در حال بارگزاری ...

بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟

بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟

بازاریابی محتوا فرآیند برنامه ریزی، ایجاد، توزیع، به اشتراک گذاری و انتشار مطالب برای جلب مخاطبان هدف شما است تا به جای تبلیغ محصولات به روش سنتی، اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار دهد.

در دنیای تجارت، این امر به دستیابی به اهداف زیادی کمک می کند، از جمله: افزایش دانش مردم از نام تجاری و دستیابی به فروش بیشتر، و به شما کمک می کند تا با هر یک از اعضای مخاطب خود نزدیک و در ارتباط باشید و همچنین با مشتریان بالقوه و فعلی خود تعامل داشته باشید.

با استفاده از SEO و استراتژی های بازاریابی محتوا به عنوان بخشی مهم از برنامه استراتژیک شما، بازاریابی محتوا به طور فزاینده ای با نیازهای مشتری مطابقت دارد.

با این حال، برای اینکه بازاریابی محتوا به درستی کار کند، باید به خوبی و حرفه ای اجرا شود و شما مشتاق توسعه مداوم استراتژی های محتوای خود باشید.

در این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد تا آخرین اطلاعات مربوط به این موضوع را پیدا کنید. ما با یک تعریف ساده از بازاریابی محتوا شروع خواهیم کرد و سپس در مورد اینکه بازاریابی محتوا چگونه می تواند به توسعه تجارت شما کمک کند صحبت خواهیم کرد.

اگرچه تولید محتوا مزایای زیادی دارد، اما دارای مزایای منفی نیز می باشد و ما این مفاهیم را در سه بخش بیان می کنیم. در آخر، ما برخی از استراتژی هایی را که می توانید برای موفقیت در بازاریابی محتوای خود استفاده کنید، بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا چیست؟

بیایید ابتدا بازاریابی محتوا را تعریف کنیم.

بازاریابی که به جای تبلیغ محصولات و خدمات به روش سنتی، سعی در جذب مشتری با توزیع محتوایی دارد که بیشتر آموزنده و مفید برای مخاطبان هدف است.

بنابراین بیایید کمی آن را تعریف کنیم. "جذب مشتری" به اندازه کافی واضح است، اما "محتوای ارائه دهنده اطلاعات" به چه معناست؟ این محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد: شاید یک پست وبلاگ، یک مقاله، یک ویدئو، مجموعه ای از پست های شبکه های اجتماعی، یک وبینار، یک نمایش رادیویی یا چیز دیگری. آنچه برای ما مهم است نگاه نیست، بلکه این واقعیت است که این محتوا با اطلاعاتی پر شده است که "بیشتر برای مخاطبان هدف مفید خواهد بود".

ایده این است که با ارائه اطلاعات رایگان و مفید، گسترده و بالقوه سرگرم کننده به افراد، می توانید این افراد غریبه را به طرفداران و حامیان خود تبدیل کنید. اگر آنها واقعاً این چیزها را دوست دارند، ممکن است آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند، به شما این امکان را می دهد که مخاطبان بیشتری داشته باشید و وقتی در آخر از آنها بخواهید مشتری پردرآمد شما شوند، استقبال بیشتری خواهند کرد.

همانطور که در تعریف فرهنگ لغت ذکر شده است، این بازاریابی بسیار متفاوت از بازاریابی سنتی است. در اینجا یک مثال ساده برای نشان دادن این وجود دارد. بیایید بگوییم شما یک استودیوی طراحی وب ساده داشتید و می خواستید مشتری های جدیدی جذب کنید. در اینجا تفاوت رویکرد بازاریابی محتوا با رویکرد سنتی آورده شده است:

بازاریابی سنتی

با استفاده از روش سنتی بازاریابی، شما تبلیغاتی می کنید و آن را در مقابل مشتریان بالقوه قرار می دهید: شاید در مجلات یا روزنامه ها، به عنوان نتایج جستجو با حمایت مالی، یا به عنوان یک بنر تبلیغاتی در وب سایت ها.

در این حالت، تبلیغ شما شبیه موارد زیر خواهد بود:

به دنبال طراحی وب سایت مدرن با قیمت عالی هستید؟ ABC Design Studio را امتحان کنید! فقط برای مدت زمان محدود 10٪ تخفیف در کل کارهای طراحی دریافت کنید.

خب، شما احتمالاً می توانید متن تبلیغاتی بهتری دریافت کنید، اما ایده در اینجا وجود دارد. بازاریابی سنتی حول محور قرار گرفتن در مقابل مشتریان بالقوه و تلاش برای ترغیب آنها به انتخاب خدمات شما است. این بازاریابی کاملاً ساده است و اگر در زمینه قانع کردن مشتری مهارت کافی داشته باشید منجر به فروش فوری می شود، اما اگر توجه مردم را به خود جلب نکنید، آنها به شما اهمیتی نخواهند داد.

بازاریابی محتوا

رویکرد بازاریابی محتوا بسیار متفاوت است. این بیشتر شبیه به دوندگی در مسافت طولانی می باشد. در این حالت، ممکن است با انتشار مقالاتی در سایت یا وبلاگ خود، دادن اطلاعات مفید به صاحبان مشاغل کوچک در مورد مواردی مانند عناصر اساسی یک وب سایت خوب، اشتباهاتی که هنگام راه اندازی یک وب سایت باید از آنها جلوگیری کنید و موارد دیگر شروع کنید. سپس این مقالات را برای جذب خوانندگان به وبلاگ خود تبلیغ می کنید، و در پایان هر مقاله سعی می کنید افراد را وادار کنید با شما در ارتباط باشند، شاید با ارائه اطلاعات عالی در ازای ایمیل آنها.

هنگامی که آنها ثبت نام کردند، شما یک سری ایمیل برای آنها ارسال می کنید که اطلاعات رایگان مفیدتری را ارائه می دهند، در حالی که سعی می کنید آنها را به عنوان مشتری پرداخت کننده ثبت نام کنید. حتی در این مرحله، 80٪ یا 90٪ اطلاعات رایگان و 10٪ یا 20٪ تبلیغات شخصی است.

نکته ای که باید تاکنون درک کنید این است که بازاریابی محتوا به اندازه بازاریابی سنتی مستقیم و صریح نیست. به جای اینکه از غریبه ها بخواهید پول خود را مستقیماً به شما بدهند، سعی می کنید به آنها اعتماد کنید. بین اولین تماس و گرفتن پول زمان زیادی لازم است، اما اگر این کار را به خوبی انجام دهید، بسیار کارآمد است، که بعد از مدتی متوجه آن خواهید شد.

انواع روش های بازاریابی محتوا

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و در اینجا برخی از محبوب ترین گزینه ها را بیان می کنیم:

بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی

با بیش از 3.7 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از شرکت ها و مشاغل پول خود را در بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند.

بسیاری از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید، مانند فیس بوک، اینستاگرام، Pinterest LinkedIn و Snapchat، و هرکدام از آنها روش های زیادی دارند که از طریق آن می توانید محتوا را برای انتشار و به اشتراک گذاری از طریق آن ایجاد کنید مانند عکس، تصاویر و ویدیوهای زنده و فیلم ها، داستان ها و غیره..

بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک مطالب، اطلاعات و داده های شما را در یک قالب گرافیکی قابل فهم ارائه می دهد. با ترکیبی از متن ساده، داده های کوتاه و تصاویر واضح، اینفوگرافیک ها یک روش عالی برای برقراری ارتباط موثر محتوای شما هستند.

بازاریابی محتوای وبلاگ

از وبلاگ ها می توان برای تبدیل خوانندگان به مشتری، افزایش آگاهی از نام تجاری و ایجاد ارتباط با مخاطبان استفاده کرد.

بازاریابی محتوای پادکست

آیا می دانید پادکست ها به دلیل سهولت استفاده، به یک رسانه محتوای محبوب تبدیل شده اند که می توانید هنگام استراحت یا مسافرت از آن لذت ببرید.

به همین دلیل بسیاری از شرکت ها شروع به ایجاد پادکست هایی برای آنها کرده اند که علاوه بر ارتقا سطح آگاهی از برند مشتریان و ایجاد روابط قوی با مخاطبان، به ارتقا products محصولات، خدمات و شرکای آنها نیز کمک می کند.

بازاریابی ویدیویی

طبق تحقیقات HubSpot، بیش از 50٪ از مصرف کنندگان تمایل به تماشای فیلم از برندهای تجاری را دارند.

بازاریابی محتوا چه کاربردی دارد؟

همانطور که دیدیم، بازاریابی محتوا عمدتاً یک رویکرد غیر مستقیم است. چرا پس برای آن وقت می گذارید؟ چه کاری می تواند برای تجارت شما انجام دهد؟ در این بخش، ما با عنوان کردن برخی از مزایای بازاریابی محتوا به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

مردم از تبلیغات متنفرند

بیایید صادق باشیم، افراد بیشتری از نرم افزار مسدود کردن تبلیغات استفاده می کنند (198 میلیون نفر، با رشد سالانه 41 درصد). و حتی کسانی که تبلیغات را مسدود نکرده اند به سادگی آنها را نادیده می گیرند - طبق این بررسی از HubSpot، میزان کلیک در یک نوار تبلیغاتی فقط 0.06٪ است و تقریباً نیمی از کلیک روی تبلیغات تلفن همراه غیر عمدی است.

اگرچه این آمار مربوط به تبلیغات آنلاین است، اما فکر نکنید که تبلیغات چاپی یا تبلیغات تلویزیونی نتیجه بهتری دارند. مردم، به ویژه جوانان، به طور فزاینده ای تبلیغات سنتی را نادیده می گیرند. آنها اطلاعات مفیدی می خواهند و دقیقاً همان چیزی است که بازاریابی محتوا به دنبال آن است.

طرفداران شما مبلغان شما می شوند

اگر مواردی تولید کنید که خوانندگان یا بینندگان شما با آن موافق هستند، آنها آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند و به شما امکان می دهد بدون سرمایه گذاری اضافی به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. در موارد نادر، یک پست یا ویدیو می تواند در اینترنت ویروسی شود و به تعداد زیادی از مردم برسد، رسیدن به آنها از طریق تبلیغات سنتی بسیار سخت تر است.

مردم چیزهای رایگان را دوست دارند

چه کسی چیزهای رایگان را دوست ندارد؟

این حتی بیشتر در اینترنت صدق می کند. در روزهای ابتدایی اینترنت، تقریباً همه چیز رایگان بود. اینترنت برای سهولت در انتقال رایگان اطلاعات ساخته شده است. این روزها مردم به پرداخت هزینه محصولات، خدمات یا اطلاعاتی که از نظر آنها ارزشمند است عادت کرده اند، اما هنوز انتظار مداوم بر این است که حداقل اصول اولیه باید رایگان بماند.

با دادن اطلاعات رایگان و مفید، آنچه را که می خواهند به افراد می دهید و این یک روش عالی برای ایجاد رابطه با آنها است.

هزینه زیادی ندارد

شما می توانید با بازاریابی محتوا با سرمایه کم یا حتی بدون سرمایه شروع کنید. یک سایت شسته و رفته و جذاب مطمئناً کمک خواهد کرد، اما مردم همچنان پست ارسال شده در یک وبلاگ رایگان یا یک بستر رسانه اجتماعی را به اشتراک می گذارند و از آن قدردانی می کنند.

مردم تصمیم می گیرند که بخرند یا نه

مردم تمایل دارند که تصمیم ناگهانی خرید در اینترنت نگیرند. آنها ترجیح می دهند از تمام اطلاعات موجود برای کمک به آنها در مقایسه محصولات و تحقیق استفاده کنند. مطالعه ای از PwC نشان داد که 80٪ افراد قبل از هرگونه خرید در وب جستجو می کنند، حتی برای موارد کوچک مانند کتاب، موسیقی و فیلم. مطالعات دیگر نیز همین نتایج را یافته اند.

بنابراین انتظار اینکه بیگانگان فوراً خرید کنند غیرواقعی است، خصوصاً اگر نام تجاری شما ناشناخته باشد. بهتر است ابتدا با آنها ارتباط برقرار کنید، اطلاعاتی در اختیار آنها قرار دهید تا در انجام تحقیقات به آنها کمک کند و سعی کنید اعتماد آنها را جلب کنید تا وقتی تصمیم به خرید می گیرند، از شما خرید کنند.

شما ارزش سازی می کنید و جلب توجه می کنید

افراد زیادی که پست های شما را می خوانند یا فیلم های شما را تماشا می کنند ممکن است هرگز چیزی از شما نخرند. با این حال، این تلاش هدر نخواهد رفت. شما آگاهی از برند خود ایجاد کرده اید، اعتبار کسب کرده اید و ارزش خود را افزایش داده اید. و اگر محتوا در وب سایت خود شما میزبانی شود، احتمالاً رتبه خود را در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهید بخشید.

پایداری طولانی مدت

وقتی فضای تبلیغاتی را خریداری می کنید، بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه شما را تقویت می کنند. با این حال، وقتی مردم این تبلیغ را مشاهده نمی کنند، آن جریان بازدید کننده متوقف می شود.

از طرف دیگر، یک وبلاگ یا پست ویدیویی پرطرفدار می تواند همچنان مشتریان جدیدی را برای سالها در اختیار شما قرار دهد. تا زمانی که افراد بتوانند پست شما را پیدا کنند (به این معنی است که دارای رتبه بالایی در موتور جستجو است یا سایر سایت های معروف به آن مراجعه می کنند)، شما می توانید هزاران بازدید کننده جدید را به پستی که پنج سال پیش نوشتید، جلب کنید.

هرچه محتوای شما بهتر، محبوبیت شما هم نیز بیشتر. از این رو بازدیدکنندگان بیشتری برای پست های قدیمی و جدید خواهید داشت. این یک اثر تجمعی است، برخلاف خرید سرنخ های فروش که یک معامله یکبار مصرف است.

چالش هایی که باید برطرف شوند

گرچه بازاریابی محتوا مزایای بسیاری دارد، اما برای همه راه حل نیست. موارد منفی عمده ای نیز در آن وجود دارد.

همه دارند آن را انجام می دهند

طبق گزارش بازاریابی محتوای B2B در سال 2015، 86٪ از مشاغل از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در حالی که محبوبیت بازاریابی محتوا بحثی در جهت استفاده از آن است، اما این محبوبیت همچنین به معنای آن است که یک زمینه کامل است.

در هر صنعتی که باشید، اغلب صدها یا حتی هزاران وبلاگ، پادکست و کانال Youtube وجود دارد که این زمینه را پوشش می دهند. مقیاس گسترده همه اینها منجر به نارضایتی مداوم "اضافه اطلاعات" شده است. این امر برجسته شدن و ایجاد مخاطب را برای شما دشوار می کند.

نیازمند زمان و تلاش است

ما اشاره کردیم که هزینه کم یکی از مزیت های بازاریابی محتوا است، بنابراین نگذارید این شما را گول بزند. اگرچه فقط به اندکی پول احتیاج دارد اما باید ساعات زیاد و تلاش زیادی را به آن اختصاص دهید.

خواه در حال نوشتن پست های وبلاگ باشید، در حال ضبط پادکست و یا در تلاش برای حفظ حضور فعال در شبکه های اجتماعی باشید، بازاریابی محتوا زمان و انرژی زیادی را می گیرد که می تواند به سایر بخشهای کسب و کار اختصاص یابد. ممکن است مدتها نتایجی از همه اینها را مشاهده نکنید.

بدون شک، شما می توانید شخصی را برای انجام این کار استخدام کنید، اما ممکن است هزینه بر باشد. و باید مراقب شخصی باشید که استخدام می کنید، زیرا اعتبار و شایستگی یک اصل کلیدی است. ارسال مطالب نامناسب یا اطلاعات کم ارائه شده به اندازه اطلاعات خوب به اعتبار شما لطمه می زند.

اندازه گیری موفقیت دشوار است

چگونه می فهمید که کارها را درست انجام می دهید؟ تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما افزایش می یابد؟ دنبال کنندگان بیشتری در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟ لیست بیشتری از مشترکان ایمیل دارید؟ یا اینکه فقط باید بر اساس آنچه مشتریان واقعاً از شما خریداری می کنند اندازه گیری کنید؟

اگر رشد چشمگیری مشاهده نکرده باشید، اما همچنان بازخورد و تعامل مثبت مردم و همچنین جذب مشتریان بالقوه و تأثیرگذار در صنعت خود را دریافت کنید؟ آیا کافی است؟

با توجه به زمان لازم برای ایجاد مخاطبان، قبل از تصمیم گیری در مورد کافی بودن، چقدر باید به این بازاریابی متعهد شوید؟

برخی از مزایای بازاریابی محتوا را می توان بسیار دقیق پیگیری کرد، اما برخی دیگر ملموس نیستند و دانستن اینکه از کدام یک استفاده می شود دشوار است.

استراتژی های بازاریابی محتوا

اکنون که تصویر روشنی از بازاریابی محتوایی به دست آوردیم، برخی از مزایا و معایب اصلی آن را مشاهده کردیم.

از چه راهکارهایی می توانید برای موفقیت در بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، روشهای مختلفی برای انجام بازاریابی محتوا وجود دارد. در اینجا لیستی کوتاه اما غیر جامع از گزینه ها آورده شده است:

رسانه های اجتماعی خود را انتخاب کنید

در یک وبلاگ بنویسید

یک نمایش رادیویی بسازید.

فیلم تولید کنید و در Youtube یا جاهای دیگر منتشر کنید.

اینفوگرافیک هایی سرگرم کننده، آموزنده و قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید.

پست یا مقاله مهمان در رسانه های محبوب بنویسید.

کتابهای الکترونیکی یا مقالات مفید بنویسید و آنها را در سایت خود یا جاهای دیگر منتشر کنید.

یک وبینار رایگان انجام دهید.

یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا احتمالاً شامل بسیاری از این رسانه ها می شود، اما مهم است که فعالیت خود را خیلی زیاد گسترش ندهید. بهتر است یک یا دو عدد از اینها را انتخاب کنید و به طور مکرر در آنها شرکت کنید تا "ارائه" ضعیف در همه پلتفرم ها.

بنابراین یک ارزیابی صادقانه از مهارت های خود انجام دهید و تصمیم بگیرید که در کدام محیط ها به خوبی عمل خواهید کرد. آیا شما شخصیت و مهارت ارائه را برای تولید فیلم های سرگرم کننده و جذاب دارید؟ یا در نوشتن راحت تر هستید؟ مهارت های فنی شما در هر یک از زمینه های قبلی چیست؟ زمان شما برای تولید محتوای طولانی یا تولید محتوای کوتاه تر بیشتر چیست؟

نحوه ایجاد محتوای بازاریابی

1. اهداف هوشمندانه را تعیین کنید

اولین قسمت از استراتژی بازاریابی محتوای شما تعیین اهداف هوشمندانه و مناسب است و این اهداف باید مختص تجارت شما باشد. بیایید چند نمونه از اهداف استراتژی بازاریابی محتوا را مرور کنیم.

ممکن است اهداف زیر را برای استراتژی بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید:

آگاهی از برند را بهبود ببخشید

افزایش درآمد

تبدیل ها را افزایش دهید

وفاداری به برند را بهبود ببخشید

تعامل مشتری را افزایش دهید

ایجاد یک رابطه نزدیک بین شما و مشتریان فعلی و بالقوه شما

جذب شرکای استراتژیک

2. KPI های خود را تعریف کنید

در مرحله بعد، شاخص های اصلی عملکرد (KPI) را برای اهداف هوشمندانه خود تنظیم کنید. KPI ها داده های قابل اندازه گیری هستند که می توانند برای اندازه گیری عملکرد واقعی شما در برابر اهداف استفاده شوند.

3. نوع محتوا را انتخاب کنید

در مرحله بعد، نوع محتوایی را که ایجاد می کنید انتخاب کنید و برای انجام آن اولین قدم خود را برای فکر کردن در مورد مخاطبان هدف و شخصیت آنها انتخاب کنید.

به سوالات زیر درباره مخاطبان خود پاسخ دهید تا به شما کمک کند انواع محتوا را برای آنها مناسب کنید:

چه چیزی از شما نیاز دارند؟

آنها به دنبال غلبه بر چه چالشهایی هستند؟

چرا آنها به محصول یا خدمات شما نیاز دارند؟

چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا موفق شوند؟

اکنون، نگاهی به انواع مختلف محتوایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، بیاندازید تا تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را ایجاد کرده و با مخاطبان و مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

4. کانال های انتشار محتوا را انتخاب کنید

هنگامی که در مورد نوع محتوایی که می خواهید به بازار عرضه کنید تصمیم گرفتید، نوبت به انتخاب کانال های انتشار محتوای شما می رسد.

برای برخی از انواع محتوا مهم است که کانالی که در آن منتشر خواهید کرد متناسب با خود محتوا باشد. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد محتوا برای وبلاگ هستید، وبلاگ خود رسانه انتشار مناسب خواهد بود.

با این حال، انتخاب برخی از ابزارها یا کانال ها آسان تر خواهد بود، به عنوان مثال، اگر رسانه های اجتماعی را به عنوان کانال انتشار مطالب انتخاب می کنید، باید بستر یا سیستم عامل هایی را که در آنها منتشر می کنید مانند: فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر را انتخاب کنید ...

اگر تصمیم دارید از طریق اینفوگرافیک منتشر کنید، باید کانالی را که از طریق آن منتشر می کنید مانند رسانه های اجتماعی یا یک وب سایت انتخاب کنید. و غیره.

5. بودجه را تعیین کنید

اکنون بودجه خود را تعیین کنید و سپس به نوع محتوایی که منتشر می کنید و کانالهایی که این محتوا را به بازار عرضه می کنید، فکر کنید.

برای تعیین بودجه خود، سوالات زیر را از خود بپرسید:

1

آیا برای ایجاد محتوا، مانند برنامه های طراحی گرافیکی مانند Adobe Photoshop، یا به عنوان مثال عضویت در سایت Canva، نیاز به خرید نرم افزار یا فناوری دارید یا برای گرفتن عکس های با کیفیت نیاز به خرید دوربین دارید.

2

آیا شما نیاز به استخدام کارمندان جدید در تیم نویسندگی و تولید محتوا مانند هنرمندان، نویسندگان، ویراستاران و طراحان دارید؟

3

آیا شما نیاز به پرداخت هزینه فضای تبلیغاتی در سایت خاصی دارید؟

4

آیا برای بهبود و اندازه گیری نوع محتوای خود به ابزار یا منابع خاصی نیاز دارید؟

هنگامی که به این سوالات پاسخ می دهید، ممکن است متوجه شوید که چگونه پاسخ های شما روی بودجه پیش بینی شده شما تأثیر می گذارد، چه در حال افزایش باشد و چه در حال کاهش.

6. ایجاد و توزیع محتوا

محتوای خود را ایجاد و توزیع کنید تا بتوانید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و در نهایت مشتریان بالقوه را به خریداران تبدیل کنید.

برای اطمینان از تولید و اشتراک محتوا در بین مشتریان بالقوه و موجود، از تقویم شبکه های اجتماعی یا تقویم محتوای تحریریه استفاده کنید.

این می تواند به تیم شما کمک کند از تمام محتوایی که از قبل ایجاد و برنامه ریزی شده است، برتر باشد.

برای برنامه ریزی و بهینه سازی تمام محتوای بازاریابی خود از تقویم سرمقاله رایگان استفاده کنید تا به شما در افزایش نرخ تبدیل کمک کند.

7. نتایج را تحلیل و اندازه گیری کنید

سرانجام، نتایج خود را تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کنید و سپس برای تقویت تلاش های بازاریابی محتوا و جلب مخاطبان بیشتر، تغییرات لازم را انجام دهید

برای تعیین موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود، به اهداف هوشمندانه و KPI خود نگاه کنید. آیا به اهداف و KPI خود رسیدید؟ آیا به رسیدن به اهداف خود نزدیک هستید یا از آنها دور هستید؟

نویسنده: امین اصلانپور
مطالب اخیر:
بازاریابی معکوس (Reverse Marketing) چیست؟
نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست؟
چگونه دیجی کالا رشد کرد؟ داستان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی ایران
بازاریابی مستقیم  و بازاریابی غیر مستقیم  چیست؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها