بسته

چگونه با سرمایه کم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه با سرمایه کم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه با سرمایه کم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

یکی از مزیت های مهم کسب و کار آنلاین این است که کاملا مقرون به صرفه بوده و حتی می توانید آن را در خانه نیز انجام دهید و تنها چیزی که به آن نیاز دارید داشتن یک کامپیوتر و یک اتصال اینترنتی مناسب است.

و عملاً به تجربه فنی زیادی نیاز ندارید، چرا که امروزه ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین از آنها استفاده کنید که کار فنی را بسیار آسان تر از گذشته می کند.

از همه بهتر، برخلاف کسب و کارهای سنتی، شما به سرمایه اولیه زیادی احتیاج ندارید. در واقع، شما می توانید بسیاری از مشاغل اینترنتی را بدون هیچ گونه هزینه ای فعال و راه اندازی کنید زیرا بسیاری از خدمات رایگان این امکان را تسهیل می کنند. به عنوان مثال، می توانید با استفاده از وردپرس یک وب سایت یا وبلاگ به صورت رایگان راه اندازی کنید و کالای دیگر شرکت ها مانند دیجی کالا را به فروش برسانید و از هر فروش سود دریافت کنید.

اما اگر چنانچه قصد دارید برای خود کسب و کار راه اندازی کنید می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. ولی خب بسیاری از ایده ها به زمان، هزینه و ریسک بالایی نیاز دارند. برخلاف تصور عمومی، راه های زیادی برای راه اندازی کسب و کار وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا کمتر روی تدارکات و هزینه های پیش پرداخت تمرکز کنید و بیشتر به کار خود بپردازید.

گرچه شروع هر کاری سخت است اما این ایده های مشاغل کوچک با سرمایه گذاری کم، یک نقطه ورود عالی برای مبتدیانی که تازه شروع به راه اندازی کسب و کار خود کرده اند ایجاد می کند و به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به کنار گذاشتن سایر موارد، یک کار جانبی را انتخاب کنید.

در اینجا به چند نمونه از ایده های تجاری اشاره خواهیم کرد که می توانید آنها را با سرمایه گذاری کم و حتی به تنهایی شروع کنید.

کسب درآمد آنلاین

1. دراپ شیپینگ(drop shipping)

توزیع مستقیم یا همان drop shipping به روشی از فروش کالا گفته می شود که در آن خرده فروشان کالا را در انبار خود نگه داری نمی کنند بلکه در عوض پس از ثبت و خرید سفارش مشتری در وبسایت؛ جزئیات مربوط به آن کالا را به تولید کننده اصلی آن کالا و یا عمده فروش(صاحب انبار) ارسال می کنند و سپس آن تامین کننده، کالای مربوطه را به صورت مستقیم برای مشتری می فرستد.
در واقع در این روش تولید کننده کالا را به مصرف کننده نهایی ارسال می کند و شما تنها نقش واسط را در این چرخه دارید و مجبور به تولید یا ذخیره کالایی نیستید.

تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنید بازاریابی و تبلیغات برای یافتن مشتری و فروش است. هنگامی که فروش انجام شد، بقیه کارها توسط تولیدکننده انجام می شود. تنها هزینه شما هزینه بازاریابی و تبلیغات برای یافتن مشتری جدید است.

 دراپ شیپینگ چیست

2. همکاری در فروش(Affiliate Marketing)

همکاری در فروش تا حدودی مشابه دراپ شیپینگ است اما با برخی تفاوت های اساسی. با استفاده از این مدل تجارت الکترونیکی، شما دیگر موجودی محصولات خود را حفظ نمی کنید و دیگر نگران ارسال محصولات به مشتریان نیستید.

در واقع، شما یک حوزه سودآور برای تجارت آنلاین خود انتخاب می کنید، و سپس یک شریک وابسته را پیدا می کنید که محصولات موجود در آن مکان را داشته باشد.

با استفاده از همکاری در فروش، محصولات دیگران را برای فروش در وبلاگ یا وب سایت تجارت الکترونیکی خود ارائه می دهید. هر محصول دارای یک لینک منحصر به فرد است و هر کاربری که روی آن کلیک کند و از طریق این لینک از سایت مربوطه خریداری کند به شما نیز سود خواهد رسید.در این روش خطر و ریسک کمی از جانب شما وجود دارد و در واقع به هیچ سرمایه گذاری نیازی ندارید. دقیقاً مانند دراپ شیپینگ تنها هزینه های شما بازاریابی و تبلیغات برای ایجاد ترافیک و تولید فروش است.

(جهت اطلاعات بیشتر به مقاله افیلیت مارکتینگ چیست مراجعه کنید)

Affiliate Marketing

3. بصورت آنلاین و بصورت آزاد کار(freelancer) کنید

کار به عنوان فریلنسر یکی از انعطاف پذیرترین مشاغلی است که می توانید داشته باشید، و تنها با دسترسی به اینترنت امکان پذیر می شود.

فریلنسرها بصورت قراردادی یا ساعتی و یا پروژه ای کار می کنند، بیشتر آنها در خانه و برای ساعتها و زمانهایی که انتخاب می کنند کار می کنند. اگر مهارت و تجهیزات لازم را دارید، این یک روش تقریباً فوری برای شروع کسب درآمد است.

از هر مهارت تخصصی که دارید استفاده کنید و آن را به یک سرویس تجاری تبدیل کنید. این می تواند از طراحی وب تا مشاوره تجاری یا ترجمه باشد. تقریباً می توانید هر مهارت را کسب کنید. به یافتن مشتری می توانید از سایت های پونیشا و جابینجا استفاده نمایید.

freelancer

4. خرید و فروش نام دامنه

خرید و فروش نام دامنه می تواند یک تجارت آنلاین سودآور باشد. نام دامنه آدرس یک وب سایت است، که اگر از حروف رند و کم نظیر تشکیل شده باشد خیلی از افراد حاظرند حتی میلیون ها برای یک دامنه هزینه کنند.

این روش به این صورت است که شما دامنه ها را با قیمت پایین خریداری می کنید، منتظر می مانند تا ارزش آنها افزایش یابد و سپس آنها را با قیمت بالاتر به فروش می رسانید.

هرچه عنوان عنوان عمومی تر باشد، بهتر است. به دنبال نام های جغرافیایی، نام های معروف و نام های تجاری بالقوه باشید. شما می توانید دامنه های خود را با هزینه ای معادل چند هزارتومان خریداری کنید، اما در عوض اگر کسب و کاری به این دامنه نیاز داشته باشد می توانید آن را میلیون ها تومن بفروشید.

خرید و فروش دامنه

5. وبینار برگزار کنید

اگر در زمینه خاصی متخصص هستید، شروع به کار تجارت وبینار کنید. وبینار در واقع سمینارهای مجازی با پخش مستقیم هستند، که در آنها محتوای آموزشی یا آموزنده ارائه می دهید، به مشتریان خود اجازه می دهید از هرجایی که هستند با شما تعامل داشته باشند. وبینارها می توانند مبتنی بر ارتباط صوتی یا تصویری باشند. شما می توانید مشتری قابل توجهی را جذب کنید، زیرا شرکت کنندگان شما می توانند در هر نقطه از جهان فقط با اتصال به اینترنت با شما ارتباط برقرار کنند.

وبینارها به ویژه در بخشهای فناوری و خدمات مالی دارای محبوبیت هستند. برای شروع کار، باید در مورد یک منطقه متخصص تصمیم بگیرید و نرم افزار مناسب وبینار را انتخاب کنید. یک استراتژی خوب بازاریابی برای جذب شرکت کنندگان کافی در وبینار شما ضروری است.

با استفاده از وبینارهای خود می توانید تجارت خود را بیشتر در اختیار داشته باشید تا محصولات وابسته مرتبط با حوزه خود را تبلیغ کنید: به عنوان مثال کالاهای دیجیتال موجود در سایت.

ارائه وبینار

نویسنده: امین اصلانپور

مطالب اخیر:

UTM چیست؟

چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم؟

نرخ بازگشت سرمایه(ROI) چیست؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها