در حال بارگزاری ...
بسته

ریتارگتینگ چیست؟ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

ریتارگتینگ چیست؟ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

به صورت روزانه چند درصد از کاربران سایت شما، همان بار اول از شما خرید می ‌کنند؟

بدون شک درصد کمی از کاربران وب سایت شما بار اول به مشتری بالفعل شما تبدیل می شوند.در دنیای دیجیتال مارکتینگ، یکی از حالت های این است که کاربر یک مسیر مستقیم را جهت خرید یک محصول طی کند؛ ولی واقعیت امر این است که فرآیند آگاه سازی مشتریان نسبت به برند، تعامل و تصمیم برای خرید محصول کاملا سخت تر از آن چیزی هست که به نظر می‌ رسد.

در بیشتر مواقع، زمانی که کاربران وارد وبسایت شما می‌شوند بعد از گذشت چند ثانیه یا چند دقیقه آن را ترک می‌ کنند.براساس آماری که وب سایت HubSpot منتشر کرد، حدود ۹۸% از کاربرانی که از یک ‌سایت بازدید می ‌کنند، بدون انجام فعالیتی از آن خارج می‌شوند. از این رو، کمپین تبلیغاتی به نام هدف‌ گذاری مجدد یا ریتارگتینگ (Retargeting) راه اندازی شد تا با استفاده از آن بتوان مشتریان بالقوه و احتمالی را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد

نحوه کار ریتارگتینگ

نحوه کار ریتارگتینگ

وقتی که یک کاربر بالقوه وارد ‌سایت شما می‌شود، از طرف سایت یک کوکی در مرورگر کاربر ذخیره می‌شود.این کوکی در دامنه وب سایت ارائه دهنده تارگتینگ ذخیره شده و باعث می‌شود که سایت ارائه دهنده بتواند این کاربر را به محض ورود به هر یک از سایت‌های نمایش ‌دهنده‌اش شناسایی کند و تبلیغی متناسب با کاربر و با در نظر گرفتن محصول یا خدماتی که در ‌سایت شما مشاهده کرده به او نمایش داده شود.

تفاوت ریتارگتینگ با دیگر تبلیغات بنری آنلاین

در شیوه ریتارگتینگ شما فقط کاربرانی را مورد هدف قرار می دهید که قبلا سایت شما را مشاهده کرده اند و آشنایی نسبی با برند شما را دارند. در این روش شما می‌توانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش مشخصی از وبسایت شما رفته یا به صورت کلی از سایت شما دیدن کرده‌اند هدف گیری مجدد شوند، در هر صورت به شما تضمین داده می‌شود که تنها برای کاربرانی مبلغی را پرداخت میکنید که قبلا سایت شما را مشاهده کرده اند.

اما در تبلیغات آنلاین رایج لازم است تا شما تبلیغات خود را در جهت هدف گیری کاربرانی که در سطح اولیه قیف خرید شما قرار می‌گیرند انجام دهید، چرا که در این نوع از تبلیغات، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی سایت شما را مشاهده نیز نکرده اند نشان داده می‌شود. که در این روش از تبلیغات لازم است تا شما به معرفی شرکت خود، جلب اعتماد، به طور موثری برندینگ و مواردی از این قبیل را انجام دهید.

مزایای ریتارگتینگ

سه مزیت مهم ریتارگتینگ

۱.هدف ‌گیری دقیق کاربران

چیزی که سبب می گردد تا تبلیغات ریتارگتینگ مناسب کسب و کار شما باشد این است که به وب سایت شما این کمک را می کند، تا در عوض نشان دادن تبلیغات برای مشتری های بالقوه ای که تا به حال آنها را ندیده اید و آن ها نیز هیچ آشنایی با سایت شما ندارند، تبلیغ شما تنها به افرادی نمایش داده شود که سلیقه و علایقشان را در کسب و کار شما ثابت کرده اند.

2- تعامل بهتر با مشتریان

یکی از عوامل تاثیر گذار روی وب سایت شما، وقت و زمانی است که توسط بازدیدکنندگان شما سپری می شود. تبلیغات ریتارگتینگ شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید با کاربران خود ارتباط قوی و موثری برقرار کنید.

3- تمایز شما نسبت به رقبا

شما همیشه وقتی که پا در عرصه تجارت الکترونیک و بازار آنلاین قرار می دهید با رقبایی چه بسا قدرتمند در این سطح مواجه می شوید، ولی تبلیغات ریتارگتینگ به شما این کمک را خواهد کرد که همیشه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید. چرا این شیوه از تبلیغ نوین و جدید می باشد و خیلی از برندها هنوز از آن استفاده نمی کنند. افزون بر این، در تبلیغات ریتارگتینگ علاوه بر افزایش آگاهی کاربران نسب به برندتان، شما را تا زمانی که بازدید کنندگانتان آماده ی تبدیل باشد،حفظ می کند.

هدف از ریتارگتینگ چیست؟

مهم ترین اهدافی که از انجام ریتارگتینگ دنبال می شود به شرح زیر است:

1. ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص یک برند با هدف گسترش آگاهی و دانش در خصوص برند مورد نظر: 

در واقع یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در برندینگ یا تبلیغات انجام شود این است که اطلاعات زیادی در خصوص یک برند به کاربران و یا افراد متعددی ارائه شود. با این اقدام باعث می شود که افراد سریع تر به برند مورد نظر اعتماد کنند و میزان تقاضا در خصوص خرید محصولات آن برند افزایش خواهد یافت. 
برای مثال تبلیغاتی که در تلویزیون انجام می شود نیز به منظور ارائه اطلاعات بیشتر و شناساندن یک برند مشخص است. در نتیجه زمانی که افراد می خواهند یک محصولی را خریداری کنند اولین گزینه ای که به خاطر خواهند آورد برندی خواهد بود که تعداد دفعات زیادی به  آن ها معرفی شده است و در معرض دید آن ها قرار گرفته است. به همین دلیل در ریتارگتینگ نیز همین اتفاق رخ می دهد. 

2.افزایش میزان نرخ خرید و جذب مشتری: 

در ریتارگتینگ دومین هدفی که دنبال می شود این است که درصد کاربرانی که از وبسایت خریداری می کنند را افزایش دهند. به طور معمول و بر اساس آمار های دقیق و مستند بالای 90 درصد کسانی که به یک وبسایت مراجعه می کنند خریدار محصولات آن سایت نخواهند بود. بنابراین درصد کمی از این کاربران از محصولات استقبال کرده و خرید می کنند. با ریتارگتینگ این آمار را می توان افزایش داد. در نتیجه به تبع آن میزان فروش محصولات نیز بیشتر می شود. 
زمانی که ریتارگتینگ انجام می شود بسیاری از کاربرانی که بدون خرید از وبسایت رفته اند احتمال دارد که مجدداً به وبسایت برگردند و برای خرید یک محصول اقدام کنند. 

ریتارگتینگ با ریمارکتینگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

علیرغم اینکه گاهی اوقات مشاهده می کنیم که این دو مفهوم به صورت یکسان و به یک معنا مورد استفاده قرار می گیرد باید توجه داشته باشید که تفاوت های مهمی بین ریتارگتینگ و ریمارکتینگ وجود دارد که مهم ترین آن ها مورد زیر است.

تفاوت های موجود در استراتژی بکار گرفته شده در ریتارگتینگ با ریمارکتینگ:‌

در ریتارگتینگ با استفاده از کوکی هایی که وبسایت شما وجود دارد به کاربرانی که یک نوبت از وبسایت شما دیدن کرده اند متصل خواهید شد تا دوباره آنها را باز گردانید. 
در ریمارکتینگ مهم ترین اقدامی که برای بازگرداندن کاربران انجام می شود ارسال ایمیل به آنها است. به همین دلیل در برخی از وبسایت ها شما باید برای دریافت یکسری خدمات ایمیل خود را وارد کنید. دریافت ایمیل از سوی وبسایت با هدف ریمارکتینگ انجام می شود. 

آیا می شود ریمارکتینگ و ریتارگتینگ را همزمان با هم انجام داد؟

استراتژی هایی که در این دو روش بکار گرفته می شود می تواند تا حد زیادی مثمر ثمر واقع گردد تا بتواند مشتریان را جذب کند. اما در مواردی مشاهده می شود که هر دو روش را در کنار هم بکار می گیرند تا بازدهی و نتیجه بخشی افزایش یابد. 

سخن آخر

در این مقاله تلاش مان بر این بود که بتوانیم به مهم ترین مفاهیمی که در برندینگ و مارکتینگ کاربرد زیادی دارند یعنی ریتارگتینگ و ریمارکتینگ بپردازیم. امیدواریم که تمامی پرسش های شما پاسخ داده شده باشد و اطلاعات دقیقی را در این زمینه کسب کرده باشید. 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها