در حال بارگزاری ...
بسته

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

روشن است که تغییر نوع مارکتینک از شکل سنتی آن به شکل مدرن تا حد زیادی تکنیک های بازاریاب را نیز تغییر داد. برای مثال تصور کنید که در گذشته صاحبان کسب و کار ها برای این که بتوانند در بازار و در بین رقبای خود مشتریان زیادی به مغازه یا دکان خود جلب کنند تلاش می کردند که شرایط ویژه ای را فراهم کنند. برای مثال با فروش اقساطی این امکان را فراهم می کردند که افراد بیشتری با هر وضعیت مالی ای که دارند برای خرید اقدام کنند.

در نتیجه فروشندگانی که منصفانه تر محصولات شان را به فروش می رساندند و روند خرید را برای مشتریان تسهیل می کردند شانس بیشتری برای فروش محصولات شان داشتند. در نهایت شاهد بودیم که سود های بیشتری نیز نصیب شان می شد. اما با گذشت زمان و تغییر در نوع فروشگاه ها تکنیک های بازاریابی نیز و عرضه محصولات با تغییراتی همراه بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که راهکار های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی کدامند و شما چگونه می توانید شانس تان را در جذب مشتری و کسب سود بیشتر افزایش دهید.

راهکارهای افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

از مهم ترین تکنیک ها و روش هایی که می توانید در این زمینه بکار گیرید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.امکان خرید تخفیف دار را برای مشتریان خود فراهم کنید:

همواره تخفیف گرفتن برای مشتریان از جذابیت های خرید بوده است. این که بتوانند یک محصولی را با هزینه ای کمتر از ارزش واقعی آن محصول خرید کنند از جمله انگیزه هایی است که موجب می شود آن ها برای خرید ترغیب شوند. بنابراین می توانید که روی بخشی از محصولات یا خدمات تان تخفیف بگذارید تا مشتریانی که بدان ها نیازمند هستند انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کنند.

برای مثال برخی از اپ هایی که به فروش محصولات یا ارائه خدمات مختلف می پردازند برای اولین خرید کاربران خود کدی به عنوان "کد تخفیف اولین خرید" ارائه می کنند که با استفاده از تا چند درصد به مشتریان تخفیف می دهند. بنابراین به نوعی می خواهند که مشتریان را برای خرید تشویق کنند.

2.برنامه ریزی برای ادامه دار شدن ارتباط تان با مشتریان:

زمانی که مشتریانی از شما خرید کردند می توانید به نحوی ارتباط یا کانکشن خود را با آن ها حفظ کنید. این مساله با این هدف انجام می شود که ما مشتریانی وفادار و قدیمی برای فروشگاه و محصولات مان داشته باشیم.

برای مثال از آنها بخواهید که نظرات شان را در بخش کامنت ها برای شما بنویسند یا این که از خرید محصولات شان عکس بگیرند و با شما به اشتراک بگذارند.شما در فروشگاهی همچون دیجی کالا این موضوع را مشاهده می کنید. آن ها بخشی را با عنوان نظرات مشتریان یا دیدگاه کاربران اختصاص داده اند. تمامی مشتریانی که یک نوبت خرید انجام داده اند رضایت یا عدم رضایت خود را در همان بخش نگارش می کنند. از سوی دیگر این امکان وجود دارد که از محصولات خریداری شده عکس بگیرند و دیجی کالا از این عکس ها در بخش ویژگی های محصول استفاده می کند.

در واقع با این اقدام به نوعی هم به تبلیغ می پردازد و هم این که ارتباط اش با مشتریان قدیمی حفظ خواهد شد.

 

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

3. ارائه گیف یا جایزه در کنار خرید های مشتریان:

زمانی که مشتریان تان از برند یا شرکت شما خرید می کنند در صورتی که در کنار خرید شان اشیایی را به عنوان گیف یا جایزه دریافت کنند حس خوبی را تجربه خواهند کرد. این حس خوب به لحاظ روانی برای آن ها حفظ خواهد شد و زمانی که اسم برند شما یاداوری می شود احساس لذت و شعفی خواهند داشت که باعث می شود احتمال این که خرید مجددی از شما داشته باشند افزایش یابد.

از این رو احتمال دارد که آن ها بخواهند این احساس خوب را با دوستان و عزیزان شان به اشتراک بگذارند. در نتیجه به شکل خودکار به تبلیغ شما خواهند پرداخت. در واقع از برند و محصولات شما تعریف خواهند کرد و در دیگران احساسی ایجاد می کنند که آن ها برای خرید اقدام کنند. این اتفاق در بازاریابی، بازاریابی دهان به دهان گفته می شود. بنابراین در نهایت به سود برند و محصولات و خدمات شما تمام خواهد شد.

4. برگزاری مسابقات یا جشنواره های استثنایی که در آنها افراد برای خرید ترغیب شوند:

برای مثال می توانید که در شبکه های اجتماعی ای که برای کسب و کارتان تدارک دیده اید مسابقه های مجازی تدارک ببینید. در صفحه اینستاگرامی خود پستی را به اشتراک بگذارید گه در آن از کاربران خود بخواهید که پست را با دیگران شیر کنند ( به اشتراک بگذارند) و اعلام کنید در صورتی که کامنت گذاری انجام شود بین شرکت کنندگان قرعه کشی انجام می شود.

در نهایت شاهد خواهید بود که در مدت زمان کوتاهی بسیاری از افراد با برند شما آشنا خواهند شد و همچنین به مشتریان بالقوه شما تبدیل می شوند. بنابراین شما می توانید با ادامه روند تبلیغات این دسته از مشتریان را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. یعنی آن ها محصولات شما را خریداری کنند.

5. بهره مندی از تکنیک فروش متقابل:

احتمالاً اگر شما جزء کسانی باشید که حتی یک مرتبه از دیجی کالا محصولی خریداری کرده باشید مشاهده کرده اید که در ادامه خرید محصولات به شما پیشنهادی با عنوان " دیگران نیز این محصولات را خریداری کرده اند" می شود. در واقع با این عنوان به شما پیشنهاد می شود که محصولاتی را که مرتبط با محصول خریداری شماست را مورد ارزیابی قرار دهید و در صورتی که نیازمند بودید آن ها را خریداری کنید.

برای مثال اگر شما یک تخت از دیجی کالا بخرید در ادامه مطالب شاهد خواهید بود که سرویس های خواب، روتختی های مختلف با طرح های مختلف را نیز به شما پیشنهاد می هد. بنابراین در این تکنیک شما را ترغیب می کنند که نسبت به خرید اجناس مرتبط به محصول اولیه توجه داشته باشید. این تکنیک در اغلب موارد پاسخ می دهد و می توانید که با این روش محصولات بیشتری را به یک مشتری بفروشید.

6. تدارک بخشی با عنوان پرفروش ترین ها:

در اغلب فروشگاه های اینترنتی بخش های مختلفی تدارک دیده شده است که محصولات در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. برای مثال ممکن است که در یک وبسایت مربوط به فروش موبایل بخشی باشد با عنوان جدید ترین محصولات یا پر تخفیف ترین ها یا این که پرفروش ترین ها.

این بخش ها این زمینه را فراهم می کند که افراد توجه شان جلب شود و در ابتدا بخواهند که به این بخش ها سربزنند. در این بخش ها می توانید با برچسب هایی که به محصولات می زنید در کاربر ایجاد انگیزه کنید تا نسبت به خرید اقدام کند.

برای مثال برچسبی که به عنوان پرفروش ترین ها روی یکسری محصولات زده می شود تا حد زیادی می تواند منجر به ایجاد علاقه و انگیزه در کاربری کند که با این برچسب مواجه می شود. در واقع شما با این برچسب ها، این واژگان و کلمات به مغز آنها رسوخ می کنید تا آن ها را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت محصولات تان را به فروش برسانید.

کسانی که اهل خرید از فروشگاه های اینترنتی هستند به احتمال زیاد این نکته را تایید کنند که ممکن است حداقل یک مرتبه تحت تاثیر این عناوین قرار گرفته اند و یا خرید کرده اند یا در آستانه خرید یک محصول برآمده اند. اگر جزء کسانی هستید که پاسخ تان خیر است و هیچ گونه تاثیری روی تصمیمات شما نداشته اند احتمالاً با موجودی عجیب و کاملاً هوشمند طرف هستیم!!!!

نکات مهم در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

 

7. ساخت ویدئو های واقعی و زیبا در جهت معرفی محصولات یا خدمات:

به میزانی که شما در تولید محتواهای تصویری در زمینه محصولات یا خدمات تان قوی عمل کنید به همان میزان شانس بیشتری خواهید داشت تا بتوانید که تعداد زیادی از مشتریان را به سمت کسب و کارتان جذب کنید.

در واقع شاهد هستیم کاربرانی که با ویدئوهایی وربرو می شوند که به آن ها اطلاعات کاملی از محصولات ارائه می کند احتمال خرید در آنها افزایش خواهد یافت. زیرا که آنها می توانند اعتماد بیشتری داشته باشند و راحت تر برای روند پرداخت پول و خرید نهایی اقدام کنند.  

8. استفاده از عکس های مخلتف:

عکس ها نیز حکم همان ویدئو ها را دارند و در جهت معرفی محصول و ایجاد اعتماد در کاربران حرکت خواهند کرد. بنابراین عکس های بهتر و دقیق تری از محصولات تان تهیه کنید و در بخش معرفی محصول قرار دهید.

9. ایجاد امکاناتی که روند خرید را برای کاربران تسهیل کند:

شما باید روند خرید را برای کاربران آسان کنید. مشتریانی که به شکل آنلاین خرید می کنند به دنبال راحتی و آسایش هستند در غیر اینصورت خرید حضوری را انتخاب می کردند.

بنابراین امکاناتی را برایشان فراهم کنید که تجربه کاربری مثبتی داشته باشند تا بتوانند سریع ترین روند خرید را تجربه کنند. برای مثال انتخاب محصول، ارزیابی آن و در نهایت پرداخت پول و نهایی کردن خرید نباید روندی طولانی و پیچیده و اعصاب خورد کن باشد. بنابراین روی این اتفاقات کار کنید تا راهی آسان در پیش پای علاقه مندان برای خرید محصولات یا خدمات باز شود.

10. ارائه خدمات:

برای مثال در اعلانات مختلف وبسایت تان به مشتریان اعلام کنید که ارسال محصولات تان رایگان خواهد بود یا این که با کمترین هزینه انجام خواهد شد.

یا این که روند تحویل آن محصولات به دست مشتریان در کوتاه ترین زمان انجام می شود و نیازی ندارند که مدت زمانی طولانی را منتظر دریافت محصولات خریداری شده شان باشند.

11. ارائه خدمات پس از فروش:

پس گرفتن محصول یا رسیدگی به شکایات مشتریان از مهم ترین خدماتی است که این روز ها کمتر فروشگاه اینترنتی انجام می دهد. برای مثال دیجی کالا امکانی که برای مشتریان تدارک دیده است امکان بازپس گیری محصولا را به مدت هفت روز اعلام کرده است.

بنابراین مشتریان به مدت هفت روز می توانند از محصولات استفاده کنند و در صورتی که رضایت کافی را نداشتند محصول را باز گرداندند. این بازپس گیری بدون هیچ چون و چرایی انجام می شود و نیازی به نگرانی نیست. در این شرایط مشتریان با احساس امنیتی که دارند به راحتی خرید می کنند و می دانند که به هر دلیل از خرید راضی نبودند می توانند که محصول را برگردانده و بدون هیچ نگرانی پول به حساب آن ها واریز خواهد شد. بنابراین با این تکنیک ها می توانید نسبت به افزایش فروش خود امیدوار باشید و مشتریانی دائمی، وفادار و هوشمندی را به سمت خود بکشانید.

 

خاتمه

در این مقاله که به طور اختصاصی در زمینه راهکار های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی نگارش کرده ایم به عمده تکنیک ها اشاره داشتیم. تکنیک هایی که ذکر شد از سوی بهترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی بکار گرفته شده اند و تا حد زیادی در موفقیت های آنان موثر بوده است.

شما نیز می توانید در کسب و کارتان این دسته از تکنیک ها را بکار گیرید و شاهد نتیجه بخشی آن در زمینه فروش و افزایش سودتان باشید.در صورتی که همچنان سوالی برایتان مطرح است و یا این که کسب و کاری خاص دارید که باید تکنیک های متفاوت تری بکار گیرید می توانید در بخش کامنت ها با ما و سایر کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت پاسخ سوالات شما را ارائه کنند.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها