دسته بندی
    بسته

    10 علت کاهش خرید در فروشگاه اینترنتی

    10 علت کاهش خرید در فروشگاه اینترنتی

    10 علت کاهش خرید در فروشگاه اینترنتی

    اگر تعجب می کنید که چرا وب سایت فروشگاهی شما فروشی را که انتظار داشته اید را ندارد یا پاسخی را که پیش بینی کرده اید دریافت نمی کنید، ما در اینجا به عواملی اشاره خواهیم کرد که با بهره گیری از آنها می توانید نرخ تبدیل خود را بهبود دهید و میزان فروش خود را به رقم قابل توجهی برسانید. ایجاد تغییراتی که به نظر شما کوچک یا دارای اهمیت کمی است ممکن است به مشتریان بالقوه شما کمک کند تا با سایت شما ارتباط بهتری برقرار کنند. غالباً ما ناآگاهانه اشتباهاتی مرتکب می شویم که موانع غیرضروری را برای مشتریان بالقوه ایجاد می کند و باعث فروش کمتر محصولات ما می گردد.

    وقتی افراد در حال خرید آنلاین هستند، لزوماً به طور خاص به دنبال سایت شما نیستند، به احتمال زیاد آنها در جستجوی فروشگاهی هستند که متناسب با نیازهای آنها باشد. به همین دلیل، مهم است که وب سایت شما درست همان چیزی باشد که کاربران انتظار دارند و باید بتواند نیازهای کاربران و مشتریان بالقوه شما را برآورده کند. بر اساس تحقیقی در دانشگاه علم و صنعت میسوری(Missouri University)، کاربران هنگام مشاهده یک وب سایت، درعرض ثانیه برداشت اولیه ای از آن را پیدا میکنند و تأثیرات مختلف طراحی از جمله استفاده از رنگ، نوع متن و اندازه قلم، استفاده از تصاویر و منوی آسان می تواند در برداشت اولیه کاربران از وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

    عدم سهولت در خرید

    در ذیل به 10 دلیل کاهش خرید از فروشگاه آنلاین اشاره خواهیم کرد:

    1. عدم سهولت در خرید

    وب سایت فروشگاهی شما هر چقدر ورودی و ترافیک دریافت کند، اگر نحوه خرید از وب سایت شما برای کاربر آسان نباشد این همه ورودی بی فایده بوده چرا که ممکن است کاربران زیادی را از این طریق از دست بدهید. باید فرایند خرید برای کاربر آسان باشد و در عین حال مشتری به راحتی به همه فرمها و اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کند.

    2. فرآیند پرداخت پیچیده

    در صورت مواجهه با روند پیچیده پرداخت، مشتریان اغلب خرید خود را رها می كنند و این می تواند بر تصمیم مشتری شما برای خرید از فروشگاه شما در آینده تأثیر بگذارد. پیچیدگی ها شامل عضویت اجباری، الزامات ورود اطلاعات بیش از حد، فرم های طولانی سفارش و ورود خودکار اعتبارنامه های تکراری مانند صورتحساب یا آدرس حمل و نقل است. طبق یک مطالعه آماری، اگر فرآیند تسویه حساب طولانی باشد، 47٪ از خریداران روند خرید خود را کامل نمی کنند.

    3. عدم شفافیت در پرداخت، هزینه های پنهان

    عدم شفافیت در روند پرداخت باعث می شود تا مشتریان از صفحه پرداخت از وب سایت خارج شوند. حتی می تواند چنین برداشت های بدی را در ذهن آنها به جا بگذارد که در آینده نزدیک نیز از شما خرید نکنند و در کل فروش کمتری برایتان رقم بخورد. یک مطالعه نشان می دهد که 56٪ از خریداران آنلاین بدون پرداخت هزینه از یک وب سایت خارج شده اند زیرا هزینه های غیرمنتظره ای برای آنها ارائه شده است و این یعنی وب سایت های فروشگاهی که در آنها هزینه تحویل، هزینه حمل و نقل و مالیات بر ارزش افزوده محصول را ذکر نمی کنند، مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند.

    عدم شفافیت در پرداخت

    4. نادیده گرفتن نکات امنیتی

    وقتی به یک فروشگاه فیزیکی مراجعه می کنید، محصولات یا خدمات را نگاه می کنید، آنچه را که نیاز دارید بر می دارید و مبلغ کل را در صندوق پرداخت می کنید. با این حال در وب سایت های فروشگاهی، برعکس این است، چرا که روند خرید برای کاربران چیز ملموسی نیست؛ به همین منظور بهتر است تا با رعایت نکات امنیتی و استفاده از ای نماد به کاربران تضمین کنید که فروشگاه قابل اطمینانی دارید.

    بنابراین ضروری است که با روشن کردن سیاست حفظ حریم خصوصی مشتری، نگرانی آنها را کاهش دهید، و به آنها اطمینان دهید که از اطلاعات آنها برای اهداف دیگر استفاده نمی شود.

    5. حذف هویت موسس سایت

    اعتماد آنلاین یکی از مهمترین موضوعاتی است که در موفقیت یا شکست فروشگاههای اینترنتی تأثیرگذار است. علیرغم شکل مجازی و عملکرد یک وب سایت فروشگاهی، اعتبار معتبر مانند مکان فیزیکی فروشگاه، شماره تماس و آدرس ایمیل اعتماد مشتریان را بیشتر می کند. به همین منظور یکی از صفحات پربازدید بیشتر وب سایت های فروشگاهی، صفحه "درباره ما" است. بنابراین داشتن هر دو صفحه "درباره ما" و "تماس با ما" که شامل جزئیات دقیق شرکت و یک فرم تماس مجزا با تمام جزئیات تماس است بسیار برای کسب و کار شما حائز اهمیت است.

    6. نداشتن شبکه های اجتماعی

    داشتن حساب های شبکه های اجتماعی نیز می تواند یک عامل حیاتی در افزایش اعتبار وب سایت فروشگاهی باشد، به ویژه با توجه به این عصر از رسانه های اجتماعی. هنگامی که یک وب سایت فروشگاهی حضور رسانه ای اجتماعی ندارد یا فعالیت کمی در شبکه های اجتماعی دارد، مشتریان اعتماد کمتری پیدا می کنند. تحقیقات نشان می دهد 84٪ از خریداران آنلاین قبل از خرید آنلاین، به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی شما مراجعه می کنند.

    7. جزئیات کم در مورد محصول

    مطالعات نشان می دهد که جزئیات کافی محصول، خریداران آنلاین را ناامید نمی کند. آنچه که تصمیم خرید را برای یک خریدار آنلاین آسان می کند، جزئیات محصول اضافه شده به هر محصول است. مشتریان تمایل دارند بیشتر وقت مرور خود را برای بررسی صفحات جزئیات محصول بگذرانند، بنابراین یک صفحه آسان برای خواندن و اطلاع رسانی محصول می تواند تجربه خرید آنها را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و بر تصمیمات خرید آنها تأثیر مثبت بگذارد.

    8. طراحی وب غیرحرفه ای

    یک فروشگاه آنلاین که دارای طراحی ضعیف با ظاهری غیرحرفه ای، بدون تصاویر مشخص، لینک های اشتباه، بلافاصله مشتریان بالقوه را نا امید کرده و از تعامل آنها با سایت جلوگیری می کند. از سوی دیگر، طرح جامع و جمع و جور طراحی وب، تصاویر با کیفیت بالا، اطلاعات کاملاً واضح و به روز و تصاویر بدون خطا به وب سایت فروشگاهی ظاهری حرفه ای می دهد که به شدت بر تصمیم خرید بازدید کنندگان تأثیر می گذارد.

    تجربه کاربری ضعیف

    9. تجربه کاربری ضعیف

    زیبا سازی وب سایت لزوماً استفاده از آن را برای کاربر آسان نمی کند. فقط تمرکز روی طراحی زیبا و نادیده گرفتن قابلیت استفاده سریع سایت فروشگاه آنلاین، می تواند بر تجربه خرید کاربران تأثیر بگذارد و بر تصمیم خرید آنها تأثیر منفی بگذارد. همراه با سلسله مراتب مشخص اطلاعات در هر دو صفحه محتوا و دسته بندی ها، پاک کردن دسته ها و زیر مجموعه های محصولات ضروری است. مطالعات نشان می دهد در صورت پیچیده بودن مسیریابی ، 25٪ از خریداران آنلاین سایت را ترک می کنند.

    (همچنین بخوانید:10 نکته کلیدی برای بهبود تجربه کاربری وب سایت)

    10. عدم ریسپانسیو بودن وب سایت(واکنش گرایی)

    اکنون در عصر تلفن های همراه، تبلت ها و لپ تاپ ها زندگی می کنیم. همه چیز در حال حاضر موبایل است یا به زودی قابل تنظیم برای موبایل ها خواهد بود. سایت های فروشگاهی قطعاً از این قاعده مستثنی نیستند زیرا بیشتر کاربران اینترنتی از طریق تلفن های همراه اقدام به خرید محصولات خود می کنند. از این رو داشتن وب سایت ریسپانسیو امروزی کاملا ضروری است.

     

    مطالب اخیر:

    تبلیغات همسان چیست؟

    تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

    UGC چیست؟

    پرسونای مشتری چیست؟

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها