در حال بارگزاری ...

بهینه سازی سایت ( سئو )

بهینه سازی سایت ( سئو )

آیا تا به حال درباره هرم نیازمازلو شنیده اید؟  این یک نظریه روانشناسی است که اساسی ترین نیازهای انسان (مانند هوا ، آب و سلامت) را نسبت به نیازهای پیشرفته تر (مانند عزت و تعلق اجتماعی) اولویت می دهد. این تئوری اینگونه تعریف شده است که شما نمی توانید بدون اطمینان از برآورده شدن نیازهای اساسی تر، به نیازهای بالا، دست پیدا کنید. اگرغذایی برای خوردن نداشته باشید، عشق مهم نیست.

رند فیشکین، هرمی مشابه مازلو را برای توضیح سئو ایجاد کرد که لقب "هرم مازلو در زمینه نیازهای سئو" را گرفته است.همانطور که مشاهده می کنید، پایه و اساس SEO  خوب با اطمینان از دسترسی  crawlآغاز می شود و از آنجا به بالا حرکت می کند.

با استفاده از این راهنما، می توانیم این هفت مرحله را برای موفقیت در جستجوگرها دنبال کنیم :

 

دسترسی crawl  : بنابراین موتورها می توانند وب سایت شما را بخوانند

محتوای جذاب : که به پرسش جستجوگر پاسخ می دهد

کلمه کلیدی بهینه شده : برای جذب جستجوگران و موتورها

تجربه کاربری عالی : مانند سرعت بارگذاری سریع وUX  جذاب

محتوای ارزشمند برای اشتراک گذاری :  که پیوندها ، نقل قول ها و
توسعه را ایجاد می کند

عنوان،URL  وتوضیحات:  برای رسم CTR  بالا در رتبه بندی

علامت گذاری طرح:  برای برجسته شدن در SERP ها

سئو چیست؟

SEO  مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" (search engine optimization) است. این روش افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و همچنین الویت یافتن نام تجاری در برابر موتور جستجوی غیر پولی محسوب می شود.

SEO به همان اندازه که مربوط به موتورهای جستجو است با افراد هم مرتبط است. این موضوع درباره درک آن چیزی است که افراد به صورت آنلاین جستجو می کنند، پاسخ هایی که می خواهند، کلماتی که استفاده می کنند و نوع محتوایی که می خواهند می باشد. دانستن پاسخ این سوالات به شما این امکان را  می دهد تا با افرادی که به دنبال راه حل های آنلاینی که شما ارائه می دهید هستند، ارتباط برقرار کنید.

اگر دانستن هدف مخاطبان شما یک طرف سکه SEO  است، ارائه آن به روشی که خزنده های موتور جستجو بتوانند آن را پیدا و درک کنند، طرف دیگر سکه است. شما باید انتظار داشته باشید که یاد بگیرید که چگونه هر دو کار را انجام دهید.

می توان تاکتیک های جستجوگرها را در دو سطر دسته بندی کنید:

SEO در صفحه (on-page SEO): تمام استراتژیهای SEO در صفحه (on-page SEO) در خود وب سایت شما اتفاق می افتد.

سئو خارج از صفحه (off-page SEO): تمام استراتژی های (off-page SEO) درخارج از وب سایت شما اتفاق می افتد.

سئو داخلی و خارجی به منظور جذاب  تر شدن سایت شما و همچنین قابل اعتماد بودن برای کاربران و موتورهای جستجو است. وقتی خزنده های موتور جستجو متوجه می شوند که وب سایت شما چقدر با آنها و کاربران دوستانه  و درست برخورد می کند، این احتمال را می دهد که سایت شما برای جستجوهای مختلف رتبه خوبی داشته باشد.

به عنوان مثال، شما دو وب سایت دارید: وب سایت A و وب سایت B.

وب سایت A پاسخگو نیست ، به این معنی که کاربرانی که از رایانه یا تلفن های هوشمند استفاده می کنند، زمان زیادی را برای مرور و استفاده از سایت صرف می کنند. وب سایت B ، پاسخگو کاربران است ،یعنی تجربه کاربری بهتر برای کاربرانی که از تبلت ، تلفن های هوشمند و دسک تاپ وارد وب سایت شما شده اند، دارد.برای موتورهای جستجو، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام وب سایت بهتر است، آسان است وقطعا وب سایت A هم از نظر crawl و هم از نظر کاربران بهتر است.

البته نحوه کار موتورهای جستجو کمی پیچیده تر از تصور است. امروزه موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلف برای بررسی نتایج جستجو استفاده می کنند ، به این معنی که بسیاری از عناصر مختلف بر موقعیت وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارند.

چرا موتورهای جستجو به SEO اهمیت می دهند؟

افرادی که در حوزه کسب و کارهای آنلاین فعال هستند برای موفقیت خود مستلزم بالا بردن میزان بازدیدکنندگان وب سایت خود هستند. وب سایت شما در هر زمینه ای که فعالیت می کند برای مثال اگر در حوزه فروش و خدمات است حتما باید بیننده و بازدیدکننده هم داشته باشد. کاربرانی که از وب سایت شما دیدن می کنند به نوعی برگ برنده کسب و کار آنلاین محسوب می شود. در صورتی که یک وب سایت بازدید کننده و بیننده نداشته باشد دچار مرگ  آنلاین می شود.

از این رو شما برای جلوگیری از مرگ آنلاین وب سایت خود باید به دنبال راه کارهای درست و اصولی باشید. درست است که طراحی وب سایت می تواند یکی از فاکتورهای جذب بیننده باشد اما کافی نیست.

کاربر برای یافتن پاسخ سوال خود وارد وب سایت شما می شود و دلیلی ندارند که اعتبار وب سایت شما را بالا ببرند. شما باید به دنبال ارتقای سایت خود باشید تا جایکاه بهتری در میان وب سایت های دیگر و موتور جستجوی گوگل بیابید.

موتور جستجو می تواند به شما کمک کند تا به هدفی که برای سایت خود دارید دست یابید. در صورتی که برخی کلمه های کلیدی که شما در وب سایت خود استفاده کرده اید، در موتورهای جستجو همچون گوگل جستچو شود موجب می شود که کاربرها و بازدید کننده های مد نظر شما به وب سایتتان وارد شوند.

موتورهای جستجو از نظراستفاده کنندگان فضای اینترنت وسیله ای است که به آن ها برای دستیابی به اطلاعات کمک می کند. کاربرهایی که همه روزه در فضای وب در حال جستجوی مطالب مختلف هستند و باعث بوجود آمدن درصد بالایی از ترافیک اینترنتی می شوند و این موضوع اهمیت موتورهای جستجو را نشان می دهد.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

اکنون وقت آن است که یاد بگیریم موتورهای جستجو مانند Google در واقع چگونه کار می کنند.هنگامی که شما در Google (یا هر موتور جستجوی دیگر) چیزی را جستجو می کنید ، یک الگوریتم در زمان واقعی کار می کند تا آنچه را که موتور جستجو "بهترین" نتیجه می داند به شما ارائه دهد.

به طور خاص، گوگل شاخص "صدها میلیارد" صفحه خود را اسکن می کند تا مجموعه ای از نتایج را پیدا کند که به بهترین وجه به جستجوی شما پاسخ دهد.

چگونه Google بهترین نتیجه را تعیین می کند؟

حتی اگر Google عملکرد داخلی الگوریتم خود را بر اساس حق ثبت و نتایج Google ، عمومی نمی کند ، ما می دانیم که وب سایت ها و صفحات وب بر اساس ارتباط دسته بندی می شوند. اگرشما به دنبال "طرز تهیه کوکی شکلات" هستید، نمی خواهید صفحات وب مربوط به تایرهای کامیون را ببینید.

به همین دلیل است که Google قبل از هر چیز به دنبال صفحاتی می رود که با کلمه کلیدی شما ارتباط نزدیک دارند.

با این حال، Google به سادگی "مرتبط ترین صفحه ها" را رتبه بندی نمی کند. به این دلیل که هزاران (یا حتی میلیون ها) صفحه مربوط به هر عبارت جستجو وجود دارد.

بنابراین برای قرار دادن نتایج در نظمی که بهترین نتیجه را از بالا داشته باشد، آنها به سه عنصر دیگ الگوریتم موتورهای جستجوی خود اعتماد می کنند، قدرت نوشته است. این روش Google برای تعیین دقیق و قابل اعتماد بودن محتوا است.

Google از کجا می داند یک صفحه معتبر است؟

موتور جستجوی گوگل  به تعداد صفحات دیگری که به صفحه اصلی پیوند دارند نگاه می کنند و براساس تعداد صفحات پیوند شده قضاوت می کند.(پیوندهای صفحات دیگر با عنوان "بک لینک" شناخته می شوند). به طور کلی ، هر صفحه پیوندهای بیشتری داشته باشد ، رتبه بالاتری خواهد داشت:لینک های بیشتر؛ رتبه بالاتر

(در واقع ، توانایی Google برای اندازه گیری قدرت نوشته از طریق پیوندها همان چیزی است که آن را از موتورهای جستجوی دیگر جدا می کند ، مانند یاهو)

سومین مورد مفید بودن نوشته است.مطالب می توانند مرتبط و معتبر باشند. اما اگر مفید نباشد، Google نمی خواهد آن محتوا را در بالای نتایج جستجو قرار دهد.در واقع ، Google علناً گفته است که بین محتوای "با کیفیت بالاتر" و "مفید" تفاوت وجود دارد.

به عنوان مثال، شما "رژیم غذایی پالئو" را جستجو می کنید.اولین نتیجه ای که روی آن کلیک می کنید ("نتیجه A") توسط برجسته ترین متخصص جهان در مورد Paleo نوشته شده است. و از آنجا که صفحه دارای محتوای بسیار با کیفیت است ، افراد زیادی به آن پیوند داده اند.محتوای غیر سازمان یافته : با این حال ، مطالب کاملاً غیر منظم است. و پر از اصطلاحاتی است که اکثر مردم نمی فهمند.

این را با یک نتیجه دیگر مقایسه کنید ("نتیجه B").توسط شخصی نسبتاً جدید با رژیم غذایی سرخپوشان نوشته شده است. و وب سایت آنها تقریباً به همان تعداد پیوند دهنده با آن ارتباط ندارد.با این حال ، محتوای آنها در بخشهای متمایزی سازمان یافته است. و به گونه ای نوشته شده است که هر کسی می تواند درک کند:

خوب، این صفحه قرار است در "مقیاس سودمندی" رتبه بالایی داشته باشد. حتی اگر نتیجه B به اندازه نتیجه A اعتماد و اختیار ندارد، اما همچنان در Google عملکرد خوبی خواهد داشت.(در حقیقت ، حتی ممکن است بالاتر از نتیجه A باشد).

Google میزان سودمندی را تا حد زیادی براساس "علائم تجربه کاربر" اندازه گیری می کند.به عبارت دیگر نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو مهم است. اگر گوگل ببیند که مردم واقعاً یک نتیجه جستجوی خاص را دوست دارند، رتبه قابل توجهی کسب می کند.

انصراف از نظر
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها