دسته بندی
    بسته

    بازاریای محتوایی چیست و چه مزایایی دارد؟

    بازاریای محتوایی چیست و چه مزایایی دارد؟

    بازاریای محتوایی چیست

    از مهم ترین روش های بازاریابی که این روز ها از سوی بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کار ها بکار گرفته می شود بازاریابی محتوایی است. اگر صاحب یک گوشی هوشمند هستید و به وبسایت های مختلف گذرتان می افتد یا این که یکی از صفحات مجازی از جمله اینستاگرام را دنبال می کنید باید بگوییم شما با طیف گسترده ای از افراد بازاریاب در حوزه بازاریابی محتوایی مواجه هستید. بنابراین تصور نکنید با یک شیوه منحصر به فرد و چندان پیچیده از بازاریابی یا مارکتینگ روبرو هستید. در این مقاله قصد داریم به عمده مزایایی که این روش بازاریابی در پی دارد بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما مخاطبین عزیزمان قرار دهیم.

    اگر جزء افرادی هستید که می خواهید وارد این مسیر شوید و در حوزه بازاریابی کار کنید این نکته را در خاطر داشته باشید بدون این که اطلاعات کافی در آن داشته باشید نمی توانید پتشکارتان را حفظ کنید. زمانی که مزایای بازاریابی محتوایی را بدانید قطعا پشتکار زیادی را در این حوزه خواهید داشت و در نهایت نتایج مثبتی را شاهد خواهید بود. با ما همراه باشید.

    بازاریابی محتوایی (Content Marketing) چیست؟

    مثال هایی برای تکنیک بازاریابی محتوایی

    اگر بخواهیم که یک سری مثال واضح و روشن در زمینه بازاریابی محتوایی به شما ارائه کنیم فعالیت های بسیاری از اینفلوئنسر ها یا همان شاخ های مجازی است.

    تصور کنید که یک سری افراد در فضای اجتماعی اینستاگرام در حیطه علاقه مندی هایشان فعالیت های خاصی را انجام می دهند. برای مثال کسی که دارای مدارک معتبری در زمینه آموزش سئو می باشد می تواند که با تولید بسیاری از ویدئو های آموزشی در همین زمینه فالور های بسیاری را برای خود جذب کند. هر شخصی نیز بر حسب نیاز یا خواسته یا علاقه ای که دارد می تواند به راحتی به این پیج های آموزشی مراجعه کند و پاسخ پرسش هایش را دریافت کند.

    حال در این جا چگونه روند بازاریابی انجام شده است؟ اگر اهل فضای مجازی باشید احتمالاً بهتر از ما بدانید که افراد اینفلوئنسر چگونه می توانند درآمد داشته باشند. برای مثال آن ها می توانند که روند تبلیغات مجموعه های کوچک و تازه راه اندازی شده را انجام دهند و در قبال این فعالیت ها هزینه هایی را دریافت کنند. یا این که می توانند بعد از گذشت مدت زمان طولانی و همچنین داشتن فالور های زیادی ورکشاپ هایی را برگزار کنند و از این کانال بسیاری از افراد را برای شرکت در این ورکشاپ ها ترغیب کنند. 

    بازاریابی محتوایی (Content Marketing) چیست؟

    بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ همانطور که از نامش برمی آید در دسته انواع تکنیک های بازاریابی قرار می گیرد. بنابراین نیاز است که در این نوع بازاریابی، محتوایی تولید شود و آن محتوا در بخش های مختلف به اشتراک گذاشته شود تا طیف گسترده ای از افراد بتوانند آن را مشاهده یا مطالعه کنند. حالا چرا دو کلمه "مشاهده" و "مطالعه" را در کنار هم استفاده کردیم؟. پاسخ این است که محتواها اشکال مختلفی دارند و با توجه به گسترشی که در حوزه شبکه های اجتماعی و ارتباطی رخ داده است در اشکال مختلفی می توان محتوا تولید کرد. فیلم یک نوع محتوا است. متن و مقاله نیز یک نوع محتوا هستند. عکس نیز یک نوع محتواست. بنابراین کاربران می توانند با انواع مختلفی از محتواها روبرو باشند که از آن ها استفاده کنند و در صورت نیاز به یکی از مدیران یا تولید کننده محتوا متصل شده و اطلاعات بیشتری را کسب کنند.

    در صورتی که محتوای تولید شده در یک وبسایت بارگذاری شود می توانیم امیدوار باشیم که با اقبال کاربران می تواند در جهت افزایش ترافیک وبسایت و نیز در نهایت به بهبود سئو کمک کند. بنابراین زمانی که شما یک محتوای مناسبی را تولید می کنید و کاربران با جستجو در آن زمینه به وبسایت شما می رسند خواهید دید که بودن کاربر در صفحه شما می تواند تا حد زیادی وبسایت تان را در جهت سئو خوب پیش ببرد. در نتیجه در لیست نتایج رتبه های خوبی را بدست خواهید آورد.

    بازاریابی محتوایی

    مزایای بازاریابی محتوایی کدامند؟

    در این بخش می خواهیم که به مهم ترین مزایایی که برای بازاریابی برشمرده اند اشاره کنیم و در ادامه هر مورد توضیحاتی تکمیلی را به شما ارائه کنیم.

    1. اثر گذاری بالای محتوا در افزایش فروش و سود:

    گزارش ها حاکی از آن است که شرکت هایی که از تکنیک بازاریابی محتوایی کمک می گیرند نسبت به سایر شرکت ها و برند ها در وبسایت شان از ترافیک بیشتری برخوردار بودند. در نتیجه احتمال اینکه از میان مخاطبین و کاربرانی که وارد وبسایت می شوند و اطلاعاتی را کسب می کنند درصد زیادی از افراد نسبت به خرید اقدام کنند افزایش خواهد یافت. در این موارد گفته می شود که نرخ تبدیل بالاست و افراد زیادی از بازدید کنندگان تبدیل به مشتری و گاهاً مشتری های دائمی کسب و کار ها می شوند و از خدمات یا محصولات آن ها استفاده می کنند.

    2. هزینه پایین این تکنیک از بازاریابی:

    بسیاری از افراد کنجکاو شده اند که آیا هزینه های این تکنیک بازاریابی نسبت به سایر تکنیک ها مقرون به صرفه است یا خیر. نتایج و شواهد نشان می داد که این تکنیک هزینه های بسیار پایینی را نسبت به سایر روش ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ به خود اختصاصی می دهد. به علاوه این که به نسبت هزینه ای که مصروف این روش بازاریابی می شود سود های بیشتری نیز جذب کسب و کار ها می کند که کاملاً آن را منطقی می سازد. در نتیجه براساس این ویژگی یعنی توجیه پذیر بودن روند بازاریابی محتوایی از جهت اقتصادی سبب گردیده است که بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار ها با دلایل اقتصادی به سوی این روش بازاریابی سوق داده شوند.

    مزایای بازاریابی محتوایی

    3. شناساندن برندتان به افراد و گروه ها

    معرفی برند و یا کسب و کارتان به کسانی که هیچ اطلاعی از محصولات یا خدمات شما ندارند از دیگر مزایای بازاریابی محتوایی است. در بسیاری از موارد کسانی هستند که نیازمند یک برند خوب برای یک نوع محصول خاص یا خدمات خاصی می باشند اما اطلاعات زیادی ندارند. بنابراین نیاز است که شما به عنوان یک فردی که صاحب یک کسب و کار هستید یا این که تولید کننده یک محصول خاص یا ارائه کننده خدمات خاصی هستید آن را به دیگران معرفی کنید. یکی از روش ها بازاریابی محتوایی است که تا حد زیادی در این مسیر می تواند کمک کند.

    در نهایت شاهد خواهید بود که در طول زمان کوتاهی می توانید محصول یا خدمات تان را به جامعه آماری بالایی معرفی کنید. در نهایی تبدیل به برندی خواهید بود که دیگر نیازی برای تبلیغات بیشتر نخواهید داشت.

    4. ایجاد احساس نیاز یا آگاهی بخشی در زمینه رفع نیاز های افراد:

    گاهاً برخی از افراد با چالش هایی روبرو هستند که نمی دانند چگونه می توانند آن را برطرف کنند. برای مثال یک فردی نمی داند که وسایل خورد و ریز کیف اش را در چه محفظه ای قرار دهد. بنابراین این وسایل همواره پخش هستند و نحوه دسترسی فرد به آن ها همواره با مشکلاتی همراه است. بنابراین بعد از گذشت مدت زمانی محتوایی متنی یا ویدوئویی به دست این فرد می رسد که در آن وسیله ای طراحی شده است که می تواند این وسیله ها را در آن قرار دهد. در نتیجه این فرد برای اینکه این چالش را برای خود برطرف سازد در ابتدا احساس نیاز خواهد کرد و بعد از آگاهی از وسیله احتمال این که تبدیل به مشتری محصول شود تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. در نتیجه این شمائید که با محتوای مناسب باعث می شوید افراد در جهت رفع نیاز ها و چالش های خود حرکت کنند.

    بازاریابی محتوایی (Content Marketing) چیست؟

    5. ایجاد اعتماد در مشتریان:

    شما فرض کنید که یک محصولی را تولید می کنید با ویژگی های خاص و خواص منحصر به فرد. در صورتی که آن را به افراد پیشنهاد دهید و بدون هیچ تلاشی از معرفی آن دست بکشید احتمال این که افراد نسبت به آن جذب شوند بسیار پایین است. بنابراین نیاز است که شما در خصوص تمامی ویژگی های آن مطالب مفصلی تهیه کنید. در خصوص کارکرد هایی که آن محصول می تواند داشته باشد بحث و بررسی داشته باشید تا مشتری قانع شود که با خرید آن می تواند تا حدودی کار خود را راحت کند و بخش هایی از نیاز خود را برطرف کند.

    بنابراین در بازاریابی محتوایی، محتواهای متنی، تصویری اعم از فیلم و عکس تولید می شود تا افراد نسبت به آن محصولات جذب شوند. در این موارد توصیه می شود که دقیق ترین توضیحات و نیز واضح ترین عکس ها و فیلم های کاملاً مناسب تهیه شود تا افراد با تمامی ابعاد محصول از جنبه سایز و مدل و دیگر ویژگی ها آشنا شوند. شواهد نشان می دهد به میزانی که افراد اطلاعات بیشتری در خصوص محصول کسب کنند احتمال این که خرید انجام شود افزایش خواهد یافت. بنابراین این شمائید که اعتماد را ایجاد کنید و با محتوایی که تولید می کنید نرخ تبدیل را در وبسایت افزایش دهید.

    خاتمه

    امیدواریم که توانسته باشیم با ارائه اطلاعاتی در زمینه مزایای بازاریابی به دست شما چراغی داده باشیم که در این مسیر دقیق و آگاهانه حرکت کنید. قطعا در این دنیای پر سرعت که افراد زیادی می خواهند در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار کنند رقابت کردن گاهی بسیار سخت می شود. بنابراین شما با افزایش آگاهی و بکار گیری تکنیک های نوین و کارآمد می توانید رقابتی سالم و پیروزمندانه داشته باشید.

    در صورتی که همچنان سوالاتی برای شما مطرح است می توانید در بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت پاسخ تان را در همان بخش قرار دهیم.

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها