دسته بندی
    بسته

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    رپورتاژ آگهی این روزها به یکی از مهم ترین روش های تبلیغاتی تبدیل شده است که بسیاری از صنوف و کسب و کار های کوچک و بزرگ از آن بهره می گیرند.اما متاسفانه در این بین کسانی هستند که نسبت به چیستی آن و مزایایی که می تواند برای رشد و گسترش یک کسب و کار در پی داشته باشد غافل اند.

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    نام دیگری که برای رپورتاژ آگهی استفاده می شود رپورتاژ خبری است. رپورتاژ آگهی به نوعی از تبلیغات اشاره دارد که در آن برای جذب افراد و یا کاربران از انواع متون خبری استفاده می شود. متنی که برای رپورتاژ آگهی مورد استفاده قرار می گیرد به نوعی گزارش یا خبری است که در وبسایت هایی خاص منتشر می گردد. به همین ترتیب شاهد هستیم که با یک متنی که اطلاعیه یا خبری است می توان توجه بسیاری از افراد را نسبت به یک موضوع یا یک محصول یا یک خدمات خاص جلب کرد.در واقع زمانی که شما یک متن خبری را آماده می کنید هدف تان این است که در ابتدا برخی از کاربران نسبت به آن توجه شان جلب شود و در ادامه مسیر ذهنیت آن ها را به چیزی که می خواهید جلب می کنید. در واقع در خلال اخباری که در اختیار شان قرار می دهید هدف تان این است که نوعی تبلیغات را انجام دهید.

    (همچنین بخوانید: چگونه سایت خود را پربازدید کنیم؟)

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟

    شاید برخی از افراد نسبت به مزایایی که این روش تبلیغاتی دارد تردید داشته باشند. اما واقعیت این است که این شیوه از تبلیغات دیجیتال و آنلاین می تواند از ثمر بخش ترین روش هایی باشد که کاربران زیادی نسبت به آن توجه نشان دهند و شما نیز به طور نامحسوس خدمت یا محصولات تان را معرفی کنید.

    در این بخش به برخی از مهم ترین مزایای این روش یعنی رپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت:

    1. زمانی که شما متن آگهی را که در قالب خبری قرار است منتشر شود آماده کنید نگرانی خاصی در خصوص رسانه پیدا کردن برای انتشار آن ندارید. زیرا که در هر نوع رسانه اعم از آنلاین یا آفلاین امکان انتشار چنین متنی وجود دارد. بنابراین در زمینه انتشار آن با محدودیت خاصی مواجه نیستید و گزینه های زیادی در خصوص منبع انتشار آن خواهید داشت.

    2. بر اساس مزیت بالا که شما در هر رسانه ای می توانید متن خود را چاپ کنید طبیعی است که شما با مخاطبین گسترده و وسیعی طرف هستید. بنابراین احتمال این که این روند تبلیغات مخاطب زیادی را به سمت شما جذب کند افزایش خواهد داشت. در نتیجه بازدهی در این روش تبلیغ بسیار بالاست و نتایج مثبتی را در ادامه انتشار آن شاهد خواهید بود.

    3. علاوه بر این که مخاطبین بسیاری تبلیغات شما را در رسانه های مختلف مشاهده می کنند و احتمال دارد که مشتری شما شوند، به نوعی روند برندینگ برای شما انجام خواهد شد. یعنی تعداد زیادی از اشخاص با برند، محصولات و خدمات شما آشنا خواهند شد. در نتیجه طیف گسترده ای افراد جامعه حداقل یک بار نام شما را شنیده اند. همین مساله عاملی است در جهت این که در طول سالیان متمادی بتوانید مشتریان بیشتری را سمت کسب و کار خود جذب کنید.

    مزایای رپورتاژ آگهی

    4. این روش تبلیغاتی برای تمامی اقشار و صنوف می تواند مفید باشد. بنابراین هیچ محدودیتی وجود ندارد که برخی از افراد و یا کسب و کارها نتوانند از این روش نتیجه مثبت دریافت کنند. در نتیجه می توان گفت اگر در هر نوع کسب و کاری هستید بهانه را کنار بگذارید و با استفاده از این روش به کسب و کارتان رونق دهید.

    5. بر اساس اینکه رسانه های مختلف می توانند رپورتاژ آگهی شما را چاپ کنند دست شما باز است که رسانه های معتبر و پربازدید را انتخاب کنید. به میزانی که منبع انتشار متن رپورتاژ شما اعتبار زیادی داشته باشد به همان میزان به اعتبار و شهرت شما خواهد افزود. بنابراین در هنگام انتخاب رسانه ای که قرار است با وی همکاری کنید نهایت دقت را داشته باشید.

    6. مقرون به صرفه بودن این روش تبلیغاتی نیز از دیگر مزایای قابل توجه آن است. بنابراین با یک روش کم هزینه اما پربازده می توانید کسب و کار خودتان را به طیف گسترده ای افراد معرفی کنید. و چه امکانی از این بهتر که بخواهیم برای انجام آن بهانه تراشی کنیم؟

    7. بهبود سئو وبسایت: زمانی که کسب و کار شما معرفی می شود قطعا تعداد قابل توجهی از مخاطبین شما نسبت به کسب و کارتان کنجکاو شده و نسبت به ارزیابی فعالیت هایتان به وبسایت شما سر خواهند زد. در نتیجه با افزایش بازدید سایت روند سئو نیز بهتر رشد می کند.

    8. افزایش نرخ تبدیل: زمانی که افراد به وبسایت شما می آیند در صورتی که امکانات ویژه ای در خرید مشاهده کنند قطعاً از فروشگاه شما استقبال کرده و به خریدار تبدیل می شوند. همین مساله عاملی است که بگوییم نرخ تبدیل در ادامه روند رپورتاژ آگهی رشد چشمگیری خواهد داشت.

    9. بهبود سئو خارجی : انتشار رپورتاژ آگهی از مهم ترین روش هایی است که می توانید توسط آن بک لینک های زیادی را برای وبسایت تان دریافت کنید. در نتیجه وضعیت سئو خارجی شما رشد قابل توجهی خواهد داشت. (خدمات سفارش سئوی سایت را در مطلب لینک شده ببینید)

    رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد

    نکات مهم در هنگام نگارش رپورتاژ آگهی

    چگونه یه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟  از مهم ترین ویژگی هایی که یک رپورتاژ آگهی باید داشته باشد و شما در هنگام نگارش باید بدان ها توجه کنید موارد زیر هستند:

    1.  ادبیات نگارش باید ساده و روان باشد: توجه کنید که قرار نیست شما متنی فلسفی یا تخصصی بنویسید. بلکه باید سواد عمومی و مخاطبین را ارزیابی کنید و برحسب نیاز آنها ادبیات نگارش خود را روان کنید.
    2.  لحن مناسب در هنگام نگارش
    3.  ادبیات مناسب و رعایت اصول نگارشی اولیه
    4.  افزایش کیفیت محتواها
    5.  ارزیابی مخاطبان و تولید محتوا بر اساس ویژگی های مخاطبینی که هدف شما هستند
    6.  انتخاب بهترین عنوان
    7.  انتخاب بهترین موضوع بر حسب نیاز های مخاطبین
    8.  ایجاد کال تو اکشن برای بستر سازی جهت ادامه تعامل با مخاطبین

    نکات مهم در هنگام نگارش رپورتاژ آگهی

    خاتمه

    در بخش های مجزا و اختصاصی که در این مقاله به موضوعات مختلف در خصوص رپورتاژ آگهی اختصاص دادیم هدف مان بر این بود که بتوانیم بسیاری از مهم ترین سوالات مخاطبین را پاسخ دهیم.

    در بخشی به شکل روان و به بیانی ساده تلاش کردیم که موضوعات متعدد مطرح شوند. در صورتی که همچنان ابهاماتی برای تان مطرح است توصیه می کنیم در بخش کامنت ها با ما و سایر کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید. تیم ما در اسرع وقت می تواند پاسخ تمامی این پرسش ها را در اختیارتان قرار دهد.

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها