در حال بارگزاری ...
بسته

تبلیغات بنری چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات بنری چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات بنری به آن دسته از تبلیغاتی گفته می شوند که در یک قالب گرافیکی صورت می گیرند که در قسمت های بالای سایت، پایین یا طرفین وب سایت قرار می گیرند.

اولین بنر تبلیغاتی در تاریخ 27 اکتبر سال 1994 در مجله Wired (که در حال حاظ hotwired.com نامیده می شود) منتشر شد که در حقیقت یک بنر خیلی ساده بود با متن: "آیا تا به حال ماوس خود را اینجا کلیک کرده اید؟" بود که کاربران را به یک کمپین تبیلغاتی می فرستاد.

این نوع از تبلیغات در چندین فرمت نظیر: متن،تصویر، ویدیو و ... انجام می شوند.

اما غالبا تبلیغات بنری بیش از آنکه متنی باشند مبتنی بر تصویر هستند و شکلی محبوب از تبلیغات آنلاین به حساب می آیند.

هدف این نوع تبلیغات، تبلیغ یک برند تجاری و یا جذب بازدیدکننده به یک وب سایت از طریق لینک دادن به وب سایت تبلیغ کننده است. در بسیاری از موارد، بنرها توسط یک سرور تبلیغات مرکزی منتشر می شوند.

انواع تبلیغات بنری

انواع تبلیغات بنری

بنرهای تبلیغاتی بسته به فناوری مورد استفاده در طراحی آن، می توانند ایستا (static banner) یا متحرک (animated banner) باشند.

بنر ایستا می تواند یک تصویر ساده یا تصویری باشد که دقیقاً مانند یک تبلیغ عمل می کند اما در اکوسیستم دیجیتال می توانید بر روی آن کلیک کرده و به وب سایت یا صفحه اصلی تبلیغات بروید.

بنر متحرک نوعی تبلیغات دیجیتالی است که توسط سایت تبلیغ کننده ارائه می شود. هدف همان هدفی است که برای تبلیغ بنر استاتیک در نظر گرفته شده است: این که در وب سایت مورد توجه قرار گرفته و کاربر را بر روی آن کلیک کنید.

اهمیت تبلیغات بنری

اهمیت تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در گروه تبلیغات دیجیتال قرار می گیرند، یکی از پرسودترین روش های درآمدزایی. در واقع، در سه ماهه اول سال 2019، درآمد حاصل از تبلیغات دیجیتال به بالاترین رقم بیش از 28.4 میلیارد دلار رسیده است.

یکی از مزایای تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی این است که می توان به راحتی اثربخشی آن را ارزیابی کرد.برای تعیین اینکه آیا تبلیغات بنری برای شما موثر است یا نه، مهم است که بدانید با این روش تبلیغات هزینه چگونه تقسیم می شود.

در مورد تبلیغات بنری، شاخص اصلی اثربخشی نرخ کلیک است. نرخ کلیک (CTR) با تقسیم تعداد کاربرانی که روی تبلیغ کلیک کرده اند بر تعداد دفعات نمایش آگهی (تعداد نمایش) محاسبه می شود.

به عنوان مثال، می توان گفت که یک تبلیغ خاص دارای نرخ کلیک 3٪ است. این به این معنی است که از 100 نمایش تبلیغ، روی بنر سه بار کلیک شده است. بنابراین، هرچه CTR بالاتر باشد، تأثیر تبلیغات نیز بیشتر است.

همچنین بخوانید: نرخ کلیک CTR چیست؟ 

اندازه تبلیغات استاندارد بنر

اندازه تبلیغات استاندارد بنر

یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذاری کمپین شما ابعادی است که شما برای تبلیغ خود انتخاب می کنید. اندازه و طرح مناسب می تواند تأثیر عمده ای در میزان کلیک و اثربخشی کلی تبلیغ شما داشته باشد. در اینجا متداول ترین اندازه های تبلیغاتی است که توسط تبلیغ کنندگان انتخاب شده است را بیان می کنیم:

  1. مربع 250 در 250
  2. مربع کوچک 200 در 200
  3. بنر 468 در 60
  4. تابلو تبلیغاتی 728 در 90
  5. مستطیل کوچک 300 در 250
  6. مستطیل بزرگ  336 در 280
  7. بنر بلند 120 در 600
  8. بنر خیلی بلند 160 در 600
  9. آگهی نیم صفحه 160 در 600
  10. تابلوی بزرگ 970 در 90

رایج ترین سایز بنرهای تبلیغاتی

  1.  مستطیل متوسط: 300 در 250 
  2.  مستطیل بزرگ: 336 در 280
  3.  تابلوی تبلیغاتی: 90 در 728
  4.  نیم صفحه یا بنر بسیار بلند: 300 در 600
  5.  تابلوی موبایل: 320 در 50

رایج ترین سایز بنرهای تبلیغاتی

سخن آخر

تبلیغات بنری یک روش تبلیغ رایج برای جذب کاربر و افزایش فروش است که برندهای بزرگ جهانی نظیر Airbnb ،Wall-Mart یا Time Magazine همواره از آن بهره میبرند و شاهد افزایش تجارت خود هستند.

این نوع از تبلیغات بر اساس PPC یا همان پرداخت به ازای هر کلیک انجام می شود، بنابراین در ازای هر ورودی برای شما می تواند هزینه آور باشد از این رو هیچ هزینه اضافه ای را پرداخت نمی کنید.

 

نویسنده: امین اصلانپور

مطالب اخیر:

راه های افزایش اعتماد مشتریان

بازاریابی دهان به دهان(WOMM) چیست؟

چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها