در حال بارگذاری ...
بسته

9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

این روز ها کسب و کار های مختلف و فروشگاه های اینترنتی و آنلاین به دنبال این هستند که انواع راهکار ها و تکنیک های اساسی و ضروری را فرا بگیرند و با پیاده سازی آن ها روند فروش اینترنتی شان را افزایش دهند. در این مقاله می خواهیم که در خصوص ایده های ناب برای افزایش فروش اینترنتی صحبت کنیم و در این زمینه مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

در صورتی که در ابتدای مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید یا این که راه اندازی آن به اتمام رسیده است و نیاز دارید که به نرخ فروش مناسبی دست پیدا کنید این مقاله را از دست ندهید. زیرا که تمامی تکنیک ها کاملاً دقیق و ثمر بخش هستند و در صورتی که آن ها به شکل هوشمندانه بکار گیرید احتمالاً به موفقیت قابل توجهی خواهید رسید. 

تفاوت فروش اینترنتی و حضوری یا سنتی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید مدیران وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی در نظر داشته باشند این است که کسب و کار های آنلاین تا حد زیادی با فروشگاه های حضوری متفاوت می باشند. بنابراین نیاز است که تکنیک های ضروری در خصوص افزایش فروش در فروشگاه های آنلاین را مد نظر قرار دهند تا روند موفقیت آمیز و رو به رشدی را طی کنند.

در حقیقت شما در فروشگاه های اینترنتی خود نمی توانید همچون مغازه دار ها و صاحبان فروشگاه ها و پاساژ های بزرگ تکنیک های بازاریابی را انجام دهید. صرفاً باید در ساختار و فرمت کسب و کارتان تکنیک هایی را بکارگیرید که روند خرید را تسهیل کنید.

برای مثال در گذشته مغازه دار ها برای این که مشتریان زیاد تری داشته باشند امکان پرداخت اقساطی را فراهم می کردند. در حقیقت پرداخت کردن قسطی هزینه های مواردی که خریداری می شد به نوعی برای مشتریان امکانی ویژه محسوب می شد که در نهایت به افزایش میزان فروش و مشتریان فروشگاه مذکور می انجامید. اما شما اگر این روز ها فروشگاه اینترنتی دارید این امکان کمتر برایتان فراهم است که بتوانید هزینه های محصولات و خدمات تان را به شکل قسطی دریافت کنید. بنابراین نیاز است که بر حسب اقتضائات فروش های اینترنتی و آنلاین امکانات متناسبی را برای کاربران آنلاین فراهم کنید.

تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

برای بهبود وضعیت فروش های اینترنتی و نیز افزایش فروش و سود باید تکنیک هایی را بکار بست که مشتری تحت تاثیر قرار گیرد و نسبت به خرید ترغیب گردد. در واقع تکنیک ها از جهات مختلف تاثیر روانی خود را روی مشتریان باقی می گذارد و باعث می شود که بازدید کننده برای خرید اقدامی جدی انجام دهد.

در این بخش به مهم ترین و کارآمد ترین تکنیک هایی که در این مسیر می توانید بکار گیرید اشاره خواهیم داشت و در ادامه هرکدام توضیحاتی را در خصوص هر کدام خواهیم آورد.

  • لحاظ موارد تسهیل کننده خرید:

از مهم ترین مواردی که در زیر مجموعه عوامل تسهیل کننده خرید قرار می گیرند ارسال رایگان محصول است. این روز ها بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و وبسایت هایی که به فروش انواع محصولات به شکل آنلاین می پردازند از امکانات اولیه ای که در اختیار کاربران و مشتریان قرار می دهند این است که در صورت خرید محصولات یا خدمات آن ها به شکل رایگان به دست مشتریان خواهد رسید. بنابراین مشتریان در این زمینه هیچ نگرانی نخواهند داشت که هزینه ای اضافی برای دریافت محصولات خریداری شده پرداخت کنند. البته برخی از فروشگاه های اینترنتی در این زمینه تمهیدات دیگری را لحاظ کرده اند. برای مثال فروشگاه های اینترنتی سقف خرید قرار می دهند و به خریدار اعلام می کنند در صورتی که میزان خرید هایش از یک حدی فراتر رود محصول را به شکل رایگان دریافت می کند. برای مثال این روز ها فروشگاه دیجی کالا سقف خرید برای استفاده از دریافت محصول به شکل رایگان را 300 هزار تومان قرار داده است. بنابراین مشتریانی که بیش از این عدد خرید کنند نیازی نیست که هزینه حمل و نقل محصول را پرداخت کنند. این مورد باعث می شود که افراد نسبت به خرید رغبت بیشتری داشته باشند و آن را امکانی ویژه برای خود در نظر بگیرند.

در مواردی مشاهده می کنیم که فروشگاه هایی که تازه به این عرصه ورود کرده اند برای این که در ابتدای مسیر مشتریانی را جذب کنند به صورت کامل ارسال محصولات شان را رایگان انجام می دهند. این نکته نیز می تواند برای فروشگاه های نوپا حائز اهمیت باشد تا بتوانند به نوعی از تکنیک جذب مشتری استفاده کنند. پس توصیه می کنیم که با توجه به شرایطی که دارید ارزیابی های لازم را انجام دهید و بهترین استراتژی ها را بکار گیرید. در صورتی که ارسال رایگان چندان برای کسب و کارتان هزینه بردار نیست می تواند تکنیک خوبی برای ایجاد علاقه و انگیزه در خریدار باشد. در نهایت این شما هستید که می توانید به سود و نرخ فروش بالایی دست پیدا کنید. 

تخفیف های فصلی، دوره ای و مناسبتی برای افزایش فروش

  • تخفیف های فصلی، دوره ای و مناسبتی:

تلاش کنید که به بهانه های مختلف از جمله عید نوروز، یا تغییر فصل یا مناسبت هایی همچون روز دختر، روز مادر یا ولنتاین روی یکسری از محصولات تان تخفیف هایی لحاظ کنید. این نحوه از فروش تا حد زیادی می تواند افراد را ترغیب کنند که از فروشگاه شما خرید انجام دهند. برای مثال کسانی که می خواهند برای مناسبت های مختلف هدیه هایی خریداری کنند به محض این که اطلاع یابند فروشگاه شما با تخفیفات حتی با درصد های پایین به ارائه محصولات می پردازد ترجیح شان این خواهد بود که شما را نیز یک نوبت امتحان کنند و در صورت رضایت مندی احتمالاً در آینده نیز به مشتری وفادار شما تبدیل خواهد شد. به طور کلی مشتریان و خریداران محصولات مختلف علاقه دارند که محصولات را با هزینه ای کمتر از قیمت واقعی آن خرید کنند. این موضوع در اغلب افراد صادق است که خرید ارزان می تواند تا حدودی حالشان را خوب کند و در آینده نیز موجب رغبت شود تا برای خرید های مختلف شان به شما مراجعه کنند.

  • استفاده از جملاتی که باعث شود مشتری مشتاق در خرید خود تعجیل کند:

برای مثال در برخی از فروشگاه ها نوشته می شود که : از این محصول یک عدد در انبار وجود دارد، یا این که نوشته می شود: تا زمانی که این محصول در انبار موجود است لطفا خرید خود را نهایی کنید. تمامی این جملات به نوعی در مشتری انگیزه ایجاد می کند که نسبت به خرید عجله کند و پرداخت نهایی را انجام دهد. به همین دلیل افراد برای این که محصول مورد نظرشان را از دست ندهند سریعاً آن را خرید می کنند تا از دیگر رقبا عقب نمانند.

بنابراین تمامی این جملات می تواند روان مشتریان را به خود درگیر کند تا به سمت خرید نهایی سوق داده شوند.  

جملاتی که باعث شود مشتری مشتاق در خرید خود تعجیل کند

  • طراحی بخشی به عنوان سوالات متداول:

بسیاری از مشتریان از وسواس زیادی برخوردار هستند و برای خرید تلاش می کنند که تمامی ابعاد و جنبه های مختلف یک خرید شان را در نظر داشته باشند. بنابراین توصیه می شود که بخشی با عنوان سوالات متداول طراحی کنید. با طراحی این بخش کاربران می توانند که به مطالعه پرس و پاسخ ها بپردازند و در صورتی که سوال یا ابهامی در ذهن شان شکل گرفته باشد برطرف گردد. روشن ساختن روند خرید و ارائه اطلاعات احتمال این که روند خرید را از سوی مشتریان افزایش دهد وجود دارد.

( در مقاله ای اختصاصی و مجزا در خصوص اهمیت سوالات متداول مباحثی مفصل و گسترده ای را مطرح ساختیم. در صورتی که می خواهید با نقش مثبت این تکنیک و نیز مزایای آن در بخش های مختلف یک فروشگاه اینترنتی به صورت جزئی و دقیق آشنا شوید توصیه می کنیم که به مقاله ای با همین عنوان در وبسایت مان مراجعه کنید. )

  • ایجاد اعتماد در مشتری نسبت به فروشگاه تان:

در اغلب موارد مهم ترین عاملی که باعث می شود طیف گسترده ای از بازدید کنندگان از محصولات مختلف وبسایت یا فروشگاه تان خرید نمی کنند این است که هنوز نتوانسته اند که به فروشگاه تان اعتماد کنند. برای ایجاد این اعتماد می توانید که اطلاعات جامعی را در خصوص فرایند فعالیت های مختلف وبسایت و فروشگاه اینترنتی تان در اختیار مشتری و بازدید کنندگان قرار دهید. در نهایت کاربران می توانند که با جامع بودن اطلاعات اعتماد بیشتری در خصوص وبسایت شما داشته باشند.

به میزانی که اطلاعات کاربر در خصوص ماهیت کلی کسب و کارتان و انواع خدماتی که ارائه می دهید افزایش بیاید به همان میزان نیز اعتماد افزایش خواهد یافت. در نتیجه اعتماد مشتری باعث می شود که شما را رصد کنند و در صورت نیاز و در مواقع حساس وبسایت شما را برای خرید انواع محصولات انتخاب کنند.

ایجاد اعتماد در مشتری نسبت به فروشگاه تان

  • تسهیل روش های خرید:

زمانی که مشتریان محصولی را انتخاب کرده اند و در مرحله خرید هستند باید روش های خرید آسان باشد. در غیر اینصورت مشتریان چندان زمانی را صرف خرید نمی کنند. پیچیدگی یا دشواری روند خرید باعث می شود که مشتریان یا مراحل را یاد نگیرند یا این که فرصتی برای پشت سر گذاشتن روند خرید نداشته باشند. ( مشتری اگر زمانی برای خرید داشت یقین داشته باشید در فضای مجازی به دنبال محصولات مختلف نبود. بلکه خرید حضوری و رفتن به پاساژ های مختلف را ترجیح می داد. بنابراین این شمائید که باید نسبت به خرید حضوری یک برگ برنده داشته باشید و آن سرعت است. ) در این موارد اتفاقی که رخ می دهد قطعاً بستن صفحه خرید توسط مشتریان است و آن ها ترجیح می دهند که برای خرید از وبسایت های مشابه استفاده کنند. در این نقطه این شمائید که بازنده رقابت خواهید بود و احتمالاً تا حد زیادی روند فروش و سود فروشگاه تان کاهش چشمگیری خواهد داشت. بنابراین سعی کنید که یک پروسه یا روند کوتاه تر، آسان تر و راحت تر را برای کاربران طراحی کنید تا کاربر احساس خوبی از خرید خود داشته باشد.

  • ایجاد امکانی برای ارتباط گیری با مشتریان بعد از روند خرید:

با تدارک دیدن بخشی به نام ارتباط با ما تلاش کنید که مشتری بتواند روند خرید و دریافت محصول را از شما پیگیری کند. در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی شماره هایی در وبسایت شان قرار داده شده است که مشتریان خیال شان راحت است در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند که با کارشناسان متخصص پشتیبانی ارتباط بگیرند و مسائل خودشان را مطرح سازند. بنابراین این اقدام یعنی تدارک راه ارتباطی تا حدی زیادی احتمال فروش و افزایش سود دهی را بیشتر می کند.

زیرا که مشتری دغدغه این را ندارد که در صورت بروز اختلال و بعد از پرداخت پول باید چکار کنم و باید از چه کسی پیگیری خرید ام را انجام دهم. تمامی این ها در جهت حفظ اعتماد مشتری و تسهیل روند خرید و نیز ایجاد تجربه کاربری مناسب است.

ایجاد امکانی برای ارتباط گیری با مشتریان بعد از روند خرید

  • ارائه اطلاعات در خصوص مسیری که فروشگاه تان آمده است، افتخاراتی که کسب کرده اید و افق های پیش روی تان:

فروشگاه های اینترنتی بزرگ تلاش می کنند که اطلاعاتی کلی اما جامع را در خصوص فرایند موفقیت شان در اختیار کاربران قرار دهند. از سوی دیگر از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سخن می گویند و تلاش می کنند که مشتریان را با انواع بخش های مختلف وبسایت آشنا کنند. این اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات تا حد زیادی می تواند مشتریانی وفادار را برای مجموعه نگه دارد. سعی کنید که اگر از سوی ارگان های خاصی مورد تایید هستید آن را در بخش های خاصی از وبسایت تان قرار دهید یا اگر در زمینه فروش به افتخارات یا آمار هایی قابل توجه دست پیدا کردید حتماً با کاربران به اشتراک بگذارید. تمامی این ها باعث می شود که مشتری در خصوص حرفه ای بودن تیم شما اطمینان حاصل کند و به عنوان گزینه ای برای خرید در اولویت قرار گیرید.

  • ارائه خدمات پس از فروش:

ضمانت یا امکان بازگرداندن محصول را برای مشتریان لحاظ کنید. طبیعی است که در روند خرید آنلاین بسیاری از ویژگی های محصول شاید قابل مشاهده و لمس نباشد. بنابراین در مواردی پیش می آید که افراد بعد از دریافت محصول احساس می کنند که با تصورات شان کاملاً متفاوت است. در این موارد توصیه می کنیم که حتماً امکان باز پس گیری محصول را برای مشتریان لحاظ کنید و ضمانت های لازم را به مشتری بدهید.

شاید گاهی برخی از مشتریان با این استدلال که : چه تضمینی وجود دارد محصول خریداری شده سالم باشد یا ظاهرش با عکس ها و ویدئو های آن متفاوت نباشد؟، از خرید کردن اجتناب کند. اما زمانی که مشتری می داند می تواند بعد از مشاهده و رویت محصول آن را به شرکت برگرداند راحت تر برای خرید اقدام می کند.

بنابراین بسیاری از شرکت ها و فروشگاه های اینترنتی این موضوع را مد نظر قرار می دهند و امکانات گسترده ای را برای انتخاب و خرید محصول در اختیار مشتریان حرفه ای آنلاین قرار می دهند. و این اتفاق در نهایت به سود دو طرف یعنی فروشنده و مشتری تمام خواهد شد. 

خاتمه:

در این مقاله به مهم ترین و جزئی ترین نکاتی که باید به عنوان یک فروشنده و صاحب یک فروشگاه اینترنتی در نظر داشته باشید پرداختیم.

بسیاری از افراد تصور می کنند که تکنیک های افزایش فروش بسیار پیچیده و دشوار هستند اما تمامی تکنیک هایی که در بالا ذکر آن ها رفت بسیار آسان هستند. به شرطی که بتوانید برنامه ریزی های درست را انجام دهید و روند پیاده سازی آن ها را به صورت هوشمندانه و مهندسی شده پیش ببرید. در نهایت خواهید دید که چقدر نتیجه بخش خواهد بود. 

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها