دسته بندی
    بسته

    ترفندهایی برای افزایش فروش اینترنتی

    ترفندهایی برای افزایش فروش اینترنتی

    ترفندهایی برای افزایش فروش اینترنتی

    افزایش فروش اولین دغدغه و خواسته هر فروشگاه آنلاین نوپا و یا قدیمی می باشد. اگرچه در زمینه کسب و کار آنلاین توصیه ها و نکات زیادی مطرح شده است، اما اغلب این موارد جنبه عمومی دارند. کسب و کارهای موفق در فضای دیجیتال، علاوه بر استراتژی ها و برنامه های بازاریابی آنلاین، چندین ترفند فروش اینترنتی خاص برای افزایش فروش به کار می برند که منجر به ترغیب و اقدام کاربران برای خرید می شود. در این مطلب چندین ترفند مهم برای موفقیت در افزایش فروش اینترنتی بیان می کنیم که استفاده از آن ها تاثیر چشمگیری بر روی کسب و کار آنلاین شما خواهد گذاشت.

    برای کاهش ریسک کسب و کار خود و همچنین افزایش فروش و موفقیت در کار، باید از همان ابتدای کار و از پروسه خرید سعی به جذب کردن مشتریان کنید. سعی کنید به محض ثبت سفارش توسط مشتری، تمامی اطلاعات لازم را از طریق پیامک و ایمیل به مشتری ارسال کنید. حتی می توانید کوچک ترین جزئیات مربوط با سفارش را هم برای آن ها بفرستید. بعد از تکمیل سفارش، مجدداً اطلاعات مربوط به ارسال سفارش شامل روز و تاریخ و نحوه تحویل و مسائل مشابه را بازگو کنید.

    در زیر به چند نکته مهم و کاربردی برای افزایش فروش می پردازیم.

    ا فزایش فروش آنلاین

    1. صادقانه رفتار کنید

    قبل از هر چیزی، صادق بودن در کار نکته موفقیت و شروع یک فروش قدرتمند خواهد بود. شاید به ظاهر چنین توصیه ای خنده دار به نظر برسد، اما بسیاری از تجارت ها توجه کمی به این موضوع دارند. صداقت شما در کسب وکارتان باعث اعتماد کاربران به برند شما می شود. هیچ وقت ادعایی نکنید که نتوانید آن را انجام دهید و از اغراق کردن و تعاریف بی جا به شدت دوری کنید.

    اشتباه خیلی از افراد مشغول در این حوزه این است که فکر می کنند باید هر طور که شده تجارت و کمپانی خود را بزرگ کرده تا جزو بزرگان آن زمینه قلمداد شوند. تلاش بی وقفه برای رسیدن به این هدف به راحتی باعث می شود تا شما از اهداف مهمتر فاصله بگیرید. نکته حائز اهمیت دیگر این است که اتفاقاً کاربران و مصرف کنندگان به تجارت های کوچک نیز اهمیت داده و آن ها را به خاطر ارائه خدمات شخصی سازی شده تر و موارد مشابه، اولویت قرار می دهند. تحت هر شرایطی سعی نکنید نقش بازی کنید تا خودتان را چیزی که نیستید نمایش دهید.

    2. تاکید اعتبار کسب و کار به مشتری

    این روز ها با افزایش تعداد فروشگاه های آنلاین و تنوع آن ها مشتریان ترجیح می دهند از معتبرترین این فروشگاه ها خرید کنند و وقت خود را برای فروشگاه های بی نام و نشان هدر نمی دهند.

    در فروشگاه خود همواره سعی کنید که اطلاعات مربوط به مشتریان سابق را در نزدیکی دکمه خرید در وبسایتتان قرار دهید تا این حس در مخاطبان شما به وجود بیاید که تنها نیستند و افراد دیگری هم از شما خرید کرده اند و کسب و کار شما برای افراد زیادی قابل اعتماد است. اگر تا به حال از این ترفند فروش اینترنتی استفاده نکرده اید، توصیه می کنیم همین الان برای انجام آن اقدام کنیدو تاثیر چشمگیر آن را بر کسب و کار خود ببینید.

    حتما بخوانید: طراحی سایت با دات نت

    ترفند هایی برای افزایش فروش آنلاین 
    3. ضمانت بازگشت کالا و وجه داشته باشید

    خرید در فضای آنلاین ذاتا نسبت به خرید حضوری ریسک بالاتری دارد و همیشه این نگرانی در افراد وجود دارد که اگر چیزی که سفارش می دهند با چیزی که مد نظرشان است متناسب نباشد چه! یکی از مهم ترین نکات روانشناسی فروش و مهم ترین فاکتور از نگاه مشتریان این است که ضمانت تعویض کالا یا پس گرفتن و بازگشت وجه را داشته باشید. این کار تاثیر بسیار زیادی روی افزایش فروش شما دارد. اگر اطمینان ندارید کافی است به عنوان آزمایش 1 هفته این طرح را روی فروشگاه خود پیاده کنید و تاثیر آن را ببینید.

    4. ارائه رایگان تعدادی از خدمات و محصولات

    آن چه که باعث ماندگاری و ایجاد خاطره خوبی از شما درذهن مشتریانتاناستکیفیت محصولات و خدماتیاستکه ارائه می کنید. مردم عاشق چیزهای رایگان و یا هدیه ها هستند. همه کسب و کارها می توانند در محصولات یا خدمات خود مواردی را انتخاب کنند و به صورت رایگان در اختیار مخاطبانشان قرار دهند. برای مثال اگر یک شرکت تولید نرم افزار دارید میتوانید یک نسخه آزمایشی رایگان در اختیار افراد قرار دهید و علاوه بر اینکه مخاطبان را با نرم افزارتان آشنا می کنید، حس اعتماد و ارزشمند بودن را در آنها به وجود بیاورید.

    یکی دیگر از این روش ها دادن هدایای تبلیغاتی است. این روش علاوه بر اینکه شما را در ذهن مشتریان بولد می کند و خاطره ای خوب از شما به یادگار می گذارد و قطعا مشتریان در خرید های بعدیشان شما و وبسایت شما جز اولویت های آن ها قرار میگیرید.

    هدیه تبلیغاتی راهی برای جلب توجه مخاطبین

    Increase online sales

     

    5. ایجاد کردن حس اضطرار و عجله در مشتری

    انسان ها با احساسات خود خرید می کنند؛ نه با عقل و منطق.

    قطعا همه ما حداقل 1 بار هنگام خریدهای اینترنتی تحت تاثیر این ترفند فروش اینترنتی قرار گرفته ایم. همه ما وقتی که با یک فرصت محدود برای انجام کاری مواجه می شویم به صورت ناخودآگاه تصمیم می گیریم که آن کار را هر چه سریعتر انجام دهیم. بسیاری از کسب و کارها از این تکنیک روانشناسی برای تشویق افراد به خرید استفاده می کنند و نتایج قابل توجهی می گیرند. فرض کنید کد تخفیفی برای شما فعال شده است که تا 1 ساعت آینده فعال است و یا خرید فقط تا فلان ساعت شامل ارسال رایگان است و...

    همه افراد در چنین شرایطی سعی می کنند هر چه سریع تر موارد مورد نیاز خود را خرید کنند و زودتر فرایند خرید را تکمیل نمایند. اگر مشتریان شما بدانند که قرار است در چند روز آینده یک محصول خاص را با همین قیمت بخرند تمایل آن ها برای خرید کاهش پیدا می کند و خرید را به زمان دیگری موکول خواهند کرد ولی اگر بدانند که فقط چند ساعت دیگر وقت دارند، آن محصول را هر چه سریعتر خریداری میکنند

     ایجاد کردن حس اضطرار و عجله در مشتری

    سخن پایانی

    افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار، ناگهانی و 1 شبه به دست نمی آید و تلاش و کوشش بسیاری میطلبد. در این مسیر ممکن است با چالش های فراوانی رو به رو شوید ولی هرگز دست از تلاش برندارید و انگیزه خود را از دست ندهید زیرا موفقیت شما دقیقا زمانی حاصل می شود که دیگران دست از تلاش کشیده اند.

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها