جستجو
محصولات
    منو بسته

    چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم؟

    1399/11/23 10:51:53 بازدید: 26 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم؟
    1.  آیا می دانید که انتخاب کردن یک عنوان خوب و مناسب برای محتواهایی که در وبسایت تان درج می کنید از مهم ترین بخش هایی است که باید بدان توجه ویژه ای داشته باشید؟
    2.  آیا می دانید که عنوان شما چقدر اهمیت دارد تا کاربر را به سمت محتواهای تولید کرده تان بکشانید؟
    3.  آیا می دانید که برای مثال چرا بسیاری از ویدئو های اینستاگرام دارای کاور هستند و در کاور عناوین و تیتر های بسیار جالبی درج می شود؟
    4.  آیا میدانید عنوان جذاب سبب بالارفتن ctr یا نرخ کلیک می شود؟ 

    "همچنین بخوانید: ctr چیست؟"

    بلی این دسته از افراد به عمق اهمیت عنوان پی برده اند. در واقع عنوان یک متن اولین چیزی است کاربر را متوجه خود می سازد. به میزانی که این دسته از تیتر ها و عناوین بتواند در مغز کاربر رسوخ داشته باشد و کنجکاوی او را بر انگیزد شانس شما برای این که کاربر را به صفحه تان بکشانید بیشتر است.

    در مقاله ای که در پیش رو دارید در صدد هستیم که در خصوص پاسخ این پرسش یعنی چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر در ابتدای مسیر تولید محتوا هستید و نمی دانید باید چگونه این مسیر را جلو بروید حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

    چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم ؟

    چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم ؟

    در این بخش می خواهیم که بسیاری از مهم ترین تکنیک هایی که در زمینه انتخاب و تولید یک عنوان جذاب و کاربرپسند توصیه می شود را با شرح مفصل بیان کنیم. برخی از نکات به این شکل مطرح می شود که باید از آن ها استفاده کنید و برخی از آن ها به شکل اجتنابی بیان خواهد شد. به این معنا که باید از آنها اجتناب کنید. بنابراین با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که کدام یک از اشتباهات سایر وبمستر ها را انجام ندهید و کدام یک از تکنیک های هوشمندانه وبمستر های وبسایت های بزرگ را بکار گیرید تا شانس موفقیت روند فعالیت تان در وبسایت تان افزایش داشته باشد.

    نیاز سنجی مخاطب و انتخاب یک عنوان متناسب با آن:

    در ابتدا و اولین گامی که در جهت انتخاب یک عنوان باید بردارید این است که نیاز مخاطب را بسنجید. در واقع شما می خواهید که محتوا را برای یک مخاطب حقیقی تولید کنید. این مخاطب است که باید در اولویت شما باشد در غیر اینصورت در تولید محتوایتان با شکست قطعی مواجه خواهید شد. تمامی اقداماتی که می کنید باید در خدمت مخاطب باشد. یکی از این کار ها این است که محتوایتان عنوانی داشته باشد که بر حسب نیاز های مخاطب تدارک دیده شده باشد.

    برای مثال زمانی که در یک موتور جستجو عبارتی همچون: انواع سیستم مدیریت محتوا را وارد می کنید در بخش ریزالت های گوگل یا در همان بخش جستجو بسیاری از جستجو های پرتکرار کاربران از سوی گوگل به شما نمایش داده می شود. در نتیجه از این بخش ها می توان دانست که مخاطبین این روز ها به عنوان کاربران گوگل چه دغدغه ای دارند و به دنبال پاسخ چه پرسش هایی هستند.

    پس یک وبمستر و تولید کننده محتوا هوشمند تولیداتش باید در جهت رفع نیاز های کاربران بیشماری باشد که می توانند کاربر دائمی وبسایت شما شوند و در جهت افزایش ترافیک وبسایت نقش اساسی دارند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که انتخاب تیتر ها و عناوین از دیگر وبسایت ها نباید جنبه تقلیدی و رونوشت داشته باشد. بلکه در این میان این شمائید که باید هنرمندانه و هوشمندانه واژگان کلیدی و جایگزین مناسبی را در بخش های مختلف محتوا و عناوین و تیترها جایگذاری کنید. به میزانی که تیتر ها با نیاز های روز کاربر هم راستا باشد می توانید امیدوار باشید که ورود کاربر به وبسایت تان و حضور آن ها قطعی خواهد شد.

    حتما بخوانید: خدمات سفارش سئوی سایت

    دلایل اهیمت عنوان جذاب

    در انتخاب عناوین هرگز صداقت را فراموش نکنید:

    در مواردی شاهد هستیم که برخی از وبمستر ها یا محتوانویس ها در انتخاب تیتر هایشان متوسل به دروغ و ارائه اخباری غیر واقعی می شوند. برای مثال تصور کنید که یک وبمستر در یک مجله یا وبسایت پزشکی یک محتوای متنی یا تصویری یا ویدئویی را تولید کرده است و تیتر آن این عبارت است: آیا می دانید که بیماری ایدز را می توان با روش های سنتی درمان کرد؟

    در این موارد برای مخاطب این پرسش مطرح می شود: واقعاً!!!!!!!!!!!!!!! این واقعا که بر زبان مخاطب جاری می شود سبب می گردد که روی آن لینک یا تیتر کلیک کرده و وارد آن صفحه شود. در ادامه ورود کاربر به آن صفحه دو اتفاق رخ خواهد داد: یا این که آن مجله پزشکی اخبار و اطلاعاتی دروغین را در زمینه درمان ایدز با روش های سنتی و گیاهی ارائه کرده است. بنابراین آن وبسایت به طور کلی از سوی دانش پزشکی و دانشمندان و پزشکان رد می شود.

    دومین اتفاق این است که کاربر مدت زمانی را در صفحه باقی می ماند و در آخر و بعد از مطالعه مطالب آگاه می شود که خیر محتواها اصلاً با تیتر همخوانی ندارد و محتوا نویس به نوعی خواسته است که با این تکنیک آنها را به صفحه وبسایت اش بکشاند. کاربرانی که در این شرایط به نوعی خود را گول خورده تصور می کنند  در اغلب موارد دیگر به محتواهای آن صفحه اعتماد نکرده و تلاش می کنند که هرگز وارد آن وبسایت نشوند.

    بنابراین شما به عنوان یک وبمستر باید آگاه باشید که افزایش ترافیک یک وبسایت به چه قیمت؟؟؟؟ به قیمت دروغ گویی؟؟؟ به قیمت این که بعد از گذشت مدت زمانی به عنوان وبسایتی زرد و غیر قابل اعتماد در عموم مردم معرفی شوید؟؟؟؟؟؟ به قیمت این که کاربر دیگر نتواند به شما و محتواهایتان و تیتر هایی که می زنید اعتماد کند؟؟؟؟ بنابراین با این مثال آگاه شدید که باید نهایت دقت را بکارگیرید که دروغ و کلک و دغل بازی را وارد این بازی مهم و ضروری نکنید. بازی یعنی انتخاب عنوان مناسب برای محتواهایتان.

    عنوان جذاب برای مقاله

    نگارش تیتر ها و عناوین اغراق آمیز ضروری و بلامانع!

     در مورد قبلی گفتیم که دروغ نگویید. اما در تیتر نویسی و عنوان نویسی یکی از تکنیک هایی که به محتوا نویس ها می گوییم این است که حتماً اغراق را چاشنی درصد ها و آمار ها کنید. در واقع شما زمانی که می خواهید یک تیتری در خصوص آمار کشته شدگان ناشی از ابتلا به کرونا بنویسید می توانید این گونه آغاز کنید: آَیا می دانید که امروز نیمی از بیماران مبتلا به کرونا فوت کردند؟؟ کاربر زمانی که به این تیتر برمی خورد برایش جذاب است که محتوای شما را تا انتها مطالعه کند. اما در پس این تیتر در واقع یک نوع اغراق وجود دارد. برای مثال تصور کنید که مبتلایان به کرونا 200 نفر باشند و از این تعداد 100 نفر فوت کرده باشند. در این موارد 100 نفر شاید آمار چندان قابل توجهی نباشد اما زمانی که می گویید نیمی از آمار مبتلایان برای کاربران گویی آمار بالایی می آید. در نتیجه به این تکنیک نوعی اغراق در انتخاب عناوین می گویند که در اغلب موارد بسیار نتایج مثبتی به همراه دارد.

    از دیگر واژه هایی که می توانید برای اغراق استفاده کنید مثلاً بگویید:

    •  موثر ترین روش های درمانی برای آکنه
    • روش های درمانی مورد تایید بهترین پزشکان برای زگیل
    • موفق ترین تکنیک های درمانی برای جوش های صورت

    تمامی این عبارت ها به نوعی در کاربر احساس و ایجاد انگیزه می کند که برای کلیک تامل نکند و وارد شود. بنابراین عنوان شما در لیست عناوین پرفروش یا کلیک خور وارد می شود. در نتیجه میزان ترافیک وبسایت تان در کوتاه ترین مزان افزایش خواهد یافت. و این همان چیزی است که یک وبمستر به دنبال آن است.

    تکنیک اغراق در تیتر نویسی نه تنها به لحاظ سئو مشکلی ندارد بلکه حتی به عنوان یکی از تکنیک های کارآمد محسوب می شود. بنابراین تا می توانید در تیتر نویسی اغراق هایی استفاده کنید که در کاربر تاثیر گذاری داشته باشد اما نباید در اغراق دروغ قاطی شود و کاربر را به اشتباه بیندازد. ما در اغراق کردن دروغ نمی گوییم فقط واقعیات رخ داده را به نوعی بزرگنمایی شده تحویل کاربر می دهیم.

    نگارش عناوین اغراق آمیز

    ایجاد احساس کنجکاوی در کاربر:

    عناوین را به نوعی انتخاب کنید که کاربر احساس کند به آن محتوا نیازمند است و باید آن مطالب را مطالعه کند یا ویدئو تولید شده شما را ببیند. برای مثال بگویید: 15 نکته ای که در خصوص لینک سازی باید بدانید! 10 نکته ای که در خصوص مزرعه لینک نمی دانید! مهم ترین تکنیک های سئو که تابه حال نشنیده اید! تمامی این عبارت ها سبب می شود که کاربر نتواند در برابر کنجکاوی خود بایستد. در نتیجه کلیک کردن کاربر روی لینک حتمی خواهد بود.  

    شما راهی ندارید جز اینکه به کاربر نوعی القا کتید که شما محصولی ( محصول می تواند محتوای متنی یا تصویری نیز باشد) دارید که در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهد کرد. بنابراین این برگ برنده شماست که محصول تان ( محتوا ) را به نوعی معرفی کنید که منحصر به فرد است و می تواند شرایط خاصی را برای کاربر ایجاد کند. بنابراین در این موارد کاربر به دنبال چیزی خواهد رفت که می داند در هیچ کجای دیگر نخواهد یافت. 

    صفات تفضیلی در عنوان خود به کار ببرید:

    در نوشتن عنوان به کاربردن صفات به خصوص صفات تفضیلی در دید مخاطب و انتخاب آن تاثیر شگرفی می‌گذارد، به دو عنوان زیر توجه کنید:

    • 10 روش برای کاهش وزن 
    • 10 روش فوق العاده برای کاهش وزن 
      کدام یک از عناوین بالا شما را بیشتر ترغیب می‌کند؟ برای درک بهتر و دیدن تاثیر صفات در عنوان به نمونه‌های زیر توجه کنید:
    • 10 مکان تاریخی بسیار ترسناک در فرانسه
    • راه‌های جالب برای حل مشکل...
    • ترفندهای بی نظیر برای از بین بردن...
    • زیباترین ظروف تزئینی موجود در بازار
    • و....

     استفاده از حس کنجکاوی مخاطب در نگارش عنوان

     استفاده از حس کنجکاوی مخاطب در عنوان:

    مخاطب با یکسری از عنوان‌ها کنجکاو می‌شود تا ان مطلب را بخواند، برای نمونه به عناوین زیر توجه کنید:

    • 10 راز مخفی درباره غذا خوشمزه که نمی‌دانید
    • 3 رودخانه زیبا که باید آن‌ها را بدانید
    • آیا میدانستید که کاکتوس‌ها ...
    • و...

    عناوین بالا حس کنجکاوی مخاطبین را تحریک می‌کند تا بخشی از مطلب شما را مطالعه کند. در اینگونه عناوین از کلمات متفاوتی  نظیر : "شاید نمیدونستی" ،"چیزایی که باید بدونی" و " آیا میدونستی "و...  که باعث تشویق کاربران شما می‌شود، استفاده کنید.

    گام پایانی:

    در این مقاله بسیاری از مهم ترین تکنیک هایی که باید برای انتخاب یک عنوان جذاب و کاربر پسند در نظر داشته باشید را در اختیارتان قرار دادیم.در اغلب موارد رعایت کردن همین نکات می تواند تا حد زیادی شما را به نتیجه دلخواهتان برساند و محتوایی با عنوان جذاب داشته باشید. در صورتی که تکنیکی مد نظرتان است که توانسته نتیجه خوبی برایتان داشته باشد اما ما در این مقاله نیاورده ایم را می توانید در بخش کامنت ها برایمان بفرستید.

    از سوی دیگر این امکان برایتان فراهم است که در صورت نیاز سوالات تان را در خصوص مطالب مطرح شده در طول مقاله و نیز در زمینه تولید تیتر و عناوین جذاب در بخش کامنت ها با ما و سایر کارشناسان مان به اشتراک بگذارید. در اسرع وقت پاسخ پرسش های شما را در همان بخش قرار خواهیم داد.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    09127857628