دسته بندی
    بسته

    9 ترفند حرفه ای برای سئو

    9 ترفند حرفه ای برای سئو

    9 ترفند حرفه ای برای سئو

     

    سئو در بهینه‌ سازی وب‌ سایت غیر قابل انکار است و تولید محتوای سئو یکی از مهارت‌های های مهم و البته بسیار زمان ‌بر در حوزه سئو سایت است. سئو محتوا یکی از مهارت‌هایی است که ضمن داشتن دانش لازم، نیازمند تمرین بسیار نیز هست، زیرا در حوزه بازاریابی محتوا شما باید دو مهارت نویسندگی و اصول فنی سئو را همزمان به کار بگیرید. در این مقاله شما را با اهمیت تولید محتوا در سئو و 9 ترفند کاربردی سئو محتوا آشنا خواهیم کرد. 

    img style=

    1. جستجوی کلمه کلیدی خود را روشن کنید

     ابتدا باید بدانید که کاربران شما به دنبال چه چیز  و کلمه کلیدی هستند و اینکه در چه زمینه‌ای می‌توانید به رقابت بپردازید. برای خودتان یک صفحه گسترده از کلمات کلیدی درست کنید. حواستان باشد که چندبار از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده میکنید و از ابزارهای مناسبی در این زمینه بهره ببرید.

    (همچنین بخوانید: آموزش کیورد ریسرچ)

    2.کاری کنید که کلمات کلیدی مشکلاتتان را حل کند

     تا چندی پیش نویسندگان سئو تنها از کلمات کلیدی کپی‌برداری می‌کردند، اما دیگر این رویه منسوخ شده است. شما باید در یک نوشته و مقاله خود از کلمات کلیدی و مترادف های آنها استفاده کنید ولی بخاطر داشته باشید که تیرباران کردن یک محتوا با کلماتا به هیچ وجه ایده خوبی نیست و اغلب اوقات این موضوع آزاردهنده می‌باشد. برای داشتن یک سایت با سئوی مناسب باید تاکتیکی عمل کنید.کلمات کلیدی خود را حتما در 300 کلمه اول و یا در عنوان محتوا آورده باشید.

    به‌عنوان یک نکته اضافه به یاد داشته باشید که نباید کلمات کلیدی خود را دائم کپی‌ کنید. در فرآیند سئو محتوا، کلمات کلیدی شما باید در نوشته‌هایتان طبیعی به‌نظر برسند، اگر حس می‌کنید نوشته‌های شما کمی پیچیده و نامفهوم شده است خیلی زیادی پیش رفته‌اید.

    به‌یاد داشته باشید افرادی که از موتورهای‌جستجو استفاده می‌کنند به‌دنبال عبارات خاصی هستند، چرا که می‌خواهند بیشتر در مورد آن اطلاعات کسب کنند. بنابراین این حس را به آن‌ها بدهید که آنچه که به‌دنبال آن هستند را دارید. اگر این کار را بکنید کلیک بیشتری دریافت می‌کند، این یکی از حقه‌های تجارت برای نویسندگان حرفه‌ای سئو می‌باشد.

    img style=

    3. درمورد چیزی مطلب بنویسید که برای مردم اهمیت دارد

     پیش از اینکه شروع به نویسندگی و تولید محتوا کنید از خودتان بپرسید این مطلب برای چه کسی اهمیت دارد و چه کسانی بهد دنبال این مطلب هستند؟

    خیلی اوقات نویسندگان مقاله بدون هیچ دلیلی محتوای سئو شده زیادی را تولید می‌کنند بدون اینکه استراتژی خاصی پشت آن وجود داشته باشد. آن‌ها فراموش می‌کنند که افراد نیازمند خواندن این مطلب هستند، شما درواقع براساس الگوریتم های گوگل در حال نویسندگی نیستید، شما برای مردم می‌نویسید. زمانی‌که در حال نوشتن هستید باید همیشه ارزشی را به خوانندگان خود اضافه کنید. شما می‌توانید چه چیزی را به آن‌ها بگویید که بقیه نگفته‌اند؟ چه خدمات منحصر بفردی ارائه می‌دهید؟ چه اطلاعاتی را با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اید که جای دیگری نمی‌توانند آن را پیدا کنند؟

    هیچ کس آنطور که شما از کسب‌ و کارتان اطلاع دارید اطلاعی ندارد، پس محتوایی کاربردی بنویسید و به‌نفع سئو خودتان عمل کنید. اگر اینطور نیست حداقل می‌توانید درمورد اخباری که به کسب‌ و کارتان مربوط است بحث کنید و ببینید چه نوع لیستی و یا پست‌های مفیدی را می‌توانید با این کلمات کلیدی تولید کنید. از اینکه با افراد خبره و ماهر صحبت و مصاحبه کنید واهمه نداشته باشید، اگر از آن‌ها نقل قولی کنید و یا از مهارت آن‌ها در پست خود یاد کنید، آن‌ها به احتمال زیاد متمایل خواهند بود که از طریق مجراهای اجتماعی، محتوای شما را به اشتراک بگذارند، بدین صورت شما شبکه‌های بزرگتری را برای توسعه کسب‌ و کارتان در دست خواهید گرفت.

    img style=

    4. پایه سئو فنی را بدانید

     بد نیست بدانید بحث سئو سایت از طراحی وبسایت آغاز می‌شود. اگر سایت‌تان ایندکس نشده باشد تمام بهینه‌سازی‌های کلمات کلیدی در دنیا به دردتان نمی‌خورند. از شما به‌عنوان یک نویسنده انتظار نمی‌رود که بدانید چگونه باید اقدام به ساخت سایت حرفه‌ای کرد و گواهینامه SSL را در کل دامنه فعال کنید. شما واقعا نیازی نیست درمورد چگونگی حداکثر‌سازی میزان کاوش (کرال ویت) توسط موتور جستحو چیزی بدانید و یا نباید درمورد خرد کردن جاوا اسکریپت آگاهی داشته باشید. اما داشتن دانش اولیه از سئو فنی شما را به نویسنده سئو بهتری تبدیل می‌کند.

    اول از همه درک چگونگی کاوش کردن صفحات و منتشر کردن لینک‌ها توسط گوگل به شما در ساخت یک استراتژی کمک می‌کند. گذشته از این‌ها تولید محتوا تنها نوشتن یک محتوا برای پست وبلاگ نیست، بلکه نوشتن چندین پست این‌چنینی است (و جمع‌آوری آن‌ها). اگر از اینکه ساختار بلاگ شما چگونه است درک خوبی دارید می‌توانید برای اینکه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید کمک بیشتری کنید، بدین معنی که یک لینک پشتیبان به یکی از پست‌هایتان به سایتتان بهره زیادی می‌رساند. همچنین این موضوع به درک اینکه چگونه باید یک وب‌سایت را برای چند تا کلمه کلیدی بهینه‌سازی کرد نیز کمک می‌کند. تصاویر خود را کوچک نگاه دارید، این تضمین می‌کند که در یک صفحه خاص پاپ آپ زیادی ظاهر نمی‌شود و یا اطمینان حاصل می‌کنید که پست‌های بلاگ شما تمام مهارت‌هایی که باید به‌عنوان نویسنده سئو داشته باشید را دارد. 

    گاهی ممکن است نیاز باشد یک متخصص سئو سایت شما را بررسی کند و یا شما سئوی سایت خود را به کس دیگر بسپارید برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه انجام و قیمت سئو  به صفحه «سفارش سئو سایت» سر بزنید.

     5. محتوایتان به اندازه‌ای بلند باشد که بتوانید آن را بشمارید

     قطعا محتوایی حتی 100 کلمه ای خیلی بهتر از این است که هیچ محتوای جدیدی نداشته باشید. موتورهای‌جستجو به بلاگ‌ها و مقالات طولانی‌تر اولویت بالاتری می‌دهند. به‌همین دلیل سعی کنید حداقل 600 کلمه را پوشش دهید، اما اگر می‌توانید تا حد 1000 کلمه پیش بروید مشکلی ندارد، این کار را بکنید.

    تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که موتورهای‌جستجو محتوایی که دارای 2000 کلمه است را نشان می‌دهند، ما این نتیجه را در کار خودمان و مشتری‌هایمان و بسیاری از پست‌های بلاگ TCF که حداقل 1500 کلمه دارند مشاهده کرده‌ایم. هرچه محتوای شما طولانی‌تر باشد ارزش بیشتری در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهید و بیشتر شانس این را دارید که نرخ پرشتان کمتر شود.

    img style=

     6. تحلیل‌های خودتان را مشاهده کنید

     نوشتن تولید محتوای سئو شده بدین معنی نیست که آن را به حال خود رها کنید. شما نباید تنها محتوایتان را بنویسید و صحنه را ترک کنید. درواقع شما باید به‌طور منظم روی محتوایتان نظارت داشته باشید. طبق داده‌های جمع‌آوری شده از افرادی که در SEMrush هستند زمان حضور در سایت، نرخ پرش و صفحاتی که در یک جلسه بازدید خورده‌اند، همه روی کلمات کلیدی اهمیت دارند (و ممکن است اهمیتشان بیشتر باشد). اگر سایت شما دارای نرخ پرش بالایی باشد بدین معنی است که بازدیدکنندگان سایت شما مدت زیادی در آن باقی نمی‌مانند، چراکه صفحه شما اطلاعاتی که آن‌ها به‌دنبالش هستند را در اختیارشان قرار نمی‌دهد. اگر نرخ پرش شما بالا باشد ممکن است به این علت باشد که صفحه شما برای کلمات کلیدی مناسبی بهینه‌سازی نشده باشد. باید این هشدار به شما داده شود که بسیاری از  چیزهایی که به محتوا مربوط نیستند باعث می‌شوند نرخ پرش شما خیلی زیاد شود.

     7. کار خود را ویرایش کنید

    مهم‌ترین تفاوت بین نویسندگان حرفه‌ای مقاله سئو و افراد عادی‌ای که محتوا می‌نویسند این است که آن‌ها خودشان را ویرایش می‌کنند. برنامه‌هایی همانند openoffice، google docs  و Microsoft Word این کار را ساده کرده‌اند و از طریق واضح‌ترکردن با رنگ‌هایی مثل سبز و قرمز این کار را انجام می‌دهند، اینکه شما حواستان باشد یک قالب‌بندی مطلوبی داشته باشید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از مشمول کردن پاراگراف‌ها و جملات طولانی اجتناب کنید تا زیاد اشتباه نکنید. اگر می‌توانید از یک نفر بخواهید که پیش از انتشار کارتان نگاهی به آن بیاندازد. حتی اگر آن‌ها نویسنده سئو نیستند (یا ویرایشگر)، نگاهی دوباره به آن باعث می‌شود که اشتباهات ساده زیادی را متوجه شوید.

    img style=

    8. خودتان تبدیل به یک نمایندگی PR آنلاین شوید

     زمانی‌که شما محتوای جدید و تازه‌ای را نوشتید و پست کردید نیمی از کار سئو انجام شده است.

    آخرین گام از نوشتن محتوای وب این است که خودتان به‌عنوان یک نمایندگی آنلاین PR کار کنید، به محتوای خودتان در تمام مکان‌ها لینک بزنید. در بلاگ‌ها کامنت بگذارید و به سایت‌تان لینک بدهید. محتوای خودتان را برایreddit  وstumbleupon  ارسال کنید. مدیریت رسانه اجتماعی و نوشتن محتوای وب با همکاری قابل اجراست و زمانی‌که شما دکمه انتشار را فشار دادید باید تمام قلبتان را توییت کرده باشید!

    img

    9. متوجه باشید که تبدیل شدن به یک فرد حرفه‌ای در زمینه نویسندگی سئو زمان‌بر می‌باشد

    سئو و بهینه سازی سایت یک مهارت است و همانند دیگر مهارت‌ها قرار نیست یک شبه برای شما این اتفاق بیافتد. اما اینجا نکته‌ای وجود دارد که در کل شما آن را رعایت کرده‌اید. وقتی شما محتوای سئو شده می‌نویسید همیشه باید برگردید و در صورتی که تحلیل‌های شما اطلاعات خاصی را در اختیارتان گذاشته‌اند آن را ویرایش کنید. حتی اگر در اولین تلاشتان خیلی شق‌القمر نکردید می‌توانید به تکمیل قطعات محتوایتان بپردازید تا زمانی‌که شروع به گرفتن رنک و امتیاز کند. در غیر اینصورت بخشی از محتوایی که نوشته‌اید به‌هیچ دردتان نمی‌خورد. هرکسی نمی‌تواند در نوشتن سئو محتوا کاملا موفق عمل کند. هرکسی یک نویسنده ماهر نیست و اگر شما پیش‌زمینه نویسندگی ندارید شاید این کار برایتان مشکل باشد. توصیه ما این است که تلاشتان را بکنید و ببینید آیا می‌توانید از پس اینکار بربیایید.

     

     مطالب اخیر:

     

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها