بسته

5 ایده تبلیغاتی تاثیر گذار برای موفقیت در کسب و کار آنلاین

5 ایده تبلیغاتی تاثیر گذار برای موفقیت در کسب و کار آنلاین

"پنج ایده تبلیغاتی تاثیر گذار برای موفقیت در کسب و کار آنلاین"

در بازار پیچیده ی امروزی، صاحب هر تجارت الکترونیکی به دنبال راه های جدیدیست تا تجارتش را گسترش دهد. البته تا زمانی که شرکت های عظیمی مانند آمازون یا علی اکسپرس هستند که بیلیون ها دلار برای تبلیغات و پیشرفت و محبوبیت برند خود هزینه می کنند، این کار، راحت نخواهد بود.

اگر شما هم یک تجارت آنلاین دارید و به دنبال داشتن سهمی هرچند کوچک از این بازار هستید، نباید از امتحان کردنش بترسید. در حقیقت، هرچقدر اعتماد به نفس بالاتر و ایمان بیشتری به کاری که انجام می دهید داشته باشید، عملکرد بهتری در کارتان خواهید داشت و شانس های بیشتری برای انجام دادن دقیق تر چیزی که میخواهید، بدست خواهید آورد.

 هدف قرار دادن مخاطبان

 

هرگز بازاریابی دیجیتالی را بدون هدف شروع نکنید. اهداف و انتظارات خود را واضح و شفاف تعیین کنید و مسیر خود را با گام ها و کارهای کوچک و هدفمند که شما را به نتایج بزرگی می رسانند، جلو ببرید.

در مطلب امروز به 5 استراتژی و ایده تاثیرگذار در حوضه ی تبلیغ که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین موفق از آن ها استفاده کرده اند، می پردازیم. یکی یا دو تا از آن ها را انتخاب و تجربه کنید. بازخوردها را بسنجید. روشتان را بهینه کنید. اگر یکی از روش ها کار نکرد، دیگری را امتحان کنید.

آماده اید؟

پس شروع می کنیم :)

1-هدف قرار دادن مخاطبان با تبلیغات فیسبوک

مطمئنا در حال حاضر فیسبوک محبوب ترین شبکه ی اجتماعی و همچنین پلتفرمی قوی و بزرگ برای بازاریابی فروشگاه های آنلاین است.

  • فیسبوک پیشرفته ترین ابزارهای هدف گذاری را ارائه می دهد (گزینه های انتخابی نامحدودی در اختیارتان قرار می دهد).
  • اکثر مردم از سر عادت از فیسبوک استفده می کنند. اگر از جمله افرادی هستید که بصورت بین المللی چت میکنید، شانس این را دارید که چنین افرادی را به لیست خود بیفزایید.
  • برعکس گوگل و یوتیوب، ابزارهای تبلیغاتی فیسبوک، از تعداد کلیک ها و اعداد برای آمارگیری و تشخیص علایق استفاده می کند. بنابراین، زمانی که شما درک درستی از مخاطبان خود داشته باشید، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین کار آسانی خواهد بود.

برای جمع آوری اطلاعات کاربرانی که از فیسبوک آمده اند، می توانید از Facebook’s pixel استفاده کنید. پیکسل تمام اعمال و قدم های بازدیدکنندگان را آنالیز می کند و به شما اجازه می دهد تبلیغات دلخواه و مبتنی بر رفتار بازدیدکنندگانتان به آن ها بفرستید.

پیکسل فیسبوک

 

2-رسیدن به کاربران موردنظر از طریق یوتیوب

یوتیوب، دومین موتور جست و جوی بزرگ - پس از صاحب آن، گوگل، که بزرگ ترین و پیشرفته ترین در دنیاست – یکی از تاثیرگذارترین کانال های بازاریابی برای سایت های تجارت الکترونیک در دنیاست.

یوتیوب میلیاردها کاربر دارد و شامل ابزارهای هدف گیری مشتری بوده و همچنین یکی از بهترین راه های یافتن انواع مخاطب، بر اساس علاقه ی اصلی آن ها است.

هر یک از افراد به هدف خاصی ویدئو ها را تماشا می کنند:

  • حل یک مسئله و مشکل (یاد گرفتن، درست کردن یا بهتر کردن چیزی)
  • رفع یک نیاز (سرگرمی، سلامتی، اجتماعی)
  • رفع تمایل به دیدن چیزی

البته دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم ویدئو تماشا می کنند اما این سه مورد، معمول ترین دلایل ممکن هستند.

با تعیین هدف ویدئوها به سادگی می توانید محصولات فروشگاه اینترنتی خود را به عنوان یک راه حل برای نیازها، خواسته ها، تمایلات و مشکلات کاربران به نمایش بگذارید.

با ساختن یک ویدئوی باکیفیت می توانید محصولات خود را عرضه کنید و شروع به قرار دادن آن ها در ویدئوهایی کنید که حدس می زنید کاربران هدف، آن را می بینند. مشاهده بازخوردها، بهینه سازی روند و تکرار برای محصولات دیگر...

3-تاثیرگذاری برندتان را با کمک اینفلوئنسرها افزایش دهید

چه شما یک فروشگاه اینترنتی مستقل داشته باشید، چه یک وب سایت بازاریابی وابسته به دیگری و یا حتی یک وبلاگ شخصی، اینفلوئنسرها می توانند تاثیر بسزایی در عملکرد تجارت شما داشته باشند.

جان فاروِل، متخصص بازاریابی در Essay Geeks service، نکته ی جالبی را متذکر شده است: " برای یک لحظه این مورد را تصور کنید: بیشتر اشخاص، اشخاص معتبر را دنبال خواهند کرد. اگر یک دکتر بگوید دارویی خوب است، اکثر مردم به سادگی باور خواهند کرد. اگر یک بازیکن معروف فوتبال شامپویی را معرفی کند، میلیون ها طرفدار فوتبال آن شامپوی خاص را به شامپوهای دیگر ترجیح می دهند و هروقت قرار به انتخاب باشد، شامپویی را انتخاب خواهند کرد که بازیکن مشهور فوتبال معرفی کرده بود."

بنابراین، شما به راحتی می توانید به وبلاگ ها، مجلات، یا افرادی که در راستای هدف شما هستند، نزدیک شوید، اما نه در یک رقابت مستقیم. در رابطه با قیمت مذاکره کنید و به آنها اجازه دهید تا اعتبار نام تجاری شما را گسترش دهند. فروش بیشتر به دنبالش خواهد آمد.

 (همچنین بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ )

4-با استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی و واقعیت مجازی تبلیغ کنید

امروزه همه ی کمپانی های بزرگ تکنولوژی بر تکنولوژی های پوشیدنی تمرکز کرده اند. سایر شرکت ها هم برای تجارتشان شروع به پیاده سازی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کرده اند.

در مجموع، با توجه به این پیشرفت های تکنولوژیکی بزرگ، دنیا به سرعت در حال تغییر است و به شما اجازه ی داشتن سبک زندگی پیشرفته تری خواهد داد.

قبل از اینکه سایر فروشندگان به فکر بیفتند، شما باید سایت فروشگاهی و تجاری خود را در هر ابزار جدیدی که هر روز منتشر می شود، تبلیغ کنید.

5-تبلیغات در انجمن ها

به دو روش می توانید در انجمن ها تبلیغ کنید:

1- بطور مرتب اطلاعات و محتوای ارزشمند در انجمن تولید کنید و یک عضو فعال باشید

2-از ابزارهای تبلیغی انجمن استفاده کنید تا لوگوی برندتان را در برابر چشمان صدها یا هزاران نفر قرار دهید.

در هر دو حالت، شما برنده اید. انجمن ها فضایی عالی برای ارتباط برقرار کردن با کاربرانی هستند که می توانید به دقت آن ها را انتخاب کنید. کسانی که وقت می گذارند و در انجمن ها به دنبال یک راهنما یا راه حل هستند، به احتمال زیاد می توانند مشتریان خوبی باشند. فقط کمی تلاش کنید.

تبلیغات 

در آخر

تبلیغ برای یک فروشگاه اینترنتی، آپولو هوا کردن نیست اما با این وجود، کار آسانی هم نیست. در حقیقت، همه ی استراتژی های موفق کاملا به مهارت، ذهنیت، دانش و هماهنگی در کارهای اجرا کنندگان آن ها بستگی دارند.

اگر می خواهید تغییری در جایگاهتان ایجاد کنید و بهترین باشید، باید کار خود را شروع کنید و سخت و هوشمندانه تلاش کنید. روی "هوشمندانه" مجددا تاکید می کنم. زیرا هرچه استراتژی انتخابی شما هوشمندانه تر و فکرشده تر باشد، هنگام پیاده سازی، می توانید تمرکز بیشتری داشته باشید تا نتایج بهتری بگیرید.

 

 

نویسنده: Chris Richardson

ترجمه شده توسط: مهرناز یعقوبی

مطالب مرتبط:

 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها