فهرست عناوین
یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در هر کار، تبلیغات مناسب است. شما باید بتوانید خدمات و محصولات خود را به مشتریان خود معرفی کنید و آن ها را به خرید محصولاتتان راغب کنید. چگونگی و نوع این تبلیغات نیز بسیار مهم است. یک تبلیغ اغراق آمیز یا نا مناسب، نه تنها شما را به موفقیت نزدیک تر نخواهد کرد، بلکه می تواند به آن ضرر نیز وارد کند.
رپورتاژ آگهی یک روش بسیار مناسب تبلیغاتی است که شما با استفاده از آن می توانید خدمات و محصولات خود را در یک قالب خبری و مناسب به خوانندگان معرفی کنید و مشتریان خود را چند برابر کنید.در این پست درباره اهمیت رپورتاژ بر کسب و کار و تاثیری که بر فروش میگذارد، صحبت میکنیم، با ما همراه باشید.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیری فضای اینترنت و به طبع آن افزایش چشم گیر کاربران اینترنت باعث شده تا بسیاری از کسب و کار ها از این فرصت استفاده کرده و روش های مختلف بازاریابی اینترنتی اقدام به جذب مخاطب و رشد و توسعه کسب و کار خود کنند.
همانطور که در فضای کسب و کار سنتی تبلیغات یکی از ارکان اصلی رشد و توسعه کسب و کار به شمار میرود، به جرات میتوان گفت که یکی از اصلی ترین اقدامات و فاکتور های موفقیت یک کسب و کار در حوزه وب نیز همین تبلیغات است که بدون آن سخت میتوان پیشرفت و رشد یک کسب و کار را شاهد بود.
شاید تا کنون بسیار در رسانه های معتبری چون تلوزیون و مجلات اینترنتی و... شنیده و یا دیده باشیم که در قالب یک گزارش و یا یک خبر به توضیح یک محصول و یا یک خدمت خاصی اشاره میکنند. این نوع اخبار در واقع یک نوع تبلیغات هوشمند و برنامه ریزی شده ای است که در دنیای امروز تبلیغات دیجیتال، به آن رپورتاژ آگهی گفته میشود.
در واقع رپورتاژ اگهی را میتوان نوعی گزارش دانست که به منظور معرفی محصول یا خدمت، برند سازی، جذب کاربر و بهبود سئوی سایت در یک رسانه معتبر منتشر میشود. شما با نوشتن و یا تهیه یک رپورتاژ قوی و خلاق میتوانید از نام و نشان کسب و کار خود یک برند بسازید، زیرا یک رپورتاژ خوب نظر همه را به به خود جلب میکند و در ذهن های مخاطبان باقی میماند.
حتما بخوانید: طراحی فروشگاه اینترنتی با asp.net
چرا باید هر سایت و فروشگاهی رپورتاژ داشته باشد؟
1. کاهش هزینه های تبلیغاتی
درج رپورتاژ آگهی می تواند از یک سو مشتریان شما را در زمان کوتاهی چند برابر کرده و از سوی دیگر هزینه های تبلیغاتی شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روش تبلیغ شاید در مقایسه با روش های دیگر مانند چاپ بنر و بیلبورد و یا تبلیغ در رسانه های جمعی، هزینه های شما را بسیار زیاد کاهش می دهد و میتوان گفت این هزینه به نسبت هزینه های بنر و بیلبورد و... تقریبا به چیزی حساب نمی آید و رایگان است.
سایت های مختلف با توجه به فاکتورهایی از جمله تعداد بازدید کننده و رتبه سایت، هزینه های مختلفی جهت درج رپورتاژ آگهی از شما دریافت خواهند کرد، اما اطمینان داشته باشید که حتی پر هزینه ترین این سایت ها نیز در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات کم هزینه تر خواهد بود.
2. افزایش اعتماد مشتریان
از آن جا که خوانندگان همیشگی یک وب سایت به مطالب درج شده در آن اطمینان دارند، رپورتاژ آگهی شما را نیز با اعتماد بیشتری مطالعه خواهند کرد. اعتماد به دریافت خدمات و یا خرید از دنیای مجازی شاید برای بسیاری از افراد سخت باشد. زمانی که شما رپورتاژ آگهی خود را در یک سایت معتبر درج می کنید، خوانندگان همیشگی سایت با اعتماد بیشتری آن را مطالعه خواهند کرد، زیرا شاید با برند و خدمات شما آشنا نباشند، اما به مطالب چاپ شده در سایت اعتماد دارند. این مساله باعث می شود که میزان اعتماد کاربران به برند و محصولات شما افزایش پیدا کند.
3. تبلیغات همیشگی و دائمی
محتوای رپورتاژ آگهی ثبت شده در هر سایت، به مرور زمان و اضافه شدن مطالب جدید به صفحات انتهایی سایت نزدیک می شود، اما هیچ گاه از سایت حذف نخواهد شد. این مساله به شما کمک می کند که تبلیغاتی همیشگی داشته باشید. کافی است کاربران اینترنت نام محصول و یا خدمات ارائه دهنده شما را جست و جو کرده تا لینک رپورتاژ در صفحه اول گوگل برای آن ها نمایش داده شود. کاربران تنها با یک کلیک ساده وارد سایت شما شده و با خدمات و محصولات شما آشنا خواهند شد.
4. تبلیغات گسترده و جهانی
در حال حاضر گوگل در رتبه نخست بهترین روش بازاریابی و جذب مشتری در جهان قرار دارد. روزانه میلیون ها کاربر از دستگاه های دیجیتال خود از لپ تاپ و تبلت تا تلفن های همراه وارد دنیای گسترده و جذاب اینترنت شده و از آن استفاده می کنند. شما با استفاده از رپورتاژ آگهی و این شیوه تبلیغاتی می توانید کسب و کار، برند و خدمات خود را به تعداد بیشماری از افراد معرفی کرده و به صورت نا محدود تبلیغ کنید.
5. بازدهی در زمان کوتاه
تصور کنید که هنگام رانندگی در اتوبان یا یک خیابان با سرعت بالا هستید، بیلبوردهای تبلیغاتی در این حالت چقدر می توانند توجه شما را به خود جلب کنند؟ شاید روزانه هزاران نفر از مقابل بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی عبور کنند، اما تعداد بسیار کمی از افراد به آن ها توجه ویژه نشان می دهند. رپورتاژ آگهی نقطه مقابل این قضیه است. معمولا افراد زمان های بیکاری و فراقت خود را در اینترنت می گذارند و مطالب آن را با دقت مطالعه می کنند. از این رو درج رپورتاژ آگهی و دیگر تبلیغات اینترنتی می تواند برند شما را به افراد بسیاری معرفی کرده و کسب و کارتان را در زمان کوتاهی به بازدهی برساند.
رپورتاژ آگهی همانطور که میتواند بسیار موثر باشد، اگر به صورت صحیحی نوشته نشود و تبلیغات خوبی نباشد میتواند به کسب و کارتان آسیب بزند، در نوشتن رپورتاژ به این موارد توجه کنید:
چگونه تبلیغاتی موثرتر داشته باشید!!!؟
بررسی ها نشان دهنده آن است که اعتماد افراد نسبت به رپورتاژ آگهی در مقایسه با روش هایی که کاملا تبلیغاتی است، بسیار بیش تر است. خودتان را تصور کنید که در حال خواندن یک متن تبلیغاتی با جملات اغراق آمیز هستید که سعی دارد شما را به هر روشی راغب به خرید محصول و یا دریافت خدمات کند! چقدر احتمال انتخاب آن خدمات و محصولات برای شما وجود دارد؟ به احتمال زیاد شما نیز چندان نمی توانید به این محتواهای صرفا تبلیغاتی اعتماد کنید. متن رپورتاژ آگهی به شکل خبری نوشته شده تا ابتدا در خواننده احساس نیاز کند. سپس در بخش هایی از آن به معرفی محصولات و خدمات پرداخته خواهد شد. این روش می تواند اعتماد خوانندگان را بسیار بیشتر از متن های تبلیغاتی به خود جلب کند.
رپورتاژ خلاقانه بنویسید
برخلاف دیگر روش های تبلیغاتی، دست شما برای رپورتاژ آگهی برای استفاده از ابزارهای مختلف باز است. شما می توانید از ابزارهای مختلف صوتی و تصویری مانند پادکست، ویدئو، عکس و غیره استفاده کرده و تاثیرگذاری تبلیغات خود را بیشتر کنید. هر چه تبلیغات شما بتواند تاثیر بهتری بر افراد بگذارد، آن ها را نسبت به شما علاقه مند تر کرده و می تواند مشتریان شما را افزایش دهد.
تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئوی یک سایت
همانطور که میدانید لینک سازی یکی از اصلی ترین فاکتور های موتور های جست و جویی مثل گوگل برای ارتقا جایگاه یک وب سایت به شمار میرود، اگر لینک سازی به درستی و مطابق با الگوریتم های گوگل صورت گیرد، میتواند تاثیر به سزایی را در سئوی سایت شما و به طبع آن ارتقا رتبه در کلمه کلیدی مورد نظرر را برای شما به ارمغان بیاورد.
امروزه یک لینک طبیعی و قوی یکی از اصلی ترین فاکتور های موتور های جست و جو برای رتبه بندی وب سایت ها به شمار میروند.. لینک سازی در رپورتاژ اگهی به دلیل طبیعی بودن آن و همسان بودن با موضوعیت صفحه ای که لینک میدهد، یکی از استاندارد ترین و اصولی ترین روش های لینک سازی از دید گوگل است.
همانطور که میدانید در دنیای سئو ودیجیتال مارکتینگ روش های مختلفی برای بک لینک سازی و خرید بک لینک وجود دارد که به دلیل ماندگاری بک لینک های رپورتاژ اگهی نسبت به خرید بک لینک به طور مستقیم و یا تبلیغات بنری، ارزش بیشتر و با ثبات تری را برای شما خواهد داشت.
سخن پایانی
رپورتاژ آگهی یکی از ارکان اصلی دنیای تبلیغات و مبحث روابط عمومی شرکت ها و کسب و کار ها به شمار میرود. اگر تازه کار هستید و سایت و فروشگاه خود را به تازگی تاسیس کرده اید و به دنبال سریع ترین روش برای رشد و معرفی بین مخاطبان هستید، تنها راه موفقیت شما رپورتاژ است. برای تهیه یک رپورتاژ خوب و جدید و خلاقانه وقت و انرژی صرف کنید و رشد کسب و کارتان را در مدت کوتاهی تماشا کنید.
مطالب اخیر
چگونه با سرمایه کم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟
آیا باید پرداخت های جایگزین در فروشگاه آنلاین خود را بذیرید؟.