در حال بارگزاری ...

جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟

جایگاه صحیح کلمات کلیدی در متن کجاست؟

همانطور که می دانیم انتخاب درست کلمات کلیدی برای یک سایت و روش درست استفاده کردن آنها در صفحات می تواند بر روی رتبه و گرفتن جایگاه بهتر سایت ما تاثیر بسزایی داشته باشد.

اگر شما استراتژی درستی در تولید محتوا  و استفاده صحیح از کلمات کلیدی مناسب داشته باشید می توانید این انتظار را داشته باشید که در کوتاه ترین زمان مخاطبین اینترنتی و مشتریان زیادی را جذب سایت و فروشگاه خود کنید!

قبل از شروع به نوشتن یا سئو یک مطلب به موضوع مورد نظر فکر کرده و کلمات کلیدی مناسب برای آن را مشخص کنید، فراموش نکنید انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب به عنوان قلب تپنده ی سئو به شمار می رود شاید جالب باشد بدانید که بیشتر پروژه هایی که با شکست مواجه می شوند به علت انتخاب کلید واژه های نامناسب است. می توانید برای انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب از ابزارهایی نظیر google adwords  استفاده کنید. این سرویس به عنوان یکی از قوی ترین ابزار از سوی گوگل است که امکانات فوق العاده ای را برای انتخاب کلمات کلیدی با جستجوی بالا و مناسب را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این ابزار قدرتمند این است که براساس زمان، تاریخ، کشور و مناطق مختلف کلمات کلیدی پر رقابت را ارائه می دهد.

با توجه به مقاله کلمات کلیدی مناسب متن راشناسایی کرده و تمرکز خود را هنگام نوشتن بر روی آن قرار دهید.

در این مطلب به طور مفصل درمورد کلمات کلیدی و جایگاه آن ها در متن صحبت میکنیم.

با ما همراه باشید...

نثغصخقیس

.

در گذشته های نه چندان دور سایت های مختلف از کلمات کلیدی با درصد بالایی استفاده می کردند و این امر باعث می شد که سایت ها در گوگل رتبه ی بالایی را کسب کنند. اما در حال حاضر این روند تغییر یافته و باعث می شود که خوانایی سایت شما کاهش یافته همچنین قوانین جدید الگوریتم های گوگل استفاده بیش از حد کلمات کلیدی را جریمه کرده و باعث افت رتبه سایت شما خواهد شد.برای اینکه سایت شما دچار مشکل نشود باید کلمات کلیدی خود را به شکلی طراحی کنید که یک یا دو درصد محتوا را تشکیل بدهد. در این صورت مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. یه این نکته توجه کنید که کلمات کلیدی شما باید به صورت پراکنده در محتوا استفاده شود.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا می تواند باعث عدم رضایت کاربران سایت، هنگام مطالعه مطلب شود. هنگام نوشتن محتوا بهتر است کلمات کلیدی در بخش های مهم و موثر آورده شوند تا روبات های جستجوگر آن ها را به عنوان کلمه کلیدی محتوا تشخیص دهند و جایگاه آن مطلب در نتایج جستجو را بهبود بخشند.

در یک متن بخش های موثر و مهمی هستند که در هنگام نوشتن یک مطلب جدید بهتر است به آنها توجه کرده و کلمات کلیدی خود را در آنها بکار بگیرید. با اینکار شما میتواند کلمه مورد نظر خود را برای روبات های گوگل به عنوان کلمه کلیدی معرفی کرده و جایگاه مناسبی در نتایج گوگل کسب کنید.


رتبه بندی یا همان جایگاه سایت شما با آن کلمه کلیدی در گوگل یکی از مهم ترین فاکتورهاست. شما برای اینکه جزء ۱۰ لینک اول باشید باید چکار کنید؟ مقالات مرتبط بیشتر بنویسید؟ بک لینک بسازید؟ مقاله هایتان را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید؟

شما فقط باید مطالب مرتبط با کلمه کلیدیتان بسازید و به صورت منظم مثلا هر روز یک نوبت در ساعت ۱۲ بعدازظهر در وبسایت انتشار دهید.

درسته! همین کار شما را صدرنشین رقابت ها می کند! البته با توجه به قدرت کلمه کلیدی اصلی و میزان دقت در انجام جزییات سئو، مدت زمان کار متفاوت هست، بنابراین هرچقدر دقیق تر و منظم تر باشید در مدت کوتاه تری به هدف خود خواهید رسید.

keywords

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه تاثیر نسبتا کمتری در سئو سایت دارد اما زمانی که کاربران، آدرس سایت را کپی می کنند، کلمات کلیدی به کار رفته در آدرس سایت می توانند به عنوان انکرتکست شناخته شوند. حتی اگر از کلمات کلیدی در آدرس صفحه استفاده نشود، باید از کلماتی استفاده شود که کاملا گویای محتوای صفحه باشد تا بازدیدکنندگان، دید بهتری نسبت به محتوای صفحه ای که به آن وارد می شوند، داشته باشند. آدرس صفحه هر چه کوتاه تر  باشد، خواندن آن توسط کاربران راحت تر است و همچنین، کم بودن تعداد کلمات در آدرس صفحه موجب بالا رفتن ارزش هر کدام از آن ها نزد موتورهای جستجو خواهد شد. بهتر است کلمه یا عبارت کلیدی در ابتدای آدرس صفحه آورده شود زیرا روبات های جستجوگر به کلمات انتهایی آدرس های طولانی توجهی نمی کنند. نباید کلمات را در آدرس صفحه تکرار کرد و همچنین نباید بیش از حد کلمات کلیدی را در آدرس صفحه استفاده کرد زیرا ممکن است تاثیر معکوس روی سئو سایت داشته باشد. اگر در آدرس سایت از کلمات انگلیسی استفاده می شود، نباید از حروف بزرگ استفاده شود.

keywords

استفاده صحیح از کلمات و عبارات کلیدی در توضیحات متا می تواند به صورت غیرمستقیم بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد. جمله بندی مناسب و قرار دادن توضیحات متای مرتبط با موضوع صفحه می تواند کاربران اینترنتی را تشویق کند تا بر روی لینک سایت کلیک کنند و ترافیک سایت را افزایش دهند. اگر کلمات کلیدی در توضیحات متا قرار داشته باشند به صورت برجسته (Bold) نمایش داده خواهند شد که این باعث جلب توجه بیشتر کاربران اینترنتی می شود. لازم به ذکر است که نباید برای صفحات مختلف از متای توضیحات یکسان استفاده کرد. چنین چیزی از نظر روبات های گوگل قابل پذیرش نیست.

Bold کردن کلمات کلیدی در متن بر سئو یک مطلب موثر است. البته این تاثیر، بسیار ناچیز است و حتی در بعضی مقالات می خوانیم که تقریبا بی اثر است. اما Bold کردن کلمات کلیدی به کاربر کمک می کند تا در یک نگاه، متوجه بخش های اصلی محتوا و موضوع آن شود.

.

سخن آخر

در پایان باید این نکته را هرگز از یاد نبرید که کلمات کلیدی به عنوان ساده ترین شیوه برای جستجو شدن و تولید محتوا به شمار می رود استفاده کردن از کلمات کلیدی این امکان را به شما نخواهد داد که به سرعت میان نتایج صفحه SERP بهترین رتبه را کسب کنید اما استفاده از آنها جزو ضروریات اصولی برای سئو ی سایت به شمار می رود.

رعایت موارد بالا و استفاده صحیح از کلمات کلیدی در جای مناسب خود به معنی قرار گرفتن سایت در رتبه اول گوگل یا حتی صفحه اول نیست. کلمه انتخابی ، میزان رقابت، کیفیت رقبا، اعتبار سایت، لینک ورودی، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، سرعت سایت و … همگی بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیرگذار هستند. به بیان دیگر رعایت نکات بالا در استفاده از کلمات کلیدی برای کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل امری لازم است اما کافی نیست!

.

نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

.

مطالب اخیر

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها