آیا می دانید که اپلیکیشن موبایل چه مزایایی برای کسب و کار ها در پی دارد؟
آیا می دانید در صورتی که کسب و کارتان پیشرفت کند اما یک اپلیکیشن برای کسب و کار تان نداشته باشید نمی توانید وارد رقابتی تنگاتنگ با رقبایتان شوید؟
آیا می دانید تا چه حد اپلیکیشن موبایلی می تواند روند گسترش کسب و کارتان را جلوتر بیندازد؟
اگر به دنبال پاسخ پرسش های فوق هستید حتما با ما همراه باشید. زیرا که در بخش های اختصاصی می خواهیم که عمده مزایای طراحی و بکار گیری اپلیکیشن های موبایل را برای کسب و کار ها مورد بررسی قرار دهیم.
مزایای داشتن اپلیکیشن موبایل برای هر کسب و کار
در این بخش می خواهیم که به 15 تا از مزیت هایی که برخورداری از اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار ها در پی خواهد داشت اشاره کنیم.
1.جذب تعداد زیادی از کاربران به سمت کسب و کار:
این روز ها با توجه به رشد و گسترشی که در عرصه تکنولوژی رخ داده است کمتر کسی است که در دست آن یک گوشی هوشمند مشاهده نکنیم. در واقع درصد قابل توجهی از افرادی که شهر نشین هستند و حداقل درآمدی کسب می کنند می توانند که یک گوشی اسمارت داشته باشند. از سوی دیگر نیز فروشگاه های اینترنتی و نیز بسیاری از کسب و کار ها به دنیای دیجیتال و آنلاین ورود پیدا کردند. در نتیجه افرادی که مشغله های زیادی داشتند تلاش کردند که برای رفع نیاز های خودشان به این فضاها مراجعه کنند. بنابراین به مرور شاهد فعالیت های گسترده کاربران در حوزه اینترنت و شبکه های مختلف هستیم.
یکی از مهم ترین کارهایی که مدیران هوشمند انجام می دهند این است که بتوانند تکنیک های دقیق تری در جهت جذب کاربران میلیونی فضاهای مجازی داشته باشند. بنابراین یکی از اقدامات این است که صاحبان کسب و کارها و مدیران شرکت ها و تولید کنندگان و عرضه کنندگان خدمات مختلف بتوانند برای گسترش و رونق کسب و کارشان از اپلیکیشن موبایل استفاده کنند. با این اقدام افراد بیشتری جذب این دسته از کسب و کار ها خواهد شد.
2. تسهیل روند ارتباط گیری با مشتریان یا کاربران:
زمانی که شما یک برنامه ای ( اپلیکیشن) را تدارک می بینید و آن را در اختیار کاربران قرار می دهید اتفاقی که رخ می دهد این است که آن ها راحت تر می توانند فعالیت های خودشان را در اپلیکیشن موبایل شان انجام دهند. بنابراین به میزانی که روند دسترسی به یک فروشگاه اینترنتی یا هر نوع خدماتی که از سوی یک شرکت انجام می شود، تسهیل گردد می توانید کاربران بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید. زیرا که این روز ها افراد نه زمانی برای فعالیت های حاشیه ای خودشان دارند و نه این که چندان حوصله ای دارند که خودشان را در پیچ و خم های دشوار بیندازند. بنابراین نیاز است که دسترسی به شما آسان باشد تا افراد امیدوار باشند که در هر موقعیتی و در هر زمانی از خدمات شما بهره مند خواهند شد.
3. افزایش امکانات:
در واقع شما با ایجاد یک اپلیکیشن موبایل به نوعی به امکانات کسب و کارتان می افزایید. به میزانی که شما به امکاناتی که در خدمت کسب و کارتان است بیفزایید می توانید اعتماد و رضایت بیشتری از کاربران جلب کنید. زیرا که گستره فعالیت هایتان باعث می شود که اعتماد آنها نسبت به اعتبار کسب و کارتان افزایش پیدا کند. از سوی دیگر کاربران روند کار با اپلیکیشن شما را ساده و بدون دشواری ارزیابی کرده و به راحتی می توانند تمامی اقدامات شان را در اپلیکیشن شما انجام دهند. از این رو احتمال این که شما بتوانید در زمینه گسترش فعالیت هایتان موفقیت آمیز عمل کنید افزایش می یابد.
در حقیقت اپلیکیشن موبایل بستری خواهد شد که از آن طریق بتوانید کاربران زیاد تری را جذب خود کنید. زیرا که هر کاربر با هر شرایطی را می توانید به سمت کسب و کارتان سوق دهید. برای مثال کسانی که با گوشی همراه کار می کنند و با فضای وبسایت آشنایی چندانی ندارند می توانند که با زمان گذاشتن محدودی روی اپلیکیشن شما نحوه کار با آن را یاد بگیرند. بنابراین می بینید که شما یک دسته از کاربران جدید با شرایط جدیدی را برای کسب و کارتان جذب کرده اید.
4. ورود به یک رقابت چالشی با دیگر رقبا:
بسیاری از کسب و کار هایی که در ابتدای مسیر راه اندازی هستند چندان امکاناتی ندارند که بتوانند رقابتی چالش برانگیز یا تنگاتنگ با کسب و کار های بزرگ داشته باشند. در نتیجه شما می توانید به مرور با افزودن امکانات مختلف از جمله اپلیکیشن موبایل به رقیبی قدرتمند تبدیل شوید که مدت زمان طولانی هیچ کسب و کاری نتواند با شما رقابت چندان قابل توجهی داشته باشد.
5.تبدیل شدن به یک برند:
اپلیکیشن های موبایلی به سرعت از سوی کاربران دست به دست شده و به طیف گسترده ای از افراد معرفی می شوند. بنابراین شاهد خواهید بود که بعد از مدتی فعالیت و معرفی اپلیکیشن می توانید امیدوار باشید هم کسب و کارتان و هم اپلیکیشن شما تبدیل به یک برند خواهد شد که بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند.
6. کاهش هزینه های مربوط به تبلیغات:
در واقع زمانی که شما می خواهید کسب و کارتان گسترش پیدا کند مجبور هستید که آن را از طریق تکنیک های مختلفی به دیگران معرفی کنید. بنابراین هزینه های زیادی را باید برای آن پرداخت کنید. یکی از تکنیک هایی که می توانید در جهت کاهش هزینه ها انجام دهید این است که اپلیکیشنی را طراحی کنید و از طریق آن تمامی روند فعالیت های خود را به کاربران تان معرفی کنید. در نتیجه در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ها روند تبیلغات مربوط به کسب و کارتان انجام خواهد شد.
حتما بخونید: روش های تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل
7. ایجاد یک تصویر یا لوگوی برندتان:
زمانی که اپلیکیشن طراحی می شود لوگو یا تصویری از شما در آن اپلیکیشن قرار داده خواهد شد که تاثیر زیادی در معرفی شما به کاربران خواهد داشت.
8. دسترسی کاربران به شکل سریع به اخبار و ریز جزئیات خدمات شما:
شما از این طریق می توانید که روزانه اپلیکیشن خود را به روز کنید و نیز آن که اخبار فعالیت های خود را در آن قرار دهید.
9.تسهیل ارتباط گیری مشتریان با خودتان:
احتمالاً در اپلیکیشن های مختلف مشاهده کرده اید مدیران آن ها بخشی را با عنوان تماس با ما در نظر گرفته اند. در نتیجه کاربران در کوتاه ترین زمان می توانند با کارشناسان آن ها ارتباط بگیرند و تمامی موضوعاتی که در خصوص فعالیت های شرکت یا اپلیکیشن وجود دارد را با آنان در میان بگذارند. این اقدام سبب می شود که افراد امیدوار باشند که در صورت استفاده از اپلیکیشن شما می توانند ارتباط گیری مستقیمی داشته باشند و در موارد حساس مشکلات شان را برطرف کنند. در نتیجه گاهاً اگر ضعف هایی در خصوص عملکرد یا فعالیت های شما وجود داشته باشند سریعاً از طریق کاربران مطلع خواهید شد و باگ های فعالیت تان را کاهش می دهید یا از بین می برید. چه اتفاقی بهتر از این که کاربران بتوانند تجربیات شان را با شما در میان بگذارند و شما در جهت توسعه اپلیکیشن تان استفاده کنید؟؟؟؟
10. افزایش سود یا فروش محصولات یا خدمات ارائه شده:
طبیعی است به میزانی که تعداد کاربران زیادی از اپلیکیشن استفاده کنند کسب و کار شما روز به روز رونق خواهد گرفت در نتیجه احتمال این که تعداد زیادی از افراد نسبت به خرید و استفاده از خدمات یا محصولات شما اقدام کنند افزایش خواهد یافت. پس شما روز به روز مشتریانی جدید خواهید یافت و به مرور این دسته از مشتریان تبدیل به مشتریان وفادار و قدیمی شما خواهند شد.
11.از بین رفتن مشکلاتی که در کسب و کار های سنتی وجود داشت:
در گذشته مشتریان باید مسافتی را طی می کردند و زمانی را صرف می کردند تا بتوانند به محصولات یا خدمات مورد نظرشان دست پیدا کنند. اما این روز ها این گونه نیست بلکه اپلیکیشن های موبایلی حاوی میلیون های فروشگاه های اینترنتی است که به سرعت جت خدمات یا محصولات مورد نیاز را در درب منزل تحویل خواهند داد. در نتیجه در آینده کسانی موفق تر خواهند بود که زودتر این نوع از کسب و کار ها را راه اندازی کرده باشند. چرا آن افراد موفق شما نباشید؟..
12. ایجاد یک صفحه اختصاصی که در هر موقعیتی در دسترس است:
شما زمانی که وبسایت را برای کسب و کارتان طراحی می کنید مدت زمان زیادی طول می کشد که روند سئو طی شود تا بتواند در رتبه های برتر گوگل مورد مشاهده باشد. اما اپلیکیشن ها این گونه نیستند روند توسعه آن به طور کامل در دست شماست و بعد از گذشت مدت زمانی و زمانی که تبلیغات آن به درستی انجام شد می توانید امیدوار باشید که روند فعالیت های آن به درستی انجام شود. در نتیجه با سرعت کمتری نسبت به وبسایت ها می توانید اپلیکیشن های موبایلی را گسترش دهید.
13.روند تبلیغ در اپلیکیشن :
بسیاری از اپلیکیشن هایی که فعالیت می کنند بعد از این که کاربران میلیونی نسبت به آن اقبال نشان دادند و آن اپلیکیشن خودش نیز به نوعی برند تبدیل شد توانستند با قبول تبلیغات از سایر کسب و کار ها یک نحوه دیگری از کسب درآمد را نیز برای خودشان داشته باشند. بنابراین اگر روی اپلیکیشن های خودتان کار کنید می توانید امیدوار باشید که در آینده یک شکل جدیدی از روند درآمد زایی را برای خودتان تدارک ببینید.
14. جذب مشتریان وفادار:
تصور کنید که صاحب یک وبسایت هستید و یک کاربر یک نوبت از وبسایت شما خرید می کند. به نظرتان چقدر احتمال دارد که دوباره به دنبال وبسایت شما باشد و برای خرید اقدام کند؟
احتمال این اتفاق درصد زیادی را به خود اختصاص نمی دهد بلکه صرفاً درصد کمی از افراد آن هم در شرایط استثنایی و رضایت بالا می توانند خود را درگیر کنند که وارد وبسایت شوند و خریدشان را انجام دهند. بنابراین توصیه می شود که هرگز تاثیر اپلیکیشن های موبایلی را در افزایش مشتریان و نیز ایجاد مشتریان وفادار دست کم نگیرید. در صورتی که کسب و کارتان به مشتریان وفادار نیازمند است توصیه می کنیم که از طراحی و بکارگیری اپلیکیشن موبایل غافل نشوید.
15. عقب نماندن از قافله تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ:
در واقع برای توضیح این مورد باید بگوییم که این روز ها شمار زیادی از کسب و کار ها به طور هوشمندانه وارد دیجیتال مارکتینگ شدند و از هر اقدامی کوتاهی نمی کنند تا کسب و کارشان به شکل گسترده ای پیشرفت کند. بنابراین بسیاری از ابر قدرت های کسب و کار داشتن اپلیکیشن موبایلی را برای خودشان بدیهی می دانند. بنابراین آن را طراحی کرده اند و با قدم های کوچکی پیش می روند. در صورتی که در این زمینه کوتاهی کنید حتی اگر پیشرفت کنید هم همواره نداشتن اپلیکیشن های موبایلی برای شما یک نقطه ضعف خواهد بود. بنابراین از این اتفاق گذر نکنید و اگر تاکنون تصمیمی برای انجام این اقدام نداشته اید پیشنهاد می کنیم قدری بیشتر و جدی تری در خصوص راه اندازی یک اپلیکیشن برای کسب و کارتان فکر کنید.
حتما بخوانید: طراحی فروشگاه اینترنتی با asp.net
خاتمه
شما با مطالعه این مقاله قطعاً با مهم ترین و اصلی ترین مزایایی که یک اپلیکیشن موبایلی برای یک کسب و کار می تواند داشته باشد آشنا شدید.
اگر فکر می کنید موردی وجود دارد که ما در موارد 15 گانه نیاورده ایم می توانید آن را در بخش کامنت ها با ما و نیز کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.