در حال بارگزاری ...

10 راهکار عملی توسعه برندینگ(نام تجاری)

10 راهکار عملی توسعه برندینگ(نام تجاری)

نام تجاری فرایندی است که برای دستیابی به اهداف بازاریابی هر شرکت یا تجارت جدید یا شرکتهایی که به دنبال افزایش سهم بازار خود و بهبود تصویر عمومی (موقعیت) برند با مشتریان بالقوه و موجود از طریق تغییر نام تجاری و توسعه هستند، ضروری است. (تغییر نام تجاری) با تغییر یک یا چند عنصر از نام تجاری مانند نام بازاریابی برند یا لوگو رسمی، یا حتی یک تغییر جامع با هدف دستیابی به ارتباط بهتر با مشتریان بالقوه و موجود و دستیابی به اهداف کلی شرکت یا تجارت.

از طریق این مقاله، ما 10 مرحله اساسی برای توسعه نام تجاری را کنترل خواهیم کرد که از طریق آنها به اهداف مورد نظر می رسید، از جمله افزایش آگاهی از برند، جذب مشتری جدید، افزایش فروش یا افزایش وفاداری مشتریان موجود.

برند چیست؟

برند چیست؟

برند (علامت تجاری) یک نماد، کلمه یا طرحی خاص است که شرکت تولید کننده را بیان می کند و آن را از بقیه شرکت ها متمایز می کند. این علامت از اهمیت زیادی در محافظت شرکت از محصولات خود برخوردار است و همچنین ارتباط شرکت با مشتریان را تسهیل می کند و با افزایش ارزش و اهمیت شرکت ارزش آن افزایش می یابد.

برند یکی از مهمترین دارایی‌هایی است که شرکتها به آن تعلق دارند زیرا تصویری را که کیفیت محصولات یا خدمات را منعکس می کند ایجاد و به مصرف کنندگان منتقل می کند. چهره شرکت یا لوگو نشان دهنده پیوندی است که مردم را با شرکت متصل می کند. این شرکت اغلب با نام تجاری خود مورد اشاره قرار می گیرد، زیرا آنها به دو روی یک سکه تبدیل می شوند. بنابراین، مهم است که یکپارچگی علامت تجاری خود را حفظ کنید و ثبت آن برای تبدیل شدن به قانون به یک ملک خصوصی تبدیل شود که نمی تواند به نفع دیگران جعل یا بهره برداری شود.

مشخصات برند

مشخصات برند

نام تجاری باید برای مصرف کننده جذاب باشد، اما جذابیت ظاهری آن باید منعکس کننده محتوای آن باشد. شرکت باید با طراح مشورت کرده و به او پیشنهاد دهد تا ماهیت کار شرکت را در قالب تابلو به درستی منعکس کند، که منجر به دستیابی صحیح به آگاهی از برند می شود از طرف دیگر، یک برند ناکارآمد اغلب منجر به سوء تفاهم در بین مصرف کنندگان می شود.

یک برند خوب باعث ایجاد اعتماد در مصرف کننده می شود و پس از تجربه خوب با یک محصول، مصرف کننده کالای دیگری را که مربوط به همان برند است را امتحان می کند. از این پدیده غالباً به عنوان وفاداری به برند یاد می شود. مهمترین ویژگیهای یک برند عبارتند از:

شخصیت متمایز:

هر برند باید یک شخصیت متمایز داشته باشد که آن را از هر برندی در بازار متمایز کند و در اینجا باید ویژگی خلاقیت و اختراع را داشته باشد.ما باید این برندها را به عنوان یک اثر دستی در نظر بگیریم که باید متفاوت از برندهای دیگر باشد.

علامت تجاری باید مجسم و خطی باشد:

این بدان معنی است که می توان علامت تجاری را به صورت حروف، اعداد یا هر نوع اختصاری، یا به صورت گرافیک سه بعدی یا به صورت لوگو ترسیم کرد تا از این طریق از حمایت قانونی آن علامت تجاری بهره مند شوید. متمایز و متفاوت و مختص امکانات شما باشد.

توانایی دستیابی به مصرف کننده:

یکی از مهمترین ویژگیهای یک برند خوب، امکان دسترسی به مشتری از طریق کانالهای مختلف است. این برند باید بودجه ای برای تبلیغات، چه در تلویزیون و چه در روزنامه ها و مجلات و در اولین نتایج جستجوهای آنلاین داشته باشد.

اهمیت نام تجاری برای شرکت ها

اهمیت نام تجاری برای شرکت ها

موفقیت پروژه به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله برند تجاری شما، که نام، نشان و هدف پروژه را در یک نهاد ترکیب می کند و همه این عناصر باید با نوآوری مشخص شوند و اهمیت برند در موارد زیر است:

1- یک برند متمایز در جذب مشتری به محصولات شما نقش مهمی دارد. مهم نیست که چه تعداد برند و رقبا وجود داشته باشد، مشتری همچنان جذب محصولات شما خواهد شد که دارای برند متمایز هستند. ما می توانیم نمونه ای از این موارد را به اپل ارائه دهیم.

2- تقویت روحیه کارآفرینی در جهان از طریق تولیدکنندگانی که به دنبال بهبود و توسعه محصولات خود برای جلب اعتماد مصرف کنندگان هستند.

3- علامت تجاری درست مانند زمین و املاک و مستغلات برای شرکت ثروت محسوب می شود، بنابراین می توانید علائم تجاری را خریداری و بفروشید و از آنها بهره مند شوید.

4- نام تجاری به دستیابی به مزیت رقابتی پروژه شما کمک می کند و در خنثی کردن تلاش های حرفه ای رقابت ناعادلانه مانند مقلدان و جعل کنندگان که به دنبال بازاریابی محصولات فرومایه هستند و در نتیجه لطمه زدن به اعتبار شرکت است، کمک می کند.

5- برند شما نماینده شما است، از طریق این نمادی که تعیین می کنید می توانید ایده، محصول یا حتی هدف خود را با خیالی آسوده به مشتریان و عموم مردم منتقل کنید.

6- جلب توجه به کالاهای جدید، ایجاد وفاداری نسبت به کالا، سهولت در پیگیری سفارشات و شناسایی مشکلات از طرف شرکت تولید کننده.

7- برند نشان دهنده سوخت پروژه تجاری و کلیه تلاش های تبلیغاتی برای تثبیت جایگاه شرکت در ذهن مصرف کنندگان است.

8- برند فرآیند خرید را برای مصرف کننده تسهیل می کند و به او کمک می کند تا منبع کالا را شناسایی کند و کالاها را اشتباه نگیرد.

سرانجام، در اینجا چند آمار برای نشان دادن اهمیت توسعه نام تجاری وجود دارد:

آمازون با ارزش 150.8 میلیارد دلار در راس برندهای جهانی قرار گرفت که 47 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است

گوگل با 120.9 میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد و پس از آن فیس بوک با 89.7 میلیارد دلار، AT&T با 82.4 میلیارد دلار و مایکروسافت با 81.2 میلیارد دلار پس از آن قرار دارند.

برای ما از این آمار مشخص است که توسعه برند چقدر برای دستیابی به همه اهداف مورد نظر برای شرکتها و فعالیتهای تجاری مهم است.

مراحل توسعه برند

مراحل توسعه برند

1. استراتژی کلی را برای تجارت خود مشخص کنید

برای شروع تعریف استراتژی توسعه نام تجاری برای تجارت خود، ابتدا باید استراتژی کلی شرکت و تجارت خود را تعریف کنید و اهداف اصلی شرکت را تعریف کنید که به تفصیل اهدافی را که می خواهید از طریق توسعه برند به دست آورید، مشخص کنید.

2. تعریف گروههای مشتری هدف

یکی از مهمترین دلایل موفقیت هر کسب و کار، هدف گذاری دقیق دسته های مناسب مشتریان بالقوه متناسب با مناسب بودن نیازها و علایق مشتریان بالقوه با در دسترس بودن خدمات و محصولات و تمرکز تلاش های تولید و بازاریابی است. در مورد گروه های خاص مشتری و همچنین هدر دادن منابع تجاری برای هدف گذاری کلی همه دسته های موجود مشتری و عدم دستیابی به اهداف توسعه برند.

3. انجام تحقیقات بازاریابی در مورد مشتریان هدف

تحقیقات بازاریابی در مورد مشتریان هدف یک گام اساسی در استراتژی توسعه نام تجاری برای کشف تأثیر کلی برند بر روی مشتریان هدف است و اینکه آیا گروه های مشتری هدف با آنچه که کسب و کار شما ارائه می دهد مناسب هستند و استراتژی انتخاب شده متناسب با ذهنیت و علاقه شما است از مشتریان هدف به منظور دستیابی به بهترین نتیجه از تبلیغات تجاری برند تجاری بهره ببرید.

اهداف توسعه برند

4- اهداف توسعه برند را تعریف کنید

پس از اجرای مراحل قبلی، اکنون آماده اید که توسعه برند شرکت خود را به صورت کاملاً تفکرآمیز که شامل قرار دادن تجارت فعلی شما در بازار و راه حل های مختلفی که در مقایسه با رقبا و آنچه که می خواهید در آن به دست آورید، آغاز کنید.

5- پیام های برند را تعریف کنید

گام بعدی شما شناسایی پیام هایی است که موقعیت تجاری و راه حل های تجاری شما را به پیام هایی برای مخاطبان مختلف هدف، شرکای احتمالی، کارکنان شرکت و افراد تأثیرگذار اجتماعی و شخصیت های عمومی تبدیل می کند.

اگرچه پیام کلی برند اصلی باید برای همه مخاطبان یکسان باشد، اما هر مخاطب به جنبه ها و موارد مختلف علاقه مند است:

پیام های مخاطب برای هر مخاطب باید بر روی مهمترین نکات متمرکز باشد

باید نگرانی های مختلف هر مخاطب در نظر گرفته شود

برای پشتیبانی از پیام های شما به مخاطبان مختلف باید شواهد مناسب ارائه شود

نام تجاری باید نیازهای مختلف مخاطبان را برطرف کند

این گام مهمی در ارتباط برند شما با مخاطبان هدف و بهبود تأثیر کلی تجارت شما از بخشهای مختلف جامعه هدف است.

نام و نشان تجاری

6. نام و نشان تجاری را توسعه دهید

نام تجاری باید مربوط به راه حل ها و محصولاتی باشد که تجارت شما ارائه می دهد تا درصد بیشتری از دلبستگی و ثبات را در ذهن مشتری ایجاد کند، یک لوگو متنی(لوگوتایپ) مناسب برای نام تجاری انتخاب کنید زیرا علاوه بر این نشان دهنده یک افزودنی برای مشتریان است برای انتخاب یک لوگو ابتکاری با مراجعه به یک آژانس بازاریابی و تبلیغات یک متخصص در ارائه راه حل های سفارشی برای برندها و پشتیبانی از این مرحله از طریق کمپین های بازاریابی سفارشی یا کمپین های تبلیغاتی در کانال های تبلیغاتی مختلف مناسب برای مخاطبان هدف مانند (تبلیغات تلویزیونی و رادیویی - جستجو تبلیغات موتور - تبلیغات رسانه های اجتماعی).

7. توسعه محتوا برای کمپین های بازاریابی

کمپین های بازاریابی تجاری بدون تمرکز بر مهمترین مزیت های رقابتی، چه در تبلیغات سنتی و چه در بازاریابی محتوا در وب سایت شما، بدون دستیابی به محتوای متمایز که محصولات و خدمات تجاری را ارتقا می دهد، در دستیابی به اهداف برند و بهبود شهرت و احساس فعلی هیچ موفقیتی کسب نمی کنند و حساب های رسانه های اجتماعی برند شما.

8- وب سایت خود را طراحی و توسعه دهید

وب سایت یکی از ارکان اصلی برند شما محسوب می شود، به ویژه در سنوات گذشته با توسعه بازاریابی الکترونیکی، که مرکز اصلی بازاریابی اینترنتی است. این اولین جایی است که مشتریان بالقوه از آن بازدید می کنند و بر اساس ارزیابی از وب سایت شما، آنها تصمیم می گیرند که آیا به کار با شما ادامه دهند یا خیر.

طراحی و توسعه وب سایت باید متناسب با ماهیت تجارت شما باشد و در مورد تجربه مرور بازدید کنندگان از طریق دستگاه های مختلف، سهولت دسترسی به محصولات یا خدماتی که مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند و در دسترس بودن اطلاعات تماس، به بازدهی بالایی برسد.

9. بازاریابی نام تجاری از طریق سیستم عامل های مناسب

بسیاری از سیستم عامل ها و راه حل های بازاریابی وجود دارد که می تواند برای دستیابی به اهداف توسعه نام تجاری براساس گروههای مشتری هدف، فعالیت آنها در سیستم عامل ها و کانال های بازاریابی انتخاب شده و مناسب بودن آنها با ماهیت تجارت شما انتخاب شود که شامل موارد زیر است:

بازاریابی سنتی (تبلیغات تلویزیونی و رادیویی - تبلیغات روزنامه و مجله - تبلیغات چاپی - کنفرانس ها و رویدادهای بازاریابی)

بازاریابی وب

بازاریابی موتور جستجو (SEO - SEM)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

10. اجرا، پیگیری و تحلیل عملکرد

این یکی از مهمترین مراحل در فرآیند توسعه نام تجاری در نظر گرفته می شود، زیرا اجرای در زمین ممکن است منجر به برخی از چالش ها شود که ممکن است نیاز به تغییر در استراتژی انتخاب شده داشته باشد. همچنین نتایج باید در اجرای هر مرحله پیگیری شود، و آیا نتایج نزدیک به انتظارات است یا خیر، و اینکه آیا این در تعداد مشتریان بالقوه و اعتماد آنها منعکس می شود آیا برند شما مثبت است یا منفی؟

 

نویسنده: امین اصلانپور
مطالب اخیر:
بازاریابی سبز (Green Marketing) چیست؟
بازاریابی همهمه ای (Buzz Marketing) چیست؟
روش های طلایی برای جذب مشتریان محلی
E-A-T گوگل چیست؟ بررسی اهمیت آن در سئو

انصراف از نظر
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها