بسته

راه های افزایش فروش بدون تبلیغات

راه های افزایش فروش بدون تبلیغات

قطعاً افزایش فروش یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهدافی است که تمامی صاحبان کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی به دنبال آن هستند. پیشرفت‌هایی که در حوزه بازاریابی رخ داده، منجر به ایجاد تغییر در روش‌های افزایش فروش شده است. افزایش روزافزون هزینه تبلیغات، باعث شده تا بسیاری از کسب‌وکارها در ابتدای شروع فعالیت خود قادر به پرداخت هزینه لازم برای تبلیغات نباشند. در این شرایط لازم است تا صاحبان مشاغل به‌دنبال روش‌هایی برای افزایش فروش بدون تبلیغات باشند.

افزایش فروش بدون صرف هزینه‌ای برای تبلیغات با محدودیت‌هایی همراه بوده و زمان‌بر است. با این حال، برای کسب‌وکارهایی که بودجه کافی برای هزینه‌های تبلیغاتی ندارند، بسیار کارآمد است. در این مقاله قصد داریم برخی از استراتژی‌های جذب مشتری و راه‌های فروش بیشتر را بررسی کنیم که بدون نیاز به صرف هزینه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

افزایش فروش بدون تبلیغات

8 روش برای افزایش فروش بدون نیاز به تبلیغات

اغلب کسب‌وکارها تصور می‌کنند که برای افزایش فروش نیاز است که روندهای طولانی و اقدامات پیچیده و پرهزینه‌ای را طی کنند. در حالی که می‌توان با تکنیک‌ها و راهکارهای مختلفی و بدون پرداخت هزینه‎ای برای تبلیغات، میزان فروش‌ را افزایش داد. در ادامه به بررسی 8 روش کارآمد برای فروش بیشتر بدون تبلیغات خواهیم پرداخت.

روش اول: افزایش میزان فروش از طریق اینستاگرام

بسیاری از کسب‌وکارها از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند. این در حالی است که می‌توانید از این پلتفرم‌ها برای گسترش دامنه فعالیت‌های خود نیز استفاده کنید. اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های پرطرفدار است که می‌تواند در جذب مشتری و افزایش فروش نقش به‌سزایی داشته باشد.
بیشتر کاربران اینستاگرام مایل‌اند تا برندهای مورد علاقه خود را دنبال کنند. تقریبا ۷۲٪ از کاربران اینستاگرام پس از دیدن عکس محصولات، ترغیب به خرید می‌شوند. ۳۸٪ از مشتریان ادعا کرده‌اند که اغلب محصولی را که در اینستاگرام مشاهده کرده باشند، خریداری می‌کنند. اینستاگرام می‌تواند محرک بزرگی برای برند تجاری شما باشد، ازاین‌رو می‌تواند میزان فروش خود را بدون پرداخت هزینه‌ افزایش دهید و کاربران زیادی را به‌سوی کسب‌وکارتان جذب کنید.

(همچنین بخوانید: 10 راه برای افزایش فروش در اینستاگرام)

روش دوم: به نمایش گذاشتن رضایتمندی مشتریان

بازخورد و نظرات رضایتمندانه مشتریان برای اعتمادسازی بسیار اهمیت دارد، چراکه باعث می‌شود کاربران دیگر که قصد خرید از شما را دارند، در تصمیم خود برای خرید مصمم شوند. این بدان معنا است که مشتریان راضی شما می‌توانند یکی از باارزش‌ترین ابزارهای افزایش فروش شما بدون نیاز به تبلیغات باشند.

بازخورد مشتریان راضی

روش سوم: اهمیت ضمانت بازگشت وجه

اغلب اوقات، یکی از مهم‌ترین عوامل در عدم تمایل به خرید یک محصول، ریسک پذیری و تمایل به جلوگیری از ضرر مالی است، چراکه ممکن است کاربر بعد از خرید کالا، از تصمیم خود منصرف شود. بنابراین از همان ابتدا با ارائه ضمانت بازگشت وجه به کاربران می‌توانید تمایل آن‌ها را به خرید از محصولات خود افزایش دهید.

روش چهارم: استفاده از بازاریابی ایمیلی

تبلیغات در بازاریابی آنلاین جایگاه ویژه‌ای دارد، اما همیشه نمی‌توانید مطمئن باشید که مشتریان تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند. استفاده از بازاریابی ایمیلی به شما کمک می‌کند مستقیماً به کاربران‌تان دسترسی پیدا کنید. با تمرکز بر روی ایمیل مارکتینگ می‌توانید با مشتریان گذشته و فعلی خود در ارتباط باشید. علاوه بر این، ۹۹٪ از مصرف‌کنندگان هر روز ایمیل خود را چک می‌کنند.
به همین منظور بهتر است که استراتژی مناسبی اتخاذ کنید و به‌جای ارسال ایمیل‌های انبوه به تمامی کاربران، برای کسانی که به‌تازگی از شما خرید کرده‌اند، ایمیل‌های پیگیری سفارش ارسال کنید و محصولات دیگری را که ممکن است دوست داشته باشند به آن‌ها پیشنهاد دهید. 
به خاطر داشته باشید که شما برای بازاریابی ایمیلی هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد و به کمک ابزارهای موجود می‌توانید به تحلیل رفتار مخاطبان‌تان بعد از دریافت ایمیل بپردازید. 

بازاریابی ایمیلی

روش پنجم: افزایش فروش بدون تبلیغات از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان

بازاریابی دهان‌به‌دهان یکی از تکنیک‌های افزایش فروش است که می‌تواند تا حد زیادی به پیشرفت یک کسب‌وکار کمک کند، بدون اینکه نیاز باشد ریالی بابت آن پرداخت کرد. در این روش بازاریابی، مشتریان به‌صورت خودجوش به تبلیغ کسب‌وکار شما خواهند پرداخت.

در بازاریابی دهان‌به‌دهان که در مقاله‌ای دیگر به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم گفته شد که باید بر روی اعتمادسازی، کیفیت فروش و کیفیت محصولات‌تان تمرکز کنید. برای مثال، اگر یک فروشگاه افتتاح کرده‌اید که در آن محصولات مختلفی را ارائه می‌کنید، توصیه می‌شود کیفیت محصولات خود را بالا ببرید و نحوه عرضه‌ محصول‌تان نیز به آسان‌ترین شکل انجام شود. زمانی که مشتریان احساس خوبی نسبت به خرید از شما داشته باشند، به طور خودکار و بدون این که حتی از آنان بخواهید، دیگران را به خرید از شما ترغیب می‌کنند. به همین دلیل محصولات شما به‌صورت دهان‌به‌دهان معرفی شده و در نهایت به افزایش فروش خواهد انجامید.

(جهت اطلاعات بیشتر به مقاله بازاریابی دهان به دهان(WOMM) چیست مراجعه کنید)

روش ششم: ارائه تصاویر باکیفیت از محصولات خود

شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد تصاویر باکیفیت از محصولات، میزان فروش را چندین برابر افزایش می‌دهد. با توجه به اهمیت ظاهر محصول در رابطه با نحوه درک ما از اجسام، بهتر است که با تهیه تصاویر باکیفیت از محصولات، فروش خود را افزایش دهید. علاوه بر این، بهتر است که از محصولات خود از چند زاویه مختلف عکس‌برداری کنید، چراکه کاربران دوست دارند محصولات را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهند.

رضایت کاربران

روش هفتم: انتشار ویدئو در یوتیوب

یوتیوب دومین شبکه اجتماعی پربازدید در جهان است. این پلتفرم برای افزایش فروش عالی است و نیازی به صرف هزینه‌ برای بازاریابی یا تبلیغات ندارد. یوتیوب همچنین دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است و مردم محتوای مورد نیاز خود را به روشی مشابه که در گوگل جستجو می‌کنند، در این پلتفرم دنبال می‌کنند.

با ایجاد کانال یوتیوب و انتشار ویدئوهای‌ مربوط به کسب‌وکارتان، می‌توانید کاربران را به دیدن از وب‌سایت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی‌تان جذب کرده و همچنین میزان فروش خود را افزایش دهید.

روش هشتم: جایزه دادن به مشتریان وفادار

ترغیب مشتریان قدیمی به خرید محصولات بسیار آسان‌تر از یافتن مشتریان جدید است. همچنین مشتریان وفادار 67 درصد بیشتر از مشتریان جدید، حاضر به پرداخت هزینه برای دریافت خدمات یا محصولات شما هستند. مشتریان قدیمی شما می‌دانند که کسب‌وکارتان قابل اعتماد و معتبر است و از کیفیت محصولات شما مطلع هستند. به همین خاطر، یکی از راه‌های فروش بیشتر بدون تبلیغات، ترغیب مشتریان وفادار به خرید دوباره است.

آیا می‌توان برای افزایش فروش به بازاریابی رایگان تکیه کرد؟

افزایش فروش بدون تبلیغات برای بسیاری از کسب‌وکار‌های کوچک امکان‌پذیر است. با این حال، بدون اختصاص بودجه به تبلیغات، شما به نسبت زمانی که به‌طور فعال برای کسب‌وکار خود تبلیغات کنید، سرنخ کمتر و چرخه‌های فروش طولانی‌تری را تجربه خواهید کرد. اگر به‌دنبال رشد سریع کسب‌وکارتان هستید، بازاریابی رایگان غالبا ناکافی است.

به یاد داشته باشید که همیشه باید بخشی از سود خود را به تبلیغات اختصاص دهید. چراکه از طریق تبلیغات می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و به پیش‌بینی و ارزیابی رشد کسب‌وکارتان بپردازید.

سخن آخر

فضای مجازی در حال حاضر یکی از مؤلفه‌های اصلی برای موفقیت هر کسب‌وکاری است و روش‌های زیادی برای افزایش فروش در این محیط وجود دارد. با وجود رقابت‌های آنلاین، برای جذب و نگه‌داشتن مشتری بدون پرداخت هزینه، باید خلاقیت به خرج دهید. لازم است مخاطبان خود را بشناسید، پیام خود را مطابق با شخصیت‌ آن‌ها تنظیم کنید و از برخی از ابزارها و تکنیک‌های رایگان که در این پست به آن‌ها پرداختیم، برای افزایش فروش استفاده کنید. با بهره‌گیری از استراتژی‌های گفته شده، می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای کاربران جدید جذب کرده و مشتریان وفادار خود را حفظ کنید.

البته فراموش نکنید که بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، مسیر شما برای جذب مشتری و افزایش فروش طولانی‌تر خواهد بود.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها