در حال بارگذاری ...
بسته

10 روش افزایش ترافیک وب سایت

در این پست قصد داریم به شما چگونگی نحوه دریافت بازدید و ترافیک بیشتر به وب سایت را آموزش دهیم.

ترافیک وب سایت به شما می گوید که چه تعداد کاربر در حال بازدید از وب سایت شما هستند. ابزارهای تجزیه و تحلیل اغلب تعداد بازدید از صفحه و تعداد بازدید صفحه منحصر به فرد را به شما نشان می دهند.

در واقع هرچه بازدید وب سایت بیشتری داشته باشید، فرصت بیشتری برای تبدیل کاربران به مشتری خواهید داشت.

اگر با افزایش بازدید، نرخ تبدیل کمتری داشتید، این می تواند نشان دهنده این باشد که بازدیدهای شما هدفمند نیستند.

امروزه تمام آنچه را که شما نیاز دارید بازدیدکنندگان مجازی هستند، افرادی که علاقه زیادی به خرید محصولات و خدمات شما دارند.

 افزایش ترافیک سایت

در ذیل به 10 روش افزایش ترافیک سایت اشاره خواهیم کرد:

1. تبلیغ کنید

قطعا تبلیغات یکی از واضح ترین روش های افزایش بازدید وب سایت است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغات نمایشی همه از روشهای عالی جذب بازدید کننده به حساب می آیند. استراتژی های تبلیغاتی خود را متناسب با اهداف خود تنظیم کنید، این یعنی آیا فقط بازدید بیشتری می خواهید یا به دنبال افزایش نرخ تبدیل هستید؟ هر کانال پولی مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین قبل از مراجعه به کارت اعتباری خود، در مورد اهداف و استراتژی خود خوب فکر کنید.

اگر امیدوارید که بازدید بیشتر از سایت شما منجر به فروش بیشتر شود، باید کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا را به عنوان بخشی از استراتژی خود هدف قرار دهید. بله، رقابت برای عبارات جستجو که قرار است در آن فروش داشته باشید می تواند شدید (و گران) باشد، اما بازدهی آن زیاد است.

(همچنین بخوانید: اهمیت داشتن تبلیغات خلاقانه برای هر کسب و کار)

2. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی مکانی است که هر نوع افرادی در آنها حضور دارند و از این طریق می توانند شما را پیدا کنند.

در واقع یکی از بهترین روش های افزایش بازدید به وب سایت شما استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای شما است. اگر شما یک شرکت تولید کننده محصولات B2C هستید، ممکن است جذابیت زیادی در سایت های اجتماعی پرتحرک مانند Pinterest و Instagram پیدا کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

3. از عناوین جذاب برای صفحات و نوشته های خود استفاده کنید

عنوان یکی از مهمترین قسمتهای محتوای شماست. بدون یک عنوان جذاب، حتی یکی از جامع ترین و بهترین مقالات وبلاگ نیز خوانده نمی شود. 

عناوینی که می نویسید توجه مخاطبان را به خود جلب می کند. از همین رو باید روی آنها به خوبی کار کنید چرا که اولین برداشت مشتریان از برند شما به واسطه همین عناوین ایجاد می شود.

عناوین شما باید به گونه ای باشند که کاربران را تشویق به کلیک بر روی محتوای شما کنند.

شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که عناوین شما نمایشی دقیق از محتوای صفحه هستند. اگر محتوا با عنوان مطابقت نداشته باشد، کاربران به سرعت از صفحه شما خارج می شوند.

4. از بازاریابی ایمیلی غافل نشوید

ایمیل مارکتینگ یک روش عالی برای هدایت بازدید به سایت یا وبلاگ شما و تبلیغ هرگونه از محصولات و پیشنهادات شما است.

بسیاری از مشاغل بر روی جذب مشتری جدید از طریق بازاریابی محتوا متمرکز شده اند و روش های سنتی را فراموش کرده اند. بازاریابی از طریق ایمیل می تواند ابزاری قدرتمند باشد و ​​می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در ترافیک سایت شما شود. فقط مراقب باشید که حد خود نگذرید و مدام به کاربران ایمیل ارسال نکنید که خسته شوند. یک یادآوری از طریق ایمیل درباره یک سرویس یا محصول جدید نیز می تواند به شما در افزایش بازدید کمک کند.

5. اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع است

تا به حال شده که سی ثانیه منتظر بارگیری یک صفحه وب باشید؟ اگر بارگیری سایت شما طول بکشد، کاربران از آن خارج می شوند و نرخ بانس ریت شما بسیار بالا خواهد رفت. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما از لحاظ فنی تا حد ممکن بهینه شده اند، از جمله اندازه فایل تصویر، ساختار url صفحات و عملکرد افزونه های شخص ثالث. هرچه سرعت بارگیری سایت شما بهتر باشد میزان برقراری تعامل کاربران با سایت شما هم افزایش می یابد.

سایت سریع

6. از ویدیو در صفحات خود استفاده کنید

محتوای مبتنی بر متن خوب است، اما ویدئو می تواند شیوه مناسبی در جذب بازدید کننده جدید و جذابیت سایت شما باشد. داده ها نشان می دهد که نگهداری اطلاعات برای مطالب بصری به طور قابل توجهی بالاتر از متن است، به این معنی که بازاریابی ویدیویی یک روش عالی برای جلب توجه مخاطب و نگه داشتن آن است و به طور همزمان بازدید از وب سایت شما را افزایش می دهد.

7. سایت خود را در موتورهای جستجو بهینه کنید(SEO)

امروزه اگر از سئو غافل شوید دچار ضرر خواهید شد. چرا که با اجرای سئو در سایت خود، می توانید نتایج خود را در موتور جستجو بهبود ببخشید و به صورت ارگانیک و طبیعی کاربران را به سوی وب سایت خود جذب کنید.

8. محتوا پادشاه است

تا زمانی که محتوای جامع و مناسبی را در سایت یا وبلاگ خود ایجاد نکنید، نخواهید توانست بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت جذب کنید. در واقع هرچه محتوای شما بهتر باشد، بازدیدکنندگان شما نیز بیشتر سرگرم می شوند. حتی ممکن است محتوای شما را برای دیگران نیز به اشتراک قرار دهند و از این طریق به ارتقا سایت شما کمک کنند.

(همچنین بخوانید: بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟)

9. محتوای قدیمی خود را بروزرسانی کنید

محتواهای قدیمی و منقضی شده را در وب سایت خود به روز کنید. تازه سازی تاریخی محتوا بسیار مناسب است، به خصوص اگر بعضی از مطالب شما منقضی شده باشد. توجه داشته باشید، این به معنای دوباره نوشتن محتوای شما نیست. می توانید به راحتی آن را تازه کنید و از روش هایی استفاده کنید که بتوانید محتوای قدیمی در سایت خود را به روز کنید تا از طریق مشاهده در موتورهای جستجو مانند گوگل، بازدید بیشتری داشته باشید.

(همچنین بخوانید: الگوریتم تازگی محتوا چیست؟)

بروزرسانی محتوای قدیمی

10. یک دوره آنلاین رایگان ایجاد کنید

ایجاد یک دوره روشی بی نظیر برای جذب بازدید به سایت شما است. برای این کار می توانید از سایت های Udemy ،Teachable یا نمونه وب سایت های ایرانی الگو بگیرید. اطمینان حاصل کنید که این دوره ارزش زیادی را به کاربران منتقل کنند و سپس دانشجویان را به سوی مطالب و پیشنهادات مناسب در سایت شما سوق دهد.

 

نویسنده: امین اصلانپور

مطالب اخیر:

راه های افزایش فروش بدون تبلیغات

چگونه مشتری را متقاعد به خرید کنیم؟

10 اشتباه رایج کسب و کارهای کوچک

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

ثبت نظرات

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها