بسته

چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم؟!

چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم؟!

چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم؟!

این روز‌ها راه‌اندازی یک کسب و کار یا استارت‌آپ به یکی از رویاهایی تبدیل شده است که بسیاری از افراد آن را در سر می‌پرورانند. اما متاسفانه یکی از دغدغه‌های مشترکی که برای همه افراد وجود دارد، هزینه‌های ابتدایی یا سرمایه اولیه است. برای مثال اولین سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که: برای شروع کسب و کار باید چقدر منابع مالی داشته باشیم؟

علیرغم این که بحث سرمایه از مهم‌ترین مسائل آغاز کسب و کار است، اما تنها عامل نیست که با آن بتوان کسب و کار موفقی را رقم بزنیم. در کنار سرمایه نیاز است که افراد هوشمندی خودشان را خرج کنند، تا بتوانند تکنیک‌های خوبی را در این مسیر به کار گیرند تا در ادامه مقداری جذب سرمایه داشته باشند. در ادامه قرار است که در خصوص مهم‌ترین مراحل شروع استارت آپ مطالبی بیاوریم و سوالات افراد را در این خصوص پاسخ گوییم. 

چگونه یک استارتاپ راه اندازی کنیم؟

چگونه یک استارتاپ موفق راه‌اندازی کنیم؟

شروع یک تجارت مستلزم درک و پیگیری به بسیاری از جنبه‌ها است، جنبه‌هایی مانند جنبه حقوقی، تأمین مالی، فروش و بازاریابی، حمایت از مالکیت معنوی، حمایت از مسئولیت، منابع انسانی و.... اما علاقه به کارآفرینی در بالاترین حد خود قرار دارد و  شما می‌توانید نقش علاقه را در داستان‌های موفقیت چشمگیری از استارت آپ‌های تازه کاری که به شرکت‌های چند میلیارد دلاری تبدیل شده‌اند، مانند Uber ،Facebook ،WhatsApp ،Airbnb و بسیاری از شرکت‌های دیگر که اکنون به یک غول فناوری تبدیل شده‌اند، ببینید.

اما در خصوص راه‌اندازی یک کسب و کار، اولین سوالی که باید قبل از هر فعالیت از خود بپرسید، این است که: "آیا کسی همان ایده را قبلاً اجرا کرده است و اگر پاسخ نه است باید بیاندیشید که دلیل آن چه بوده و چه سختی‌هایی داشته است که کسی این ایده را اجرا نکرده و اگر بله باید ببینید که از چه راه‌هایی برای موفقیت استفاده کرده‌اند تا از آن‌ها ایده بگیرید.

برای شروع یک استارت‌آپ چقدر هزینه لازم است؟

واقعیتی که وجود دارد این است که نمی‌توانیم به این پرسش پاسخی دقیق و نهایی بدهیم. زیرا که استارت‌آپ‌ها مختلف و متعدد هستند و هرکدام از آن‌ها شرایط مالی مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل باید بر اساس نوع استارت‌آپ و نیز انتظارات و برنامه‌هایی که برای استارت‌آپ مدنظرتان دارید برآوردهای مالی تقریبی داشته باشید. 

برای مثال کسانی که می‌خواهند یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازند باید در ابتدا به تمامی امکانات اولیه‌ای که نیازمند هستند، فکر کنند و هزینه‌های تهیه آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهند. در این مسیر می‌توانید از کسانی که کسب و کار مشابه با شما را دارند، صحبت کنید و در خصوص هزینه‌هایی که آن‌ها انجام داده‌اند اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه می‌توانید با مقایسه شرایط خود با دیگران و نیز واقعیات موجود از جمله افزایش یا کاهش هزینه‌ها نیز به طور تقریبی سرمایه‌ی اولیه کسب و کار خود را تخمین بزنید. 

مراحل شروع یک کسب و کار

 مراحلی که باید برای شروع یک کسب و کار بررسی کنید!

در این قسمت گام به گام مواردی که باید برای شروع یک کسب وکار بررسی کنید با شما صحبت خواهیم کرد. به شما کمک می‌کنیم تا ایده خود را عملی کنید.

1. مسئولیت‌ها و چالش‌های موجود در راه‌اندازی کسب و کار را به خوبی بشناسید

شروع کار یک تعهد بزرگ است. کارآفرینان اغلب نمی‌توانند مقدار قابل توجهی از زمان، منابع و انرژی موردنیاز برای شروع و رشد یک کسب و کار را درک کنند.

در اینجا به برخی از بزرگترین چالش‌ها برای راه‌اندازی و رشد تجارت اشاره خواهیم کرد:

  • ارائه یک محصول یا خدمات عالی و منحصر به فرد
  • داشتن یک برنامه و چشم انداز قوی برای کسب و کار
  • داشتن سرمایه و منابع مالی کافی
  • یافتن کارمندان مناسب و کاربلد
  • اخراج سریع کارمندان بد به روشی که منجر به مسئولیت قانونی نشود
  • دلسرد نشدن از استقبال کم مشتریان
  • مدیریت وقت خود به طور موثر
  • حفظ تعادل مناسب بین کار و زندگی
  • قوی بودن برای ادامه حتی در شرایط سخت

2.  نامی مناسب برای کسب وکار و برند خود انتخاب کنید

انتخاب نام مناسب برای شروع فعالیت شما می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت تجاری شما داشته باشد. نام نامناسب می‌تواند منجر به شکست کسب و کار شما شود. در اینجا چند نکته‌ی اساسی در مورد چگونگی نامگذاری راه‌اندازی کسب و کار ذکر شده است:

  • از به کارگیری نام‌هایی که تلفظ سختی دارند، جلوگیری کنید
  • با رشد کسب و کار خود، نامی انتخاب نکنید که می‌تواند محدود کننده باشد
  • یک جستجوی کامل اینترنتی در مورد یک نام پیشنهادی انجام دهید و دیگر کسانی را که از این نام استفاده کرده‌اند را بیابید.
  • بهتر است از دامنه دات کام برای آدرس اینترنتی خود استفاده کنید، چرا که اعتبار بیشتری به شما می‌بخشد.
  • از کارمندان خود برای یافتن نام مناسب مشورت بگیرید.

 یک وب سایت عالی برای شرکت خود بسازید

3. یک وبسایت عالی برای شرکت خود بسازید

شما باید وقت و تلاش خود را صرف ایجاد یک وب سایت عالی برای تجارت خود کنید. سرمایه‌گذاران، مشتریان و شرکای احتمالی قصد دارند سایت شما را بررسی کنند و شما می‌خواهید آن‌ها را با یک محصول حرفه‌ای تحت تأثیر قرار دهید. در اینجا چند نکته برای ساخت یک وب‌سایت آورده شده است:

  • در ابتدا یک استراتژی کلی از نوع وبسایت خود داشته باشید
  • سایت‌های رقیب را بررسی کنید و از آن‌ها الگو بگیرید اما تقلید نکنید!
  • وبسایت خود را بهینه‌سازی کنید تا برای موتورهای جستجو بهینه باشد و سریع دیده شود
  • محتوای یونیک با کیفیت بالا تولید کنید
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده و ریسپانسیو است
  • سعی کنید سایتی ساده ولی در عین حال چشم‌نواز و زیبا بسازید. درهم و برهمی بصری بازدیدکنندگان را از خود دور می‌کند.
  • اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان سایت می‌توانند با شما تماس بگیرند یا محصول شما را خریداری می‌کنند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن ایده استارتاپ خود به مقاله چگونه ایده موفق برای استارتاپ خود پیدا کنیم مراجعه کنید. 

4. یک سیستم حسابداری و دفترداری خوب راه‌اندازی کنید

شما باید یک سیستم حسابداری مناسب برای پیگیری امور مالی خود مانند: درآمد، هزینه‌ها، هزینه‌های سرمایه‌ای، سود و زیان و... تنظیم کنید. این عوامل برای درک وضعیت جریان نقدینگی کسب و کار شما و همچنین مالیات مهم است و از ضرر شما جلوگیری به عمل خواهد آورد.

5. فروشنده حرفه‌ای باشید

اگر قرار است کسب و کار موفقیت‌آمیزی داشته باشید، باید به یک فروشنده عالی تبدیل شوید. شما باید یاد بگیرید که چگونه کسب و کار خود را نه تنها به مشتریان بلکه به سرمایه‌گذاران احتمالی بفروشید.

مثبت اندیش بودن، قابل اعتماد بودن و چگونگی نحوه گوش دادن شما مهم است. حتی اگر به طور طبیعی فرد برونگرا نیستید، باید اعتماد به نفس خود را نشان دهید، پیگیری کنید و درخواست فروش کنید.

یک سیستم حسابداری و دفترداری خوب راه اندازی کنید

 6. رقبای خود را کاملاً بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که به طور کامل در مورد محصولات یا خدمات رقابتی تحقیق می‌کنید و از پیشرفت‌ها و اعلامیه‌های جدید رقبای خود مطلع باشید و بهتر است موقع مقایسه خود با رقبا این سوالات را از خود بپرسید:

1. رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

2.آن‌ها چه مزایایی نسبت به شما دارند؟

3.شما چه مزایایی نسبت به آن‌ها دارید؟

4.چگونه می‌توانید در برابر این شرکت‌ها از لحاظ قیمت، ویژگی‌ها و عملکرد رقابت کنید؟

مراحل  شروع یک کسب و کار

خاتمه 

در بخش‌های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده شده است، مهم‌ترین و جزئی‌ترین نکات در زمینه شروع یک کسب و کار را آورده‌ایم. 
در صورتی که همچنان برایتان سوالاتی بدون پاسخ باقی مانده است می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. در اسرع وقت پاسخشان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها