فهرست مطالب
در دنیای رقابتی فروش آنلاین، تنها داشتن یک محصول خوب برای جلب توجه مشتری کافی نیست. آنچه باعث میشود خریدار میان صدها گزینه، محصول شما را انتخاب کند، توضیحات محصول است؛ همان چند جملهای که باید بتوانند اعتماد، اشتیاق و تصمیم خرید را در ذهن مشتری ایجاد کنند.
نوشتن توضیحات محصول فقط معرفی ویژگیها نیست؛ بلکه هنر ترکیب کلمات با شناخت مخاطب است تا ارزش واقعی کالا را منتقل کند. در این مقاله، گامبهگام بررسی میکنیم که در توضیحات محصول چه بنویسیم، چگونه آن را جذاب، کاربردی و مؤثر کنیم و چه اشتباهاتی را باید در نوشتن آنها کنار بگذاریم.
اگر میخواهید نرخ فروش خود را افزایش دهید و محتوای محصولاتتان را از یک متن ساده به یک ابزار فروش حرفهای تبدیل کنید، این راهنما برای شماست.
حتما بخوانید: خدمات سئوی سایت

ویژگی هایی یک محتوای ایده آل برای محصول
1.انتخاب مشتریان هدف
توضیحات محصول باید مشخصا گویای این باشد که چه تیپ افرادی چنین محصولی را میخواهند یا اساسا به آن نیاز دارند. اگر مخاطب خود را بشناسید میتوانید بسیار هدفمند متن توضیحات را بنویسید. در تولید محتوا برای محصولات خود، باید مشتریان هدف را مشخص کنید و دقیقا بگویید که این محصول به درد چه کسانی میخورد. در این مورد میتوانید از سوالاتی مثل « این محصول برای کدام دسته از مشتریان مناسب است؟» یا «چه کسانی این محصول را میخرند» و... استفاده کنید.
در بین همه سوالات این سوال اساسیترین و حیاتیترین سوال است که باید در هنگام نوشتن توضیحات محصول جواب دهید. اگر نتوانید به بیانی واضح و مشخص به مشتری بگویید که چرا باید این محصول را بخرد، فروش بسیار سخت خواهد بود.
2.ویژگیهای کلیدی محصول
در یک تولید محتوای حرفه ای و درست، باید توضیحات و ویژگی های محصول مانند ابعاد، مواد اولیه مورد استفاده، ویژگی های کلیدی و... آورده شود تا مشتری بتواند راحتتر تصمیم گیری کند.

3.مقایسه محصولات
بهتر است در توضیحات محصولات قسمتی به عنوان مقایسه اضافه کنید و نقاط قوت و ضعف محصولات را در مقایسه با محصولات مشابه اضافه کنید. حسن این کار در آن است فرد میتواند ویژگیهای کلیدی محصول را ببیند و آن را با محصولات مشابه رقبا مقایسه کند و در این صورت برتری و مفیدتر بودن محصول سایت شما را مشاهده کند.
نوشتن عبارت “محصولی با کیفیت عالی” در توضیحات یک محصول، یک عبارت خنثی محسوب میشود و مشتریان نیز معمولاً این عبارت را در تمامی شرح محصولات مشاهده میکنند.
ناپ شاپ به شما توصیه میکند از این عبارات در شرح محصول خود استفاده نکنید و برای نگارش توضیحات محصول سعی کنید متفاوت و خلاقانه عمل کنید.
4.تصاویر ویدیویی از محصول
سایت شما از لحاظ سئو فنی در کنار تصاویر، به تعدادی ویدیو هم نیاز دارد، این کار علاوه بر اینکه تاثیر چشمگیری در سئوی سایت شما دارد، در جلب مشتری نیز بسیار تاثیر گذار است، زیرا مشتریان ویژگی های اصلی محصولات را دقیق میبینند و میتوانند به خوبی تصمیم بگیرند. سوالات اساسی را در کنار تصاویر و ویدیوهای با کیفیت برای محصول خود به کار ببرید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. با نوشتن توضیحات محصول دقیق و قابل اعتماد نه تنها نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش مییابد بلکه ترافیک ورودی به صفحه چنین محصولی هم بالا میرود.
5.مشتری را به سمت خرید هدایت کنید
هرچند که در ابتدای این مقاله گفتیم هدف از توضیحات محصول باید جذب کاربران و بهینه سازی سایت باشد، با این حال نباید فروش محصولات سایت نیز غافل شد. در محتوای خود از کلماتی مانند خرید، سفارش و … استفاده کنید و مشتری را به سمت خرید محصول ببرید.

6.نگارش را جدی بگیرید!
هنگام نوشتن توضیحات باید بسیار مراقب غلطهای املایی و دستوری و نگارشی باشید. متن شما باید از هر نظر بی عیب و نقص باشد و رعایت نکردن این موارد باعث میشود حرفهای بودن کسب و کارتان زیر سوال برود و حتی مشتری به کیفیت محصولات شما شک کند.
نتیجه گیری
مطالب سایت خود را با دقت و سلیقه بنویسید و آنها را گزینش کنیدنها را . محتواهای فروشگاه سایت شما بدنه و اسکلت سایت شما هستند که بدون آنها به هیچ وجه نه سایت با سئوی خوبی خواهید داشت و نه کاربرانتان به مشتری تبدیل میشوند.
1 دیدگاه