فهرست عناوین
گوگل ادوردز یا گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی متعلق به شرکت گوگل میباشد که در آن تبلیغ کنندگان از طریق وبسایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به معرض دید بازدیدکنندگان قرار میدهد. رایج ترین شکل تبلیغات ادوردز، تبلیغات در نتایج موتور جستجوی گوگل است. در این شیوه فرد تبلیغ دهنده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد میکند تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود. تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینهای را وارد میکند، برای جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل از میان پیشنهادهای متنوع تبلیغ دهندگان، بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها را انتخاب و به کاربران نمایش می دهد.
ویژگی های گوگل ادوردز
کاملا واضح و مبرهن است که تفاوتی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است وبسایت را در نتایج طبیعی موتور جستجوی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. پی بردن به این امر ساده است.ترافیک طبیعی که به واسطه جستجو و گشت و گذار یا به عبارتی با استفاده از سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال کسب اطلاعات هستند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که در حال کلیک بر روی تبلیغ هستند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. از این رو برای فروش محصول خود به میلیون ها بازدیدکننده مروری نیاز چندانی نخواهید داشت و در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق گوگل ادوردز وارد وبسایت شما شوند.
مزایای گوگل ادوردز
- در ابتدای شروع کسب و کار خود میتوانید از آن استفاده کنید (بر خلاف سئوخارجی که ممکن است در ابتدای شروع وب سایت بعث جریمه گوگل گردد)
- ورودی و ترافیک بالایی در وبسایت موردنظر ایجاد می کند
- در یک مقطع زمانی خاص میتوانید تبلیغ خاص و مدنظر آن روز را انجام دهید
- نیازی به بهینهسازی و سئو وبسایت و محتوای آن ندارد. البته لازم به ذکر است که با انجام این مورد کمک بیشتری به قرارگیری وبسایت خود در نتایج اولیه خواهید کرد و ما قطعا این مورد را به شما توصیه می کنیم
- امکان بودجهبندی هزینه، برای هر تبلیغ در هر روز ساعت خاصی مقدور است
- امکان زمانبندی مشاهده تبلیغ برای بازدیدکنندگان برقرار خواهد بود
- Google Ads یک شیوه نسبتا سریع برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش میزان فروش میباشد.
رتبه آگهی گوگل ادورز چیست؟
سیستم Google AdWords اصولاً یک حراجی زنده است که در آن تبلیغ کننده برای تأمین موقعیت خاص تبلیغات "پیشنهاد" خود را در سیستم AdWords قرار می دهد. بسته به رقابت و پیشنهاد قیمت توسط سایر تبلیغ کنندگان، تبلیغ کننده موقعیت دلخواه را بدست می آورد یا جایگاه پایین تری کسب می کند. موقعیت واقعی تبلیغات شما توسط دو عامل تعیین می شود، یعنی حداکثر پیشنهاد شما در نمره کیفیت شما ضرب می شود. در حالی که حداکثر پیشنهاد شما مبلغی است که مایلید با کلیک بازدیدکنندگان بر روی آگهیتان بپردازید، نمره کیفیت به میزان بهینه سازی آگهی، کیفیت صفحه، میزان کلیک مورد انتظار و ارتباط آگهی شما با جستجوگران اشاره دارد. هرچه رتبه تبلیغات شما بهتر باشد، تبلیغ شما در نتایج جستجوی گوگل بالاتر نشان داده می شود. تبلیغات با کیفیت بالا و کمپین های AdWords با عملکرد خوب نیز توسط Google با هزینه های تخفیف برای هر کلیک، موقعیت های بالاترین رتبه در تبلیغات جایزه می گیرند و به احتمال زیاد در بالاترین سطح از لیست های ارگانیک نشان داده می شوند.
نحوه کار گوگل ادز چگونه است؟
در واقع گوگل ادز را میتوان رقیبی برای سئو دانست. گوگل ادز تجربه کاربری عالی را برای کاربران و تبلیغ کنندگان به ارمغان میآورد و هدف گوگل ادوردز نیز بر مبنای رضایت کاربران از خدمات خود میباشد و یکی از عوامل اصلی جلب رضایت کاربران، اندازه گیری کیفیت تبلیغات است.
به طور کلی میتوان گفت که نحوه کارکرد گوگل ادز به صورت تبلیغات کلمه ای می باشد، مثلا زمانی که شما در گوگل کلمه یا عبارتی را سرچ میکنید 10 نتیجه اول گوگل سایت هایی میباشند که براساس رعایت نکات فنی و به بیان دیگر به صورت ارگانیک ربات گوگل انها را به کاربران نشان میدهد اما با استفاده از Google Ads این امکان وجود دارد که سفارش نمایش لینک های تبلیغاتی را به گوگل بدهید به طوری که شما تعیین میکنید که در زمانی که به طور مثال کلمه لپ تاپ سرچ شد سایت من با این آدرس و با این عنوان در معرض دید کاربر قرارگیرد و بعد در این کار با سایر متقاضیان رقابت میکنید که هر کاربری هزینه بیشتری را بپردازد در لینک اول قرارخواهد گرفت و دیگر وب سایت های متقاضی بعد از آن نمایش داده میشوند. Google Ads، بر اساس کلماتی که کاربران انتخاب میکنند و تعداد جستجوی یک کلمه یا عبارت، هزینههایی را برای آن اختصاص میدهد.
چگونه می توانم از AdWords استفاده کنم؟
برای استفاده از Google AdWords ، مراحل زیر را دنبال کنید:
- اهداف حساب خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر از Google Ads خود برای ایجاد نام تجاری استفاده می کنید، در صورت استفاده از تبلیغات برای ساختار حساب و ویژگی هایی که استفاده می کنید کاملاً متفاوت خواهد بود.
- با تعیین اینکه مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند، به دنبال چه چیزی هستند و با چه دستگاهی شخصیت مخاطب را ایجاد می کنند.
- با استفاده از ابزار کلمات کلیدی، مانند SEMrush، تحقیق کلمات کلیدی را برای کشف، هزینه، رقابت و حجم عبارات جستجو در هر مرحله از جستجوی خود انجام دهید.
- حساب AdWords خود را در کمپین های تبلیغاتی مختلف و گروه های تبلیغاتی قرار دهید، هر کدام دارای کلمات کلیدی و تبلیغات مرتبط هستند.
- هنگامی که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را لیست کردید، می توانید با قیمت پیشنهادی روی کلمات کلیدی، تبلیغات خود را در نتایج جستجو قرار دهید. اگر رقابت برای کلمات کلیدی زیاد باشد، هزینه شما برای کلیک (CPC) برای پیشنهاد دادن خیلی زیاد است. در این حالت، بهتر است گرانول دریافت کنید و برای کلمات کلیدی طولانی مدت که مربوط به تجارت هستند پیشنهاد دهید
- نسخه آگهی را ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مرتبط، یک عنوان جذاب، یک دعوت نامه برای اقدام واضح و پسوند تبلیغات را در آن قرار داده اید
- یک صفحه ورود مناسب برای موبایل طراحی کنید که بر مزایا و ویژگی های محصول یا خدماتی که می خواهید بفروشید متمرکز باشد، دارای تصاویر با کیفیت خوب، فرم و یک دعوت به عمل روشن باشد.
- برای ردیابی تبدیل کد Google Analytics را در وب سایت قرار دهید
- کلید یک کمپین تبلیغاتی موفق، بهینه سازی معمول و آزمایش A / B برای کپی کردن آگهی ها و صفحه های ورود شما است.
چگونه Google AdWords شارژ می شود؟
مبلغی که گوگل ادوردز از تبلیغ کنندگان می گیرد به آنچه آنها تبلیغ می کنند بستگی دارد.
از آنجا که Google AdWords یک برنامه تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک است، تبلیغات شما به صورت رایگان نمایش داده می شود و فقط با کلیک بر روی تبلیغات شما در صفحه نتایج جستجوی Google، هزینه از شما کسر می شود. همچنین، سیستم AdWords یک حراج مستقیم است، بنابراین، قیمت کلیک بر اساس میزان رقابت و میزان تمایل به پرداخت یک کلیک تعیین می شود. اگر Google AdWords به درستی انجام شود، با هزینه های بسیار رقابتی تر از سایر تبلیغات، می تواند ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت هدایت کند. با این حال، وقتی نمی دانید چگونه به طور ماهرانه فرآیند را مدیریت کنید، هزینه ها می توانند به سرعت افزایش پیدا کنند در حالی که شما بالقوه ترافیک با کیفیت پایین را هدایت می کنید. نکته کلیدی در اجرای یک کمپین موفق AdWords درک عوامل موثر در هزینه هر کلیک است.
- رقابت کلمات کلیدی
- حداکثر پیشنهاد و موقعیت پیشنهاد
- متوسط بودجه ماهانه شما
- نرخ کلیک
- نمره کیفیت کلمات کلیدی شما
اگر با جستجوی ماهانه کلمات کلیدی با حجم بالا را هدف قرار دهید، ممکن است مبلغ سنگینی را برای آن ترافیک پرداخت کنید، مبلغی که می تواند بین چند سنت تا بیش از ده دلار برای هر کلیک باشد. برای مدیریت هزینه های AdWords خود، بودجه روزانه را در سطح کمپین تعیین کنید. در حالت ایده آل، تبلیغات اولیه باید با بودجه کم را در نظر بگیرید. براساس بینش و کیفیت هدایت ها، می توانید تعیین کنید که می خواهید بودجه خود را افزایش دهید یا یک کمپین را متوقف کنید.