بسته

چرا وب‌ سایتمان در نتایج گوگل قرار نمی‌گیرد؟

تمامی تلاش های سئو کاران و تکنیک های مختلفی که در یک وبسایت بکار می گیرند با هدف این است که وبسایت در نتایج گوگل قرار گیرد و نیز در رتبه های ابتدایی گوگل باشد.به همین دلیل زمانی که علیرغم بکارگیری تکنیک ها و نیز انجام تمامی مراحل مختلف برای بهبود سئو، وبسایت صاحبان کسب و کار یا هر نوع وبسایت دیگری در نتایج گوگل قرار نمی گیرد یا این که جایگاه مناسبی در نتایج ندارد، اولین پرسشی که برای سئوکاران و مدیران وبسایت های فروشگاهی و کسب و کار آنلاین ایجاد می شود، این است:

چرا وبسایت مان در نتایج گوگل قرار نمی گیرد؟

در ادامه قرار است که در این زمینه مباحثی را مطرح ساخته و تمامی عوامل دخیل در این مساله را مورد ارزیابی قرار دهیم.

با ما همراه باشید تا بگییم جریان از چه قراره؟!

چرا وب‌ سایتمان در نتایج گوگل قرار نمی‌گیرد؟

علت بالا نیامدن وب سایت ما در گوگل

انواع دلایل قرار نگرفتن یک وبسایت در نتایج گوگل:

در این بخش که قرار است در زمینه علل و عوامل دخیل در بروز اختلال در رتبه گیری وبسایت و عدم قرار گیری آن در نتایج گوگل بپردازیم، به مهم ترین موارد اشاره خواهیم کرد.

1.جدید بودن وبسایت

طبیعی است که در ابتدای مسیر آغاز به کار وبسایت ها نمی توان انتظار داشت که در رتبه های برتر گوگل قرار گیرند. زیرا که باید تمامی اقدامات ضروری در خصوص بهبود سئو انجام شود. در نهایت وبسایت در نتایج گوگل قابل مشاهده خواهد بود.اقداماتی که در جهت سئو وبسایت انجام خواهید داد برای گوگل این بستر را فراهم می کند که صفحات شما را تشخیص دهد و روند ارزش گذاری آن برای رتبه بندی در گوگل طی شود.

وبسایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند باید مدت زمانی را صرف انجام تکنیک های سئو کنند تا گوگل بتواند به اعتبار وبسایت و فعالیت هایی در آن انجام می شود اعتماد کند. زمانی که گوگل توانست به وبسایت شما اعتماد کند شما نیمی از مسیر را رفته اید. در این موارد می توان به شما نوید داد که با پیش رفتن در زمینه فنی و تولید محتواهای باکیفیت می توانید به جایگاه های مناسبی در لیست نتایج گوگل برسید. و چه اتفاقی بهتر از این!

البته نمی توان دقیقاً گفت که چه مدت زمانی باید از راه اندازی وبسایت بگذرد تا در لیست نتایج مشاهده شوند. تمامی این نتایج به نحوه عملکرد وبمستر های یک وبسایت مرتبط است. به میزانی که حرفه ای کارشان را پیگیری کنند این مدت زمان نیز کاهش خواهد یافت.

نتایج گوگل

2.جلوگیری از ایندکس شدن صفحات توسط گوگل

در صورت وجود تگ noindex در HTML صفحه قابل شناسایی نخواهد بود و در رتبه گیری نیز قرار نمی گیرد. زیرا که صفحات دارای این تگ توسط گوگل شناسایی نمی شوند در نتیجه چه انتظاری برای رتبه گیری آن خواهید داشت؟

بنابراین توصیه می شود که در این شرایط به تنظیمات تگ ها مراجعه کنید و در صورتی که تگ نو ایندکس را در کد اچ تی ام ال قرار داده اید بردارید. در این شرایط در صورتی که از جهت سئو پیشرفت کنید می توانید در لیست نتایج گوگل وبسایت تان را مشاهده کنید.

3.عدم برخورداری از بک لینک های کافی برای بهبود وضعیت سایت

همانطور که می دانید بک لینک ها از مهم ترین و اصلی ترین عواملی هستند که می توانید با استفاده از آنها روند سئو سایت را سرعت بخشید. در صورتی که وبسایت در نتایج مشاهده نمی شود یا رتبه خوبی ندارد احتمالاً این تکنیک را به درستی بکار نگرفته اید.توصیه می شود که بک لینک های مناسبی برای وبسایت و صفحات مختلف تان تدارک ببینید تا روند رتبه گیری بهتر و سریع تر پیش رود.

نتایج گوگل

4.عدم اعتبار و ارزش صفحات وبسایت

گوگل براساس الگوریتم های خاصی که دارد به یک صفحه و وبسایت رتبه و جایگاه می دهد. به همین دلیل صفحاتی که PageRank مناسب و قابل قبولی دارند نشان از اعتبار آن وبسایت خواهد بود. در نتیجه شاهد خواهید بود که بر اساس این درجه بندی صفحه شما در رتبه های بالای گوگل قرار خواهد گرفت.  

5.جریمه شدن وبسایت توسط گوگل به دلیل تخلفاتی که رخ داده است

در صورتی که یک وبسایت مخالف با قوانین گوگل اقدامی انجام دهد امکان جریمه شدن وبسایت توسط گوگل وجود خواهد داشت. برای مثال وبسایت هایی که در آن ها شاهد درج مطالب کپی بسیاری هستیم بعد از گذشت مدت زمانی از سوی گوگل شناسایی می شوند و به آنها اخطار هایی ابلاغ می شود. در صورت عدم پیگیری روند جریمه طی می شود.

(همچنین بخوانید: پنالتی گوگل یا جریمه گوگل چیست؟)

نحوه جریمه شدن وبسایت از سوی گوگل به دو شکل است:

1.به نحو دستی: این نوع از جریمه شدن بسیار کم و به ندرت اتفاق می افتد اما گاهاً به دلیل شرایط خاصی که وبسایت دارد جریمه به شکل دستی رخ خواهد داد.

2.به نحو بکار گیری الگوریتم های موجود در گوگل

6.وجود مشکل محتوا کپی (duplicate content)

محتوای کپی یا Duplicate content به وضعیتی اشاره دارد که در آن یک محتوا مشابه یا تکراری تحت عنوان دو URL قرار گیرد. این مشکل براساس این که گوگل دو محتوای مشابه و تکراری را ایندکس نخواهد کرد منجر به نشان ندادن صفحات می شود.

دراین موارد می توانید که از تگ های کنونیکال ( canonical)  استفاده کنید تا روند شناسایی بهترین صفحه و محتوا از سوی گوگل به بهترین شکل انجام شود و اختلالاتی در وبسایت شما رخ ندهد. ( برای آگاهی بیشتر از تگ کنونیکال می توانید در همین وبسایت مقاله ای را در زمینه تگ کنونیکال را مطالعه کنید. )

7.عدم اجازه و ایجاد دسترسی به خزنده های گوگل در وبسایت و صفحات

زمانی که از متا تگ استفاده شود یا این که فایل robots.txt بکار گرفته شود ربات های گوگل نمی توانند وارد وبسایت شوند و در بخش های مختلف و صفحات آن به ارزیابی بپردازند و در نتایج آن ها را نشان دهند.

ثبت شدن وبسایت در سرچ کنسول مهم ترین اقدامی است که می توان در جهت آگاهی از بروز انواع مشکلاتی که در وبسایت رخ می دهد، انجام داد. زمانی که گوگل نتواند به صفحات شما وارد شود این اتفاق را به شکل یک ارور در ابزار های مختلف سرچ کنسول قرار خواهد داد. در نتیجه می توانید با آگاهی از آن ارور ها سریعاً روند برطرف کردن اختلالات را طی کنید.

خاتمه

در این مقاله به طور اجمالی به مهم ترین دلایل و موانعی که در مسیر قرار گرفتن وبسایت تان در نتایج گوگل وجود دارد پرداختیم.مهم ترین توصیه ای که داریم این است که تمامی اقداماتی که نیاز است که برای بهبود سئو یک وبسایت انجام دهید را به شکل صحیح بکار گیرید. زیرا که تکنیک ها هرچقدر که کارآمد باشند در صورتی که به درستی استفاده نشوند نمی توان به نتیجه دهی آنها امیدوار بود.از سوی دیگر در سرچ کنسول تمامی خطاهایی که از سوی گوگل برای شما ارسال شده است را به طور دقیق بررسی کنید و در کوتاه ترین زمان به رفع و بهبود آن ها بپردازید. زیرا که همین نکات جزئی می تواند شما را در زمینه سئوگیری  وبسایت تان همراهی کند.

ثبت نظرات

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها