Table of Contents
- فروشگاه اینترنتی چیست؟
- تفاوت بین وب سایت و فروشگاه اینترنتی چیست؟
- مراحل ایجاد فروشگاه اینترنتی
- راه های ایجاد فروشگاه اینترنتی چیست؟
- نکات مهم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق
- 1- بازار ایران نشان دهنده خاکی حاصلخیز برای موفقیت فروشگاه اینترنتی شماست
- 2- انعطاف و تفکر خارج از چارچوب بسیار مهم است
- 3- جنبه حقوقی بسیار مهم است و باید برای رسیدن به آن تلاش کرد
- 4- ذخیره سازی (برای شروع به چند محصول نیاز دارم)
- 5- قیمت گذاری (چگونه محصولاتم را قیمت گذاری کنم؟)
- 6- بازاریابی الکترونیکی یک عنصر ضروری برای موفقیت تجارت الکترونیک است
آیا می خواهید یک فروشگاه آنلاین مادام العمر ایجاد کنید و شروع به نمایش آنلاین محصولات خود کنید و از راه درست شروع به کسب درآمد کنید؟ ایجاد یک فروشگاه اینترنتی در این زمان که دسترسی به اینترنت برای اکثریت قریب به اتفاق مردم در دسترس قرار گرفته است و اکثر خریدها از طریق اینترنت انجام می شود، گامی بسیار هوشمندانه است، جایی که افراد اقلام مورد نیاز خود را در اینترنت جستجو می کنند و سپس آنها را خریداری کنید.
بهترین قیمت فروشگاه اینترنتی با تیم ناپ شاپ
چند سال پیش ایده ایجاد یک فروشگاه اینترنتی نیاز به زمان، تلاش و سرمایه کلان داشت و اکثر کسانی که به فکر ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بودند، رسیدن به آن را آرزوی سختی می دانستند. امروزه با انقلاب وحشتناکی که دنیای تجارت الکترونیک شاهد آن است و راه حلهای تکنولوژیکی که با نهایت هوشمندی دنبال میشود، ایده ایجاد یک فروشگاه آنلاین آسانتر و ساده تر از گذشته شده است.
فروشگاه اینترنتی چیست؟
توجه: این قسمت از مقاله بسیار مهم است و به شما توصیه می کنم آن را کامل بخوانید، درک عمیق آنچه می خواهید با آن سر و کار داشته باشید اولین قدم برای موفقیت است. فروشگاه اینترنتی در انگلیسی Online Store و Ecommerce Website نامیده می شود که به سادگی یک پلت فرم یا وب سایت الکترونیکی است که از طریق آن می توان محصولات ملموس یا ناملموس را به فروش رساند و همچنین خدمات را به فروش رساند.
فروشگاه اینترنتی یک سیستم اتوماسیون کامل (یعنی انجام فرآیند فروش به صورت خودکار و بدون دخالت صاحب فروشگاه) را با ارائه این امکان فراهم می کند:
- ارائه محصولات و مشخصات آنها در برابر مشتری (از طریق تصاویر، متن ها و احتمالاً فیلم هایی که کلیه مشخصات و قیمت محصول را نشان می دهد).
- پرداخت آنلاین.
- ارتباط با شرکت های حمل و نقل که محصول را به مشتری تحویل می دهند.
البته فروشگاه اینترنتی بسیاری از امکانات دیگر را برای مشتری فراهم می کند که از جمله آنها می توان به پیگیری فرآیند تحویل محصول، ارتباط با خدمات مشتری و ارائه اطلاعات در مورد سیاست های فروشگاه مانند سیاست بازپرداخت و تعویض و پرداخت قابل قبول اشاره کرد.
شایان ذکر است که ایده تجارت الکترونیک کاملاً مستقل از ایده تجارت سنتی و فیزیکی نیست، بلکه تلاقی بین ایده فروش سنتی با راهکارهای فناورانه است که از طریق آن قابل ارائه است. مشتری به جای مراجعه به فروشگاه فیزیکی، تصاویر محصولات را می بیند و مشخصات آنها را می بیند و به جای پرداخت نقدی، مشتری از کارت اعتباری برای پرداخت از طریق حساب بانکی خود استفاده می کند. در نهایت به جای دریافت مستقیم پس از پرداخت، شرکت های حمل و نقل واسطه محصول را به مشتری تحویل می دهند.
تفاوت بین وب سایت و فروشگاه اینترنتی چیست؟
وب سایت مفهوم کلی و جامع تری نسبت به فروشگاه اینترنتی را دارد. فروشگاه اینترنتی نوعی وب سایت است و تحت مفهوم کلی وب سایت قرار می گیرد. به طور خلاصه، فروشگاه اینترنتی یک وب سایت تخصصی در زمینه نمایش و فروش محصولات است و ما می توانیم کلمه فروشگاه اینترنتی را در هر وب سایتی راه اندازی کنیم که دارای رابط یا طراحی مختص نمایش محصولات و اطلاعات مربوط به هر محصول باشد و از طریق آن خرید انجام شود. فکر می کنم اکنون درک خوبی از ایده فروشگاه آنلاین دارید، بنابراین اجازه دهید به نکته بعدی برویم.
مراحل ایجاد فروشگاه اینترنتی
1. تصمیم بگیرید که قصد فروش چه نوع محصولاتی را دارید
مورد اول: گسترش دامنه و فروش فروشگاهی است که در حال حاضر به صورت فیزیکی وجود دارد تا از فرصت ها و امکانات سودآوری که تجارت الکترونیک ارائه می کند، استفاده کند. مثال: شما صاحب کارخانه ای برای ساخت اسباب بازی هستید، و در حال حاضر مراکز فروش فیزیکی دارید، و عمده فروشانی در بازار دارید که از طریق شما خرید می کنند، اما می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید تا به هر مشتری بالقوه دسترسی پیدا کنید… یک فروشگاه آنلاین یک راه حل ایده آل برای رسیدن به این هدف خواهد بود.
مورد دوم: ایجاد فروشگاه اینترنتی به عنوان یک پروژه جدید و مستقل و این همان چیزی است که در اینجا در مورد آن صحبت خواهیم کرد. برای اینکه فروشگاه آنلاین خود را به عنوان یک سرمایه گذاری جدید و مستقل راه اندازی کنید، باید در مورد محصول یا محصولاتی که در آن می فروشید تصمیم بگیرید.
در اینجا یکی از دو جهت را برای دریافت محصول خود دارید:
جهت اول: محصول نوآورانه منحصربهفرد که نیازمند ایدهای جدید بر اساس نیاز مخاطب است که میتواند ابزاری نوآورانه باشد، مثلاً برای تسهیل زندگی یا حل یک مشکل. این جهت به یک فرد مبتکر و خلاق نیاز دارد که ریسک در آن بسیار زیاد است، اما فرصت های سود نیز بسیار زیاد است، زیرا شما برای مدتی بدون رقیب خواهید بود.
جهت دوم: کالای سنتی شناخته شده برای همه و این شامل انواع محصولات موجود در بازار مانند پوشاک، لوازم برقی، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... می شود. جهت دوم، جهتی است که مبحث خود را بر اساس آن ادامه خواهیم داد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند محصول را برای فروشگاه آنلاین خود تعیین کنید:
- جلسات طوفان فکری، که در آن میتوانید ایدههای محصول بیشتری را بر اساس نیازهای خاص خود دریافت کنید.
- نظر دوستان و اقوام را نظرسنجی کنید.
- با دنبال کردن سایر فروشگاه های اینترنتی و شناخت محصولاتی که می فروشند، از تجربیات دیگران بهره مند شوید.
- برای یافتن داغ ترین محصولاتی که به صورت آنلاین فروخته می شوند، در اینترنت جستجو کنید.
- گروه های فروش را در فیسبوک دنبال کنید و پرفروش ترین محصولات را در این گروه ها بیابید.
- به غول های جهانی مانند آمازون و ebay بروید و محصولات پرفروش را در آنجا جستجو کنید و این کار را با مهم ترین و معروف ترین فروشگاه های کشور خود انجام دهید.
شایان ذکر است که در مورد محصولات، دو نوع فروشگاه الکترونیکی وجود دارد:
1- فروشگاه های اینترنتی عظیم چند محصولی
در این نوع، شما فروشگاه آنلاینی را خواهید یافت که محصولات مختلفی را به فروش می رساند که در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.در همان فروشگاه، گوشی، لوازم برقی، لوازم جانبی، محصولات آماده سازی دفاتر و منازل، محصولات کودکان و ... را خواهید یافت. مثال: فروشگاه جهانی آمازون و فروشگاه دیجی کالا در ایران.
2- فروشگاه های اینترنتی تخصصی در یک نوع محصول
در این نوع، شما فروشگاه آنلاینی را پیدا می کنید که در فروش یک محصول خاص تخصص دارد ... مانند فروشگاه های تخصصی فروش لباس نوزادان یا فروشگاه های تخصصی فقط در فروش تلفن های هوشمند ... و غیره. توجه: بین این دو سطح، سطوح بسیار دیگری وجود دارد، به عنوان مثال، فروشگاه های الکترونیکی تخصصی در یک بخش خاص از محصولات، و فروشگاه های الکترونیکی متخصص در دو بخش از محصولات... وجود دارد.
2. بررسی توانایی فروش این محصول
بعد از اینکه در مورد ایده محصول تصمیم گرفتید ... بگذارید اینجا در نظر بگیریم که تصمیم گرفتید یک فروشگاه آنلاین لباس ایجاد کنید. اکنون باید این ایده را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید تا اولاً امکان سنجی آن تأیید شود و ثانیاً آن را به شکلی متمایز و رقابتی به بازار ارائه دهید.
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند توانایی فروش محصول خود را تأیید کنید:
1- از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner برای اطلاع از میزان جستجوی محصولات و سپس پیش بینی حجم تقاضا استفاده کنید. کافیست نام محصولی را که می خواهید در فروشگاه خود بفروشید وارد کنید، متوجه می شوید که ابزار میزان جستجوی ماهانه این محصول را به شما نشان می دهد و سپس می توانید میزان تقاضای این محصول را درک کنید. اما در اینجا باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد: نرخ بالای تقاضا همچنین به معنای سطح بالای رقابت است (یعنی در حال حاضر فروشگاه های آنلاین وجود دارند که همان محصول را می فروشند زیرا تقاضای زیادی دارد).
2- در مورد رقبا بیشتر مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری در مورد آنها جمع آوری کنید. همچنین در این مرحله باید یک جستجوی آنلاین برای فروشگاه های رقیب انجام دهید که همان بازاری را که قصد ورود به آن را دارید را هدف قرار دهید. شما باید نقاط قوت و ضعف فروشگاه های رقیب را بررسی کنید و البته ترجیحاً خرید از طریق آنها انجام شود تا همه چیز بر اساس تجربه واقعی بررسی شود. این به شما ایده ای از سطح رقابت خود و در نتیجه توانایی فروش محصول می دهد و همچنین به شما این امکان را می دهد که فروشگاه خود را به روشی متمایز، منحصر به فرد و رقابتی تر ارائه دهید.
3- برنامه بازاریابی شما در اینجا نقش مهمی دارد. بازاریابی فروشگاه شما یکی از عوامل بسیار مهمی است که به توانایی فروش محصول کمک زیادی می کند، به عنوان مثال، اگر برنامه بازاریابی قوی و بودجه مناسبی برای بازاریابی داشته باشید، قادر خواهید بود حتی با فروشگاه های بزرگ نیز رقابت کنید. در ادامه این مقاله، بخش ویژه ای را به صحبت در مورد بازاریابی برای فروشگاه آنلاین شما اختصاص خواهیم داد… اکنون برای نکته بعدی به خواندن ادامه دهید.
3. منبع محصولی را که می فروشید مشخص کنید
منبع تهیه محصولات را انتخاب کنید و فرض کنید در مرحله قبل تصمیم گرفتید که لباس های بچه گانه محصولاتی هستند که در فروشگاه اینترنتی خود به فروش خواهید رساند. در این مرحله باید منبعی را که این لباس های بچه گانه را از آن تهیه می کنید انتخاب کنید. در این مرحله سه گزینه وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:
1- محصول را در کارخانه خود تولید کنید.
این سخت ترین و پرمخاطره ترین گزینه است، علاوه بر این که نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد و بنابراین این گزینه برای اکثریت کمترین احتمال را دارد. اما مطمئناً برای داشتن محصول خود نیازی به ساخت خودرو یا گوشی هوشمند ندارید، بلکه می توانید با ساده ترین کارها محصولات خود را بسازید، به عنوان مثال، فروشگاه های الکترونیکی زیادی وجود دارند که بر پایه صنایع دستی ساخته شده اند.
2- استفاده از دراپ شیپینگ
Drop Shipping: نوعی کسب و کار است که در آن شما به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی، محصولات را بازاریابی کرده و در فروشگاه خود قرار می دهید، قیمت آنها را تعیین می کنید و به نام فروشگاه خود، محصولات را به مصرف کننده می فروشید. برای شخص ثالث (یک فروشگاه بزرگ یا عمده فروش) هستند.
همچنین بخوانید: انتخاب نام فروشگاه
پس از خرید محصول، از فروشگاه اصلی سفارش داده شده و به خریدار تحویل داده می شود. در اینجا فرآیند ذخیره سازی و تحویل به طور کامل از طریق فروشگاه اصلی انجام می شود و فروشگاه اینترنتی شما فقط یک واسطه است... شایان ذکر است که ارسال بار ساده ترین و کم خطرترین گزینه است.
3- خرید از عمده فروشان یا کارخانه ها
این گزینه معمولی یا سنتی است و محبوب ترین گزینه در دنیای فروشگاه های الکترونیکی است که در آن شما به عنوان صاحب فروشگاه آنلاین، محصول را از عمده فروشان یا مستقیماً از کارخانه ها خریداری می کنید و آن را در فروشگاه های خود ذخیره می کنید. برای سفارشات خرید از طریق فروشگاه آنلاین خود آماده شوید. البته در این صورت و با فرض رشد حجم فروش خود می توانید طرح های خاص را از فروشگاه ها سفارش دهید و یا درخواست اصلاح طرح های موجود را داشته باشید.
4. انتخاب روش پرداخت در فروشگاه اینترنتی خود (درگاه پرداخت)
سیستم پرداخت را در فروشگاه آنلاین خود راه اندازی کنید. این یک مرحله بسیار مهم و حیاتی برای فروشگاه اینترنتی شماست و مربوط به روشی است که برای ایجاد فروشگاه خود انتخاب خواهید کرد (روش های ایجاد فروشگاه اینترنتی به زودی معرفی خواهد شد). ابتدا اجازه دهید توضیح دهیم که منظور از اصطلاح دروازه پرداخت چیست.
درگاههای پرداخت یا درگاههای پرداخت، شرکتهایی هستند که در ارائه خدمات پرداخت در اینترنت تخصص دارند، این سرویسها در ازای دریافت پورسانت، پرداخت را در فروشگاه اینترنتی شما به طور کامل مدیریت میکنند. این شرکت ها با ایجاد حساب کاربری با آن و لینک کردن آن به فروشگاه خود، پولی را از خریداران دریافت می کنند و آن ها را به حساب شما در درگاه پرداخت منتقل می کنند و از طریق آن می توانید پول خود را در حساب بانکی خود دریافت کنید.
در اینجا توصیه می کنیم یک حساب بانکی تجاری ایجاد کنید و آن را به درگاه پرداخت پیوند دهید، بنابراین برای اطلاع از مراحل افتتاح حساب تجاری برای فروشگاه اینترنتی خود باید با یک وکیل بازرگانی مشورت کنید. درگاههای پرداخت بسیار بسیار زیادی وجود دارند که با یک جستجوی ساده میتوانید بهترین و راحت ترین درگاه بانکی را انتخاب کنید که ما به شما درگاه پرداخت زرین پال را پیشنهاد می دهیم.
5. نحوه تحویل محصول به خریدار را مشخص کنید
روش تحویل محصولات را تعیین کنید و مانند بسیاری از مراحل در اینجا، گزینه های زیادی در دسترس است که ممکن است به گزینه های قبلی نیز مربوط باشد.
به عنوان مثال، در مورد ایجاد یک فروشگاه آنلاین، dropshipping، به عنوان صاحب فروشگاه، شما به وسیله ای برای ارسال از پایه نیاز ندارید، زیرا وظیفه حمل و نقل بر عهده فروشگاه اصلی است، همانطور که در بالا توضیح دادیم. در هر صورت گزینه رایجی که اکثر فروشگاه های الکترونیک در مرحله ارسال دنبال می کنند استفاده از یکی از شرکت های حمل و نقل تخصصی و قرارداد با آنها برای تحویل محصولات فروشگاه اینترنتی به خریداران است. شایان ذکر است که بسیاری از افراد در ایران هنوز فرهنگ خرید و پرداخت آنلاین را ندارند، بنابراین راه حل تحویل نقدی یک راه حل عالی است و کمک زیادی به شما برای دستیابی به فروش بهتر خواهد کرد.
6. یکی از راه های ایجاد فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب کنید
یکی از پلتفرم ها را برای ساخت فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید و در این مرحله باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید.. بله، راه های زیادی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی وجود دارد که باید یکی از آنها را انتخاب کرده و شروع به پیاده سازی کنید. ابتدا اجازه دهید نکاتی را برای شما توضیح دهم که به شما در انتخاب مناسب ترین روش کمک می کند:
1. همه روش ها برای همه مناسب نیستند، بنابراین بر اساس شرایط خود انتخاب کنید.
2. سرمایه گذاری مالی در تجارت الکترونیک ضروری است، بنابراین به خاطر داشته باشید که هیچ گزینه رایگان وجود ندارد.
3. دنیای اینترنت دنیایی بسیار سیال است، بنابراین همیشه می توانید در هر زمانی از یک روش به روش دیگر تغییر دهید.
4. روشهایی وجود دارند که به شما یک دوره آزمایشی رایگان میدهند (پلتفرمهای تجارت الکترونیک)، بنابراین تقریباً کاملاً بدون خطر هستند.
راه های ایجاد فروشگاه اینترنتی چیست؟
سه راه برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد که در اینجا برای شما توضیح داده شده است:
1- از طریق بستر تجارت الکترونیک یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید
به نظر من این بهترین، ساده ترین و حرفه ای ترین گزینه و همچنین گزینه ای است که بیشترین امکانات را با قیمتی منصفانه دارد. و برای کسانی که نمی دانند پلتفرم های تجارت الکترونیک چیست: آنها شرکت هایی هستند که خدمات یکپارچه برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین ارائه می دهند و تمام تنظیمات آن را برای فروش آماده می کنند. پلتفرمهای تجارت الکترونیکی ویژگیها و مزیتهای زیادی را ارائه میکنند، از جمله:
با استفاده از آن می توانید یک نام دامنه را مستقیماً خریداری کرده و تنها در چند دقیقه آن را به پلتفرم متصل کنید. این به شما یک کنترل پنل آسان برای ایجاد فروشگاه خود می دهد که حتی افراد غیر حرفه ای نیز می توانند به راحتی از عهده آن برآیند. قالب های آماده برای فروشگاه اینترنتی شما ارائه می دهد. کنترل پنلی که به شما امکان می دهد طراحی فروشگاه خود را تغییر دهید تا فروشگاه شما از نظر شکل و رنگ منحصر به فرد باشد و خدمات پشتیبانی را به شما ارائه دهد و با آن می توانید به راحتی روش پرداخت را تنظیم کنید و همچنین از طریق آن می توانید مستقیماً با شرکت های حمل و نقل قرارداد ببندید. این گزینه برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین حرفه ای ساده ترین گزینه است و به هیچ مهارت تخصصی نیاز ندارد.
پلتفرم های زیادی برای ایجاد فروشگاه های آنلاین وجود دارد که که ما به شما در اینجا ناپ کامرس را پیشنهاد می دهیم؛ چرا که دارای قدرت و انعطاف بالایی می باشد. برای شروع می توانید بر روی طراحی فروشگاه اینترنتی کلیک کنید. نکته مهم همچنین این است که یک بسته کاملاً رایگان وجود دارد که پلتفرم nopCommerce با ویژگی های عالی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. تنها کافیست که بسته ای را که متناسب با فروشگاه شماست انتخاب کنید، سپس دکمه «هم اکنون سفارش دهید» را در بسته مورد نظر فشار دهید.
۲- با استفاده از وردپرس یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید
برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین با استفاده از وردپرس مراحل زیر را دنبال کنید:
1- یک میزبان وب خوب که از وردپرس پشتیبانی می کند رزرو کنید.
۲- برای فروشگاه اینترنتی خود یک نام دامنه خریداری کنید. اکثر شرکت های ارائه دهنده هاست در هنگام خرید به شما یک نام دامنه رایگان می دهند اما در هر صورت می توانید به راحتی از یکی از سایت های تخصصی دامنه مورد نظر خود را خریداری کنید.
3- یک قالب وردپرس برای تجارت الکترونیک انتخاب کنید قالب های وردپرس اختصاص داده شده به تجارت الکترونیکی وجود دارد که باید یکی از آن ها را به عنوان قالب فروشگاه خود انتخاب کنید.
توجه: قالب وردپرس تماماً در مورد ظاهر و احساس هر وب سایتی است و قالب فروشگاهی در واقع قالبی است که برای نمایش و فروش محصولات از طریق اینترنت اختصاص داده شده است. وب سایت های ژاکت و راستچین یکی از مهم ترین سایت هایی هستند که می توانید یک قالب وردپرس حرفه ای برای فروشگاه خود خریداری کنید.
4- افزونه تجارت الکترونیک وردپرس خود را پیکربندی کنید (ووکامرس) شایان ذکر است که Woocommerece یک راه حل یکپارچه برای ساخت یک فروشگاه آنلاین است و از طریق آن می توانید هر آنچه برای ساخت فروشگاه خود نیاز دارید مانند تنظیم روش پرداخت (لینک کردن با درگاه پرداخت)، افزودن محصولات و ... را دریافت کنید.
3- ایجاد فروشگاه اینترنتی توسط برنامه نویس یا شرکت برنامه نویس تخصصی
این روش سخت ترین و گران ترین روش است که در آن برنامه نویس کد فروشگاه اینترنتی را از A تا Z می نویسد، بنابراین هر بار که می خواهیدهر چیزی را اصلاح کنید، باید به برنامه نویس مراجعه کنید. این روش به یک برنامه نویس حرفه ای و متخصص در برنامه نویسی فروشگاه های الکترونیک نیاز دارد.
برای فروشگاه های بزرگ که طراحی منحصر به فرد و امکانات و ویژگی های استثنایی را می توان برای فروشگاه اینترنتی ایجاد کرد، مناسب است، اما به دلیل هزینه بالا و سختی دستیابی به یک برنامه نویس حرفه ای، برای فروشگاه های نوظهور مناسب نیست. در این راه برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین، علاوه بر برنامه نویس، به یک هاست وب سایت و نام دامنه خوب نیز نیاز دارید.
نکات مهم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق
1- بازار ایران نشان دهنده خاکی حاصلخیز برای موفقیت فروشگاه اینترنتی شماست
اگرچه گزینه ها برای صاحب فروشگاه آنلاین در ایران نسبتاً محدود است، اما ویژگی های بسیار خوبی وجود دارد که نشان دهنده فرصتی برای دستیابی به موفقیت است. از جمله این مزیت ها می توان به رشد مستمر روند خرید از طریق اینترنت در کشور ایران و به نوعی ضعف رقابت اشاره کرد. در واقع، در روزهایی که اکنون از شیوع ویروس کرونا در آن به سر می بریم... همه ترجیح می دهند بدون تماس مستقیم با فروشنده خرید کنند و از اینجا بازار ایران اکنون شاهد رشد عظیمی است که قبلاً اتفاق نیفتاده است.
بنابراین شروع از هم اکنون یک گزینه عالی برای شماست... من به شدت شما را تشویق می کنم که فروشگاه آنلاین خود را در اسرع وقت راه اندازی کنید و جایی را برای خود در این دنیای پر از فرصت ها، رشد و توسعه رزرو کنید. با پلتفرم های تخصصی مانند ناپ کامرس، ایجاد یک فروشگاه آنلاین در دسترس همه است!
2- انعطاف و تفکر خارج از چارچوب بسیار مهم است
شما باید در انتخاب های خود انعطاف پذیر باشید و از طرز تفکر کلیشه ای پیروی نکنید، اما در همه چیز خارج از چارچوب فکر کنید، به عنوان مثال، در نقطه تخصصی، بسیاری از بخش ها هستند که هنوز به فروشگاه های تخصصی نیاز دارند ... شما باید این بخش ها را کشف کنید.
همچنین، همیشه لازم نیست فروشگاه آنلاین را به عنوان فروشگاهی برای فروش کالاهای ملموس در نظر بگیرید، بلکه می توانید یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دیجیتال مانند کتاب یا نرم افزار ایجاد کنید.
3- جنبه حقوقی بسیار مهم است و باید برای رسیدن به آن تلاش کرد
قبل از ایجاد فروشگاه اینترنتی خود باید به یک وکیل متخصص مراجعه کرده و در مراحل قانونی تاسیس شرکت فروشگاه اینترنتی با او مشورت کنید. همچنین باید در مورد قانونی بودن فروش محصولاتی که در فروشگاه خود می فروشید با یک وکیل حرفه ای مشورت کنید و همچنین از استفاده از حقوق مالکیت دیگران خودداری کنید.
در اینجا برخی از مهم ترین مزایایی که می توانید هنگام اجرای جنبه قانونی رسمی فروشگاه خود به دست آورید آورده شده است: امکان عقد قرارداد با هر شرکت حمل و نقل یا درگاه پرداخت به صورت رسمی و قانونی (برخی شرکت های حمل و نقل و پرداخت فقط با فروشگاه های دارای مجوز قانونی سروکار دارند).
امکان ایجاد حساب بانکی تجاری و پرداخت و دریافت وجوه از طریق آن با هر نهاد تجاری دیگر.
برای محافظت از فروشگاه و مشتریان خود نیز قانوناً عمل کنید.
از هرگونه مسئولیت قانونی که ممکن است در آینده با آن مواجه شوید اجتناب کنید.
4- ذخیره سازی (برای شروع به چند محصول نیاز دارم)
یکی از نکات بسیار مهم در مورد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، مدیریت موجودی است... برای شروع به هر محصول چه نیازی دارم؟ و چگونه می توانم موجودی را در ابتدای کارم مدیریت کنم تا موجودی انباشته نشود و در عین حال همیشه محصولات آماده ارسال را هنگام سفارش پیدا کنم؟ ابتدا باید درک کنید که این نقطه سناریوی کاملا ایده آلی ندارد، خطر همیشه وجود دارد و نمی توان به طور کامل از آن اجتناب کرد.
اما مجموعه ای از معیارها وجود دارد که می توان برای مدیریت موجودی به بهترین شکل ممکن به آنها اعتماد کرد، از جمله:
ابتدا باید منابعی از محصولات را تهیه کنید که بتوانید به سرعت به آنها دسترسی پیدا کنید ... مانند عمده فروشان نزدیک. برای بازگرداندن محصولاتی که فروخته نشده اند باید با بازرگانان موافقت کنید. در ابتدا، حداقل سه محصول از هر نوع را برای حمل و نقل آماده نگه دارید. همیشه داده ها را راهنمای مدیریت موجودی خود قرار دهید، به عنوان مثال در طول ماه گذشته تعداد محصولات فروخته شده و 20 درصد افزایش در انتظار افزایش تقاضا. شما باید درک کنید که هر چه قیمت محصول بالاتر باشد، کمتر باید در موجودی خود نگهداری کنید. ماندگاری محصول و حساسیت به آسیب یا شکستگی عناصر بسیار مهمی در تعیین موجودی هستند.
5- قیمت گذاری (چگونه محصولاتم را قیمت گذاری کنم؟)
سیستم قیمت گذاری شما یکی از عوامل بسیار مهم برای موفقیت فروشگاه آنلاین شماست، بنابراین باید آن را بر اساس درستی انجام دهید و نه به صورت تصادفی یا با انگیزه برای به حداکثر رساندن سود.
در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما در ایجاد یک استراتژی قیمت گذاری دقیق کمک می کند:
از یک سیستم قیمتگذاری مبتنی بر درصد پیروی کنید، یعنی درصدی را به هزینه محصول اصلی اضافه کنید، نه مقدار مشخصی پول. هر چه قیمت محصول بالاتر باشد، درصد سود بیشتری را باید کاهش دهید، زیرا هر چه قیمت محصول بالاتر باشد، درصد به معنای افزایش زیادی برای مصرف کننده خواهد بود. همیشه قیمت های رقبا را زیر نظر داشته باشید و تا حد امکان سعی کنید از آنها تجاوز نکنید. برای جلوگیری از از دست دادن فروش محصولات ارزان قیمتی که ممکن است قیمت آنها به قیمت ارسال آنها نزدیک شود، هنگام ارائه ارسال رایگان، حداقل خرید را مشخص کنید.
هنگام ارائه پیشنهادها یا تخفیف های ویژه، تخفیف مبتنی بر درصد را نیز دنبال کنید، به عنوان مثال، اگر محصولی دارید که 25 درصد از آن درآمد دارید، به راحتی می توانید با اعمال تخفیف 15 درصدی، 10 درصد سود کنید.
6- بازاریابی الکترونیکی یک عنصر ضروری برای موفقیت تجارت الکترونیک است
بازاریابی برای فروشگاه آنلاین شما یک عنصر بسیار مهم برای دستیابی به موفقیت است، شما باید یک برنامه بازاریابی قوی ایجاد کنید و برای رسیدن به سطح خوبی از فروش روی ساختن یک برند کار کنید.
البته چون در اینجا در مورد تجارت الکترونیک صحبت می کنیم پس بازاریابی باید بازاریابی الکترونیکی باشد و شما خوش شانس هستید که در اینجا در بین برندگان تخصصی بازاریابی الکترونیکی هستید که دارای یک بخش کامل با موضوعات بسیار و زیاد در مورد بازاریابی است.
از طریق این مقاله از هر کدام از شما که ایده ای برای فروشگاه اینترنتی دارد دعوت می کنیم تا هر چه زودتر اجرای آن را آغاز کرده و برای تبدیل این رویا به واقعیت تلاش کنید. در پایان می خواهم به شما یادآوری کنم که شروع اجرای ایده ها مهمترین قدم است، بله، شما با موانعی روبرو خواهید شد، اما هر مانعی را می توان به شرط برداشتن اولین قدم از میان برداشت.
اگر واقعاً به ایده فروش آنلاین علاقه مند هستید و می خواهید راهی آسان برای ایجاد آن طی کنید می توانید با متخصصان ما در ناپ شاپ در تماس باشید و سایت فروشگاهی خود را به ما بسپارید.
ثبت نظرات