در حال بارگزاری ...

آموزش تحقیق کلمه کلیدی (کیورد ریسرچ)

آموزش تحقیق کلمه کلیدی (کیورد ریسرچ)

قبل از اینکه بپردازیم به آموزش تحقیق کلمات کلیدی و یا آموزش کیورد ریسرچ، بهتر است که در ابتدا پیش زمینه ای راجع به مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با کلمات کلیدی در راستای بهینه سازی سایت (سئو) داشته باشیم.

کلمه کلیدی چیست؟

هرآن چیزی را که شما در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌کنید، دارای کلمه کلیدی یا کیورد (Keyword) می باشد.فرض بر این بگیرید که قصد دارید یک ‌سایت را طراحی کنید، اما روش طراحی آن را بلد نیستید.ساده‌ ترین و سریع‌ترین راه برای دانستن آن، جستجو کردن است.

ممکن است فقط کلمه “طراحی سایت” را در باکس جستجو تایپ کنید یا شاید هم با نوشتن “طراحی وبسایت رایگان” منظور خود را بهتر به موتور جستجو بفهمانید.

در واقع Keyword یا کلمه کلیدی در بستر سئو، به آن دسته کلماتی اشاره دارد که کاربران، از آن‌ برای یافتن مطلب مدنظرش استفاده می‌کند. این کلمات کلیدی به دو دسته طبقه بندی می‌شوند:

1- کلمه کلیدی کوتاه (focused) که به صورت کلمه تکی و یا نهایتا دو کلمه ای هستند که میزان جستجوی آن ها بیشتر است و رقابت بر روی آنها بیشتر است

2- کلمه کلیدی طولانی (long tail)  که به صورت عبارت می باشد و از چند کلمه تشکیل شده‌ این عبارات به صورت مشخص‌ و محدودتر موضوع را بیان می‌کنند و هرچند نسبت به دستۀ اول میزان جستجوی کمتری را دارد اما نرخ تبدیل بیشتری دارد

کلمه کلیدی چیست

چرا شناخت کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

یافتن کلمات کلیدی می‌تواند به سوالات مهم شما پاسخ بدهد،از جمله:

-نیازها و خواسته‌های مشتری و کاربران من چیست؟

-آیا ایده یا محصول جدید وبسایت من چقدر شانس موفقیت دارد؟

-کدام کلمات کلیدی در فروش بهتر وب سایت نقش بیشتری دارد؟

-برای جذب بیشترین ترافیک، بهتر است چه محتوایی تولید کنم؟

-ساختار چیدمان وبسایت خودم را چگونه قرار دهم؟

-هر صفحه از وبسایت باید در چه کلمه‌ای رتبه کسب کند؟

-و … 

آموزش تحقیق کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ)

‌در حقیقت کلمات کلیدی مناسب مانند یک چراغ راهنما، اطراف شما را روشن می‌کند و به شما کمک خواهد کرد تا گام های بهتری را در جهت بهبود وب سایت خود بردارید.

1.تجارت خود را بشناسید

هدف کار و تجارت شما و USPs اولین قدم برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. و به دستیابی به دید واضح از کسب و کار یا وب سایت شما بسیار کمک می کند. بدانید که چگونه می توانید با یک هدف مشخص و USP رقابت کنید. اگر چیز جالبی برای ارائه نداشته باشید، رتبه نخواهید گرفت. 

2.شناخت مخاطبان

تمرکز بیش از حد روی واژگان خود یک اشتباه بسیار رایج در تحقیقات کلمات کلیدی است. ما ابزار بزرگی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید با استفاده از آنها کلمات کلیدی مورد نظر مخاطبان خود را استفاده کنید.

یافتن کلمات کلیدی دم-بلند از مهمترین کلمات کلیدی شما و رقابتی ترین کلمات هستند. شما باید عبارات کلیدی طولانی تری را بیابید که بتوانید برای آنها راحت تر رتبه بالاتری در موتورهای جسنجو کسب کنید. 

3.تعیین پتانسیل ترافیک و تبدیل آن

ببینید کدام یک از کلمات کلیدی بالاترین میزان بازدید را دارد. کشف کنید که چند نفر در واقع کلمات کلیدی شما را جستجو می کنند.
بیاموزید چگونه تصمیم بگیرید که کدام صفحات منجر به فروش یا ثبت نام در خبرنامه شما می شوند.

4.تعیین پتانسیل رتبه بندی شما

بیاموزید که چگونه تصمیم بگیرید برای کدام کلمات کلیدی بیشترین شانس رتبه بندی را دارید.یاد بگیرید که چگونه در مورد رقابت خود تحقیق کنید. امتیاز دهی به رقابت و تجدید نظر در لیست کلمات کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند.

5.استراتژی کلمات کلیدی خود را گسترش دهید

بیاموزید که چگونه صفحات ورودی عالی ایجاد کنید که نیاز بازدیدکنندگان شما را برآورده می کند. بیاموزید که چگونه داده های وب سایت خود را برای نظارت بر SEO کلمه کلیدی خود تجزیه و تحلیل کنید.

5 ابزار کیورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی)

در این بخش تصمیم داریم که به تعدادی ابزارها و راهکار هایی که برای کیورد ریسرچ یا تحقیق در کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کنیم. 

Ahrefs Keyword Explorer

ابزار کیبورد ریسرچ ahref

یکی از بهترین و پیشرفته ترین انواع ابزار هایی که می تواند در زمینه تحقیق در کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ) به کمک سئوکاران بیاید Ahrefs Keyword Explorer است. 
این ابزار بسیار ساده است اما برای استفاده از آن باید اشتراک داشته باشید. از مهم ترین خصوصیاتی که این ابزار دارد این است که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند. بنابراین می توانید به راحتی تحقیق در کلمات فارسی را به طور دقیق انجام دهید. 
در این ابزار و در لیستی که ارائه خواهد کرد به کلمات کلیدی امتیازاتی داده می شود که با توجه به آن متوجه خواهید شد رقبای شما چه میزان بر سر این کلمات رقابت می کنند. بنابراین روند کار شما تا حدودی مشخص خواهد گردید. 
در نتیجه برنامه ای دقیق برای بهبود وضعیت سئو وبسایت تان با یک کلمه کلیدی خاص طراحی خواهید کرد. 

Google Trends

ابزار گوگل ترند برای تحقیق کلمه کلیدی

با ابزار Google Trends  می توانید میزان محبوبیت و و ارزشمندی یک کلمه کلیدی را مورد بررسی قرار دهید. در واقع در این ابزار شما کلماتی را وارد می کنید و میزان اقبال و سرچ هایی که در گوگل با آن کلمه شده است در قالب نمودارها و درصد هایی به شما نشان داده خواهد شد. در نتیجه شما خواهید دانست که کلمه کلیدی مورد نظرتان چقدر ارزش سرمایه گذاری دارد. 
این ابزار اطلاعات دقیق و جامعی در خصوص یک کلمه کلیدی به شما ارائه می کند که تا حد زیاد می تواند کمک کننده در مسیرتان باشد. 

Google Keyword Planner

google keyword planner معرفی ابزار

در ابزار  Google Keyword Planner شما می توانید لیست کاملی از انواع کلمات کلیدی که به هم مرتبط هستند را بیابید و در بخش های مختلف وبسایت تان از آن ها استفاده کنید. در واقع زمانی که وارد این ابزار شدید شما یک کلمه کلیدی را در بخش مشخصی از این ابزار وارد می کنید سپس گوگل تمامی کلماتی که با آن مرتبط هستند را به شما ارائه خواهد کرد. به علاوه این که میزان جستجوی هر کدام از آن ها چقدر بوده است و کدام یک از ارزش بالایی برخوردار است. در ادامه این شمائید که تصمیم می گیرید چگونه برای وبسایت تان تصمیم گیری کنید و روی کدام کلمه سرمایه گذاری کنید. 

پیشنهاد گوگل یا Google Suggest

در تصویر زیر کلمه کلیدی “فروشگاه اینترنتی” در گوگل جستجو شده است و پیش از کلیک، گوگل نتایجی را به ما پیشنهاد می‌دهد

این نتایج درواقع کلیدواژه یا عبارت هایی هستند که کاربران در موتور جستجوی گوگل جستجو میکنند و ممکن است که انتخاب ما هم باشد.

پیشنهاد گوگل

معرفی ابزار Keywordtool

وبسایت Keywordtool از جمله وب سایتهایی است که در چندین محیط کلمات کلیدی را برای شما پیدا می‌کند و خبر خوب این است که کلمات کلیدی فارسی را نیز در دیتابیس خود دارد

توصیه می‌کنیم از این ابزار قدرتمند در کامل کردن لیست کلمات خود و یافتن کلمات کلیدی مناسب بهره بگیرید

تحلیل کیورد

بهترین ابزار برای کیورد ریسرچ

واقعیت این است که نمی توانیم یکی از انواع ابزار ها را به عنوان بهترین معرفی کنیم. زیرا که هر کدام از آن ها مزایا و محدودیت هایی دارند و از جنبه ای می توانند کاربران را راهنمایی کنند. در نتیجه توصیه مان این است که نیازسنجی کنید و بر اسای ویژگی هایی که هر کدام از انواع ابزار ها دارد به سراغ آن ها بروید. 
برای مثال احتمال دارد یک سئو کار نیاز داشته باشد که لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به دست آورد که در آن هنگام ابزار Google Keyword Planner برای او بهترین گزینه خواهد بود . اما در مواردی که به دنبال میزان رقابت بر سر یک کلمه کلیدی هستید می توانید از ابزار Ahrefs Keyword Explorer استفاده کنید. در نتیجه نمی توان یکی را بر دیگر ابزار ها ترجیح داد و به عنوان بهترین معرفی نمود.

خاتمه
در بخش های مختلف تدارک دیده شده در این مقاله با مهم ترین نکات و موضوعاتی که در خصوص کیورد ریسرچ مطرح می شود آشنا شدید. 
توصیه می کنیم در صورتی که همچنان پرسشی در این زمینه ها برای شما مطرح است آن را با ما و کارشناسان ما در این وبسایت به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ آن را در بخش کامنت ها در اختیار شما قرار دهیم. 

نویسنده: امین اصلانپور

انصراف از نظر
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها