آرشیو وبلاگ

ضرورت داشتن یک فروشگاه آنلاین (اینترنتی)

امروزه دنیا با سرعت زیادی رو به جلو پیشرفت می کند. در گذشته ای نه چندان دور، علاوه بر اینکه عده بسیار کمی از مردم صاحب تلفن همراه بودند، تلفن ها هم قابلیت های زیادی نداشتند. اما امروزه، تلفن همراه به چیزی پیش پا افتاده تبدیل شده و با استفاده از اینترنت نیز می توان خیلی از کارها را انجام داد. طبق آمار از 60% مردمی که از اینترنت استفاده می کنند، 40% آن ها سنی بین 20 تا 29 سال دارند. تعداد مشترکان پهن باند سیار در کشور تا پایان خرداد ماه سال جاری (۱۳۹۶) به ۴۱ میلیون و ۵۷ هزار نفر رسیده است. این رقم نتیجه رشد ۱۰۴ درصدی ضریب نفوذ مشترکان تلفن‌همراه در کشور در ۴ سال گذشته است.

 

این آمار و ارقام نشان از ضرورت حضور کسب و کارها در دنیای مجازی است. امروزه درصد بالایی از کاربران، مایحتاج خود را از طریق اینترنت تهیه می کنند و اعتماد بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد. بسیاری از اطلاع رسانی های شرکت ها نیز از طریق وبسایت هایشان انجام می پذیرد که سبب افزایش تعامل بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات گشته است.

فروشگاه اینترنتی 

 

امروزه داشتن یک وبسایت یک انتخاب نیست. بلکه یک ضرورت است. با استفاده از وب سایت می توانید به راحتی و با جامعیت و سادگی و راحتی بیشتر محصولات و خدماتتان و یا پروژه ها و نمونه کارهایتان را به مشتریانتان عرضه کنید. کاری که شاید هیچگاه با تلفن نتوانید انجام دهید. حضور فیزیکی در محل کار شما نیز مطلوب کاربران نیست. زیرا از نظر زمانی بهینه نیست.

 

آمار حیرت انگیز خرید اینترنتی ایرانی ها!

طبق آماری که سایت شاپرک وابسته به بانک مرکزی از تراکنش های درگاه های پرداخت اینترنتی منتشر کرده است (و به راحتی میتوان این آمار را در گزارش های منتشر شده در سایت شاپرک مشاهد نمود)، در یک سال اخیر (از ابتدای مهر 1395 تا انتهای شهریور 1396) مبلغ کل تراکنش های اینترنتی در کشور عبارت است از :

1154063194000000 ریال، یعنی رقمی بیش از 115 هزار میلیارد تومان. طبق اعلام سایت شاپرک در حدود 3% از این مبلغ صرف پرداخت قبوض و خرید شارژ موبایل و مابقی آن صرف انجام خرید اینترنتی شده است. یعنی به عبارت دیگر مبلغ خالص خرید اینترنتی ایرانی ها در یک سال اخیر به صورت تقریبی عبارت است از 112 هزار میلیارد تومان ! این آمارهای واقعی نشان می دهد خرید اینترنتی بسیار بیش از آنچه فکر میکنیم جا افتاده است!

نکته جالب دیگر اینکه این مبلغ خرید اینترنتی در کشور روند صعودی 60 درصدی در سال دارد که این روند رشد سریع نیز واقعا حیرت انگیز است و نشان دهنده اقبال بسیار بالای مردم ایران به خرید اینترنتی است.

(منبع: کانال تلگرامی @Inclusivecity شهرفراگیر)

 

هدف از داشتن فروشگاه اینترنتی ؟!!

  • شناخته شدن در وب در حیطه کاری
  • معرفی آسان محصولات و اعلام قیمت ها
  • انجام آنلاین و راحت تراکنش های مالی
  • کمک گرفتن از موتورهای جست و جو برای پیدا کردن و افزایش مشتریان
  • راحتی در فروش بدون محدودیت مکانی و زمانی
  • گرفتن سهم کسب کار صاحبان مشاغل از بازار آنلاین

این موارد اهداف اصلی هستند اما نیل به این اهداف بستگی به شما دارد. می توانید برای کمک روی ما حساب کنید. تیم ناپ شاپ در تمامی مراحل در کنار شما خواهد بود.

ضرورت فروشگاه اینترنتی 

 

دلایل موفقیت فروشگاه های اینترنتی

- فروشگاه اینترنتی (فروشگاه آنلاین) باید بر پایه ی مشتری مداری باشد تا بتوانید از رقبای زیادی که در این زمینه دارید، پیشی بگیرید.

- ظاهر و پوسته سایتتان باید هم زیبا، هم جذاب، هم سبک و هم برای استفاده راحت باشد.

- امکانات و منوها باید براحتی در دسترس باشند.

- در فروشگاه اینترنتی باید اصول سئو رعایت شده باشد.

به خاطر داشته باشید که این موارد مکمل یکدیگر هستند و نه جایگزین هم.

-- داشتن نماد الکترونیکی، جلب اعتماد کاربر، امکان پرداخت آنلاین با استفاده از چندین روش و همچنین چندین روش تحویل کالا، از جمله نکاتی هستند که تاثیر زیاد اما غیر مستقیمی در فروش شما خواهند داشت.

 

پس از مطالعه آمار و ارقام و حتما متوجه ضرورت داشتن فروشگاه اینترنتی برای کسب کار خود شده اید. اگرچه هیچ گاه برای شروع دیر نیست، اما هرچه زودتر شروع به تغییر و پیشرفت کنید، بهتر است.

 

برای این کار روی تیم ناپ شاپ حساب کنید. منتظر شما هستیم.

 

نوشته شده توسط: مهرناز یعقوبی

 

مطالب مرتبط:

 

نظر خود را وارد نمایید.
نظرات
۱۳۹۶/۰۸/۲۰ ۱۵:۱۹:۱۴
جناب آقای براری
فرمایش شما بررسی شد. بخشی از قسمت آماری مطلب مشابه کانال شماست
برای درستی آمار و ارقام نمیتوان بدون منبع صحبت کرد و قطعا باید از سایت های ذیربط کسب اطلاع نمود که نام شما در َآن ها ذکر نشده بود
در آن قسمت نام کانال شما ذکر شد
با تشکر از اطلاع رسانی شما