دسته بندی
    بسته

    اهمیت داشتن تبلیغات خلاقانه برای هر کسب و کار

    اهمیت داشتن تبلیغات خلاقانه برای هر کسب و کار

    اهمیت داشتن تبلیغات خلاقانه برای هر کسب و کار

    عموماً تبلیغات توسط کسب‌وکارهایی انجام می‌شود که می‌خواهند برای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود در بازارهای مختلف تلاش  کنند.

    پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ما در روز، به طور میانگین ۳۶۲ آگهی تبلیغاتی می‌بینیم، ولی فقط ۳ درصد از این آگهی‌ها، ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، یعنی در هر روز فقط ۱۲ آگهی برای ما جذاب است.

    پس چگونه می‌خواهید از ازدحام تبلیغاتی موجود عبور کنید و تبلیغات خلاقانه و به یادماندنی‌ای را برای مخاطبان یا بازار هدف خود ایجاد کنید؟ برای این منظور، ابتدا باید به مفهومی قوی برسید و سپس به طراحی خلاقانه‌ای فکر کنید.

    در این پست در مورد تبلیغات و تبلیغاتی که بیشتر میتواند در ذهن مخاطبانتان ماندگار باشد صحبت میکنیم.

    با ما همراه باشید...

    تبلیغات جزء جدا نشدنی کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. امروزه تبلیغات یکی از موثرترین کارها، برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش است. از کسب و کارهای کوچک بگیرید تا برندهای بزرگ تجاری، سالانه بودجه ای را برای تبلیغات خود کنار می گذراند. اما تبلیغات درست و هدفمند!

    تبلیغات درست و هدفمند فقط این نیست که کجا و در چه زمانی تبلیغ کنیم. اینکه بتوانید مخاطبان و مشتریان خود را بشناسید و با توجه به سلیقه ها و ذهن آنها تبلیغات خود را به تصویر بکشید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    چگونه یک تلیغات خلاقانه داشته باشیم؟

    توجه به طرح‌بندی و نحوه‌ی ارائه موجب می‌شود که تبلیغات شما مورد توجه قرار بگیرد، ولی توجه به مفهوم و خلاقیت کمک می‌کند تا تبلیغات شما در ذهن مخاطبان باقی بماند.

    تفسیر تازه‌ای از تصویری مشهور ارائه بدهید!!!

     

    Innovative Advertising

    تبلیغ بالا برای شرکت فابرکاستل برای تبلیغ مدادرنگی هایش است. نقاشی مشهوری با استفاده از هزاران مدادرنگی، بازآفرینی شده است. البته از این مدادرنگی‌ها برای ترسیم نقاشی استفاده نشده و خود مدادرنگی‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا نقاشی مشهور بازآفرینی شود. اگر با دقت نگاه کنید، می‌توانید تعداد زیادی مدادرنگی را مشاهده کنید که به دقت در کنار یکدیگر چسبانده شده‌اند تا نقاشی مشهور «جیغ» اثر ادوارد مونک (Edvard Munch) بازآفرینی شود.

    در گذشته‌ راه اندازی یک شغل یا فعالیتی تجاری کاری ساده‌تر بوده و تنها شامل ارائه خدمات یا خرید و فروش و جابجایی اجناس و کالاها می‌شد، اما اکنون دیر زمانی است که با افزایش محصولات و گسترش بازارهای تجاری و رقابتی که در پی آن حاصل شده، موفقیت شغلی و افزایش فروش یک محصول نیازمند تلاشی فراتر از معمول شده است، تلاشی که شما را به گزینه برتر مصرف کننده مبدل نماید.

    استفاده از عطر و طعم و احساسات

    دنیای تبلیغات، رقابت بین بازاریابان و طراحان است، یک تبلیغ خوب باید بتواند احساسات بیننده را در دست بگیرد و بیننده را تحت تاثیر قرار دهد. هرچقدر تبلیغ شما بتواند تاثیر بیشتری در مخاطب داشته باشد، در این رقابت برنده خواهید بود.

    این تبلیغ خلاقانه طراحی شده برای چایی با نام تجاری کورتیس (Curtis)، از حسی بهره برده است که با نگاه کردن به میوه و بو و مزه‌‌ای که در ذهن تداعی می‌شود، شکل می‌گیرد و با اضافه کردن کمی بخار به تصویر، دهان بیننده کم‌کم آب می‌افتد.

    Innovative Advertising

    در تبلیغات خلاقانه ای که برای کافه‌های زنجیره‌ای اُلیور براون (Oliver Brown) طراحی شده، از تصویر و رنگ‌هایی آرامش‌ بخش استفاده شده است تا حس‌ و‌حالی خاص را در مخاطب ایجاد کند. در این آگهی، دو فنجان قهوه نشان داده می‌شود که بر روی آنها پودر شکلات به صورت چشم‌هایی به شدت خسته پاشیده شده است. استفاده از این تصویر کاملا به جاست، زیرا کافه‌های زنجیره‌ای الیور براون «بیش از ساعات معمول، باز هستند.»

    Innovative Advertising

    در تبلیغات خود الهام را به تصویر بکشید

    نقش اصلی ایده‌های خلاقانه در تبلیغات، انتقال سریع پیام به مخاطب و جذابیت برای جلب نظر مخاطب است.

    تجربه بازاریابان و طراحان تبلیغات نشان میدهد که هرچقدر تبلیغ شما مفهومی تر باشد، مخاطبان برای درک تصویر، بیشتر در آن غرق میشوند و ماندگاری اثر آن روی مخاطب بیشتر خواهد شد، بنابراین تبلیغات خود را مفهومی تر کنید.

    تبلیغ خلاقانه زیر برای مدادهای فابر کاستل، این شعار بیان می‌شود که «در هر مداد، ایده‌ای وجود دارد که در انتظار کشف شدن است.» در این آگهی سر مداد به صورت لامپی در صحنه‌ی نمایش نشان داده شده و نویسنده‌ای را در لحظه‌ی مهمی نشان می‌دهد که به او الهام شده است.

    Innovative Advertising

    از طنز استفاده کنید

    بسیاری از مخاطبان به تبلیغات خلاق و طنز جذب میشوند و دوست دارند. تحقیقات نشان داده اند تاثیرگذاری این تبلیغات بسیار زیاد است و طنز موجود در آنها مخاطبان را به آن برند علاقه مند میکند.

    برای مثال در تبلیغات محصول StaSoft، فرد خشنی مانند سیلوستر استالونه به صورت کاریکاتوری پارچه‌ای نمایش داده شده و ترکیبِ شعار تبلیغاتیِ «حتی سخت‌ترین‌ها را هم نرم می‌کند» با پرتره‌ی پارچه‌ای، ترکیبی طنزآمیز و مهم‌تر از همه، جذاب و به یادماندنی را به وجود آورده است.

    Innovative Advertising

    تبلیغات خلاقانه‌ به ‌یادماندنی ترین و بادوام ترین نوع تبلیغات است و با هزینه تبلیغاتی کمتری موثر واقع می‌شود و می‌تواند گروه طرفداران خود را با سرعت بیشتری بسازد.

    تبلیغاتی که دارای سطح بالایی از خلاقیت هنری هستند، کلامی دلنشین و زیبایی بصری یا شنیداری را در بر دارند. کیفیت تولید آنها بالاست، دیالوگ‌های هوشمندانه‌ای دارند، زمینه‌ی رنگی اصیلی دارند و موسیقی آن‌ها به یاد ماندنی است.

    در نتیجه، مخاطبان اغلب تبلیغاتی را می‌بینند که تقریبا قطعه‌ای هنری است بیش از آن‌که یک آگهی فروش پر سر و صدا باشد.

     

     

    مطالب اخیر

    SMM چیست؟

    چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟

    9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها