در حال بارگزاری ...
بسته

UGC چیست؟

UGC چیست؟

آیا در صفحات مختلف وبسایت ها با حجم زیادی از کامنت های کاربران مواجه شده اید؟

آیا می دانید که کامنت های کاربران از چه جهاتی برای وبسایت وبمستر ها اهمیت دارد؟

آیا می دانید که UGC چیست؟

در بخش های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده ایم در صدد هستیم که شما را با محتوای تولید شده از سوی کاربران آشنا کنیم. به شما خواهیم گفت که UGC چیست؟ و چه مواردی زیر مجموعه این عبارت قرار می گیرد.

در این مقاله خواهید دانست که بخش مهمی از محتواهایی که این روز ها در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا یوتیوب یا لینکدین و یا وبسایت های مختلف تولید می شود حکم محتوای کاربرساز را دارد و تا چه میزان می تواند به نفع صاحبان کسب و کار مختلف باشد.

UGC چیست

UGC چیست؟

User-generated Content یا UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر به کامنت ها یا نظراتی گفته می شود که از سوی کاربران در زیر یک مقاله یا محتوای تصویری یا صوتی، نگارش شده است. حتماً می دانید که این دسته از کامنت ها چقدر اهمیت دارند . از یک جهت که رویکرد مثبت کاربران را در یک وبسایت و فعالیت های آنان را نشان می دهد. از سوی دیگر نیز در مواردی به قدری این دسته از محتواها ارزش مند هستند که تبدیل به محتوا اصلی یک صفحه می شوند.

جالب است بدانید که این دسته از محتواها از چنان اهمیتی برخوردارند که حتی به آن ها پرداخته می شود و آن ها را مورد تحلیل ارزیابی قرار می دهند.

از دیگر نام هایی که به UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر اطلاق می شود محتوای کاربر ساز است. کامنت هایی که در زیر یک پست اینستاگرامی یا حتی یک محتوای در فضای وبسایت قرار داده می شود تا حد زیادی می تواند روند فعالیت هایتان را در جهت مثبت هدایت کند. بنابراین نیاز است که به آن ها توجه کنید.

بسیاری از مدیران وبسایت های بزرگ و کسب و کار های باسابقه تلاش می کنند که با توجه به این محتواها استراتژی های بعدی کسب و کارشان را برنامه ریزی کنند.

از مهم ترین نکاتی که باید در خصوص محتوای تولید شده توسط کاربر در نظر داشته باشید این است که کاربرانی که در این روند مد نظر هستند افرادی کاملاً عادی و غیر حرفه ای هستند که هیچ گونه تخصصی در زمینه تولید محتوا ندارند . بنابراین نباید افرادی که به اشکال مختلف به تولید محتوا می پردازند و در این زمینه با دانش و آگاهی و تجربه پیش می روند اشتباه بگیرید و نتایج فعالیت های تخصصی آن ها را محتوای کاربرساز بدانید.

انواع مختلف محتوای تولید شده توسط کاربر

انواع مختلف محتوای تولید شده توسط کاربر

برای مثال تصور کنید که یک کاربر در زیر یک مقاله پرسشی را مطرح می سازد و وبمستر به آن پرسش پاسخ می دهد. این اتفاق یک نوعی از محتوای کاربرساز است. در واقع بسیاری از کاربران دیگر می توانند ان پرسش و پاسخ را مطالعه کرده و چه بسا پرسش خودشان باشد و مطلب بتواند ابهامات آن ها را برطرف سازد.

در مواردی در پست های اینستاگرام و یا سایر فضا های اجتماعی می توان دید که کاربران پست هایی را که دوست دارند لایک کرده و در زیر آن کامنت قرار می دهند. این هم نیز همچون محتوای کاربرساز می باشد که از سوی کاربران رقم می خورد. البته این کامنت ها باید تا حدودی مثبت و کارساز باشد، نه از آن دسته از کامنت هایی که در جهت تخریب استفاده می شود.

یا گاهاً افراد محصولاتی از برند خاص را در صفحه خودشان قرار می دهند و برند را تگ می کنند. در این موارد نیز صاحبان شرکت و برند بدون این که در روند معرفی برندشان دخیل باشند محتوایی در جهت بهبود کسب و کار آن ها توسط یکی از کاربران یا مشتریان شان ایجاد گردیده است.  

در واقع به هر نوع محتوایی که کاربران و افراد عادی در تولید آن دخیل بوده اند بدون این که از سوی شرکت یا افراد خاصی پشتیبانی های مالی یا غیره شوند محتوای کاربر گفته می شود.

شما تصور کنید که یک فرد از یک برند خاص خریدی انجام داده است و از خرید خود نهایت رضایت را دارد و علاقه مند است که برند محصول را به دیگران معرفی کند. در این موارد پستی را در صفحه مجازی خود به اشتراک می گذارد و از کیفیت برند و رضایت خود صحبت می کند.

البته نباید این نوع تولید محتوا را با اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی های جهت دار اشتباه بگیرید. در اینفلوئنسر مارکتینگ افراد مشهور و قابل اعتماد از برند ها و صاحبان و مدیران شرکت ها پول هایی را دریافت می کنند تا روند مارکتینگ انجام دهند. در تولید محتوای کاربرساز یا تولید محتوایی که از سوی کاربران عادی انجام می شود هیچ پولی و هزینه ای رد و بدل نمی شود. بلکه این اقدامات کاملاً خود جوش انجام شده و در مواردی نیز افراد حتی از روند کاری که انجام می دهند آگاه نیستند.

برای مثال در یکی از سال هایی که کوکا کولا در ابتدای مسیر رشد و پیشرفت بود از مشتریان خود خواست که اگر تمایل دارند می توانند زمانی که از محصولات آن ها یعنی کوکا کولا استفاده می کنند، یک عکسی را تهیه کنند و آن را در صفحات شخصی شان منتشر کنند.

مشاهده شد که بعد از این درخواست از سوی مدیران این شرکت آمار بالایی از افراد مصرف کننده کوکا کولا دست به این اقدام زدند. خب در بسیاری از موارد افراد حتی روح شان هم خبر دار نبود که دارند یک روند تبلیغاتی را برای شرکت کوکاکولا انجام می دهند ولی این کار را کردند. در واقع محتوای این افراد به نوعی تصویری بود که بازتاب های مختلفی را در رسانه های مختلف داشت. تمامی قدم هایی که به این شکل برداشته می شود حتماً سود هایی روانه بازار های بزرگ و ابر قدرت خواهد کرد بدون این که از مکانیزم یا فرایند آن آگاه باشیم.

البته نباید تصور کنید که شرکت کوکا کولا از مشتریان خود سو استفاده کرد. خیر . صرفاٌ کمپینی بود که برگزار شد و افراد به دلخواه خود در آن شرکت کردند.

مزیت هایی که UGC در مقابل سایر محتواها دارد:

مزیت هایی که UGC در مقابل سایر محتواها دارد:

-زمان ماندن کاربران در سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

-نرخ تبدیل به دلیل راحت اعتماد کردن کاربران افزایش پیدا می‌کند.

-محتوای جدید و یونیک داخل سایت شما قرار داده می‌شود.

-این محتوا به برند سازی کسب و کار شما کمک شایانی می‌کنند.

-به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با دانستن نظرات کاربرانتان در روند تولید و فروشتان توسعه داشته باشید.

-این نوع محتوا به نوعی کسب وکار شما را تبلیغ می‌کند.

-تعامل را در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت شما افزایش می‌دهند.

- باعث بهتر شدن سئو وبسایت شما می‌شوند.

خاتمه

محتوای تولید شده توسط کاربر یا همان UGC جزو مهمترین محتواها برای انواع بسترها نظیر سایت و شبکه های اجتماعی گوناگون همچون اینستاگرام، توییتر ،ِ یوتیوب و... به حساب می‌آید.

این نوع محتوا به شما کمک می‌کند که مخاطبینتان را بهتر بشناسید و در راستای بهببود و توسعه محصولات و  کسب و کارتان گام‌های بهتری بردارید. UGC ها در آگاهی از برند و افزایش اعتبار برند شما نیز تاثیر شگرفی دارند. 

نظر شما درباره تاثیر این نوع محتواها چیست؟ آن‌ها را  با ما در ناپ شاپ به اشتراک بگذارید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها