در حال بارگذاری ...
بسته

بازاریابی محیطی (Ambient Marketing) چیست؟

آیا می دانید روند بازاریابی محیطی چیست؟

آیا می دانید که بازاریابی محیطی چه نتایجی دارد؟

آیا می دانید که بازاریابی محیطی چه مزایایی دارد؟

در مقاله ای که در پیش رو دارید در صدد هستیم که در زمینه بازاریابی محیطی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر می خواهید که در خصوص یکی از روش های بازاریابی ثمر بخش اطلاعاتی مفید را کسب کنید در ادامه با ما باشید تا به شما بگوییم که چگونه می توانید با این تکنیک به رونق کسب و کارتان کمک کنید.

البته باید این نکته را در خاطر داشته باشید که صرفاً آگاهی از یک تکنیک بازاریابی نمی تواند ما را به هدف مان برساند. بلکه باید نهایت توجه را داشته باشید تا تکنیک ها به درستی بکار گرفته شوند و اصول آن به صورت دقیق پیاده سازی گردند.

بازاریابی محیطی چیست؟

بازاریابی محیطی یا تبلیغات محیطی عملی است که در آن تبلیغ کننده تمایل دارد محصول یا مارک خود را در مکانی غیر معمول تبلیغ کند. مردم انتظار ندارند که آن تبلیغات خاص را ببینند و این باعث می شود بازاریابی محیطی از سایر روشهای بازاریابی متفاوت باشد. این یک استراتژی درگیر در تاکتیک های بازاریابی چریکی است که برای تبلیغ هر نام تجاری یا محصولی نیاز به خلاقیت بی نظیری دارد. حال ، ممکن است تعجب کنید که چرا من از کلمه خلاقیت منحصر به فرد استفاده می کنم؟

اگر اولین جمله را بخوانید، ممکن است متوجه شوید که تاکتیک های بازاریابی محیطی در مورد قرار دادن تبلیغات شما روی یک چیز غیرمعمول است که ممکن است افرادی را که این تبلیغات را می بینند متعجب کند. قرار دادن تبلیغات در محیط در هر مرکز خرید یا بیلبورد اجباری نیست ، می توان آن را در هر کجا و هر مکان یافت. انگیزه اصلی تعجب مشتری با قرار دادن تبلیغات در محیط است.

همچنین بخوانید: بازاریابی چابک

به عنوان مثال ، تبلیغات در اتوبوس با قرار دادن چند برچسب در اطراف اتوبوس خیلی غیر معمول یا غیر متعارف به نظر نمی رسد ، اما تبدیل کل اتوبوس به چیزی که ممکن است با قرار دادن برچسب و استفاده از انیمیشن غیرمعمول به نظر برسد ، استراتژی تبلیغات را غیر متعارف می کند. و من کاملا مطمئنم که چنین چیزی توجه من را به خود جلب خواهد کرد و ماندگار خواهد بود.

چرا برندها باید بازاریابی محیطی را در نظر بگیرند؟

چرا برندها باید بازاریابی محیطی را در نظر بگیرند؟

طبق گزارش MarketingWeek ، 65٪ از مصرف کنندگان انگلیس می گویند که تنوع در قالب های تبلیغاتی برای آنها مهم است. این نشان می دهد که بازاریابان مدرن نه تنها به تبلیغات سنتی بلکه به روشهای غیراستاندارد برای تبلیغ محصول خود نیز فکر می کنند. وقتی تبلیغات متعارف دیگر به اندازه کافی تعجب آور نباشد ، بازاریابی محیطی به کمک شما می آید.

اصطلاح "رسانه محیط" در دهه 1990 در بریتانیا ظاهر شد و به عنوان تبلیغ بصری در مکان های غیر معمول تعریف شد. هنگام ایجاد تبلیغات در محیط ، توجه قابل توجه به خلاقیت و استفاده از یک رویکرد غیر متعارف برای ایجاد ارتباط عمیق تر با مشتریان و چشم انداز مهم است. مهم است که افراد در حال عبور ، متوقف شوند ، آن را نگاه کنند و از دوستان خود در مورد آنچه که دیده اند بگویند.

تبلیغات محیطی در مقایسه با تبلیغات مرسوم در فضای باز ، روش م moreثرتری برای تبلیغ محصول محسوب می شود. مطالعات نشان داده است که تبلیغ کنندگان بیلبورد حدود شش ثانیه مورد توجه مسافر وسیله نقلیه قرار می گیرند در حالی که تبلیغات خلاقانه می تواند این شاخص را تا یک دقیقه یا حتی بیشتر افزایش دهد. همچنین ، به بهبود اثربخشی تبلیغ کمک می کند و می تواند بخشی جدایی ناپذیر در بازاریابی شبکه های اجتماعی باشد. از یک طرف ، مارک ها می توانند یک تبلیغ غیر متعارف ایجاد کرده و آن را با استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. از طرف دیگر ، مردم می توانند از این تبلیغات خلاقانه عکس بگیرند ، فیلم بسازند و با استفاده از هشتگ این برند آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و از این طریق آگاهی از برند را ایجاد کنند.

اکنون که می دانید چرا شرکت ها باید از تبلیغات محیطی در تبلیغات خود استفاده کنند ، بیایید مزایای این نوع تبلیغات تجاری را بررسی کنیم.

مزایای بازاریابی محیطی

مزایای بازاریابی محیطی

1. جلب توجه می کند
2. می تواند ویروسی شود
3. کم هزینه
4. غیر سرزده
5. به مخاطبان گسترده تری می رسد
6. بیاد ماندنی

تبلیغات خلاقانه محیطی که پیامی قوی را منتقل می کنند ، از نظر طراحی منحصر به فرد هستند و در مکان های غیر منتظره ظاهر می شوند تا مردم راجع به نام تجاری شما صحبت کنند. در اینجا چندین مزیت استفاده از بازاریابی محیطی برای کمپین شما آورده شده است.

جلب توجه می کند
در دنیای مدرن ما که تعداد باورنکردنی تبلیغات وجود دارد ، برجسته کردن برای جذب مشتری یا مشتری بسیار دشوار است. به همین دلیل شرکت ها باید چیزی کاملاً جدید و منحصر به فرد ارائه دهند.

این یک واقعیت مشهور است که برای جلب توجه مردم ، باید احساس احساسی مثبت ایجاد کنید ، مصرف کنندگان را غافلگیر کنید و یک غلتک برقی احساسی بسازید. در اینجا تبلیغات محیطی ارائه می شود که می تواند با ایجاد اشیا interesting جالب ، بیلبوردهای غیرمعمول و موارد مفید و قرار دادن آنها در مکان های غیر منتظره ، توجه را به خود جلب کند.

به عنوان مثال ، اگر بوته عظیمی به شکل یک فنجان چای مشاهده کنید ، احتمالاً فقط از کنار آن عبور نخواهید کرد زیرا جای تعجب دارد و توجه شما را به خود جلب می کند. این همان چیزی است که لیپتون در قاهره ، مصر ایجاد کرد.

می تواند ویروسی شود

اگر تبلیغ شما از نظر احساسی بر افراد تأثیر بگذارد ، دارای ویژگی های متمایز و ارزش عملی باشد ، به راحتی ویروسی می شود. با دنیایی که توسط فناوری شکل گرفته است ، مردم می توانند به راحتی عکس ، فیلم گرفته و آنها را در شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، یوتیوب ، اینستاگرام و فیس بوک به اشتراک بگذارند. به این ترتیب می توانید مخاطبان خود را گسترش دهید. این به این معنی نیست که بلافاصله می تواند فروش شما را افزایش دهد ، اما حداقل می تواند باعث افزایش شناخت برند شما شود.

کم هزینه

تبلیغات محیطی استفاده از روشهای تبلیغاتی غیرمتعارف برای درگیر شدن با مخاطب است. این بدان معنی است که اجرای چنین تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی شما هزینه زیادی نخواهد داشت. برای تبلیغات محیط آینده خود یک خالق پیدا کنید و مکان مناسبی را تعیین کنید.

غیر سرزده

یکی از مزایای اصلی تبلیغات محیطی این است که پیام مارکی را به وضوح منتقل می کنند و وارد فضای شخصی مشتری نمی شوند. با برخی از ساخت و سازهای منحصر به فرد ، نقاشی های دیواری ، اشیا غیر معمول در خیابان ها ، نمی توانید مردم را به مشتری خود تبدیل کنید. با این حال ، اگر موفق شوید افراد عبوری را فریب دهید ، آنها ممکن است نام تجاری شما را به دیگران بگویند. دوستان و همکاران آنها به احتمال زیاد محصول شما را با میل خود خریداری می کنند.

به مخاطبان گسترده تری می رسد

معمولاً بازاریابان مکانهای معروف یا خیابانهای شلوغ را برای درج تبلیغات محیطی خود انتخاب می کنند. هرچه افراد بیشتر آن را ببینند ، برای یک برند بهتر است. با کمک این نوع بازاریابی می توانید نه تنها به مشتریان بلکه به افراد آینده نگر یا افرادی که از آنجا عبور می کنند برسید. شیئی که پیام بازاریابی شما را منتقل می کند می تواند آگاهی از برند را برای مخاطبان مختلف ایجاد کند.

بیاد ماندنی

تبلیغات محیطی به مردم امکان می دهد نام تجاری شما را از جنبه کاملا جدیدی ببینند. چنین کمپین هایی با استفاده از تکنیک های تبلیغاتی آزمایشی احساسات شدیدی را برانگیخته تا مصرف کنندگان نام تجاری را به یاد بیاورند. حتی گاهی این شکل از تبلیغات می تواند احساساتی مانند شوک یا ترس را برای دستیابی به آگاهی از برند برانگیزد.

بیایید چندین نمونه بازاریابی محیطی از مارک های معروف را بررسی کنیم. به شما این فرصت را می دهد تا این نوع بازاریابی را عملی ببینید.

ایده ها و مثال های بازاریابی محیطی

ایده ها و مثال های بازاریابی محیطی

Grab Holdings Inc. کلاه ایمنی
قهوه Folgers در شهری که هرگز نمی خوابد
Lay’s in the Underground
اولدتایمر مقابل تونل
لاک ناخن Rimmel’s
ریش تراش BIC در وسط یک میدان

این نوع بازاریابی چریکی در دهه 1990 ظاهر شد و در بین بسیاری از شرکت ها همچنان محبوب است. در اینجا چند مثال عالی آورده شده است که می تواند شما را در ایجاد تبلیغات عالی محیطی برای برند خود الهام دهد.

Grab Holdings Inc. کلاه ایمنی

Grab Holdings Inc. کلاه ایمنی

Grab یک شرکت چند ملیتی است که در سنگاپور مستقر است و خدمات حمل و نقل ، تحویل غذا و راه حل های پرداخت را به مشتریان ارائه می دهد. این شرکت در استراتژی ارتقا خود بازاریابی محیطی را با موفقیت پیاده سازی می کند.

از آنجا که این شرکت خدمات دوچرخه سواری را به مشتریان خود ارائه می دهد ، آنها تصمیم گرفتند برای ایجاد سهولت در یافتن یکدیگر برای رانندگان تاکسی و مسافران ، نقاط ملاقات ایجاد کنند. با این حال ، این تنها هدف این نقطه ملاقات غیر معمول به شکل کلاه ایمنی نیست. این امر همچنین باعث به رسمیت شناختن نام تجاری برای Grab شده و باعث می شود افراد این شرکت را نسبت به دیگران انتخاب کنند.

قهوه Folgers در شهری که هرگز نمی خوابد

قهوه Folgers در شهری که هرگز نمی خوابد

Folgers یک مارک قهوه است که در ایالات متحده تولید می شود. این مارک ادعا می کند که قهوه بهترین قسمت بیدار شدن از خواب است و آنها سعی کردند آن را به روشی خلاقانه به نیویورکی ها منتقل کنند.

در اینجا می توانید یک نمونه عالی از تبلیغات محیطی را مشاهده کنید. چاپی از یک فنجان قهوه Folgers که در بالای درهای چاله در شهر نیویورک قرار گرفته است. این فنجان با توسل به شهر همراه است ... سلام ، شهری که هرگز نمی خوابد. بیدار شو

Lay’s in the Underground

Lay’s in the Underground

شاید تعجب آور به نظر برسد اما مارک معروف تیپ های سیب زمینی ، Lay’s ، نیز برای تبلیغات خود از بازاریابی محیطی استفاده می کند. این نشان می دهد که این نوع بازاریابی توسط شرکت های کوچک و بزرگ استفاده می شود.

در اینجا می توانید تبلیغات بی نظیری از Lay’s را در مکانی غیر منتظره مانند پیاده روی زیرزمینی مشاهده کنید و شکل آن نیز کاملاً غیر معمول است. این مارک همچنین ذکر کرده است: "سیب زمینی های ما از آنچه تصور می کنید نزدیک تر رشد می کنند".

اولدتایمر مقابل تونل

اولدتایمر مقابل تونل

آمار می گوید 58٪ مردم در مورد رستورانی که بعداً از طریق تبلیغات بیلبورد به آن مراجعه کرده اند ، اطلاعات کسب کرده اند. Oldtimer با دانستن این واقعیت تصمیم گرفت بیلبوردهای قدیمی اما طلایی را با ایده های بازاریابی محیطی ترکیب کند و چیز جدیدی خلق کند.

در اینجا می توانید یک بیلبورد Oldtimer را ببینید که برای جلب توجه یک مسافر ایجاد شده است. این تبلیغ بی نظیر در فضای باز مقابل تونل باعث توقف استراحت در اتریش می شود.

لاک ناخن Rimmel’s

لاک ناخن Rimmel’s

سازندگان Rimmel ، یک برند لوازم آرایشی بریتانیایی ، همچنین تصمیم گرفتند در تبلیغ لاک ناخن خشک و سریع Rimmel خلاق باشند. آنها نصب لاک ناخن را برای نشان دادن محصول به روش بسیار خلاقانه و مکان محبوب ایجاد کردند.

نصب آن درست در خیابان شلوغی انجام شد که افراد زیادی از آنجا عبور می کنند. مطمئناً این بطری بزرگ لاک ناخن توجه مخاطبان مختلف را به خود جلب کرده است.

تیغ BIC در وسط یک میدان

تیغ BIC در وسط یک میدان

BIC ، رهبر جهانی لوازم التحریر ، فندک و ریش تراش ، همچنین از محصولات بازاریابی محیطی استفاده می کند. شما تعجب خواهید کرد که تیغ عظیمی را در وسط ناکجاآباد دقیقاً در وسط میدان می بینید. این همان کاری است که BIC برای تبلیغ محصولات خود انجام داد و تصمیم گرفت آن را به روشی کاملاً شگفت آور انجام دهد. با این کمپین ، این برند اظهار داشت که تیغ های آنها به اندازه کافی تیز است و می تواند چمن زنی کند.

سخن آخر

بازاریابی به طور مداوم در حال پیشرفت است، ترجیحات مشتری در تبلیغات نیز تغییر می کند و رضایت مخاطبان خود برای بازاریاب دشوارتر می شود. بنابراین ، بسیار مهم است که مارک ها خارج از چارچوب فکر کنند. بازاریابی محیطی در مورد تبلیغات غیراستاندارد است: خلاقیت ، توانایی جلب توجه ، تعجب و برانگیختن احساسات مثبت.

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها