در حال بارگزاری ...

عملکرد هشتگ (#) در انواع رسانه های اجتماعی

عملکرد هشتگ (#) در انواع رسانه های اجتماعی

با تکنولوژی اینترنت و افزایش کاربران شبکه های اجتماعی دیگر نام هشتگ برایمان نا آشنا نیست، با این وجود تعداد زیادی از کاربران هنوز به تعریف آن پی نبرده و از اهمیت و کاربردهای هشتگ در رسانه و شبکه های اجتماعی بی اطلاع هستند.

هشتگ ها برای سازماندهی و جستجوی مطالب در رسانه های اجتماعی ایجاد شده اند و به عنوان یکی از محبوب ترین قابلیت های رسانه های اجتماعی از نظر کاربران فعال شناخته می شوند.

در این مطلب درباره اهمیت هشتگ ها در رسانه های اجتماعی صحبت می کنیم و به شما استفاده موثر از هشتگ ها برای ایجاد نام و برند تجاری را توضیح می دهیم.

اگر برای کسب و کارتان پیج یا صفحه ای در فضای مجازی دارید ولی راز و رمز پیشرفت در این مسیر را نمی دانید این مطلب را از دست ندهید.

با ما همراه باشید...

hashtag

اغلب کسانی که با کسب وکارهای اینترنتی و تبلیغات مجازی سرو کار دارند با کاربرد هشتک در رسانه و شبکه های اجتماعی آشنا هستند، اما بسیاری از مخاطبان شبکه های مجازی هستند که تا کنون تنها با توجه به جنبه سرگرمی و چرخیدن در دنیای مجازی از این رسانه ها استفاده می کردند و حال می خواهند از قابلیت های شبکه های مجازی برای پیشرفت کسب و کارشان نیز استفاده کنند، پس لازم است با این علامت و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوند.

هشتگ ها دقیقا شبیه به متا تگ ها در سئو محتوا هستند و در حقیقت شبیه به کلمات کلیدی کار می کنند و باعث می شوند تا کاربران با جستجو در شبکه اجتماعی شما را راحت تر پیدا کنند.

هشتگ ها برای دسته بندی و شناسایی عبارات مورد نظر استفاده می شود و کابردی نظیر متاتگ در سئو محتوا دارد و کلمات کلیدی را در محتواهای موجود شناسایی و در دسترس قرار می دهد. برای استفاده از هشتگ در رسانه و شبکه های اجتماعی باید ابتدا علامت هشتگ را انتخاب کرد و سپس بدون فاصله(spase) کلمه کلیدی یا متن مود نظر را نوشت و با یک اینتر عملکرد هشتگ را فعال نمود.

در حقیقت شما با استفاده از هشتگ در پست های خود این امکان را به شبکه های مجازی می دهید که پست شما را دسته بندی کنند و کاربران را ساده تر و آسان تربه شما متصل کنند.

hashtags

هشتگ در اینستاگرام

هشتگ از قابلیت هایی است که به طرز شگفت انگیزی تعداد دنبال کنندگان شما را افزایش می دهند البته به شرطی که به درستی و در جایگاه خودشان استفاده شوند.

بسیاری از کسب و کارها که تبلیغ و رونق فروش از شبکه اینستاگرام استفاده می کنند، زمانی موفق عمل می کنند که تعداد دنبال کنندگان پیج کاری آنها افزایش پیدا کند. همانطور که می دانید هر دنبال کننده به تنهایی یک تبلیغ کننده است که می تواند به صورت شبکه ای شما را به دوستان و فالوور های صفحات دیگر در اینستاگرام معرفی کند.

در اینستاگرام شما می توانید تا 30 هشتگ برای یک عکس ایجاد نمایید.

هشتگ هایی که بر پایه موقعیت مکانی می باشند نیز در اینستاگرام به خوبی کار می کنند و نتایج جستجو در اینستاگرام بر اساس بیشترین هشتگ های اخیر نمایش داده می شود.

جالب است بدانید که هشتگ ها مزایای دیگری نیز دارد به صورتی که می توانید از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام خود بخواهید که در رابطه با محصولاتی که از شرکت شما خریداری کردند، عکس یا محتواهای ویدیویی تولید کنند و با هشتگ برند شما آن را به اشتراک بگذارند، در این صورت شما می توانید به تمامی محتواها دسترسی داشته باشید و بهترین آنها را انتخاب و در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

hashtag

هشتگ در توییتر

توییتر یکی دیگر از رسانه مجازی می باشد که می توان عملکرد هشتگ در رسانه و شبکه های مجازی را در آن بررسی نمود.

در توییتر از هشتگ برای دسته بندی توییت های مختلف استفاده می شود. این علامت به عنوان یکی از پرکاربرد ترین قابلیت های موجود در توییتر می باشد و در این رسانه به شما کمک می کنند تا به توییت های مشابه با پست خود دسترسی پیدا کنید.

گزارش های توییتر حاکی از آن است که هشتگ ها باعث افزایش تعامل بین کاربران شده است و به عنوان کارامدترین روش در چت های توییتر شناخته می شود.

در هنگام جستجو در توییتر بر اساس هشتگ، نتایج جستجو بر اساس محبوب ترین ها نمایش داده می شود و در صورتی که دکمه همه انتخاب شود نتایج بر اساس تاریخ فیلتر می شود.

hashtag

هشتگ در فیسبوک

فیسبوک یکی از اولین شبکه های اجتماعی بود که توانست جایگاه خود را میان کاربران اجتماعی حفظ کند. با اینکه امروزه بیشتر طرفداران دنیای مجازی با تلگرام واینستاگرام کار میکنند اما همچنان کاربران قدیمی فیسبوک صفحات خود را در این رسانه حفظ نموده و با استفاده از قابلیت های هشتگ در رسانه و شبکه های اجتماعی به تعامل و تبادل اطلاعات با سایر کاربران می پردازند.

هشتگ ها در فیسبوک از کاراکترهای استانداردی که در اکثر رسانه های اجتماعی استفاده می شوند، پشتیبانی می کنند. هیچ محدودیتی از نظر تعداد هشتگ در رسانه اجتماعی فیسبوک جهت استفاده در پست ها وجود ندارد.

صفحه نتایج جستجو در فیسبوک بر اساس هشتگ بر اساس الگوریتم های پیچیده ای نمایش داده می شود. در این الگوریتم به معیارهایی نظیر ارتباط اشخاص در پست ها، زمان بروزرسانی، تعداد اقدامات انجام شده روی پست ها و ... توجه می شود.

hashtag

هشتگ در پینترست

هشتگ ها در پینترست هیچ گونه محدودیتی از نظر تعداد و طول ندارند و برای توضیح تکمیلی تصاویر به کار برده می شوند و از اکثر کاراکترها همانند رسانه های اجتماعی دیگر پشتیبانی می کنند. صفحه نتایج جستجو شده در پینترست بر اساس هشتگ شامل انواع کلمات و جملات مرتبط با هشتگ مورد نظر می باشد.

تنها دلیل منطقی و معمول در پینترست برای استفاده از هشتگ ها یافتن برندها و نام های تجاری است.


hashtag 

سخن پایانی

در کسب و کار خود هرگز از هشتگ ها غافل نشوید. هشتگ ها مهم ترین بخش کار شماست زیرا درحقیقت پلی است که شبکه های اجتماعی شما را بهکاربران معرفی می کند.

زمانی می توانید یک هشتگ جذاب داشته باشید که ساده و بدون اشتباه نگارشی یا تایپی نوشته شده باشد، پس برای اینکه در نگاه اول کاربران جذب شوند بهتر است از هشتگ های ساده و خوانا استفاده کنید .

نکته مهم دیگری که حتما باید مد نظر داشته باشید آن است که هشتگ ها باید متناسب با عنوان و تصاویر شما باشد زیرا در غیر این صورت هشتگ ها نه تنها جذابیت خود را از دست می دهند، بلکه تعداد بازدیدکنندگان صفحه شما نیز کاهش می یابد.

.

نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

.

مطالب اخیر

 چگونه سایت خود را پربازدید کنیم؟

ترفندهایی برای افزایش فروش اینترنتی

آیا دامنه وبسایت حتما باید .com باشد؟

چگونه مشتریان خود را از دست ندهیم

اصول طراحی صفحه اول یک سایت چیست؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها