بسته

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ

با پیشرفت بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی، اینستاگرام تبدیل به یکی از بزرگ ‌ترین و قدرتمند ترین پلتفرم ها در میان سایر شبکه ‌های مجازی شده است و لزوم بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارها، بیشتر حس می ‌شود.

امروزه اینستاگرام به یکی از پلتفرم‌ های اصلی مورد استفاده در کمپین‌ های بازاریابی تبدیل شده است که البته بی دلیل نیست: این شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مخاطبان گوناگون دارد که از تعامل با برندهای مورد علاقه خود لذت می ‌برند و این به نوبه خود باعث افزایش اثربخشی اقدامات بازاریابی می‌شود.

در وبلاگ ناپ شاپ بار ها درباره دیجیتال مارکتینگ (کامنت مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و...) صحبت کرده ایم. در این پست در مورد یکی دیگر از بخش های بازاریابی دیجیتال، بازاربابی شبکه‌های اجتماعی صحبت میکنیم.

با ما همراه باشید...

instgram-marketing

اینستاگرام، در چند سال گذشته، به سرعت با نرخی شبیه به فیس بوک رشد کرده و با افزودن امکانات جدید و کاربر پسند، بسیار بیشتر از فیسبوک مورد توجه و علاقه مردم قرار گرفته است.

این پلتفرم جذاب و پرمخاطب بستر اصلی کمپین ‌های بازاریابی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ است و به جرئت میتوان گفت تمامی برندهای معروف در سراسر دنیا یک پیج اینستاگرامی دارند و تبلیغات گسترده آن ها در این پیج ها باعث رشد بیشتر آن ها شده و خود را به تمامی مردم جهان معرفی کرده اند.

تبلیغات اینستاگرامی نتایج محشری از خود نشان می ‌دهند و مشارکت بسیار بالایی دارند. علاقه به خرید در اینستاگرام، بازاریابی در اینستاگرام را آسان کرده است و پروفایلهای بیزینسی که بیش از 10000 فالوور داشته باشند می ‌توانند گزینه Swipe Up را به استوری ‌های خود اضافه کنند و ترافیک را به سمت وبسایت خود سرازیر کنند و از همین طریق تاثیر بسیار خوبی و مهمی در سئوی خود ایجاد کنند.

پیش از آنکه بتوانید درباره نوع محتوایی که باید در اینستاگرام پست کنید، باید تصمیم بگیرید لازم است که نسبت به افرادی که آن را مشاهده می ‌کنند شناخت پیدا کنیدو درحقیقت مخاطبان خود را بشناسید.

اگر می ‌خواهید از بازاریابی در اینستاگرام نتیجه بگیرید باید پست ها و لایک و کامنت های خود را بررسی کنید! شما به عنوان صاحب کسب و کار و ادمین اینستاگرام باید بدانید که چه نوع پست ‌هایی بیش‌ ترین بازخورد را برایتان دارد و مخاطبان شما به چه نوع از پست های شما علاقه نشان میدهند و برای آن ها جذاب است.

instagram marketing

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است، بنابراین برای حضور موفق و مقتدرانه در آن باید یک متمایز و جذاب باشید.

معمولاً کاربران اینستاگرام در مورد نوع پست زیاد سخت گیر نیستند و از همه انواع پست‌ های تبلیغاتی، انگیزشی، آموزشی و عکس محصولات و تصاویری که از طرف کاربران دیگر در پروفایل کسب ‌وکار به اشتراک گذاشته شده استقبال می ‌کنند ولی در عین حال، تنوع پست‌ ها برای آن ها مهم است و معمولاً تکرار یک نوع خاص از محتوا و تصاویر باعث خستگی و دلسردی مخاطب می شود.

برای اینکه بازاریابی شما در اینستاگرام تأثیرگذار و مفید باشد، باید از تصاویر بسیار زیبا و فوق ‌العاده ‌و جذاب در پست ‌های خود استفاده کنید.

ویدیو ها در اینستاگرام دقیقا همانند وب سایت ها اهمیت دارند و به وسیله ویدیوها میتوان اطلاعات بیشتری را به اشتراک گذاشت ویدئوی شما باید مختصر و مفید باشد؛ چرا که کاربران اینستاگرام برای هر پست بیشتر از 10 تا 15 ثانیه وقت نمی گذارند.instagram marketing

روزانه صدها میلیون نفر استوری ‌های اینستاگرام را مشاهده می ‌کنند و تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که اکثر مردم پس از مشاهده یک محصول یا برند در استوری، بیشتر به آن علاقه مند شده ‌اند و همچنین شما می ‌توانید با هایلایت (Highlight) کردن استوری، برای همیشه آن را در پروفایل خود ذخیره کنید و این امکان را به مخاطبان خود بدهید که همیشه به آن استوری ها دسترسی داشته باشند.

در بازاریابی های اینستاگرامی خود از هشتگ ها غافل نشوید. هشتگ ها باعث می ‌شود که پست شما راحت ‌تر پیدا شود و بیشتر دیده شود و این روش بسیار خوبی برای نشان دادن محتوا و معرفی خود به افرادی است که شما را دنبال نمی‌ کنند.

سخن پایانی

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی بسیار مؤثری است که امروزه بیشتر کسب ‌و کارهای اینترنتی در بازاریابی و فروش خود از آن استفاده می کنند و بی‌ تردید، با برنامه ریزی یک برنامه جامع برای بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) و استفاده از نکاتی که در این مطلب به آن ‌ها اشاره کردیم نتایج قابل توجه و بسیار خوبی را شاهد خواهید بود و آینده روشنی برای کسب ‌و کار شما رقم خواهد خورد.

 

همچنین بخوانید

هدیه تبلیغاتی راهی برای جلب توجه مخاطبین

مهم ترین نکات در انتخاب نام فروشگاه

چرا باید فروشگاه اینترنتی ما وبلاگ داشته باشد؟

6 راهی که می توانید اعتماد و وفاداری مشتری را افزایش دهید

7 راهکار برای کاهش نرخ ریزش مشتریان

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها