جستجو
محصولات
    منو بسته

    4 نکته حیاتی که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق نیاز دارید

    1400/1/26 10:13:59 بازدید: 19 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    4 نکته حیاتی که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق نیاز دارید

    وقتی شخصی شروع به راه اندازی فروشگاه آنلاین مورد نظر خود می کند، شکست را به عنوان بخشی از این راه اندازی تصور نمی کند. آنها وب سایت زیبایی را مشاهده می کنند که صدها یا حتی هزاران نفر همیشه برای خرید محصولات خود به آن مراجعه می کنند. متأسفانه، این به ندرت اتفاق می افتد. ایجاد یک فروشگاه آنلاین آسان است، اما ایجاد یک فروشگاه موفق یک چالش است.
    اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید، در اینجا به 4 نکته مهم اشاره خواهیم کرد که برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی موفق به آنها نیاز خواهید داشت.

     راه اندازی وب سایت فروشگاهی

    1. یک وب سایت عالی

    برای شروع، به یک وب سایت عالی نیاز دارید. در هر طرحی که باشید، احتمالاً رقابت زیادی خواهید داشت، بنابراین نمی توانید فقط به یک وب سایت متوسط ​​بسنده کنید. وب سایت شما باید تلاش کند تا از هر یک از رقبای خود بهتر باشد. چند نیاز اصلی برای این کار وجود دارد.
    اول، شما یک برنامه میزبانی وب سایت خوب می خواهید. جایی که وب سایت خود را میزبانی می کنید، در تعیین سرعت وب سایت، حجم وب سایت و امنیت آن نقش زیادی دارد. فقط به ارزان ترین ارائه دهنده میزبانی که می توانید پیدا کنید بسنده نکنید، واقعاً با تصمیم گیری کمی وقت بگذارید و یکی از فروشگاه های مناسب را انتخاب کنید.
    در مرحله بعدی، می خواهید روی طراحی تمرکز کنید. اگر از سرویسی مانند WordPress یا ناپ کامرس استفاده می کنید، ایجاد یک وب سایت اساسی در عرض چند دقیقه آسان است. با این حال، شما مقدماتی نمی خواهید. برخی از قالب های برتر یا سفارشی را جستجو کنید، حتی اگر مجبور باشید هزینه آنها را پرداخت کنید. چیزی بیابید که واقعاً ممتاز باشد و در عین حال قابلیت های زیادی به بازدیدکنندگان خود ارائه دهد. طراحی وب سایت شما در مورد نام تجاری شما چیزهای زیادی خواهد گفت، بنابراین مطمئن شوید که درجه یک است.
    سرانجام، استفاده از وب سایت شما در هر دستگاهی آسان است. هر روز افراد بیشتری به جای رایانه رومیزی شروع به استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به وب می کنند. سایت شما بدون توجه به اینکه چه دستگاهی آن را باز کند، باید بسیار زیبا به نظر برسد و استفاده از آن آسان باشد. به عنوان مثال، اگر دکمه های کوچک یا پیوندهای متنی داشته باشید که برای فرآیند پرداخت حیاتی هستند، این امر احتمالاً به تجربه کاربر برای هرکسی که سایت شما را در تلفن خود باز کرده آسیب می رساند.

    یک وب سایت عالی

    2. سیستمی برای رسیدگی به سفارشات

    بسته به نوع فروشگاه آنلاین خود، ممکن است به یک سیستم برای نحوه انجام سفارشات نیاز داشته باشید. دو سناریو ممکن است وجود داشته باشد. در مرحله اول، شما یک وب سایت dropshipping را اجرا می کنید. وب سایت dropshipping زمانی است که مشتری از طریق شما خریدی انجام می دهد، شما سفارش را به سازنده ارسال می کنید و سازنده سفارش را مستقیم به مشتری می فرستد. در این سناریو، شما نگران مکان یا بسته بندی سفارشات خود نیستید، زیرا هیچ یک از این موارد بر عهده شما نیست.
    برای آن دسته از افرادی که دست به کار نمی شوند، باید به این موارد فکر کنید. می خواهید محصولات خود را در کجا ذخیره کنید؟ کارآمدترین راه برای بسته بندی محصولات چیست؟ چگونه می توانید در حمل و نقل صرفه جویی کنید؟ اینها سوالات مهمی هستند که باید از خود بپرسید و پاسخها از مشاغل مختلف متفاوت است.
    کمی وقت بگذارید تا واقعاً به روند انجام سفارش خود فکر کنید. وقتی شخصی از شما خرید می کند، نمی خواهد هفته ها صبر کند تا آن را انجام دهد. شما می خواهید با داشتن یک سیستم کارآمد که سفارش آنها را به سرعت از بین می برد، از آن هیجان استفاده کنید. این کار نه تنها باعث خوشحالی مشتریان می شود، بلکه باعث می شود هنگام کار سایت تحت فشار قرار نگیرید.

    دراپ شیپینگ

    3. یک استراتژی جامع بازاریابی

    هنگامی که یک وب سایت شگفت انگیز داشتید و برای تهیه نسخه پشتیبان از برخی از کارآیی های پس زمینه استفاده کردید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که کلمات مورد نظر خود را تبلیغ کنید. هیچ فروشگاه اینترنتی بدون داشتن یک استراتژی جامع بازاریابی دوام نخواهد آورد. وقتی نوبت به بازاریابی فروشگاه آنلاین خود می رسد، چند گزینه پیش رو دارید و باید همه آنها را در یک نقطه یا مکان دیگر جستجو کنید.
    برای شروع، باید مطمئن شوید که وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این به فروشگاه شما کمک می کند تا در نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و به این صورت کاربران راحت تر می توانند شما را در نتایج موتور جستجو پیدا کنند. بهینه سازی موتور جستجو می تواند کاملاً فنی باشد، اما استفاده از اصول اولیه آن برای شروع کار آسان است.
    استراتژی دیگری که می خواهید کشف کنید بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی راهی قدرتمند برای دستیابی به هزاران، حتی میلیون ها نفر، همه فقط با چند کلیک ماوس شما هستند. کلید رسانه های اجتماعی ایجاد حساب در محبوب ترین سایت ها و سپس حفظ حضور فعال در آنها است. با افراد دیگر در مکان خود و یا با مشتریان علاقه مند تعامل داشته باشید. جدیدترین محصولات یا تخفیف های خود را تبلیغ کنید. حساب های رسانه های اجتماعی خود را به عنوان پسوند خود و برند تجاری خود قرار دهید که این به انتشار پیام شما کمک می کند و منجر به افزایش ترافیک سایت شما می شود.
    سرانجام، اگر بودجه آن را دارید، اجرای برخی از تبلیغات پولی را در نظر بگیرید. قرار دادن تبلیغات در وب سایت های دیگر، موتورهای جستجو یا سیستم عامل های رسانه های اجتماعی یک روش عالی برای شروع صحبت در مورد فروشگاه شما است. از همه بهتر، شما می توانید فقط با بودجه کمی شروع کنید و ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

    یک استراتژی جامع بازاریابی

    4. فرایندی برای تجزیه و تحلیل

    سرانجام، با این وجود فروشگاه خود را در ابتدا راه اندازی می کنید، احتمالاً بهترین فروشگاه نخواهد بود. حتی اگر از توصیه های بالا پیروی کنید، باز هم جای پیشرفت وجود دارد. کلید رشد بیشتر داشتن سیستمی است که به شما امکان می دهد عملکرد فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید و مناطق مشکلی را که می توانید بهبود ببخشید پیدا کنید.
    روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. شما می توانید نظرسنجی رضایت مشتری را ارسال کنید و مستقیماً از مشتریان خود بازخورد بگیرید. یا می توانید نرم افزار ردیابی را در وب سایت خود نصب کنید و رفتار مشتری را تجزیه و تحلیل کنید، مانند نرخ گزاف گویی در صفحات خاص یا نرخ سبد خرید رها شده. روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد یا از همه آنها استفاده کنید و سپس هر چند هفته یک بار زمان را برای تجزیه و تحلیل عملکرد خود تنظیم کنید.

    فرایندی برای تجزیه و تحلیل

    هدف اصلی موفقیت بلند مدت است

    اکثر فروشگاه های آنلاین یک شبه به موفقیت نمی رسند. ایجاد یک وب سایت عالی، ارتقا موثر آن و فهمیدن اینکه اشتباهات شما کجاست کمی زمان بر است. شما همچنین باید روی موارد پشت صحنه کار کنید و سیستم های موثری برای مدیریت و ارسال سفارشات در اختیار داشته باشید. اما اگر می توانید وقت بگذارید و اطمینان حاصل کنید که عناصر فوق در فروشگاه آنلاین شما گنجانده شده اند، موفقیت احتمالاً برای مدتی طولانی پایدار خواهد ماند.

     

    نویسنده: امین اصلانپور

     

    مطالب اخیر:

    7 استراتژی بازاریابی در فروشگاه اینترنتی

    10 ویژگی مهم که فروشگاه های آنلاین باید داشته باشند

    چرا شروع یک کسب و کار آنلاین از آنچه فکر می کنید آسان تر است

    چگونه سایت فروشگاهی بسازیم؟

     

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    09127857628