بسته

ریتارگتینگ چیست؟ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

ریتارگتینگ چیست؟ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

ریتارگتینگ چیست

بسیاری از افراد زمانی که با یکی از وبسایت‌های فروشگاهی (که محصولات یا خدمات مختلف را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند) روبرو می‌شوند، تصور می‌کنند که این دسته از مدیران تا چه اندازه روند آسانی را در فروش و کسب سود طی می‌کنند. اما باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه است. زیرا که فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین نیز مشکلات مربوط به خود را دارند و نباید فعالیت‌های آن‌ها را ساده و بدون مشکل تصور کنید. بلکه آن‌ها برخلاف فروشندگان در روند فروش حضوری با مشتریان ارتباط فیزیکی و رو در رو ندارند و متاسفانه امکانات آن‌ها در جذب مشتری و جلب توجه آنان بسیار محدود است. بنابراین، مجبورند که از تکنیک‌های مختلف بهره‌مند شوند تا بتوانند که کاربران خود را به مشتریان تبدیل کنند.

با ما در ناپ شاپ همراه باشید تا شما را با یکی از تکنیک‌های جلب توجه مشتری آشنا کنیم. بعد از مطالعه این مقاله، احتمالاً با مشکلات و مسائل فعالیت‌های فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی آشنایی عمیق‌تری پیدا خواهید کرد.

نحوه کار ریتارگتینگ

ریتارگتینگ چیست؟

بیایید مبحث ریتارگتینگ یا بازاریابی مجدد را با یک مثال به شما توضیح دهیم.

تصور کنید که وارد یک وبسایت فروشگاهی شده‌اید و محصولات مختلف آن فروشگاه اینترنتی را مورد بررسی قرار می‌دهید. در این میان به صورت اتفاقی با محصولی مواجه می‌شوید که در گذشته تصمیم خریدش را داشتید یا محصول آنقدر برایتان جذاب است که دوست دارید آن را خرید کنید. اما این وبسایت را به تازگی شناخته‌اید و چندان آگاهی از سابقه‌ی فعالیت‌های آن وبسایت ندارید.

خب! یک سوال از شما می‌پرسیم. چقدر احتمال دارد که از این وبسایت خرید کنید؟ احتمالاً پاسخ 98 درصد افراد این باشد که احتمال خرید بسیار کم است. زیرا مخاطبین به راحتی به هر وبسایت فروشگاهی اعتماد نمی‌کنند. در نتیجه از خرید کردن منصرف می‌شوید. طبیعی است شاید حتی برخی از افراد اظهار کنند که اتفاقاً تا مراحلی از خرید را پیش رفتیم و زمانی که در مرحله پرداخت هزینه بودیم، ترجیح دادیم که پروسه خرید را متوقف کنیم.

 توجه داشته باشید این اتفاق، یعنی عدم خرید در اولین آشنایی با یک وبسایت، برای بیشتر افراد رخ می‌دهد. به طوریکه، آمارها نشان می‌دهد که 98 درصد افراد در اولین بازدیدشان از وبسایت فروشگاهی، از خرید سر باز می‌زنند.

امروزه همین موضوع به یکی از چالش‌های مهم مدیران وبسایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل شده است.

برای رفع این مشکل، مدیران سایت از تکنیک ریتارگتینگ یا همان بازاریابی مجدد استفاده می‌کنند. در ریتارگتینگ ، مشتریان بالقوه گذشته یا کاربرانی که یک مرتبه به وبسایت سر زده‌اند، را مورد هدف قرار داده و در زمان وبگردی آن‌ها را به سمت سایت خودتان هدایت می‌کنید.

با این تکنیک کاربرانی که یک نوبت به وبسایت شما سر زده‌اند، شناسایی شده و روند مارکتینگ، مجدداً برای آن‌ها انجام می‌شود. 

ریتارگتینگ چیست؟

نحوه کار ریتارگتینگ

وقتی که یک کاربر بالقوه وارد ‌سایت شما می‌شود، از طرف سایت یک کوکی در مرورگر کاربر ذخیره می‌شود.این کوکی در دامنه وب سایت ارائه‌دهنده بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ ذخیره شده و باعث می‌شود که سایت ارائه دهنده تبلیغ بتواند این کاربر را به محض ورود به هر یک از سایت‌های نمایش ‌دهنده‌اش شناسایی کند و تبلیغی متناسب با کاربر و با در نظر گرفتن محصول یا خدماتی که در ‌سایت شما مشاهده کرده است، به او نمایش بدهد.

تاریخچه ریتارگتینگ

نخستین کوکی (cookie)، توسط یکی از مهندسان مجموعه Netscape در سال 1994 ساخته شد. و یک سال بعد در اختیار عموم مردم قرار گرفت.
در سال 1998، اولین نسخه رسمی سرویس ریتارگتینگ به نام Boomerang معرفی شد. و در سال 2010 گوگل ادوردز (AdWords) که امروزه به گوگل ادز آن را می‌شناسیم، سرویس ریمارکتینگ خود را به بازار عرضه کرد. در سال 2013، ریمارکتینگ برای یوتیوب نیز فعال شد.
در همان سال فیسبوک در سراسر جهان به محبوبیت و تعداد بالای کاربر فعال رسید و برای پلتفرم خودش، سرویس ریتارگتینگ خود، به نام FBX را عرضه کرد.

انواع ریتارگتینگ

1- وبسایت ریتارگتینگ (Website retargeting)

 وبسایت ریتارگتینگ، به نوعی بازاریابی مجدد گفته می‌شود که طی آن شما تبلیغات موردنظر را به کاربرانی که از سایتتان بازدید کرده‌اند، اما خریدی انجام نداده‌اند، نشان می‌دهید تا آن‌ها را مجدد به سایتتان برگردانید. از این طریق تلاش می‌کنیم افرادی که شما را می‌شناسند به سایت شما برگردند و خریدشان را تکمیل کنند.

2- ریتارگتینگ در شبکه‌های اجتماعی (Social media retargeting)

همانطور که در تاریخچه ریتارگتینگ به آن اشاره کردیم، از سال 2013، ریتارگتینگ وارد یوتیوب و فیسبوک هم شد. در واقع در این نوع ریتارگتینگ، شما علاوه بر نشان دادن تبلیغات خود در سایت‌هایی که مخاطبینتان در آنجا قرار دارند، تبلیغات شما داخل شبکه‌های اجتماعی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به مخاطبین هدف شما نمایش داده می‌شود. هم اکنون فیسبوک، یوتیوب، لینکدین و توییتر قابلیت انجام تبلیغات ریتارگتینگ را دارند.
توجه داشته باشید، که این روش امروزه محبوبیت زیادی دارد، چون اکثر افراد بیشتر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

3- ایمیل یا CRM ریتارگتینگ (Email/CRM retargeting)

شاید ایمیل مارکتینگ راه قدیمی به نظر برسد که دیگر کاربرد چندانی در بازایابی ندارد ولی اصلاً اینگونه نیست، ایمیل مارکتینگ هنوز یکی از بسترهای بسیار مهم و پربازده برای بازاریابی به حساب می‌آِید.
در فرآیند ایمیل ریتارگتینگ، زمانی که مشترکان سایت شما یا مخاطبینتان، ایمیل‌ شما را باز می‌کنند، یک کوکی در مرورگرشان ذخیره می‌شود و هر زمان که از شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌هایی که تبلیغات شما در آن قرار دارد، استفاده کنند، تبلیغات شما برای آن‌ها نمایش داده می‌شود.
البته این روش پس از آپدیت و تغییراتی که گوگل در نحوه نمایش تصاویر در جیمیل انجام داد، دیگر به درستی کار نکرد و بازاریابان CRM ریتارگتینگ را به عنوان روش جایگزین آن در نظر گرفتند.
 در CRM ریتارگتینگ ، مجدد ایمیل نقش اصلی را باز می‌کند، اما نحوه کار کمی متفاوت است. در این روش شما لیستی از نشانی ایمیل کاربرانتان را گردآوری می‌کنید و در یک برنامه مخصوص بازاریابی مجدد آپلود می‌کنید. شرکت‌های ارائه دهنده ریتارگتینگ ، اطلاعات کاربرانی که شما به آن‌ها دادید را بررسی می‌کنند و با اطلاعات سایر سیستم‌ها تطبیق می‌دهند. اینگونه کاربر هدف را شناسایی می‌کنند و تبلیغات شما را برایشان نمایش می‌دهند.

4- ریمارکتینگ (Remarketing lists for search ads)

 نوع بعدی بازاریابی مجدد، استفاده از لیست‌های ریتارگتینگ است که گوگل ادز آن را به عنوان ریمارکتینگ معرفی می‌کند. در این روش شما با استفاده از لیست ریتارگتینگی که در اختیار دارید به کاربران قبلی فروشگاه اینترنتی خود، زمانی که آن‌ها در حال جستجو در گوگل هستند، دسترسی پیدا می‌کنید و متن تبلیغاتی خود را در نتایج جستجو به آن‌ها نمایش می‌دهید.

5- ریتارگتینگ جستجو (Search retargeting)

نوع آخر ریتارگتینگ یک فرق مهم با سایر روش‌ها دارد و همین امر باعث خاص‌تر کردن این روش می‌شود. در روش‌های بالا، همانطور که مطالعه کردید، ابتدا کاربر از سایت شما بازدید می‌کند و بعد شما این فرد را شناسایی کرده و مدام تبلیغات را در معرض چشمانش قرار می‌دهید. اما در ریتارگتینگ جستجو، شما تبلیغاتتان را در نتایج جستجو به افرادی نمایش می‌دهید که اصلاً تا به حالا، با سایت شما در ارتباط نبوده‌اند ولی مشتریان بالقوه به حساب می‌آیند. در اصل در ریتارگتینگ جستجو تلاش برای جذب مشتریان جدیدی است که احتمال خرید آن‌ها بسیار بالا است.
نحوه کار هم در این روش به این صورت است که تبلیغات به کاربرانی نمایش داده می‌شود که کلمات کلیدی مربوط به فروشگاه اینترنتی شما را جستجو کرده‌اند. به طور مثال، شما فروشگاه اینترنتی برای فروش تلفن همراه و تبلت دارید، تبلیغ شما برای کسانی که عبارت خرید تبلت یا خرید گوشی را جستجو می‌کنند، نمایش داده می‌شود.
 
توجه داشته باشید روش ریمارکتینگ با روش ریتارگتینگ جستجو متفاوت است. در ریمارکتینگ، تبلیغ متنی شما برای کاربرانی که قبلاً به سایت شما سر زده‌اند، نمایش داده می‌شود؛ اما در ریتارگتینگ جستجو، تبلیغات بنری شما برای افرادی که فروشگاه اینترنتی شما را نمی‌شناسند ولی کلمات کلیدی مرتبط به سایتتان را جستجو می‌کنند، نمایش داده می‌شود.

مزایای ریتارگتینگ

مراحل برگزاری کمپین ریتارگتینگ:

حالا وقت آن رسیده که مرحله به مرحله با یکدیگر بررسی کنیم و ببینیم که چطور می‌توانیم یک کمپین ریتارگتینگ برای افزایش فروش سایت فروشگاهی خود طراحی کنیم. 

گام اول: همه صفحات اپلیکیشن سایت فروشگاهی‌تان را با کد ریتارگتینگ تگ کنید

اولین کاری که باید انجام بدهید، این است که تگ، کد و یا پیکسل ریتارگتینگی که پلتفرم مورد نظرتان به شما داده است را در همه‌ی صفحات سایت فروشگاهی و اپلیکیشن‌های خود قرار بدهید. توجه داشته باشید این کار را حتماً به یک برنامه نویس یا توسعه‌دهنده بسپارید تا کار به صورت حرفه‌ای انجام شود.
 

گام دوم: لیستی از مخاطبان وبسایتتان را جمع‌آوری کنید

 لیست کاملی از بازدیدکننده و کاربران اپلیکیشن و فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید. سپس یک فهرست ریتارگتینگ تهیه کنید. منظورمان از فهرست این است که کاربرانتان را دسته بندی کنید. برای دسته‌بندی‌ها وقت بگذارید چون بعداً تنظیماتی بر اساس دسته‌بندی‌ها انجام خواهد شد تا بازدیدکنندگان جدید مجدد در این دسته‌بندی‌ها قرار بگیرند. پیشنهاد گوگل ادز گروه‌بندی‌هایی همچون موارد زیر است:
- بازدیدکننده‌های صفحه اصلی
-بازدیدکننده‌های دسته‌بندی‌ محصولات
-بازدیدکننده‌های محصول
-کاربرانی که فرایند خرید را تکمیل نکرده‌اند
-و...
البته سعی کنید دسته بندی‌هایی که انتخاب می‌کنید از 10 دسته بیشتر نشود، این توصیه گوگل برای بهتر برگزار شدن کمپین است.

گام سوم: پیام اختصاصی برای هر گروه از مخاطبین تدوین کنید

زمانی که شما از سایر تبلیغات اینترنتی استفاده می‌کنید؛ بنر تبلیغاتی و پیام شما را همه افراد می‌بینند و شما نمی‌توانید برای هر دسته خاص، کار خاصی انجام بدهید. اما در ریتارگتینگ ، شما می‌توانید برای هر دسته هدف خود یک پیام اختصاصی تدوین کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا کمپین شما، موفقیت بیشتری کسب کند؛ چون پیام شما برای هر مخاطب به صورت اختصاصی آماده شده است.

گام چهارم: کمپین خود را به خوبی تنظیم کنید

بیشتر بسترهایی که شما می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید، تنظیمات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهند تا شما بتوانید به راحتی تنظیماتی که نیاز دارید را انجام دهید. شما می‌توانید موارد زیر را به دلخواه خود تغییر بدهید:
-زبان
-موقعیت جغرافیایی
-جنسیت مخاطبین
-میران نمایش در هر سایت یا اپلیکیشن
-انتخاب دستگاه مورد استفاده کاربر ( لپتاپ، تبلت، تلفن همراه و...)
-و...
این تنظیمات مربوط به بخش Optimize settings پلتفرم Google Ads است، در سایر بسترها ممکن است کمی با این پلتفرم متفاوت باشد.

نکته‌هایی برای بهتر شدن کمپین ریتارگتینگ

زمانی که شما می‌خواهید از تکنیک ریتارگتینگ برای جذب مشتری استفاده کنید باید به نکاتی توجه کنید تا روند کمپین ریتارگتینگ شما بهتر شود. در ادامه به برخی از نکات اشاره خواهیم کرد:

- توصیه ما به شما این است که حتماً برای دسته بندی کاربران وقت بگذارید. زمانی که روند دسته بندی کاربران به کار گرفته می‌شود، در نهایت شاهد هستیم که ارسال پیام‌های تبلیغاتی به آن‌ها با سهولت بیشتری انجام خواهد پذیرفت.
برای مثال، کسانی که وسایل دیجیتال را جستجو می‌کنند در یک دسته بندی قرار داده و کسانی که پوشاک را جستجو می‌کنند، در یک دسته بندی مجزای دیگر قرار دهید. تمامی این موارد در نهایت نیز باید به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم بندی شود. برای نمونه، هر یک از کالاهای دیجیتال اعم از تلفن‌های همراه، گجت‌ها، لپتاپ و تبلت را می‌توان در یک دسته اختصاصی و مجزا قرار داد. در نتیجه زمانی که نیاز است پیام‌های تبلیغاتی به کاربران ارسال گردد، روند بدون دشواری طی خواهد شد.

- شما همچنین می‌توانید با ارائه پیشنهاداتی به کاربران، احتمال خرید را افزایش دهید. برای مثال، اگر اهل خرید از دیجیکالا باشید، می‌دانید که دیجی کالا به صورت مستمر اطلاعیه‌های مختلفی را برای شما ارسال می‌کند. برای مثال در صورتی که کالایی را در درون سبد خرید قرار داده باشید، در کوتاه‌ترین زمان به شما پیام ارسال می‌کند که لطفا خریدتان را نهایی کنید. در کنار این پیام از جملاتی استفاده می‌کند تا در شما انگیزه خرید ایجاد کند. برای مثال، برای شما تخفیف در نظر می‌گیرد یا اینکه می‌گوید: "موجودی این کالا تا به اتمام نرسیده است، خریدتان را نهایی کنید". در واقع این نوع پیام‌ها باعث می‌شود که فرد به خرید بیشتر و یا تکمیل پروسه خرید ترغیب شود.

مراحل برگزاری کمپین ریتارگتینگ:

مزایا مهم ریتارگتینگ

در این بخش به مزایای مهم تبلیغات ریتارگتینگ خواهیم پرداخت.

۱-هدف‌گیری دقیق کاربران

چیزی که باعث می‌شود تا تبلیغات ریتارگتینگ مناسب فروشگاه اینترنتی شما باشد، این است که به وبسایت شما کمک می‌کند، تا بودجه شما صرف نشان دادن تبلیغات برای مشتری‌های بالقوه‌ای که تا به حال آن‌ها را ندیده‌اید و آن‌ها نیز هیچ آشنایی با سایت فروشگاهی شما ندارند، نشود؛ و تبلیغات شما تنها به افرادی نمایش داده شود که از برند و محصولات شما آگاهی دارند و احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری بیشتر است.

2- تعامل بهتر با مشتریان

تبلیغات ریتارگتینگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید با کاربران خود ارتباط قوی و موثری برقرار کنید. همچنین می‌توانید با کاربرانی که از سایت شما رفته‌اند و مجدد به سایت شما برگشته‌اند، تعامل بهتر و سازنده‌تری داشته باشید.

3- تمایز شما نسبت به رقبا

شما همیشه وقتی که وارد عرصه تجارت الکترونیک و بازار آنلاین می‌شوید با رقبایی بسیار قدرتمندتر مواجه می‌شوید، ولی تبلیغات ریتارگتینگ به شما کمک خواهد کرد که همیشه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید؛ چون این شیوه از تبلیغات نوین است و خیلی از برندها هنوز از آن استفاده نمی‌کنند. همچنین، در تبلیغات ریتارگتینگ علاوه بر افزایش آگاهی کاربران نسب به برندتان، مشتری‌های شما را نیز ترغیب به خرید می‌کند.

4-فروشتان را افزایش بدهید

خیلی از کاربران پس از چندین بار دیدن تبلیغات محصولات فروشگاه اینترنتی شما به سایت شما برمیگردند و محصول شما را خرید می‌کنند.

5- آگاهی از برند فروشگاه اینترنتی 

به دلیل اینکه فرد حتی بعد از رفتن از سایت شما مجدد برند شما را می‌بیند، باعث می‌شود برند شما در یادش بماند. پس اگر خرید هم انجام نشود، باز شما به دلیل اینکه افراد بیشتری برند شما را شناخته‌اند، برنده هستید.

هدف از ریتارگتینگ چیست؟

مهم‌ترین اهدافی که از انجام ریتارگتینگ دنبال می‌شود، به شرح زیر است:

1.گسترش آگاهی و دانش در خصوص برند مورد نظر: 

در واقع یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در برندینگ یا تبلیغات انجام شود، این است که اطلاعات زیادی در خصوص یک برند به کاربران و یا افراد متعددی ارائه شود. با این اقدام، افراد سریع‌تر به برند مورد نظر اعتماد می‌کنند و میزان تقاضا در خصوص خرید محصولات آن برند افزایش خواهد یافت. 
برای مثال، تبلیغاتی که در تلویزیون انجام می‌شود نیز به منظور ارائه اطلاعات بیشتر و شناساندن یک برند است. در نتیجه زمانی که افراد می‌خواهند یک محصولی را خریداری کنند، اولین گزینه‌ای که به خاطر خواهند آورد، برندی خواهد بود که تعداد دفعات زیادی به آن‌ها معرفی شده است و در معرض دید آن‌ها قرار گرفته است. ریتارگتینگ در روند شناساندن و آگاهی از برند بسیار کمک کننده است.

2. افزایش میزان نرخ خرید و جذب مشتری: 

در ریتارگتینگ دومین هدفی که دنبال می‌شود، این است که درصد کاربرانی که از وبسایت خریداری می‌کنند، را افزایش دهند. به طور معمول و بر اساس آمارهای دقیق و مستند، بالای 90 درصد کسانی که به یک وبسایت مراجعه می‌کنند، خریدار محصولات آن فروشگاه اینترنتی نخواهند بود. بنابراین، درصد کمی از این کاربران، محصولات را خریداری می‌کنند. با ریتارگتینگ این آمار را می‌توان افزایش داد. در نتیجه میزان فروش سایت شما نیز بیشتر می‌شود. 
زمانی که ریتارگتینگ انجام می‌شود بسیاری از کاربرانی که بدون خرید از وبسایت رفته‌اند، احتمال دارد که مجدداً به وبسایت برگردند و برای خرید یک محصول اقدام کنند. 

هدف از ریتارگتینگ چیست؟

سوالات متداول

در بخش انتهایی به سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به خودش درگیر کرده باشند، خواهیم پرداخت. اگر سوالی داشتید و در این بخش به آن پاسخ داده نشد، در کامنت‌ها بیان کنید تا متخصصین ناپ شاپ شما را راهنمایی کنند.

1-به صورت روزانه چند درصد از کاربران سایت، همان بار اول از شما خرید می‌کنند؟

بدون شک درصد کمی از کاربران وبسایت شما، بار اول به مشتری بالفعل شما تبدیل می‌شوند.در دنیای دیجیتال مارکتینگ، یکی از حالت‌ها این است که کاربر یک مسیر مستقیم را جهت خرید یک محصول طی کند؛ ولی واقعیت امر این است که فرآیند آگاه‌سازی مشتریان نسبت به برند، تعامل و تصمیم برای خرید محصول بسیار سخت‌تر از آن چیزی است، که به نظر می‌‌رسد.

در بیشتر مواقع، زمانی که کاربران وارد وبسایت شما می‌شوند بعد از گذشت چند ثانیه یا چند دقیقه آن را ترک می‌‌کنند. براساس آماری که وبسایت HubSpot منتشر کرد، حدود ۹۸% از کاربرانی که از یک ‌سایت بازدید می‌کنند، بدون انجام فعالیتی از آن خارج می‌شوند. از این رو، کمپین تبلیغاتی به نام هدف‌ گذاری مجدد یا ریتارگتینگ (Retargeting) راه اندازی شد تا با استفاده از آن بتوان مشتریان بالقوه و احتمالی را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد.

2- تفاوت ریتارگتینگ با دیگر تبلیغات بنری آنلاین در چیست؟

در شیوه ریتارگتینگ شما فقط کاربرانی را مورد هدف قرار می‌دهید که قبلاً سایت شما را مشاهده کرده‌اند و آشنایی نسبی با برند شما را دارند. در این روش شما می‌توانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش مشخصی از وبسایت شما رفته یا به صورت کلی از سایت شما دیدن کرده‌اند، هدف گیری مجدد شوند، در هر صورت به شما تضمین داده می‌شود که تنها برای کاربرانی مبلغی را پرداخت می‌کنید که قبلاً سایت شما را مشاهده کرده‌اند. اما در تبلیغات آنلاین، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی سایت شما را مشاهده نکرده‌اند هم نشان داده می‌شود. 

3- آیا می‌شود ریمارکتینگ و ریتارگتینگ را همزمان با هم انجام داد؟

استراتژی‌هایی که در این دو روش به کار گرفته می‌شود، می‌تواند تا حد زیادی مثمر ثمر واقع گردد تا بتواند مشتریان را جذب کند. اما در مواردی مشاهده می‌شود که هر دو روش را در کنار هم به کار می‌گیرند تا بازدهی و نتیجه‌بخشی افزایش یابد. 

4- فرق ریتارگتینگ استاتیک با ریتارگتینگ داینامیک در چیست؟

ریتارگتینگ استاتیک یا ثابت، تنوع زیادی برای نشان دادن تبلیغ به کاربران شما را ندارد. زمانی که محصولات شما کم است و تنوع زیادی ندارید، ریتارگتینگ ثابت بهتر و مقرون‌به‌صرفه است؛ و ریتارگتینگ داینامیک یا پویا با توجه به فعالیت کاربر به صورت خودکار تغییر می‌کند. همچنین در تبلیغات ریتارگتینگ پویا برای هر گروه از مخاطبینتان تبلیغ متفاوتی را نشان می‌دهد.

سخن آخر

با توجه به پیشرفت هر روزه هوش مصنوعی، ریتارگتینگ، آینده بسیار روشنی خواهد داشت و در آینده به دلیل وجود هوش مصنوعی رفتار کاربران بهتر درک می‌شود و می‌توان نرخ تبدیل تبلیغات ریتارگتینگ را نیز افزایش داد. در این مطلب تلاشمان بر این بود که بتوانیم با بیانی ساده ریتارگتینگ و ریمارکتینگ را برایتان توضیح بدهیم .
امیدواریم که تمامی پرسش‌های شما پاسخ داده شده باشد و اطلاعات دقیقی را در این زمینه کسب کرده باشید. 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها