دسته بندی
    بسته

    SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

    SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

    SEM چیست

    اگر به بازاریابی وب علاقه مند هستید، احتمالاً نام اختصاری SEM یا Search Engine Marketing را قبلاً دیده اید.

    SEM مخفف اختصاری است که معمولاً توسط متخصصان برای نشان دادن بازاریابی موتور جستجو استفاده می شود. بنابراین این امر در مورد بازاریابی موتور جستجو است، هدف آن "بهره گیری" از حجم عظیمی از درخواستهای ارائه شده در موتورهای جستجو است، که نشان دهنده یک سهم مالی و بازاریابی بسیار مهم است. SEM یک کانال اصلی جذب ترافیک برای وب سایت ها و سایر برنامه های تلفن همراه است، اما همچنین می تواند در چارچوب منطقی به اصطلاح "وب برای ذخیره" نقش مهمی در نقاط فروش فیزیکی داشته باشد.

    گرچه سئو یک عمل بازاریابی موثر است، اما یک فرایند خسته کننده نیز به حساب می آید. حتی کارشناسان بازاریابی نیز اذعان می کنند که معمولاً 1-2 سال طول می کشد تا بازدهی سود حاصل از تلاش های سئو مشاهده شود.اگر به دنبال نتایج سریعتر هستید، همه چیز ناامیدکننده نیست. SEM می تواند به شما کمک کند ترافیک هدفمند را به سایت خود خیلی سریعتر از سئو هدایت کنید.

    اکنون حتماً از خود می پرسید که SEM چیست؟ تفاوت آن با سئو چیست؟ به مطالعه ادامه دهید تا تفاوت بین SEM و SEO و همچنین نحوه بهره مندی از SEM را دریابید!

    SEM چیست؟

    SEM چیست؟

    چندی پیش، SEM اصطلاحی بود که به روشهای پرداخت شده یا پرداخت نشده یا طبیعی (ارگانیک) برای بهبود قابلیت مشاهده سایت شما در موتورهای جستجو اشاره داشت.

    امروز وقتی بازاریابان از SEM نام می برند، آنچه که آنها به احتمال زیاد در مورد آن صحبت می کنند خرید بازدیدکنندگان از طریق سیستم های جستجوی پولی مانند Google Ads و Bing Ads است. دستیابی به بازدید کنندگان به طور طبیعی به عهده (SEO) است، اما از طرف دیگر SEM به شما اجازه نمی دهد بازدیدکنندگان وب سایت خود را به طور طبیعی جلب کنید.

    دو روش برای جذب بازدیدکنندگان با SEM وجود دارد: بازاریابی PPC (PPC) و تبلیغات جستجوی پولی. یکی از مهمترین سیستمها یا سایتهایی که این سرویس را ارائه می دهند Google Adwords است، به طوری که دارندگان وب سایت و همه افرادی که می خواهند از موتور جستجوگر استفاده کنند می توانند از طریق آن بازاریابی کنند تا تبلیغات در صفحه نتایج جستجو نشان داده شوند.

    بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

    بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

    SEO نوعی بازاریابی دیجیتال رایگان است که از استراتژی های پرداخت نشده (رایگان) برای افزایش قابلیت مشاهده در نتایج صفحه موتور جستجو (SERP) استفاده می کند. برای این نوع بازاریابی برندها نیازی به پرداخت هزینه ندارند تا تبلیغات خود را در SERP انجام دهند. در عوض، از تکنیک های مختلفی برای اطمینان از ظاهر شدن صفحه در نتایج جستجو استفاده می کند زیرا دارای ارزش و اصالت هستند.

    شباهت های SEM و SEO

    شباهت های SEM و SEO

    - هر دو به یک برند در نتایج جستجو کمک می کند

    یکی از اصول SEO و SEM این است که هر دو هدف آنها کمک به نشان دادن نام تجاری در موقعیت های برجسته نتایج جستجو (SERP) است. هدف هر روش کمک به نشان دادن نام تجاری در نتایج جستجو است، زمانی که کاربران اصطلاحات خاص مربوط به صنعت، تجارت یا پیشنهادات تجاری را جستجو می کنند.

    - هر دو برای هدایت بازدید بیشتر به یک وب سایت طراحی شده اند

    هدف هر دو کسب دید در SERP ها است، اما مهمتر از آن، هدایت بازدید به یک وب سایت است. هر استراتژی از روشهایی برای افزایش نرخ کلیک (CTR) و جذب کاربران بیشتر برای کلیک روی نتایج جستجو استفاده می کند.

    - هر دو نیاز به شناخت مخاطبان خود دارند

    برای موفقیت در هر دو استراتژی، باید درک خوبی از مخاطبان و نحوه عملکرد آنها داشته باشید. با استفاده از شخصیت خریدار و تقسیم بندی روانشناختی، می توانید مخاطبان خود را بشناسید، کشف کنید که نیازهای آنها چیست و آنها به دنبال چه چیزی هستند. سپس می توانید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که وقتی به دنبال راه حل های مربوط به نام تجاری شما می روند، نشان داده می شود.

    - هر دو از تحقیقات کلمات کلیدی برای کشف عبارات معروف جستجو استفاده می کنند

    اولین قدم برای SEM و SEO انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری است. این تحقیق شامل بررسی محبوبیت کلمات کلیدی برای تعیین کلمات کلیدی برتر یا خرید کلمات کلیدی است که مخاطب ایده آل شما آنها را جستجو می کند. همچنین شامل جستجوی رقابت کلمات کلیدی برای دیدن اینکه برندهای دیگر همان کلمات کلیدی را هدف گرفته اند و تعیین اینکه برای رقابت با آن شرکت های دیگر چه کاری باید انجام دهید.

    - هر دو کلمات کلیدی خاص را هدف قرار می دهند

    هر دو استراتژی بر هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص متمرکز هستند که در طی تحقیقات کلمات کلیدی مشخص می شوند. هسته اصلی هر تاکتیک کلمات کلیدی هستند.

    - هر دو نیاز به آزمایش و بهینه سازی مداوم دارند

    هنگام مقایسه SEM و SEO، باید بدانید که هیچ یک از استراتژی هایی نیست که بتوانید تعیین کنید و فراموش کنید. هر دو برای افزایش عملکرد به آزمایش، نظارت و بهینه سازی مداوم نیاز دارند.

    اما آیا این بدان معنی است که اکنون باید از SEM استفاده کنید؟ بیایید نگاهی دقیق به برخی از جوانب مثبت و منفی این استراتژی بیندازیم.

    تفاوت های SEM و SEO

    تفاوت های SEM و SEO

    این تاکتیک ها ممکن است یکسان به نظر برسند، اما این دو روش بسیار متفاوت برای بهینه سازی جستجو هستند. اگر از اصطلاحات SEM و SEO به جای هم استفاده کنید و تفاوت این دو را ندانید، نمی توانید یک استراتژی روشن و موثر برای بهبود دید خود در جستجو برقرار کنید.

    تفاوت عمده در این دو اصطلاح در این است که SEO کاملاً رایگان است، در حالی که SEM برای دستیابی به آن نیاز به صرف هزینه دارد. تقریبا نیمی از مشاغل کوچک در ایالات متحده آمریکا از SEM استفاده می کنند. 86٪ آنها علاوه بر SEO از SEM نیز استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان هدف خود را برای کار خود جذب کنند.

    - مکانهای جستجوی SEM دارای تعیین "آگهی" هستند
    سئو نمی کند. نتایج جستجو که در نتیجه SEM یا SEO ظاهر می شوند در SERP متفاوت به نظر می رسند. تبلیغات پولی که از طریق تاکتیک های SEM جایگذاری می شوند، اغلب به عنوان یک آگهی (مثلاً با نمادی که در کنار آن قرار دارد) مشخص می شوند، در حالی که نتایج جستجو که در نتیجه سئو ارگانیک ظاهر می شوند، به این ترتیب مشخص نشده اند.

    - نتایج جستجوی SEM دارای پسوند تبلیغاتی است
    نتایج جستجوی SEO قطعه های برجسته ای داشته است. هنگام مقایسه SEM و SEO، همچنین تفاوت هایی در ظاهر نتایج جستجو خواهید یافت. نتایج جستجوی SEM ممکن است شامل پسوندهای آگهی باشد، که می تواند به پیوندهای اضافی، شماره تلفن ها و تماس ها اضافه شود. از طرف دیگر، نتایج جستجوگرها ممکن است همراه با قطعه های برجسته در جستجو ظاهر شود.

    - هر بار که کاربر روی نتیجه SEM کلیک می کند ، هزینه پرداخت می کنید
    وقتی کاربر روی نتیجه SEO کلیک می کند ، هزینه ای پرداخت نمی کنید. نتایج SEM جایگاه های پرداخت شده ای است و هر بار که کاربر روی نتیجه کلیک می کند ، نام تجاری شما کسر می شود. بنابراین ، شما باید بودجه ای برای نمایش مداوم تبلیغات SEM و استفاده از این شکل از تولید سرب PPC داشته باشید. از طرف مقابل ، هرگاه کاربر بر روی یک نتیجه جستجوی ارگانیک کلیک کند ، هیچ وقت از شما کسر نمی شود.

    - نتایج SEM به مخاطبان انتخاب شده نشان می دهد
    نتایج جستجوگرها چنین نیست. در حالی که استراتژی های موفق SEO و SEM توسط طرحی برای ارتباط با مخاطبان منتخب هدایت می شوند ، شما فقط می توانید مخاطبان مورد نظر را از طریق SEM مشخص کنید. از طریق SEM می توانید (با توجه به ناشر) با اختصاص فیلترها بر اساس سن، مکان، درآمد، عادت ها و موارد دیگر، مخاطبان مورد نظر خود را برای دیدن نتایج جستجو انتخاب کنید. از طریق جستجوگرها، به طور خاص نمی توانید انتخاب کنید چه کسی نتایج جستجوی شما را ببیند.

    - تأثیر SEM فوری است. سئو زمان می برد
    از طریق تبلیغات SEM پولی، فقط با چند کلیک می توانید نتایج خود را در مقابل مخاطبان قرار دهید. به محض راه اندازی یک کمپین، تبلیغات شما در SERP شروع به نمایش می کنند. در هر زمان می توانید تبلیغات را روشن کنید تا بیشتر دیده شود یا برای جلوگیری از نمایش آنها را خاموش کنید. برعکس، SEO چیزی است که شما با گذشت زمان و به طور معمول برای مدت طولانی به دست می آورید. قبل از شروع رتبه بندی یک برند در موتورهای جستجو، ممکن است ماه ها استراتژی SEO را به طول انجامید.

    - SEM برای تست بهتر از SEO است
    از آنجا که می توانید بلافاصله تبلیغات پولی SEM را خاموش و روشن کنید، این یک استراتژی عالی برای آزمایش است. می توانید برای آزمایش تاکتیک های جدید خود، به سرعت نسخه تبلیغاتی خود را تجدید نظر کنید، مخاطبان جدید را هدف قرار دهید و محتوای صفحه فرود را تغییر دهید. این انعطاف پذیری به شما امکان می دهد تفاوت های موجود در استراتژی های خود را بلافاصله مشاهده کنید. شما نمی توانید این کار را از طریق SEO انجام دهید، زیرا ایجاد تغییرات و نظارت بر اختلاف نتایج بسیار زیاد زمان می برد.

    - سئو به مرور زمان ارزش افزوده می دهد
    SEM اینگونه نیست. SEM فقط تا زمانی فعال است که هزینه نمایش نتایج خود را پرداخت کنید. به محض خاموش کردن تبلیغات، استراتژی SEM شما به پایان رسیده است. سئو برعکس است. استراتژی SEO با گذشت زمان رشد کرده و ترکیب می شود و نتایج ماندگاری را به همراه دارد.

    اگر بتوانید به بالای صفحه بروید، نرخ کلیک (CTR) بالاتر از SEM S است. چند نتیجه جستجوی ارگانیک اول معمولاً بالاترین CTR را دارند. بنابراین اگر می توانید به اوج بروید، احتمالاً می توانید از تبلیغات SEM پیشی بگیرید. اما اگر در صفحه دوم نتایج یا پایین تر ظاهر می شوید، احتمالاً می توانید از طریق SEM کلیک های بیشتری دریافت کنید.

     اطلاعات بیشتر را در صفحه سفارش خدمات سئوی سایت ببینید.

    SEM در مقابل SEO: کدام یک بهتر است؟

    SEM در مقابل SEO: کدام یک بهتر است؟

    اکنون که SEM و SEO را مقایسه کرده ایم، تصمیم گیری در مورد راهکارهای مناسب برای استراتژی های بازاریابی آسان تر خواهد بود. برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن نام تجاری خود، از آنچه می دانید استفاده کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید.

    - رقابت خود را در نظر بگیرید

    قبل از اینکه تصمیم بگیرید چگونه می توانید به بهترین شکل با آنها رقابت کنید ، به آنچه رقبا در حال انجام و عملکرد آنها در بازاریابی جستجوی خود هستند نگاه کنید. تحقیق کنید که برای چه عباراتی جستجو می کنند از نظر آلی رتبه بندی می کنند اگر می توانید طرحی را برای بالا بردن جایگاه های SERP آنها اجرا کنید ، بررسی کنید. همچنین ، ببینید چه شرایط پولی را برای هدایت بازدید به سایت های خود استفاده می کنند. هنگامی که این تحقیق را انجام می دهید، به دنبال خلاهایی باشید که می توانید پر کنید و مناطقی را که قادر به رقابت در جستجوی پولی و ارگانیک نیستید.

    این الگوی تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند به شما کمک کند تا نگاه کاملی به چگونگی رقابت در رقابت پیدا کنید و فرصت های رشد را کشف کنید.

    برای اینکه به استراتژی کلمات کلیدی رقبای خود نگاه خوبی بیندازید، از Alexa's Competitive Keyword Matrix استفاده کنید. حداکثر 10 رقیب خود را وارد کنید تا هم اصطلاحات ارگانیک برتر و هم اصطلاحات پولی را که بیشترین بازدید را به سایت های آنها می رساند ، بررسی کنند.

    - در نظر بگیرید که چقدر صنعت خود را می شناسید

    اگر مدتی مشغول تجارت بوده اید و از قبل می دانید که مشتریان شما چه می خواهند و چگونه می توانند به بهترین شکل به آنها دسترسی پیدا کنند، ممکن است بخواهید شروع به ساختن یک استراتژی طولانی مدت سئو کنید که با گذشت زمان ارزش شما را فراهم می کند. اگر مطمئن نیستید مشتریان و رقبا چگونه به پیشنهادات یا محتوای شما پاسخ می دهند ، ممکن است بخواهید یک کمپین SEM را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد ایده ها ، محصولات و خدمات خود را آزمایش کنید. برای درک بهتر مخاطبان و موقعیت خود در صنعت از این سایت ها استفاده کنید.

    - طول دوره خرید معمول مشتری خود را در نظر بگیرید

    اگر محصولات و خدمات شما یک چرخه خرید کوتاه از مشتری دارند ، به این معنی که مشتریان شما می دانند چه می خواهند ، آن را جستجو می کنند و آن را می خرند، ممکن است از تبلیغات SEM بهره ببرید که محصول شما را در جایی که مشتریان مشاهده می کنند قرار دهد. چرخه های خرید طولانی تر، جایی که مشتریان هفته ها یا ماه ها تحقیق می کنند و مقایسه می کنند، ممکن است عملکرد خوبی با SEM نداشته باشند، زیرا با دیدن یک تبلیغ خرید فوری انجام نمی شود.

    - متوسط ​​هزینه هر کلیک در صنعت خود را در نظر بگیرید

    قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن SEM برای مشاغل خود، تحقیق کنید و میزان هزینه ای را که باید برای نمایش در نتایج جستجوی پرداخت شده هزینه کنید، در نظر بگیرید. کلمات کلیدی متغیر از هزینه هر کلیک بر اساس رقابت هستند. اگر هزینه هر کلیک شما کم است، ممکن است استراتژی مناسبی برای شما باشد. در صفحه اول، یک هزینه بسیار زیاد برای هر کلیک ممکن است باعث شود شما تصمیم بگیرید بهتر روی SEO تمرکز کنید.

    - سن کسب و کار خود را در نظر بگیرید

    اگر به تازگی کسب و کار خود را افتتاح کرده و وب سایت خود را راه اندازی کرده اید ، توسعه SEO شما زمان می برد و به صورت ارگانیک در جستجو ظاهر می شود. اگرچه این بدان معنا نیست که شما نباید استراتژی SEO را تنظیم کنید ، اما این بدان معنی است که تا زمانی که SEO خود را ایجاد نکنید ، می توانید از یک استراتژی SEM بهره مند شوید. SEM یک روش موثر برای ایجاد ترافیک هنگام ایجاد SEO ارگانیک است.

    حتما بخوانید: طراحی فروشگاه اینترنتی با asp.net

    مزایای SEM چیست؟

    مزایای SEM چیست؟

    در اینجا برخی از مزایای SEM نسبت به استراتژی SEO طبیعی وجود دارد:

    • به شما اطمینان می دهد تا بازدیدکنندگان هدف خود را سریع و راحت تر به دست آورید
    • سنجش نرخ بازگشت سرمایه آسان است زیرا شما می دانید که در ازای افزایش میزان ترافیک دقیقاً چقدر درآمد خواهید داشت
    • به روزرسانی های آزار دهنده الگوریتم Google برای بسیاری تحت تأثیر قرار نمی گیرد
    • با این حال، به خاطر داشته باشید که SEM می تواند بسیار گرانتر از جذب طبیعی بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو باشد. در نتیجه، SEM یک راه حل کوتاه مدت برای اکثر مشاغل کوچک است.
    • همچنین، ممکن است مجبور باشید که در شروع کار استراتژی SEM خود را مرتباً تغییر دهید. اما به محض یافتن استراتژی PPC که به خوبی کار می کند، می توانید تلاش و سرمایه خود را در آن افزایش دهید.

    استراتژی مناسب پروژه شما چیست؟

    دانستن تفاوت بین بازاریابی SEM و به دست آوردن نتایج طبیعی از موتورهای جستجو از طریق جستجوگرها بسیار مهم است، مهمترین تفاوت این دو استراتژی در این است که SEM بازدیدکننده ای برای شما به ارمغان می آورد اما به صورت کوتاه مدت، در حالی که سئو بازدیدکننده شما را به صورت بلند مت افزایش می دهد.

    اگر هنوز در آغاز کار هستید و می خواهید بازدیدکننده های فوری داشته باشید و بلافاصله از این مزیت بهره مند می شوید، بهترین کار سرمایه گذاری در SEM است. همچنین می توانید برای ایجاد اطمینان بیشتر در سایت خود در موتورهای جستجو از SEM استفاده کنید.


    مطالب اخیر:
    رفتار مصرف کننده (consumer behavior) چیست؟
    مارکت پلیس (Marketplace) چیست؟
    هاست ایمیل چیست؟
    چگونه مشتریان خود را از دست ندهیم

     

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها