت را بررسی کنند و همچنین روند مقایسه فعالیت و عملکردتان را با سایر فروشگاه ها انجام دهند. یکی از بهترین کار ها این است که بتوانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و نیز آنکه نقاط قوت رقیبت هایتان را در این زمینه مورد بررسی قرار دهید. این دو تکنیک در کنار هم در نهایت منجر به بهبود وضعیت فروش و در آمدزایی تان می شود.

البته داستان در همین نقطه به اتمام نمی رسد بلکه می توانید راهکار های دیگری نیز در پیش بگیرید تا میزان موفقیت تان روز به روز افزایش داشته باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله و در بخش های اختصاصی و مفصل به شما بگوییم که چگونه می توانید فروش تان را افزایش دهید.

چرا مشتریان از فروشگاه اینترنتی ما خرید نمی‌کنند؟

در این بخش قصد داریم که به صورت مبسوط به پاسخ این سوال بپردازیم و راهکار هایی که می تواند شما را از بن بست کاهش فروش و سود دهی بیرون آورد را شرح کنیم. مهم ترین دلایلی که موجب عدم خرید مشتریان و عدم  موفقیت فروشگاه اینترنتی تان در میزان فروش است به شرح زیر می باشد:

عدم رضایت مشتری

1. تنوع پایین محصولات و خدماتی که ارائه می کنید:

زمانی که مشتریان وارد فضای آنلاین می شوند و قصد خرید دارند ترجیح می دهند که فروشگاه هایی را انتخاب کنند که در آن ها گزینه های بیشتری برای انتخاب کردن دارند. در نتیجه می توانند به راحتی میان تمامی گزینه هایی پیشنهادی دست به انتخاب زده و در نهایت همان گزینه ای را برگزینند که مطابق با سلیقه و نظرشان است. در واقع به میزانی که تعداد و تنوع محصولات تان زیاد باشد این شانس را پیدا خواهید کرد که تعداد زیادی از کاربران و مشتریان را جذب کنید. شما تصور کنید که میزان تنوع و تعداد محصولات و خدمات همچون تور ماهیگیری است که امکان جمع آوری تعداد زیادتری از ماهیان را در اختیار ماهیگیر قرار می دهد.

بنابراین وسعت تنوع و گستردگی انواع محصولاتی که ارائه می کنید سبب می شود افراد را با نیاز های مختلف و با سلایق متفاوت سمت بازار خود جلب کنید. برای مثال تصور کنید که دو مشتری با دو نیاز متفاوت مثلاً نیاز به دستگاه های لوازم خانگی و نیاز به خرید یک کفش هر دو می توانند و این امکان برایشان فراهم است که فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را انتخاب کنند. چرا؟؟؟؟ چون که دیجی کالا وسعت تنوع محصولاتی که ارائه می کند بسیار بالاست و طبیعی است که هر فرد با هر نیاز و خواسته ای و نیز با هر نوع سلیقه ای می تواند که در این فروشگاه اینترنتی امیدی برای دستیابی به خواسته اش داشته باشد. 

به همین دلیل است که شاهد هستید این روز ها این سبک از فروشگاه های اینترنتی در حال گسترش هستند و می توانند پیش بینی کنند که روند به رو به رشدی داشته باشند.

2. عدم انجام دسته بندی، طبقه بندی و تسهیل روند دسترسی به انواع محصولات:

در تکمیل مورد قبلی باید بگوییم که شما نباید تصور کنید که تمامی محصولات را بدون حساب و کتاب در وبسایت تان قرار دهید و روند دسترسی را به خود کاربران و مشتریان بسپارید. به میزانی که کار کردن با برنامه فروشگاهی شما یا گشت به دنبال محصول در وبسایت فروشگاهی شما سخت تر باشد احتمال کمتری وجود دارد که کاربران زمان شان را در وبسایت شما هدر بدهند. طبیعی است که افراد اهل خرید انلاین به ارزش زمان خود پی برده اند و اگر می خواستند زمان زیادی را صرف خرید کنند قطعاً خرید حضوری را انتخاب می کردند. اما کاربران به دنبال برنامه ها و وبسایت های فروشگاهی سهل الوصولی هستند که به راحتی بتوانند روند خرید شان را انجام دهند. بنابراین نیاز است که محصولات را به صورت دقیق دسته بندی کنید تا هر فردی مطابق با نیازی که دارد وارد وبسایت شده و دسترسی به محصولات مورد نظرش را با کمترین زمان و انرژی انجام دهد.

بنابراین اگر وبسایتی دارید که به اصطلاح بی سر و ته است و همه چیز درآنجا به صورت به هم ریخته و بدون نظم قرار داده شده است نباید توقع زیادی در زمینه افزایش فروش داشته باشید.

3. عدم فعالیت تخصصی و متمرکز:

باید توجه داشته باشید که اگر در زمینه محصولات و خدماتی خاصی فعالیت می کنید ( مثلاً فروش انحصاری در زمینه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی ) تلاش کنید که هر برند و مارکی را در فروشگاه تان وارد نکنید. درواقع به نحوی تخصصی و متمرکز بر کالاهای باکیفیت روند عرضه و فروش را انجام دهید. 

بسیاری از فروشگاه های در رده پایین تر تلاش می کنند که از تمامی شرکت ها و برند ها و محصولات در فروشگاه شان محصولاتی را ارائه کنند. در حالیکه در این موارد تبدیل به فروشگاه هایی صرفاً تجاری می شوند که به فکر سود و سرمایه خودشان هستند. اما اگر رضایت مشتری برایتان مهم است و می خواهید که در طول سال های فعالیت تان کاربران و مشتریان ثابت و وفاداری برای خود داشته باشید سعی کنید که محصولات مختلف را با غربالگری های دقیق و تخصصی وارد سبد فروش خود کنید.

در این موارد افراد به وبسایت شما به عنوان وبسایتی تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم آرایشی نگاه می کنند و به دیگران نیز معرفی خواهید شد. در حقیقت تا حدودی باید به فکر حیثیت و وجهه کاری خود باشید و هر برندی را به فروشگاه تان راه ندهید.

ارائه خدمات و محصولات با تنوع بالا برای رضایت مشتری

4. عدم انجام فعالیت تبلیغاتی و مارکتینگ موفق:

سعی کنید که با تکنیک های بازاریابی مختلف کسب و کار و فروشگاه اینترنتی خود تان را به درستی به دیگران معرفی کنید تا تعداد زیادی از افراد از فعالیت های شما آگاه شوند. در بسیاری از افراد طیف گسترده ای از افرادی که نیازمند به کسب و کار شما هستند حتی اطلاعی از کسب و کار شما و ماهیت آن ندارند. بنابراین چه انتظاری دارید که بتوانید فروش زیادی داشته باشید؟

در ابتدا باید از روند تبلیغات استفاده کنید سپس از میان مشتریانی که به وبسایت شما سر زده اند و از فعالیت های شما آگاهی های گسترده و دقیقی کسب کرده اند افرادی را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. به این موضوع نرخ تبدیل می گویند. نرخ تبدیل به نسبت آمار کسانی که به وبسایت تان سر می زدند و درصدی از آنها که خرید می کنند گفته می شود.

بنابراین اگر در ابتدا اطلاع رسانی های عمومی در فضاهای مختلف اجتماعی و تبلیغاتی باید انجام شود در ادامه می توانید با سایر تکنیک ها آن ها را در وبسایت خود نگه داشته و فروش داشته باشید. تبلیغات نیز حوزه ای مفصلی است که می توانید با انواع آن آشنا شوید و با توجه به ماهیت کسب و کارتان یکی را انتخاب کرده و از نتایج آن بهره مند شوید.

5. عدم بررسی نیاز افرادی که بازار هدف محسوب می شوند:

فروشگاه هایی که نمی توانند محصولات و تولیداتی متناسب با بازار هدف شان ارائه کنند قطعاً در روند فروش شکست خواهند خورد. در واقع شما باید بدانید که مشتریان به چه چیز هایی نیاز دارند و چه چیزهایی باید برایشان تولید و عرضه کنید. به میزانی که تولیدات شما متناسب با نیاز های کاربران باشد احتمال این که فروش بیشتری داشته باشید افزایش پیدا می کند.

برای مثال بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و آنلاین تلاش می کنند از تمامی محصولاتی که در یک بازه زمانی ترند شده اند برای جذب مشتریان استفاده کنند. احتمال این که مشتریان بخواهند از محصولات به روز و نوین استفاده کنند بسیار بیشتر است نسبت به این که به سمت کالاهای قدیمی و از مد افتاده رغبت نشان دهند. بنابراین فروشگاه اینترنتی تان را باید با بازار هماهانگ کنید و چیز هایی را ارائه کنید که در محدوده جغرافیایی و بازه زمانی فعالیت شما مشتریان زیاد تری دارد.

6. عدم تسهیل روند پرداخت هزینه ها:

در بسیاری از موارد افراد به محصولات مورد علاقه شان دسترسی پیدا می کنند و در ادامه مسیر خرید زمانی که به مرحله پرداخت هزینه محصولات می رسد با مشکلات و پیچیدگی هایی روبرو می شوند. همین مساله عاملی می شود در جهت اینکه از خرید خود پشیمان شده و نخواهند که روند را ادامه دهند.

بنابراین توصیه می شود صفحه ای که در آن قرار است هزینه های مربوط به محصولات مختلف پرداخت شود را به درستی و ساده طراحی کنید تا روند با اختلال مواجه نگردد.

7. عدم ارائه امکانات ویژه و انحصاری در فروشگاه خودتان:

در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ موفق شاهد هستیم که امکاناتی برای مشتریان تدارک دیده شده است که تا حد زیادی می تواند مشتریان را وسوسه به خرید کند. برای مثال تخفیف های مختص فصول مختلف، یا امکان ارسال محصولات به نحو رایگان یا هر نوع خدمات دیگری که سبب می شود کاربران نسبت به خرید ترغیب شوند.

این روز ها شما باید فروشگاه تان را با تمامی فروشگاه های رقیب مورد مقایسه قرار دهید و تلاش کنید که حداقل امکاناتی که آنها برای مشتریان شان در نظر گرفته اند را نیز شما برای وبسایت فروشگاهی خود در نظر بگیرید. در غیر اینصورت این بازی را حتما باخته اید. چرااا؟؟؟؟؟؟ منطقی است که یک مشتری بخواهد از فروشگاهی خرید کند که محصولات مشابه با محصولات شما را دارد اما تنها تفاوتی که دارد این است که فروشگاه مذکور امکان ارسان رایگان برای مشتریان اش در نظر گرفته است اما فروشگاه شما این گزینه را ندارد. خود شما اگر در جایگاه انتخاب بودید کدام فروشگاه را انتخاب می کردید؟

تبلیغات و مارکتینگ قوی برای جذب مشتری

8. عدم انجام فعالیت های گسترده در فضاهای اجتماعی مختلف با هدف افزایش دامنه فعالیت های آنلاین:

قطعاً اگر با برخی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ و موفق آشنا باشید تایید خواهید کرد که دارای فعالیت های گسترده در چندین برنامه اجتماعی هستند. برای مثال یک سایت فروشگاهی آنلاین دارای صفحه ای اجتماعی در اینستاگرام، یوتیوب یا تلگرام است که بخشی از فعالیت های اطلاع رسانی را در این فضاها انجام می دهد. بنابراین مشاهده می کنید که یک کسب و کار تا چه حد می تواند فعالیت های گسترد ای را انجام دهد و روزانه از بخش های مختلف مشتریان و کاربرانی را به سمت وبسایت فروشگاهی خود جذب کند.

داشتن صفحات مختلف خود نوعی فعالیت های تبلیغاتی است که اتفاقاً بازخورد های مثبت فراوانی دارد. زیرا که باعث می شود افراد نسبت به شما اعتماد کنند و راحت تر بخواهند که روند خرید را انجام دهند. در واقع گستردگی فعالیت های شما باعث می شود که اطمینان شان جلب شود که مراحل قانونی برای راه اندازی کسب و کارتان را طی کرده اید و احتمال این که کلاهبرداری ای انجام شود کاهش پیدا می کند.

بنابراین توصیه می کنیم که هرگز نسبت به فعالیت در شبکه های اجتماعی بی توجه نباشید و تک بعدی حرکت نکنید. بلکه جنبه های مختلف فعالیت های آنلاین یا اینترنتی را داشته باشید تا در کوتاه ترین زمان به نتایج دلخواهتان برسید.

9.بروز نارضایتی های گسترده و جدی در مشتریان تان در زمینه های مختلف:

در مواردی احتمال دارد که مشتریان قبلی شما در روند خریدشان از شما با مشکلاتی روبرو شده باشند. به همین دلیل روند را به صورت منفی ارزیابی کرده و ترجیح می دهند که مانع از آن شوند که نزدیکان شان با مشکلی روبرو شوند. بنابراین تجربه های خود را با اطرافیان شان به اشتراک می گذارند و به آن ها توصیه می کنند که برای خرید گزینه هایی به جز فروشگاه اینترنتی شما را انتخاب کنند. بنابراین همواره توصیه می شود که اخلاق مشتری مدار داشته باشید و در هر مشکلی که در روند خرید رخ داد تلاش کنید که با اخلاق مناسب به پیگیری و رسیدگی کار های مشتریان بپردازید. در این موارد می توانید امیدوار باشید که مشتریان بیشتری را جذب کنید.

10. عدم اعتماد به فروشگاه اینترنتی تان:

شما باید نهایت دقت را داشته باشید که جلب اعتماد از مهم ترین قدم هایی است که باید برای فروش موفق بردارید. بنابراین توصیه می شود که تمامی اقدامات لازم در جهت جلب اعتماد مشتریان را به درستی انجام دهید تا اعتماد بیشتر منجر به فروش بیشتر شود.

تسهیل روند پرداخت هزینه برای جلب رضایت مشتری

خاتمه

در این مقاله به عمده دلایلی که سبب می شود یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش محصولات اش با اختلال و موانع روبرو شود پرداختیم. در ادامه هر کدام نیز راه حلی ارائه کردیم که بتوانید با بکارگیری آنها روند رو به رشدی را طی کنید. اگر شما هم گزینه ای در ذهن تان است که در بین گزینه های ما وجود نداشت این توصیه را داریم که در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

به علاوه این که این امکان برایتان فراهم است سوالات و ابهامات خود را در خصوص مباحث مطرح شده در همان بخش قرار دهید تا در اسرع وقت به آن ها رسیدگی شده و پاسخ را در همان بخش دریافت کنید. 

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها