جستجو
محصولات
    منو بسته

    Keyword Stuffing چیست؟ (تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی در متن)

    1400/3/31 20:55:29 بازدید: 24 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    Keyword Stuffing چیست؟ (تکرار بیش از اندازه  کلمات کلیدی در متن)

    آیا برایتان پیش آمده است که مقاله ای علمی، خبری یا متن بلاگی را مطالعه کنید و در حین مطالعه احساس کنید که برخی از کلمات به طور غیر عادی و به تعداد زیاد تکرار شده اند؟

    آیا برایتان پیش آمده است که در هنگام مطالعه یک متن مقاله در یکی از وبسایت ها احساس کنید خسته شده اید، زیرا که یک سری کلمات مشخص را به دفعات زیاد در متن خوانده اید؟

    به این وضعیت در اصطلاح گفته می شود که کیوورد استافینگ رخ داده است. کیوورد استافینگ به وضعیتی گفته می شود که در آن کلمات کلیدی به شکل غیر طبیعی دائماً تکرار شده اند و در هر بخشی از جمله حتی بدون نیاز کلمات کلیدی قرار داده می شوند. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که متاسفانه این اتفاق یک روش قدیمی و البته استراتژی برخی از مدیران وبسایت بود تا بتوانند که سئو وبسایت شان را در کوتاه ترین زمان بهبود بخشید.

    Keyword Stuffing چیست؟

    در گذشته یکی از الگوریتم هایی که در گوگل قرار داشت و برای سئو وبسایت بسیار مورد توجه قرار می گرفت استفاده زیاد از کلمات کلیدی در محتواهای متنی بود. به همین دلیل زمانی که محتوای متنی برای وبسایت تولید می شد کلمات کلیدی را به هر مناسبی که شده در ضمن متن استفاده می کردند.

    keyword stuffing به شرایطی اطلاق می شود که در آن به اصطلاح گفته می شود که کلمات کلیدی در متن بمباران شده اند. کلمات کلیدی که در هنگام ارزیابی وبسایت و صفحات مختلف آن از سوی ربات ها یا خزنده های گوگل مورد استفاده قرار می گیرند باید در بخش های مختلف یک وبسایت استفاده شوند. مثل تگ عنوان، توضیحات متا، تگ آلت یا حتی لینک هایی که در داخل یک متن استفاده می شود. در نتیجه شاهد هستیم که روند سئو گیری صفحه در کوتاه ترین زمان انجام می شود.اما نباید این اقدام از حدود مشخصی خارج گردد و در آن افراط شود.

    در گذشته شاید افزایش چگالی کلمات کلیدی در درون یک متن می توانست سئو یک وبسایت را بهبود بخشد اما این روز ها با تغییراتی که در الگوریتم های گوگل شاهد هستیم دیگر این اقدام نمی تواند گام مثبتی برای یک وبسایت باشد. علاوه بر این که نمی تواند جایگاه یک ضفحه را بهبود بخشد بلکه یکی از تکنیک هایی است که از سوی گوگل اسپم می شود.

    keyword stuffing

    keyword stuffing در گذشته چرا انجام می شد؟

    در روز هایی که گوگل در ابتدای مسیر بود و موتور های جستجو نیز از چندان پیچیدگی برخوردار نبودند الگوریتم هایی که از سوی آنان بکار گرفته می شد تا وبسایت های مختلف را مورد بررسی قرار دهند پختگی لازم را نداشتند. از سوی دیگر ربات های گوگل هوشمندی ای که این روز ها در عملکردشان می بینیم را نداشتند. از این رو صاحبان وبسایت ها و مدیران آن ها می توانستند برحسب الگوریتم هایی نه چندان پیچیده که از سوی شرکت گوگل مورد استفاده قرار می گرفت برای بهبود سئو وبسایت شان اقدامات مختلفی را انجام دهند.

    برای مثال در گذشته ارزیابی مفهوم یک پاراگراف از سوی ربات های گوگل امکانپذیر نبود. از این رو مدیران وبسایت ها می توانستند محتواهایی تولید کنند که در آن کلمات کلیدی به وفور استفاده شده است و با این تکنیک سئو بهتری را برای وبسایت شان ایجاد کنند. به مرور زمان شاهد بودیم که گوگل مسیر پیشرفت زیادی را در زمینه هوشمند سازی ربات هایش طی کرد. این پیشرفت تا جایی پیش رفت که توانستند حتی میزان کیفیت متون مختلف را مورد ارزیابی قرار دهند. در نتیجه تکنیک کیوور استافینگ دیگر نمی توانست راه نجات یک وبسایت باشد تا بتواند در نتایج گوگل جایگاه بهتری را برای خود دست و پا کند. در نهایت به نقطه ای رسیدیم که گوگل اعلام کرد که کیوورد استافینک نه تنها نمی تواند تاثیر مثبت داشته باشد بلکه در صورت تشخیص ربات ها یکی از موارد اسپم محسوب خواهد شد.

    روش های جلوگیری از Keyword Stuffing

    انواع روش های تکرار کلمات کلیدی برای بهبود سئو

    این روز ها روش ها و تکنیک های مختلفی بکار گرفته می شود تا یک سری کلمات کلیدی در قالب متن استفاده شود. زمانی که این کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرند در گذشته موجب می شدند که یک متن سئو بگیرد اما این روز ها دیگر هیچ تاثیری در سئو ندارد. زیرا که گوگل هوشمند می تواند تشخیص دهد که مدیر وبسایت مذکور با این تکنیک تلاش کرده است که با این اقدام در خصوص کلمات کلیدی خاصی در نتیجه گوگل جایگاه بگیرد.

    مدیران وبسایت ها از راهکار های مختلف نسبت به انجام کیوورد استافینگ اقدام می کنند که مهم ترین آنها موارد زیر هستند:

    1.  کیوورد استافینگ در عنوان صفحه یا تگ عنوان: برای مثال برخی از مدیران وبسایت ها در هنگام تولید یک محتوای متنی عنوانی را انتخاب می کنند که شاهد هستیم کلمات کلیدی و مترادف های آن به شکل غیر عادی تکرار شده اند. به همین دلیل عنوان صفحه چندان جذاب نخواهد بود بلکه صرفاً یکسری کلمات به شکل سالاد لغت در کنار هم قرار گرفتند.
    2.  کیوورد استافینگ در توضیحات صفحه یا متا دیسکریپشن: باید توجه داشته باشید که این روز ها الگوریتم های گوگل مدیران وبسایت ها را به سمتی سوق داده است که افراد بتوانند با عنوان صفحات جذاب تر و کاربردی تر و همچنین با توضیحات صفحه مورد پسند تری مواجه شوند. اما هستند مدیرانی که همچنان نسبت به این موضوع غافل اند و در متادیسکریپشن نیز دچار کیوورد استافینگ می شوند تا جایگاهی برای صفحه خود بدست بیاورند.
    3. به جای این که یکسری کلمات را به شکل ممتد و غیر عادی پشت سر هم تکرار کنید توصیه می شود که حتماً از متن های جذاب تری استفاده کنید که به شکل دقیق محتوای مقاله را توصیف می کنند. در این موارد شانس شما برای اینکه کاربر روی لینک شما کلیک کند افزایش خواهد یافت.
    4.  کیوورد استافینگ در ضمن نگارش یک متن: محتوای یک صفحه دارای تعداد کلمات بیشتری نسبت به عنوان و توضیحات متا است. بنابراین طبیعی است که کیوورد استافینگ در این بخش بسیار رخ خواهد داد. زمانی که یک تولید کننده محتوا بخواهد در طول متن از کلمات کلیدی به مقدار زیاد استفاده کند بیشترین مقدار تکرار در طول متن اتفاق خواهد افتاد.به همین دلیل توصیه می گردد که میزان مناسب و استاندارد تکرار کلمات کلیدی را در یک وبسایت و صفحه رعایت کنید تا از سوی گوگل اقدام شما رد نشود.
    5.  ایجاد لینک های متعدد اما با یک متن ثابت: زمانی که می خواهید در یک صفحه لینک های مختلفی را ایجاد کنید آن لینک ها چه داخلی باشند چه خارجی ضرورت دارد که حتماً تکراری یا مشابه نباشند.برای مثال وبسایت هایی را تصور کنید که یکسری عبارت ها یا کلماتی را در تمامی صفحات شان آورده اند و آن را به وبسایت خود لینک داده اند. این اقدام نیز کیوورد استافینگ محسوب شده و تا حد زیادی می تواند منجر به جریمه وبسایت شما گردد.
    6.  تکرار نام محله ها یا شهرها یا برند ها یا شرکت ها در قالب متون طولانی: در مواردی ترکیب هایی که مورد تکرار است یک کلمه یا عبارت نیست بلکه نام محله ها یا شهر هایی است که صاحبان شرکت ها و برند ها در آن ها فعالیت می کنند. در این موارد نیز شاهد هستیم که ربات های گوگل این اقدام را مغایر با الگوریتم های خود می شناسند و در نهایت در صورت تکرار بیش از حد وبسایت را مورد جریمه قرار می هند.

    پیشگیری از keyword stuffing

    خاتمه

    در این مقاله در ابتدا به شما توضیح دادیم که کیوورد استافینگ چیست و در انتها نیز به اقداماتی که مصادیق کیوورد استافینگ قرار می گیرند نیز اشاره کردیم. بنابر توضیحاتی که ارائه گردید روشن است که این اقدام تا چه حد می تواند به ضرر وبسایت شما تمام شود و هرگز نمی تواند راهکاری موثر در بهبود سئو بسایت شما باشد. بنابراین توصیه می کنیم که با رعایت این نکات از جریمه شدن وبسایت خود جلوگیری کنید و انواع روش های جایگزین مناسب را برای بهبود جایگاه وبسایت تان بکارگیرید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    09127857628