Table of Contents
ایجاد یک فروشگاه آنلاین و قرار دادن محصولات در آن پایان کار نیست. مرحله بعدی حاوی تلاشی از نوع دیگر خواهد بود و منظور من البته تلاش بازاریابی است.
انتخاب عاقلانه کانال های بازاریابی یک کار بسیار مهم و کمی مشکل است. در دنیای هیجان انگیز بازاریابی دیجیتال، نمی توانید از تغییراتی که در دنیای بازاریابی اتفاق می افتد غافل شوید. با گذشت زمان، می توانید روندهای زیادی را در حال ظهور ببینید. هم تراز بودن با این تغییرات مهیج می تواند سفر دیجیتال مارکتینگ شما را خوشایند و پربار کند.
کانال های بازاریابی بی پایان در دسترس کسب و کارها وجود دارد. مشاغل کوچک معمولاً بودجه محدودی به منظور بازاریابی برای کسب و کار خود دارند که می تواند تبلیغ تجارت آنها را به چالش تبدیل کند. خبر خوب این است که روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید بدون صرف هیچ (یا مقدار زیادی) هزینه ای، فروشگاه خود را به مشتریان خود بازاریابی کنید.
کانالهای کم هزینه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای آنلاین
1. فروشگاه آنلاین خود را برای سئو پیکربندی کنید
بیش از 200 فاکتور وجود دارد که بر رتبه شما در موتور جستجوی گوگل تأثیر می گذارد. برخی از آنها بسیار مهم هستند (ما در اینجا به آنها خواهیم پرداخت) و برخی دیگر بسته به ماهیت و شرایط سایت شما از اهمیت نسبی برخوردار هستند.
وقتی یک فروشگاه آنلاین ایجاد می کنید و می خواهید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، دو رویکرد معمول پیش روی شماست:
رویکرد اول: بهینه سازی داخلی (On-Page SEO)
رویکرد دوم: بهینه سازی خارجی (Off-Page SEO)
برای اولین رویکرد، مراحل خاصی وجود دارد که تقریباً مدتی ثابت است و می توانید به آنها پایبند باشید. در مورد رویکرد دوم، این مربوط به به روزرسانی هایی است که Google تقریباً بطور دوره ای برای بهبود نتایج ظاهر شدن در موتورهای جستجو انجام می دهد و ما همچنین سعی خواهیم کرد بهترین و مناسب ترین راه ها را در این زمینه به شما معرفی کنیم.
اول: بهینه سازی داخلی (On-Page SEO)
همانطور که در بالا ذکر کردیم، مراحل خاصی وجود دارد که باید در هر زمینه از فروشگاه آنلاین خود، از آنها پیروی کنید:
- تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و بهترین کلمات را برای ایجاد فروشگاه خود انتخاب کنید.
- کلمه کلیدی را در URL قرار دهید (Yourite.com/keyword)
- کلمه کلیدی را در عنوان قرار دهید
- کلمه کلیدی را در توضیحات توضیحات قرار دهید
- کلمه کلیدی را در هدر H1، H2، H3 قرار دهید
- کلمه کلیدی را در ابتدای پاراگراف محتوای خود قرار دهید .
- در مورد محصول بهتر است بیشتر از 300 کلمه بنویسید.
دوم: بهینه سازی خارجی (Off-Page SEO)
بهینه سازی خارجی به دلیل به روزرسانی هایی که گاه به گاه Google انجام می دهد و از طریق آن می خواهد کیفیت پیوندهایی را که یک سایت دریافت کرده را بررسی کند.
با این حال، با این به روزرسانی ها، روش های قابل قبولی وجود دارد که نمی تواند به عنوان روش غیرقانونی تلقی شود، مانند:
- مجله های خبری: تقریباً هر روز چیز جدیدی در فروشگاه شما وجود دارد، چه از نظر محصولات، فناوری ها یا به روزرسانی ها. یعنی شما چیزی دارید که دیگران دوست دارند درباره آن صحبت کنند. از یک طرف به مجلات فناوری و خبری و از طرف دیگر به تجارت الکترونیکی مراجعه کنید و از آنها بخواهید در مورد فروشگاه شما صحبت کنند.
- بررسی محصول: یکی از تأثیرگذارترین روش ها برای آوردن پیوندهای طبیعی به فروشگاه شما می باشد. همچنین ممکن است از یک وبلاگ نویس مشهور بخواهید که در مورد تجربه برخورد با فروشگاه شما صحبت کند یا کالایی از آن بخرد یا این کار را به یک نویسنده فریلنسر که وبلاگش در Google رتبه بالایی دارد بسپارد تا درباره محصولات شما صحبت کند.
- مسابقات: پذیرفتن اینكه مسابقات تأثیر جادویی در انتشار ویروسی سایت شما دارد، اجتناب ناپذیر است، خصوصاً اگر جوایز از ارزش بالایی برخوردار باشند. یک مسابقه واقعی را با جوایز عالی اعلام کنید و اجازه دهید طبیعت کار خود را انجام دهد.
- شبکه های اجتماعی: این یک پیوند طبیعی به فروشگاه آنلاین و محصولات آن است و مورد قبول Google است (به زودی در مورد شبکه های اجتماعی صحبت خواهیم کرد).
- ویدیوهای محصول: شما باید یک کانال رسمی YouTube یا آپارات داشته باشید که در آن محصولات خود را توصیف کرده و ویژگی های آنها را نشان دهید. این اقدام دو اثر دارد: اول اینکه شما پیوندی طبیعی به فروشگاه خود می گیرید، و دوم پتانسیل زیادی برای افزایش فروش از طریق YouTube و آپارات وجود دارد.
- شرکت های وابسته: ممکن است کمی زود باشد، اما قطعاً روش خوبی برای افزایش فروش و آوردن بک لینک طبیعی به سایت شماست.
ایده های دیگری برای پیکربندی موتورهای جستجو وجود دارد، اما در این قسمت سعی نمودیم تا ایمن ترین روش ها را به شما معرفی کنیم.
2. رسانه های اجتماعی
مخاطبان شما الان کجا هستند؟ قطعا بیشتر آنها در شبکه های اجتماعی حضور دارند. 75٪ از کاربران اینترنت جهان هر روز به طور منظم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و بیش از 750 میلیون نفر از این کاربران از طریق تلفن هوشمند خود به شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا می کنند.
در زیر به مواردی که باید در شبکه های اجتماعی خود انجام دهید را به شما خواهیم گفت:
- به روزرسانی ها و اخبار جدید را منتشر کنید
- محصولات متمایزی که بسیاری از خریداران ترجیح می دهند
- فروش ویژه
- برنامه های فروش فصلی
- لیست پیشنهادات (در صورت وجود)
3. بازاریابی ایمیلی
ایمیل مارکتینگ هرگز نمی تواند شما را ناامید کند. طبق یک مطالعه، ایمیل ها 40 برابر بیشتر از بازاریابی در شبکه های اجتماعی مشتری جذب می کنند. آنچه در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که ایمیل شما پسوند وب سایت تجارت شماست. سعی کنید ایمیلی تهیه کنید که دارای همان سبک نوشتاری و طراحی وب سایت شما باشد.
ایمیل ها باید به گونه ای باشند که مشتری های آینده شما را قانع و راضی کنند. دکمه های CTA را فراموش نکنید. به گیرنده های ایمیل خود آنچه می خواهند بدهید و به وضوح آنچه را از آنها می خواهید مشخص کنید. ایمیل های خود را کوتاه و دقیق بنویسید. اگر اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاری دارید، آن را به عنوان یک پست وبلاگ بنویسید و لینک را در ایمیل خود به اشتراک بگذارید.
4. بازاریابی دهان به دهان
بازاریابی دهان به دهان (Word Of Mouth Marketing)، به معنای معرفی محصول یا نام تجاری خود به مشتری، با ذکر آن یا ذکر مزایای آن در هنگام مکالمه عادی با افراد دیگر است.
بازاریابی دهان به دهان بدون دخالت مستقیم شرکت یا برند انجام می شود. این همان چیزی است که باعث موثرتر شدن آن می شود.
اگرچه بازاریابی دهان به دهان موثرتر از بازاریابی مستقیم از طریق تبلیغات تلقی می شود، اما تا حدودی دشوار و نادر است. برای اینکه مشتریان شما بدون حضور شما با افتخار در مورد محصولات یا خدمات شما در مقابل دیگران صحبت کنند، مستلزم ارائه یک محصول یا خدمات متمایز است.
از نظر اعتبار و تأثیرگذاری، بازاریابی دهان به دهان موثرترین رویکرد بازاریابی در نظر گرفته می شود. که به شما اجازه می دهد محصول شما به جای شما صحبت کند. بازاریابی کلمه اساساً مبتنی بر استراتژی های مدرن بازاریابی ورودی است که در اصل به معنای ارائه ارزش به مشتری، دستیابی به رضایت بالا است که مشتری را به گفتگو در مورد شما سوق می دهد. این رویکرد بازاریابی بیش از هزینه تبلیغاتی به تبدیل مشتری منجر می شود.
5. بازاریابی محتوا
اخیراً مبحث بازاریابی محتوا به موضوعی محبوب در بین علاقه مندان به حوزه بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.
بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ یک مخاطب به وضوح تعریف شده است و در نهایت، برای کسب و کار شما سودآور است.
بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب، مشارکت و حفظ مخاطب با ایجاد و به اشتراک گذاری مقالات، فیلم ها، پادکست ها و سایر رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این رویکرد آگاهی از نام تجاری را ترویج می دهد و کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان حفظ می کند.
اهمیت بازاریابی محتوا
محتوای موثر به ایجاد روابط، جلب وفاداری و اعتماد مشتری و جذب مشتری بالقوه کمک می کند.
اعتماد مشتری به بازخورد (تصمیم خرید) و ارجاع تبدیل می شود، بنابراین فروش و سود را افزایش می دهد. این باعث صرفه جویی در هزینه های بازاریابی می شود، زیرا انتخاب کم هزینه ترین نوع بازاریابی محتوا (به عنوان مثال وبلاگ نویسی) و تمرکز بر روی آن باعث صرفه جویی در هزینه های بازاریابی زیادی می شود.
این باعث می شود کاربران مدت زمان بیشتری در سایت باقی بمانند (این همان چیزی است که موتورهای جستجو ترجیح می دهند)، و بنابراین محتوای شما به بازدیدکنندگان بیشتر و مخاطبانی تبدیل می شود که به مشتری تبدیل می شوند. از طریق گسترش دانش، اطلاعات و ارزش ها به طور گسترده در بین کاربران، به آموزش دیگران کمک می کند.
محتوا شهرت خوبی برای برندها ایجاد می کند، هرچه محتوای یک برند تجاری بی نظیر و مفید باشد احترام بیشتری از مشتری و رقبا دریافت خواهید کرد. بازاریابی محتوا موقعیت شما را به عنوان یک متخصص بازار در زمینه شما تقویت می کند و به شما کمک می کند تا به بسیاری از اهداف خود برسید.
ثبت نظرات