در حال بارگذاری ...
بسته

عملکرد هشتگ (#) در انواع رسانه های اجتماعی

این روز ها کمتر کسی است که نداند هشتگ یا هشتگ گذاری در شبکه های احتماعی چه کاربردی دارد یا این که چه نتایجی در پی دارد.اغلب افرادی که دارای شبکه اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک یا توئیتر هستند می دانند که هشتگ گذاری چه تاثیری در دیده شدن پست های یک پیج خواهد داشت. در واقع به نوعی می توان گفت که صاحبان کسب و کار برای رونق گرفتن کسب و کار و نیز دیده شدن محصولات یا خدمات شان به تکنیک های مختلفی متوسل می شوند که یکی از این راه ها هشتگ گذاری مناسب است. با ما همراه باشید تا در طول این مقاله گام به گام شما را با اهمیت هشتگ گذاری و عملکرد آن آشنا سازیم. 

اگر برای کسب و کارتان پیج یا صفحه ای در فضای مجازی دارید ولی راز و رمز پیشرفت در این مسیر را نمی دانید این مطلب را از دست ندهید. با ما همراه باشید...

 تاریخچه هشتگ

شاید برای برخی از افراد جالب باشد که برای اولین بار چه کسی از هشتگ استفاده کرد یا این که این روند از چه زمانی و با چه اقدامی آغاز شد. در واقعیت برای نخستین بار فردی به نام کریس مسینا از هشتگ استفاده کرد. این فرد از کارمندان شرکت گوگل بود که در سال 2007 همراه با یک پست هشتگی را به عنوان #barcamp در حساب توئیتری خود بکار برد.

بعد از گذشت سه سال از این اقدام یعنی در سال 2010 روند انتقال و یا افزودن این واژه به واژه نامه آکسفورد انجام گردید. بنابراین همین هشتگی که شما این روز ها در صفحات شخصی یا بیزینسی خود استفاده می کنید تقریبا بیش از یک دهه است که از تولد آن می گذرد و در این مسیر نیز با تغییرات گسترده ای نیز همراه بوده است.

hashtag

نحوه ایجاد هشتگ های مختلف

شاید برخی از افراد که در ابتدای مسیر راه اندازی یک حساب کاری هستند این سوال برایشان مطرح شود که چگونه می توانند به نحو اصولی، صحیح و استاندارد هشتگ گذاری های لازم را در زیر پست های مختلف شان ایجاد کنند. روند انجام این اقدام یعنی هشتگ گذاری چندان دشوار نیست. کافی است که :

در ابدا علامت هشتگ را در زیر پست قرار دهید. در ادامه تمامی واژگانی که مد نظرتان است را بعد از علامت هشتگ نگارش کنید. البته باید توجه کنید که هیچ گونه فاصله ای بین علامت هشتگ و کلمات کلیدی هشتگ قرار ندهید. بین علامت # و واژگان انتخابی تان در صورتی که فاصله وجود داشته باشد یا این که از سایر علامات استفاده کنید مغایر با هدف هشتگ گذاری است و مانعی است که شما بتوانید به هدف تان برسید.

هشتگ گذاری در تامبلر( این مورد را زیر تیتر هشتگ گذاری در انواع شبکه های اجتماعی درج کنید. ) در تامبلر بعد از این که مطالبی را نگارش کردید که مطالب اصلی پست های شما محسوب می شود این امکان برایتان فراهم است که در یک کادر مخصوصی انواع تگ ها را وارد کنید. به همین دلیل در همان بخش تگ ها و هشتگ های خود را وارد کنید تا در ادامه خود برنامه تامبلر به شکل خودکار علامت # را به واژگان و عبارت های انتخابی تان بیفزاید. به این نحو نیز می توانید در این برنامه اجتماعی هشتگ گذاری کنید و همچون سایر شبکه های اجتماعی از مزایا و نتایج مثبت آن بهره مند شوید. بسیاری از افراد با هشتگ گذاری در تامبلر بسیاری از اهداف بیزینسی و شخصی خود را پیش می برند که یک امکان بسیار پرسودی است.

 هشتگ ها در شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارند؟

واقعیت این است که هشتگ ها همچون یک ارگانایزر عمل می کنند. هشتگ ها مهم ترین نقشی که در شبکه های ایفا می کنند این است که پست های درج شده را به نوعی سازمان دهی می کنند. حال شاید این سوال مطرح شود که سازمان دهی پست ها چه فایده ای دارد؟

طبیعی است که شبکه های اجتماعی روزانه در حال رشد و گسترش هستند و بر اساس این که روزانه بسیاری از پیج های جدید شروع به فعالیت می کنند باید روند دسترسی کاربران به پست ها راحت تر انجام شود. بنابراین زمانی که یک صاحب کسب و کار آنلاین و فعال در یکی از شبکه های اجتماعی می خواهد که در یک فضای رقابتی فعالیت کند باید تکنیک های مختلفی را بکار گیرد تا زیر چرخ دنده های تراکم و رقبای زیاد له نگردد. یکی از تکنیک های مطمئن و موثر استفاده از هشتگ است. 

عملکرد هشتگ ها در شبکه های اجتماعی

هشتگ هایی که در پست های درج شده در صفحات مختلف مجازی قرار داده می شوند همچون بسیاری از تگ هایی که در وبسایت های مختلف و در طول متن های مختلف لحاظ می گردد عمل می کنند. 

برای مثال تصور کنید زمانی که یک محتوای متنی را در یکی از وبسایت ها درج می کنند، برای این که این محتوا سئو بگیرد از متا تگ ها استفاده می کنند و در طول متن نیز از کلمات کلیدی بکار گرفته می شود. عملکرد و یا کارکرد هشتگ ها در اینستاگرام یا سایر صفحات اجتماعی همچون تگ ها یا کلمات کلیدی می باشد. با همین مثال میزان اهمیت و نوع عملکرد هشتگ ها در صفحات اجتماعی را روشن ساختیم. 

hashtags

مزایای استفاده از هشتگ ها در صفحات اجتماعی

مهم ترین مزایایی که می توان برای هشتگ گذاری برشمرد موارد زیر هستند: 

1.  دسته بندی شدن پست های شما در سازمان دهی هایی که خود اینستا گرام انجام می دهد 
2.   افزایش احتمال دیده شدن یا بازدید از پست شما 
3.   افزایش احتمال جذب فالور بعد از دیده شدن پست های شما در جنب سایر پست ها
4.   تسریع روند دسترسی به انواع پست ها
5.   تسهیل دسترسی به پست های شما از سوی کاربران 
6.   تسهیل روند تعامل بین کاربران در صفحه ای همچون توئیتر

 خب حالا نوبت این رسبده که براتون هشتگ گذاری در انواع صفحات اجتماعی را بررسی کنیم در این بخش می خواهیم  انواع صفحات اجتماعی که در آنها امکان هشتگ گذاری وجود دارد را نام ببریم.

هشتگ در اینستاگرام

اینستاگرام instagram نسبت به سایر صفحات اجتماعی دارای کاربران بیشتری است و افراد پیش از هرچیز در این صفحه با هشتگ ها آشنا شدند. 
اگر هشتگ گذاری ها به طور دقیق انتخاب شود و در زیر پست ها قرار داده شود می توان امیدوار بود که در کوتاه ترین زمان به تعداد زیادی از دنبال کنندگان واقعی دست پیدا کنیم. 

انواع هشتگ در اینستاگرام 

شاید برایتان جالب باشد هشتگ هایی که در اینستاگرام قرار داده می شوند از انواع مختلفی برخوردار هستند و هر کدام از آنها اهداف مخصوص به خود  را دارند. مثل:

هشتگ برند: حتما مشاهده کرده اید که برخی از شرکت هایی که برند هستند و یا در صدد برندسازی نام شرکت یا سازمان شان هستند در زیر پست هایی که درج می کنند نام تجاری خودشان را تگ می کنند یا در قالب هشتگ گذاری قرار می دهند. این کار با هدف معرفی و آشناسازی افراد مختلف با کسب کارهای مختلف است تا در مسیر توسعه بتوانند که مشتریان بیشتری را جذب کنند.

هشتگ توضیح یا موضوعات مختلف: یکی از مهم ترین هشتگ هایی که به صورت عمومی در صفحات مختلف انجام می شود هشتگ گذاری هایی است که با هدف بیان موضوعات مختلف ایجاد می شود. در این نوع موضوعات مختلف در قالب کلمات کلیدی هشتگ گذاری می شوند.

هشتگ گذاری کمپینی و موقتی یا مدت دار: کمپین هایی که در فضای مجازی راه اندازی می شوند برای این که در کوتاه ترین زمان بتوانند معرفی شوند و گسترش پیدا کنند در اینستاگرام برای آنها روند هشتگ گذاری انجام می شود. به این دسته از هشتگ ها کمپینی و مدت دار گفته می شود. بعد از گذشت مدت زمان این کمپین ها نیز اعتبار هشتگ ها نیز به نوعی از بین می رود.

hashtag

هشتگ در توییتر 

توییتر  از دیگر صفحاتی است که امکان ورود به آن کمی دشوار است. زیرا که فیلتر است و باید با انواع وی پی ان های مختلفی به آن وارد شد. 
زمانی که در زیر توییتر های مختلف هشتگ قرار داده می شود احتمال این که روند تعامل کاربران و چت هایشان نیز بهبود پیدا کند نیز بیشتر می شود. بنابراین بسیاری از افراد برای افزایش تعداد کاربران چت کننده از هشتگ گذاری دقیق و مناسب استفاده می کنند. 

در توییتر از هشتگ (#) به عنوان دسته بندی استفاده میکنند. این علامت به شما کمک میکند تا به توییت هایی که با پست شما شباهت زیادی دارند دسترسی پیدا کنید. زمانی که شما از هشتگ در پست خود استفاده میکنید، امکان دیده شدن پست خود را چندین برابر افزایش میدهید.

زمانی که شما در توییتر در حال جستجو بر اساس هشتگ ها هستید، این شبکه اجتماعی نتایج جستجو را بر اساس محبوب ترین ها ( از لحاظ تعامل ) به شما نمایش میدهد. 

هشتگ در فیسبوک

فیسبوک جز یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی محسوب میشود. علیرغم این که این برنامه اجتماعی در دسته انواع برنامه های قدیمی قرار می گیرد که بسیار پیش تر از صفحات اجتماعی دیگر شروع به فعالیت کرد اما به دلیل محبوبیت بالایی که بین کاربران پیدا کرد بسیاری افراد همچنان در این صفحه فعالیت می کنند.

از مهم ترین مزایایی که هشتگ گذاری در این صفحه اجتماعی دارد این است که در استفاده از هشتگ ها به لحاظ تعداد محدودیتی لحاظ نشده است. به همین دلیل افراد می توانند به راحتی این اقدام را انجام دهند. اما نتایج جستجو در فیسبوک بر اساس هشتگ ها توسط الگوریتم های پیچیده ای نمایش داده می شود. خب حالا این الگوریتم ها چه معیار هایی دارند؟

1. میزان تعامل و ارتباط در هر پست 

2. زمان بروزرسانی

3. کیفیت و تعداد اقدامات انجام شده در هر پست

hashtag

هشتگ در پینترست

 هشتگ ها در پینترست هیچ گونه محدودیتی از نظر تعداد و طول ندارند و برای توضیح تکمیلی تصاویر به کار برده می شوند و از اکثر کاراکترها همانند رسانه های اجتماعی دیگر پشتیبانی می کنند. صفحه نتایج جستجو شده در پینترست بر اساس هشتگ شامل انواع کلمات و جملات مرتبط با هشتگ مورد نظر می باشد.

تنها دلیل منطقی و معمول در پینترست برای استفاده از هشتگ ها یافتن برندها و نام های تجاری است. 

خاتمه 

بنابر تمامی توضیحاتی که در این مقاله گذشت روشن گردید که لحاظ کردن هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مختلف تا چه حد می تواند به رونق کسب و کار و دیده شدن پیج شما کم کند. در کسب و کار خود هرگز از هشتگ ها غافل نشوید. هشتگ ها مهم ترین بخش کار شماست زیرا درحقیقت پلی است که شبکه های اجتماعی شما را بهکاربران معرفی می کند.

نکته مهم دیگری که حتما باید مد نظر داشته باشید آن است که هشتگ ها باید متناسب با عنوان و تصاویر شما باشد زیرا در غیر این صورت هشتگ ها نه تنها جذابیت خود را از دست می دهند، بلکه تعداد بازدیدکنندگان صفحه شما نیز کاهش می یابد.

در زیر همین پست این امکان برایتان فراهم است که پرسش های خود را در این زمینه مطرح کنید زیرا که در اسرع وقت پاسخ آنها را در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها