جستجو
منو بسته

ملزومات یک فروشگاه اینترنتی موفق

1398/8/11 بازدید: 169 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
ملزومات یک فروشگاه اینترنتی موفق

راه‌ اندازی و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی موفق، با رعایت چند نکته کلیدی، می‌تواند به مراتب مقرون‌به‌صرفه‌تر از یک فروشگاه فیزیکی باشد. امروزه، با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، نحوه خرید مردم به طور چشمگیری تغییر کرده است. تقریباً هر چیزی، از مواد غذایی گرفته تا کتاب و لوازم منزل، را می‌توان به راحتی آنلاین سفارش داد. این سهولت، به ظهور روزافزون فروشگاه‌های آنلاین منجر شده است که هر کدام تلاش می‌کنند با دسته‌های مختلفی از مشتریان ارتباط برقرار کنند.

در نگاه اول، طراحی سایت فروشگاهی ساده به نظر می‌رسد: یک دامنه، یک میزبانی وب خوب، یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) و یک قالب مناسب را انتخاب می‌کنید و با صرف هزینه‌ای معقول برای مدیریت سایت، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی می‌کنید. این در مقایسه با هزینه‌های اجاره و نگهداری یک فروشگاه فیزیکی، بسیار ارزان‌تر است. اما واقعیت این است که ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق، به خصوص اگر بخواهید کاربرپسند و پربازده باشد، کار آسانی نیست.

خوشبختانه، فروشگاه‌سازها به کمک شما می‌آیند. این نرم‌افزارهای تحت وب به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک وب‌سایت فروشگاهی حرفه‌ای را با هزینه‌ای پایین راه‌اندازی کنید. با استفاده از فروشگاه‌سازها، نیازی به استخدام یک برنامه‌نویس با دستمزد بالا یا یادگیری کدنویسی ندارید. کافی است یک فروشگاه‌ساز مناسب با امکانات مورد نیاز خود را پیدا کنید و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود را با آن انجام دهید و با اطمینان به دنیای کسب‌وکارهای آنلاین قدم بگذارید. در ادامه، توصیه‌هایی برای موفقیت صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی ارائه شده است.


صفحه نخست فروشگاه اینترنتی شما، ویترین و نماینده‌ی برندتان است. در دنیای پرشتاب امروز، مشتریان زمان ارزشمندی دارند و نباید در بدو ورود به سایت شما، سردرگم شوند و به دنبال این بگردند که شما چه محصولاتی ارائه می‌دهید یا در چه زمینه‌ای فعالیت دارید. همان‌طور که در فروشگاه‌های فیزیکی، چیدمان و دکوراسیون مناسب حس اعتماد و سهولت خرید را در مشتری ایجاد می‌کند، این اصل در فضای آنلاین نیز صدق می‌کند. از آنجایی که در فروشگاه اینترنتی ارتباط فیزیکی با مشتری وجود ندارد، داشتن یک بستر آنلاین جذاب و ایجاد حس اعتماد در او، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

همچنین بدانید: قیمت طراحی سایت فروشگاهی

 اطلاعات فروشگاه خود را مختصر و مفید به مشتریان خود منتقل کنید. مشتریان در تصویر نخست نمونه‌ای از فروشگاه اینترنتی را می‌بینند که به دور از اطلاعات غیرلازم، در چند ثانیه می‌توانند آنچه را که فروشگاه شما ارائه می‌دهد متوجه شوند.

از چت آنلاین با مخاطب غافل نشوید تا در صورت هرگونه پرسش بتوانند به سرعت با شما ارتباط برقرار کنند. این راه ارتباطی تا ۷۳% باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد.

صفحات دسته‌بندی(Category Pages)

در ابتدا باید صفحه خود را مانند فروشگاه فیزیکی تصور کنید که مشتریان در کنار شلف‌های آن در حال خرید هستند. بعد از آپلود عکس‌ها اطلاعات لازم  در مورد هریک از آیتم‌ها را اضافه کنید (قیمت، مشخصات و غیره). گزینه مرتب‌سازی براساس موارد مختلف (قیمت، پرفروش‌ ترین ها، ارزان ترین ها، جدید ترین و...) را فعال کنید. پس از فعال‌سازی براساس مرتب‌سازی گروهی، به وضعیت canonical و تگ navigational دقت کنید تا از طرف گوگل به دلیل محتوای تکراری پنالتی نشوید. در تصویر زیر نمونه مناسبی از انتخاب محصول بر اساس کتگوری را میبینید که در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتری کمک می‌کند به محصول موردنظر دست پیدا کند.

امکانات فروشگاه، قیمت مناسب، قالب‌های زیبا و ریسپانسیو، زمان تحویل، کیفیت برنامه‌نویسی، سئو و خدمات پشتیبانی شرکت طراحی سایت از مهمترین ملاک‌هایی هستند که باید در هنگام انتخاب فروشگاه‌ساز حرفه‌ای در نظر بگیرید

 بعضی اوقات فروشگاه‌ها از یک مشاهده سریع برای این کار استفاده می‌کنند که موجب کاهش تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید  می‌شود که کار بسیار مناسبی است زیرا نیازی به باز کردن تب جداگانه برای دیدن محصول نیست.

مورد دلخواه را می‌توانید امتحان کنید و بر اساس نوع مشتری‌ها و فروشگاه خود بهترین روش را انتخاب کنید.

صفحه محصول(Product Page)

مشتری معمولا برای دیدن وخریداری محصول مورد نظر به فروشگاه اینترنتی شما سر می‌زند. تصمیم نهایی برای خرید به شدت به کمیت و کیفیت اطلاعاتی که شما به او می‌دهید بستگی دارد. اما این بدان معنا نیست که  در توصیف محصول مقدار بسیار زیادی اطلاعات بیان کنید بلکه باید اطلاعات لازم را در مختصر و مفید ترین حالت ممکن و همچنین سریع‌ترین زمان در اختیار مشتری قرار دهید.

تصاویر:

همه‌ی ما نحوه خرید مردم در فروشگاه ها را دیده‌ایم. مشتریان به شکل، رنگ، بسته‌بندی، جنس و... دقت دارند و آن را وارسی می‌کنند. اما این امکان برای آنها در فروشگاه های اینترنتی وجود ندارد. بنابراین شما باید این شکاف اطلاعاتی برای کاربر را پر کنید تا تجربه خوبی را برای او رقم بزنید. استفاده از عکس با کیفیت، قابلیت زوم و انتخاب رنگ به تجربه کاربری مناسب کمک می‌کند.

شرح محصول:

برای این قسمت می‌توانید یک شرح کوتاه و با توضیحات مفصل‌ تر با جزئیات فنی ارائه دهید. این موضوع بستگی به نوع قالب‌بندی و کتگوری و گزینه‌های نمایش شما دارد.

نوشتن شرح محصولات به صورتی که منحصر به فرد باشد کمی سخت است.

قیمت:

نمایش قیمت از الزامات فروشگاه اینترنتی است. اگر محصول دارای تخفیف است باید اطلاعات را پروموت کنید مثلا قیمت قبلی را با قیمت فروش فعلی مقایسه کنید.

افزودن به سبد خرید:

هدف اصلی در فروشگاه اینترنتی فروش محصول است نه نشان دادن عکس و طرح. بنابرین باید یک گزینه خرید درست وحسابی برای آن در نظر بگیرید زیرا این اولین call to action شماست که باید به آن توجه شود.

گزینه‌های بیش‌تر برای فروش:

هدف شما در این مرحله پیشنهاد محصولات بیش‌تری است که با سلیقه و نظر مشتری مطابقت دارد. برای نمایش آن‌ها می‌توانید از “محصولات مرتبط” ، “محصولاتی که دیگر مشتریان به همراه این محصول خریداری کرده‌اند” و امثال آن استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه و تبلیغاتی:

حال فرض می‌کنیم که درحال حاضر شما یک فروشگاه اینترنتی با صفحه اصلی، کتگوری و محصول خوبی دارید.. اکنون لازم است که مشتریان جدید را جذب کنید و مشتریان قدیمی را دوباره به فروشگاه خود بازگردانید. باید طرح بازاریابی و تبلیغاتی خود را شروع کنید.

صفحه فرود:

اگر جدیدا یک مجموعه جدید یا یک دسته خاص به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کرده‌اید باید با صدای بلند آن را اعلام کنید و یک صفحه فرود برای آن طراحی کنید. در تصویر زیر نمونه‌ای از صفحه فرود را می‌بینید که با شمارش معکوس برای شروع تخفیف، سعی می‌کند برای کاربر حس نیاز و انتظار آن محصول را ایجاد کند.

کد تخفیف:

در موقعیت‌های متفاوت و در مناسبت‌های مختلف کد تخفیف برای کاربران در نظر بگیرید.

طرح سرگرمی:

در تجارت الکترونیک Gamification نقش مهمی را ایفا می‌کند که یادگیری و استفاده آن خالی از لطف نیست. به عنوان مثال می‌توانید طرح‌های متفاوتی را در نظر بگیرید که کاربر تخفیف بگیرد. این سرگرمی‌ها حس خوبی در افراد ایجاد می‌کند فقط میبایست رویکرد مناسب برای این کار را بیابید.

 پیگیری و آنالیز

هنگامی که شما هزینه (منابع انسانی، زمانی و پول) برای فروشگاه اینترنتی خود صرف می‌کنید، نتیجه این تلاش ها و تاثیر آن بر مشتریان برای شما اهمیت دارد. ساده‌ ترین راه برای دریافت این اطلاعات تنظیم گوگل آنالیتیکس است. پس از انجام این کار ۳ مورد زیر را پیگیری کنید:

  • نمایش‌های مختلفی از داده‌های خام و فیلترهای متفاوت
  •  تنظیم Goal(برای قسمت‌هایی مثل “افزودن به سبد خرید” “ثبت‌نام خبرنامه” و غیره)
  •  فعال‌ سازی قسمت e-commerce، گزارش‌های پیش‌فرض گوگل آنالیتیکس تقریبا همه موارد مورد نیازتان را در اختیارتان قرار می‌دهد اما اگر هدف و سوال خاصی دارید می‌توانید با استفاده از قسمت ساخت داشبورد و یا ساخت گزارش دلخواه استفاده کنید.

آیا این تلاش‌ها ارزش دارد؟

در جواب باید گفت که بله. فروشگاه اینترنتی مانند گل است که نیاز به مراقبت و تغذیه دارد و در ادامه می‌توانید انتظار شکوفایی و ثمره داشته باشید.

می‌توان گفت فروشگاه اینترنتی خوب شالوده کسب‌ و کار آنلاین شماست. شما کافی است ویژگی‌های موردنیاز خود را از میان صدها ماژول لابراتوار رسانه انتخاب کنید. بقیه کار را به ما بسپارید تا ماژول‌ها را براساس فرمول کسب و کار شما کنار هم قرار دهیم و آنچه را نیاز دارید، برایتان بسازیم.

درج نظر


شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
نام خانوادگی
امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
09127857628