در حال بارگزاری ...

آشنایی با ابزار گوگل ترندز

آشنایی با ابزار گوگل ترندز

گوگل  ترندز

برای هر فروشگاه اینترنتی یا حتی متخصصان سئو، بسیار مهم خواهد بود تا با استفاده از ابزار های کاربردی بتوانند سایت خود را در بهترین حالت بهینه سازی قرار دهند. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با یکی از مهم ترین ابزارهای گوگل آشنا کنیم.

این ابزار نامش گوگل ترندز است.

گوگل ترندز چیست ؟

برای کسانی که به طور مداوم در حال سفر هستند یکی از جذاب ترین وسایلی که همیشه با خود حمل میکنند چاقوهای همه کاره است. آنها با به همراه داشتن چاقوهای همه کاره همزمان خیلی از ابزارهای جاگیر را تنها با داشتن یک چاقوی جیب دار حمل می کنند. برای متخصصین سئو "گوگل ترندز" همان چاقوی جیبی همه کاره برای جستجوی جستجوی کلمات کلیدی است.

گوگل ترندز ابزاری است که به شما برای توسعه و ارتقای بازاریابی اینترنتی و سطح سایت کمک شایانی خواهد کرد. ممکن است برخی بگویند گوگل ترندز بهترین انتخاب شما نخواهد بود، اما ما به شما تضمین می دهیم که گوگل ترندز به طور قطع یکی از بهترین انتخاب هایتان خواهد بود.

گوگل ترندز چیست ؟

بررسی ویژگی های ابزار گوگل ترندز

برای تولید محتوا و بهبود سئوی وبسایت باید موضوعات داغی مورد بحث قرار گیرد و برای بهتر دیده شدن سایت مورد نظر، از میان صدها وبسایتی که این قبیل موضوعات را مطرح کرده اند باید به گونه ای پیش روید تا محتوای جذاب تر، مفید تر و از نظر کاربران با کیفیت تری تولید کنید.

گوگل ترندز در این زمینه به کمک شما خواهد آمد زیرا نه تنها می توانید میزان بازدید کلمه کلیدی مورد نظر خود را بررسی کنید بلکه گوگل ترندز به شما میگوید که کدام کلمه کلیدی در مقایسه با کلمات دیگر قدرتمند تر عمل خواهد کرد.

گوگل ترندز اطلاعات را با جزئیات بسیاری در اختیار شما خواهد گذاشت:

کلمه کلیدی مورد نظر در کدام کشور بازخورد بیشتری دارد.

بیشترین بازدید در کدام بازه زمانی بوده است.

با انتخاب کشور مورد نظر حتی خواهید دانست که موضوع مطرح شده شما در کدام شهرها طرفداران بیشتری دارد .

همچنین گوگل ترندز به شما خواهد گفت کلمات کلیدی مرتبط و پرطرفدار با کلمه مورد نظر شما کدامین هستند.

 ویژگی های ابزار گوگل ترندز

انتخاب هدفمند با گوگل ترندز

اگر اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کرده اید و میخواهید بدانید کدام یک از زیر رشته ها طرفداران بیشتری دارد میتوانید از گوگل ترندز استفاده کنید. مثلا حیطه کاری شما در زمینه گیاهان است و شما میخواهید بدانید که سایت شما با ارائه کدام یک از محصولات مرتبط با گیاهان بازخورد بهتری خواهد داشت.

در اینجا بی درنگ از گوگل ترندز استفاده کنید. گل مصنوعی، گیاهان آپارتمانی و یا گل های شاخه بریده؟

گوگل ترندز به شما خواهد گفت که با توجه به منطقه جغرافیایتان کدام یک پر سود تر خواهد بود. حتی میتوانید دریابید که در بازه زمانی کنونی، شما کدام یک از محصولات مورد نظرتان بازار داغ تری داشته و سریع تر شما را به اهداف کاریتان خواهد رساند.

انتخاب هدفمند با گوگل ترندز

آموزش کار با گوگل ترندز

با این که گوگل ترندز خود ابزاری برای دسترسی به اطلاعات گوگل است اما ریز ابزارهایی را برای استفاده راحت تر در اختیار کاربران قرار داده است. شما هر تعداد کلمه که نیاز داشته باشید را میتوانید با یکدیگر مقایسه کنید .

همچنین با انتخاب محل جستجو، دامنه بررسی گوگل ترندز را کوچک تر کرده و با اینکار میتوانید به جزئیات بیشتری دسترسی داشته باشید.

در کنار همه اینها گوگل ترندز این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا با انتخاب بازه زمانی جستجو دریابید که کلمه یا کلمات مورد نظر شما اخیرا مورد جستجو قرار گرفته اند یا نه.

اگر بخواهیم دیگر ریز ابزار های گوگل ترندز را بررسی کنیم باید به انتخاب دسته بندی و نوع جستجو نیز اشاره کنیم. همزمان با انتخاب منطقه جغرافیایی و بازه زمانی شما میتوانید کلمه کلیدی خود را در یکی از دسته بندی های پیشنهاد شده توسط گوگل ترندز قرار داده و همچنین بپرسید که نوع جستجو کلمه کلیدی به چه صورت است؟ آیا این محتوا بر اساس تصاویر جستجو شده یا خبری ست و ....

از همه این امکانات که بگذریم بسیار جالب است که بدانید نه تنها میتوانید تعدادی از کلمات کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید بلکه میتوانید گروهی از کلمات را نیز در گوگل ترندز به چالش بکشید. برای این کار می بایست از علامت "به اضافه" یا "پلاس +"  استفاده کنید.

عملکرد گوگل ترندز

عملکرد گوگل ترندز

نمایش میزان جستجو کلمات توسط گوگل ترندز بر اساس مقیاس صفر تا صد است. بنابراین برای مقایسه میزان جستجو یک کلمه نمیتوان گفت که با توجه به مقیاس گوگل ترندز کلمه مورد نظر شما دیگر جستجو نمی شود و یا برعکس. بلکه گوگل ترندز نشان میدهد که کلمه کلیدی در مقایسه با سابقه جستجوی خود هم اکنون در چه وضعیتی قرار دارد.

بدین صورت بهتر است که کلمات را با یکدیگر نیز مقایسه کنید تا جواب های دقیق تری گرفته و تصمیم گیری برای شما راحت تر باشد.

بهتر است هنگام تولید محتوا در کنار تمرکز بر کلمه کلیدی اصلی، کلمات مرتبطی که گوگل ترندز به شما نشان میدهد را در مطلب خود بگنجانید.

همچنین می توانید از (related queiries) بهره گیرید زیرا منبع بسیار قدرتمندی خواهد بود تا محتوای شما را جهت ببخشد و کمک کند تا بدانید قدم به قدم چگونه پیش روی کنید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا با زبانی ساده و بیانی شیوا شما را با یکی از قدرتمند ترین ابزارهای گوگل و ویژگی های منحصر به فرد آن آشنا کنیم. بهتر است که از مزیت هایی که گوگل در اختیارتان گذاشته بهره مند شوید تا دید واضح تری نسبت به عملکردتان در آینده داشته باشید و با استفاده از موضوعات داغ روز وب سایت خود را ارتقا دهید.

.

مطالب اخیر:

رتبه الکسا (Alexa) وب سایت چیست؟

تبلیغات CPM چیست؟

چگونه با سرمایه کم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

UTM چیست؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها